http://www.b92.net/info/vesti/index.php ... _id=976685Navodi se da je u vreme pripreme i izvršenja zadatka (19.30) baza oblaka na aerodromu Batajnica bila ispod meteorološkog minimuma, da je i u vreme poletanja (20.15) bila identična situacija.
Takođe u vreme predviđenog sletanja (22.00) baza oblaka na aerodromima Nikola Tesla i Batajnica bila je ispod propisanog meteorološkog minimuma za helikopter koji je leteo i pilota 1. kategorije.
U izveštaju piše i da su meteo uslovi u 22.30 bili ispod propisanog meteorološkog minimuma čak i za vidljivost.
Vazduhoplovi
Re: Vazduhoplovi
Re: Vazduhoplovi
@NidzaV8:
Iluzije u nultoj vidljivosti (slepljeni oblaci u nocnom letenju):
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Sensory_ ... n_aviation
zuzazu moze da elaborira...
Procitajte i izvestaje.
Dezurne posade pregleda dezurni lekar pred dezurstvo (apropo alkoholisanosti).
Sent from my LG-D373 using Tapatalk
Iluzije u nultoj vidljivosti (slepljeni oblaci u nocnom letenju):
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Sensory_ ... n_aviation
zuzazu moze da elaborira...
Procitajte i izvestaje.
Dezurne posade pregleda dezurni lekar pred dezurstvo (apropo alkoholisanosti).
Sent from my LG-D373 using Tapatalk
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Vazduhoplovi
@Rakhil, zna se kako se to radi. Ali ne tako kao sto ti mislis.
Simultano se povlaci palica ka sebi, i dodaje gas. Vec samo dodavanje gasa izaziva propinjuci moment na vazduhoplovu. Prilikom neuspelog prilaza pilot mora da obrati paznju na taj propinjuci moment inace ce se lako desiti da prevuce avion (izgubi brzinu i silu koja ga nosi)
Ono sto moze da buni je da prilikom ovog manevra, zbog inercije, vazduhoplov propada, ali su i tu u odredjivanje minimalne visine zapocinjanja manevra uracunate ove visine.
@Pajo, uz ogradu da je moguce da postoji razlika u minimumima za helikopter i avion, sto ja inace nikada nisam sreo u literaturi, vreme u opste nije bilo lose na NT.
Opet ponavljam, za propisno opremljen avion i posadu sa treningom i vazecom dozvolom i ovlastenjem za takvu vrstu leta.
Inace. iz licnog iskustva znam da Batajnica ima daleko bolju mikroklimu nego Surcin.
Simultano se povlaci palica ka sebi, i dodaje gas. Vec samo dodavanje gasa izaziva propinjuci moment na vazduhoplovu. Prilikom neuspelog prilaza pilot mora da obrati paznju na taj propinjuci moment inace ce se lako desiti da prevuce avion (izgubi brzinu i silu koja ga nosi)
Ono sto moze da buni je da prilikom ovog manevra, zbog inercije, vazduhoplov propada, ali su i tu u odredjivanje minimalne visine zapocinjanja manevra uracunate ove visine.
@Pajo, uz ogradu da je moguce da postoji razlika u minimumima za helikopter i avion, sto ja inace nikada nisam sreo u literaturi, vreme u opste nije bilo lose na NT.
Opet ponavljam, za propisno opremljen avion i posadu sa treningom i vazecom dozvolom i ovlastenjem za takvu vrstu leta.
Inace. iz licnog iskustva znam da Batajnica ima daleko bolju mikroklimu nego Surcin.
Re: Vazduhoplovi
Zu, minimum za Mi-17 je RVR 800m, minimalna baza oblaka po danu 200m. Baza je bila na 60m to vece. RVR ne znam.
Sent from my LG-D373 using Tapatalk
Sent from my LG-D373 using Tapatalk
Poslednja izmena od cozmo u 03 Apr 2015, 21:29, izmenjeno 1 put ukupno.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
- Kornjaca Rade
- Postovi: 3941
- Pridružio se: 15 Feb 2014, 08:57
- Garaža: Lancia Delta 1.8 Di T-Jet
- Lokacija: Bg
Re: Vazduhoplovi
To prvi put cujem da se meri, sta se iz toga zakljucuje uopste?Grujic napisao:Meni je zanimljivo što pominju koncentraciju alkohola u urinu...
- Delija
- Postovi: 18946
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Vazduhoplovi
Deo alkohola se izbacuje kroz urin (ne razgradjuje se) - moze da pokaze (dokaze) da je bila i veca koncentracija u krvi ranije iliti da pokaze u kojoj fazi alkoholisanosti je bio (kada je pocelo "treznjenje"). Iliti neophodna je analiza i krvi i urina da bi se procenila tacna alkoholisanost u trenutku nesrece i uzimajuci u obzir koliko nakon nesrece je uzet uzorak.
Poslednja izmena od Delija u 03 Apr 2015, 21:49, izmenjeno 1 put ukupno.
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Re: Vazduhoplovi
Kada si zapoceo let, baza vise nije bitna. Gleda se samo vidljivost.cozmo napisao:Zu, minimum za Mi-17 je RVR 800m, minimalna baza oblaka po danu 200m. Baza je bila na 60m to vece. RVR ne znam.
Sent from my LG-D373 using Tapatalk
Zaista ne znam kako se obavlja ovakva vrsta leta, ali je normalno da se u planu leta podnesu podaci koje ti i Dragan odlicno znate, izmedju ostalog aerodrom polaska, aerodrom dolaska (destinacija) i alternativni aerodrom (aerodromi).
Pitanje je sta je u plan leta bilo upisano kao destinacija i alternacija, jer u koliko je kako kazu u vreme poletanja prognoza za LYBE i LYBT bilo ispod minimuma, takav aerodrom ne sme da se upise kao destinacija/alternacija i pilot tu nema sta da trazi!
Jos jedna potvrda da mu je neko naredio da ide na NT a da on nije postovao zakon, inace tako nesto ne bi uradio.
Normalno, ko ce ga znati sta je istina...
Re: Vazduhoplovi
Ok cozmo mada sam ja laik za te stvari ali sam pokusao da vidim sta je tvoje vidjenje stvari ,cuveno pitanje ko je kriv itd i sta je uopste u toj situaciji sa to bebom bilo najbolje uraditi .
Da li postoje neki reflektori na tim helikopterima koji razbijaju maglu i sl.
Ovo me sve pots3ca na one nesrecne pilote koji su 99 poleteli i natovci ih oborili u roku od odmah.
Da li postoje neki reflektori na tim helikopterima koji razbijaju maglu i sl.
Ovo me sve pots3ca na one nesrecne pilote koji su 99 poleteli i natovci ih oborili u roku od odmah.
Re: Vazduhoplovi
Cozmo, ovaj tvoj rešava ukrštene reči. Sa tim cvikama verovatno vidi rešenja na zadnjoj strani.
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Sensory_ ... colors.JPG
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Sensory_ ... colors.JPG
Re: Vazduhoplovi
Nije pitanje za cozma, ali evo i ovo ima veze sa automobilizmom.
Prilikom sletanja u magli, preporuka je da se ugase svetla pa cak i ona koja po zakonu moraju da rade u svakom momentu (anti collision light).
Uglavnom je lakse sleteti i kada je intenzitet prilaznih svetala manji, sto kolege sa tornja nikako da ukapiraju, pa ko za vraga pumpaju svetla na maksimum.
Probaj da u gustoj magli predjes sa oborenih na duga, kako bolje vidis?
Prilikom sletanja u magli, preporuka je da se ugase svetla pa cak i ona koja po zakonu moraju da rade u svakom momentu (anti collision light).
Uglavnom je lakse sleteti i kada je intenzitet prilaznih svetala manji, sto kolege sa tornja nikako da ukapiraju, pa ko za vraga pumpaju svetla na maksimum.
Probaj da u gustoj magli predjes sa oborenih na duga, kako bolje vidis?
- Delija
- Postovi: 18946
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Vazduhoplovi
Naravno da vidis bolje sa oborenim. Veci je kontrast 

Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Re: Vazduhoplovi
Zuzazu, evo upravo sedim sa pilotima 204te. Bio je ispod svakih minimuma za Mi17. Takodje, VMA je bio cilj a ne NT, nego su im javljali da moraju da slete na NT dok je on hteo na VMA ali posle je dobio meteo situaciju pa je ipak odleteo na NT. Kazu mi sad da reflektori u tim uslovima prave haos i da jako otezavaju sletanje. Kazu mi slepljeni oblaci sa nultom vidljivoscu i iluzije u nocnom letenju u nultoj vidljivosti (baza oblaka na 60 a on je bio na 140m visine). Sam manevar, kazu mi, jeste odlika dezorijentacije u oblaku, jer se dizao bez pracenja instrumenata.
Sent from my LG-D373 using Tapatalk
Sent from my LG-D373 using Tapatalk
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Vazduhoplovi
sa oborenim je bolje tacno .zuzazu napisao:Nije pitanje za cozma, ali evo i ovo ima veze sa automobilizmom.
Prilikom sletanja u magli, preporuka je da se ugase svetla pa cak i ona koja po zakonu moraju da rade u svakom momentu (anti collision light).
Uglavnom je lakse sleteti i kada je intenzitet prilaznih svetala manji, sto kolege sa tornja nikako da ukapiraju, pa ko za vraga pumpaju svetla na maksimum.
Probaj da u gustoj magli predjes sa oborenih na duga, kako bolje vidis?
Re: Vazduhoplovi
Evo kako izgleda sletanje u uslovima smanjene vidljivosti, s tim sto na svakom od klipova pise da je Kategorija 3 mada je na svakom klipu vreme bilo daleko bolje, oko kategorije 2
U kategoriji 3 ova prilazna svetla koja flesuju ne moze da vidi
https://www.youtube.com/watch?v=IpzPTF6DOdU
Evo kako svetla zaslepljuju. Ovo je minimum za kategoriju 1 koja je vremenski najpovoljnija
https://www.youtube.com/watch?v=UV_vWtAJIow
Ovo je vec sranje od vremena mada je kategorija 2
https://www.youtube.com/watch?v=sRV7f7IKdr4
U kategoriji 3 ova prilazna svetla koja flesuju ne moze da vidi
https://www.youtube.com/watch?v=IpzPTF6DOdU
Evo kako svetla zaslepljuju. Ovo je minimum za kategoriju 1 koja je vremenski najpovoljnija
https://www.youtube.com/watch?v=UV_vWtAJIow
Ovo je vec sranje od vremena mada je kategorija 2
https://www.youtube.com/watch?v=sRV7f7IKdr4
Re: Vazduhoplovi
cozmo napisao:Zuzazu, evo upravo sedim sa pilotima 204te. Bio je ispod svakih minimuma za Mi17. Takodje, VMA je bio cilj a ne NT, nego su im javljali da moraju da slete na NT dok je on hteo na VMA ali posle je dobio meteo situaciju pa je ipak odleteo na NT. Kazu mi sad da reflektori u tim uslovima prave haos i da jako otezavaju sletanje. Kazu mi slepljeni oblaci sa nultom vidljivoscu i iluzije u nocnom letenju u nultoj vidljivosti (baza oblaka na 60 a on je bio na 140m visine). Sam manevar, kazu mi, jeste odlika dezorijentacije u oblaku, jer se dizao bez pracenja instrumenata.
Sent from my LG-D373 using Tapatalk
http://www.b92.net/info/vesti/index.php ... _id=976685"...posada dobija informaciju od kontrole da očekuju sletanje na aerodrom Nikola Tesla, nakon čega posada saopštava da im je destinacija VMA. Dobija odgovor da je mesto sletanja aerodrom Nikola Tesla, ali posada i dalje insistira za sletanje na VMA i traži podatke o meteo situaciji. Nakon dobijenih informacija, posada saopštava da će zbog vidljivosti imati problema da sleti na Banjički vis (VMA) i da bi išao na sletanje po ILS-u na aerodrom Batajnica, nakon čega bi preleteo na Banjički vis. Kontrola mu saopštava da nastavi prema Beogradu. Posada ponovo saopštava da nastavlja direktno prema Banjičkom visu i da će ukoliko bude imao uslove izvršiti vizuelno sletanje, a ako nema uslova da ide po ILS aerodroma Batajnica, a posle toga vizuelno na Banjički vis. Kontrolor leta posadi saopštava da je kompletan prihvat bebe organizovan na aerodromu Nikola Tesla. Posada potvrđuje i traži instrukciju za sletanje na aerodrom Nikola Tesla", navodi se u izveštaju.