Promena stepena prenosa

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
TheWickerMan
Reactions:
Postovi: 11120
Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
Garaža: AR Stelvio Estrema, AR Giluietta TCT
Lokacija: Stuttgart,DE

Re: Pravilna promena stepena prenosa?

Post od TheWickerMan »

grujicd napisao:Ali haba kvačilo :pardon:
Jesi u pravu ;) Ali bolje da mi na putu vrisne kvačilo nego kočnice, kad vrisne kvačilo stanem pored puta a kad vrisnu kočnice,nema stajanja dok ne lupiš negde :kezo:
Korisnikov avatar
profesorPROST
Reactions:
Postovi: 3281
Pridružio se: 13 Jan 2012, 14:50
Lokacija: Beograd

Re: Honda CR-V i-VTEC 2.0

Post od profesorPROST »

Texonja napisao:Nikad ne preskacem brzine, ni prilikom ubrzavanja, a narocito ne prilikom usporavanja. Na vreme sklonim nogu sa gasa, vratim u brzinu nize, pa makar samo na par sekundi da odradi malo kocenja motorom i onda idem opet u jos nizi stepen.
:plusone:
Upravo tako i ja radim i mislim da je to najpravilnije.
Never Say Never Again
Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Reactions:
Postovi: 15272
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31

Re: Pravilna promena stepena prenosa?

Post od Kuzmanovic »

^^ :plusone:
Samo par puta sam preskakao brzinu kada sam kretao ostro sa semafora da bih se ubacio u traku pored, pa je to bilo iz prve u trecu i onda nastavim redovno. Uvek posle toga sam imao neki osecaj da "nije to to", ne mislim na motor, da se nesto haba ili kvari, nego meni u glavi stoji da treba da idem prva, druga, treca,... i to je to.

Sto se tice borda i njegovog pokazivanja, to je sve uneto da na osnovu trenutnih parametara ispisuje koji stepen prenosa treba koristiti, verujem da bi isto pokazivao kada je auto potpuno natovaren i kada je unutra samo vozac ili kada ide uzbrdo/nizbrdo. Ne verujem da je toliko pametan da ispisuje sta njemu prija u odredjenom trenutku. Pogledaj prosecnu potrosnju koja ti izlazi na boardu i izracunaj rucno na osnovu predjenih km i sipanog goriva pa uporedi dobijene rezultate, videces da ima i tu greske, negde malo vise, negde malo manje ali uglavnom retki su slucajevi gde je precizno prikazano u decilitar.

Sto se tice motornog kocenja i teorije da se ne trose kocnice ali zato da dolazi do habanja lamele, iberturaze, nedovoljnog podmazivanja, bla bla, to je vec neka druga tema koja takodje moze da se pokrene pa da i tu iznosimo misljenja i iskustva, a neko ko je strucan da iznese i znanje. :D
ftj
Reactions:
Postovi: 13870
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Pravilna promena stepena prenosa?

Post od ftj »

Vožnja na preterano niskim obrtajima šteti podjednako(nekad i više) kao i vožnja na preterano visokim obrtajima.
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Pravilna promena stepena prenosa?

Post od Paja »

U "vis" ne preskačem brzine osim što na nizbrdicama umem da krenem iz 2. ali pri naglim usporenjima ih preskačem. Npr idem auto-putem dođem do isključenja, usporim na potrebnu brzinu i ubacim iz 5. u 3. koja je primerena brzini kretanja.
Kočenje motorom koristim pri extremnijim situacijama, ali ne i u svakodnevnoj gradskoj vožnji ili bar ne u velikoj meri. Uglavnom na vreme pustim gas, izbacim u ler i pustim da auto sam uspori do semafora ili ako treba mu pomognem kočnicom. Ne znam šta je bolje za sam auto da li kočenje motorom ili kočnicama i šta se više haba, meni jednostavno ovako odgovara jer u svakodnevnom saobraćaju imam nešto manje manipulacija menjačem.

Apropo kočenja - vozim ja u vojsci jednog puk. drkadžiju koji nije bio vozač (svi oni imaju dozvole ali ovog niko nije video da vozi godinama) ali je voleo da se pravi pametan i da soli pamet svima. Uglavnom, idemo mi K Miloša pali se crveno na semaforu, ja menjač u ler i klizimo ka semaforu. Pita on mene, onako sa visine što izbacujem u ler i šta bi bilo da mi otkažu kočnice? Rekoh mu "ubacio bih u brzinu". Tad je zaćutao i više nikad mi reč nije rekao.
Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Reactions:
Postovi: 10676
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Promena stepena prenosa

Post od Sloba »

Kočenjem motorom štede se kočnice i gorivo, plus je motor spremniji za nastavak vožnje i ubrzanje zbog obrtaja koje ima. Ni kvačilu ne bude naporno da odradi posao kada su obrtaji usklađeni. Način na koji se voze teška vozila dosta govore na ovu temu. I kod sportske vožnje se više koči motorom nego kočnicom.

Kada ubrzavam, ne preskačem brzine, kada usporavam, sve zavisi od situacije, ali retko kada preskočim. Npr. vozim četvrtom i moram naglo da prikočim, situacija se rasčisti, prebacim u drugu, ako je za drugu, i nastavljam dalje. Ako situacija nije dramatična, kod usporavanja idem brzinu po brzinu, makar i na kratko, a kočnicu dodajem na samom kraju.
Korisnikov avatar
NexT
Reactions:
Postovi: 13017
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Lokacija: Beograd

Re: Pravilna promena stepena prenosa?

Post od NexT »

grujicd napisao:Ali haba kvačilo :pardon:
upravo to :D Retko kocim motorom, ako naglo moram da kocim, ne mozes da menjas brzine dovoljno cesto koliko auto usporava. Ako mi se upali crveno a ja 200 metara od semafora, izbacima na ler i lagano kocim do semafora, a najcesce ne moram da stanem uopste...

U ubrzanju nikad ne preskacem brzine...
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4937
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Pravilna promena stepena prenosa?

Post od snork »

ftj napisao:Vožnja na preterano niskim obrtajima šteti podjednako(nekad i više) kao i vožnja na preterano visokim obrtajima.
Tačno - vožnja na suviše niskim obrtajima jako napreže ležajeve radilice, a još se tada lošije i podmazuju.
Ђенерал Јанковић
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Promena stepena prenosa

Post od Paja »

Pitanje je šta su preniski obrtaji?
Korisnikov avatar
Texonja
Reactions:
Postovi: 4510
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:09
Garaža: X3
Lokacija: Poker table

Re: Promena stepena prenosa

Post od Texonja »

Pitanje je sta su niski obrtaji za dizel masinu?
Everything happens for a reason. Sometimes the reason is that you're stupid and make bad decisions!
Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Reactions:
Postovi: 10676
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Promena stepena prenosa

Post od Sloba »

To verovatno zavisi od motora do motora i karoserije do karoserije pa je nemoguće definisati nekim univerzalnim vrednostima. Kapiram da preniske obrtaje, one koji štete motoru, vozač sa iole malo sluha za vožnju mora osetiti. Oni koji ne prepoznaju anemiju motora u toku vožnje, njima ne vrede ni priručnici, ni obrtomeri, ni asistencija sa instrument table. Na minimalne bezbedne obrtaje utiču i nagib puta i opterećenost kola što znači da se ne može govoriti o jednog vrednosti u svim situacijama ni kod istih kola.
Korisnikov avatar
TheWickerMan
Reactions:
Postovi: 11120
Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
Garaža: AR Stelvio Estrema, AR Giluietta TCT
Lokacija: Stuttgart,DE

Re: Promena stepena prenosa

Post od TheWickerMan »

Sloba napisao:Oni koji ne prepoznaju anemiju motora u toku vožnje, njima ne vrede ni priručnici, ni obrtomeri, ni asistencija sa instrument table.
Još kada su od starta učeni da što je manji broj obrtaja , to je manja potrošnja i bolje je po motor, dolazi se do situacije da se vozi na premalom broju obrtaja. Jedan moj poznanik šalta na 2000 o/min benzinca 1.6 16V a "radni" obrtaji su tu oko 1700 o/min. Svež vozač a kasno položio i još uvek ,po meni,ne zna da vozi, naučili ga loše i to je to. I još jednostavno nema osećaja. Kaže : bolje voziti do 2k obrataja nego preko 4 jer se tad motor mnogo više napreže i može da " pukne" :glavomuzid:
Korisnikov avatar
noob
Reactions:
Postovi: 1226
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:24
Lokacija: Beograd

Re: Promena stepena prenosa

Post od noob »

Možda je polagao vozački na dizelu :zbunjen:
Vazno da je tvoj auto u top stanju, gram dima ne izbacuje, kocnice guzvaju asfalt, a signalizacija svetli kao svetla stadiona.
Korisnikov avatar
BobRock
Moderator
Reactions:
Postovi: 739
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Octavia 1.9 TDI A5 FL,Kia Ceed 1.4 2014
Lokacija: Batajnica

Re: Promena stepena prenosa

Post od BobRock »

Punta vozim do 3500 obtaja, a Lancia tek od 3500 obrtaja krece zabava :mrgreen:
Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Reactions:
Postovi: 13448
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Promena stepena prenosa

Post od McGruja »

+1 :D
Odgovori