Vazduhoplovi
- Vladapetr
- Postovi: 9821
- Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
- Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
- Lokacija: Beograd
Re: Vazduhoplovi
Danas u Alo novinama intervju sa Mehićevom ženom, tvrdi da Omer nije pio. Omerov otac se u krv kune za istu stvar. Meni je to iskreno neverovatno, po pričama koje sam čuo (moj teča je vojni pilot, odlikovan za vreme bombardovanja, spasio iz Madjarske onog našeg mučenika kojeg su oborili) - svi oni piju, nema načina da drugačije "smiriš ruke".
Ali je zaista sramno to prebacivanje teme na alkohol, krivica bilo koga iz tog helikoptera može biti isključivo ako su:
- uslovi bili regularni, svako bi tu sleteo bez problema ali je ovaj to loše odradio
- uslovi bili loši i nije se smelo sletati na NT, ali je posada sama donela odluku da tu proba da sleti.
Pošto znamo da se nijedan od ova 2 scenarija nije odigrao, obaveza je da se danas ili kad već bude moglo - pronadje smeće koje je ove ljude poslalo u smrt.
Ali je zaista sramno to prebacivanje teme na alkohol, krivica bilo koga iz tog helikoptera može biti isključivo ako su:
- uslovi bili regularni, svako bi tu sleteo bez problema ali je ovaj to loše odradio
- uslovi bili loši i nije se smelo sletati na NT, ali je posada sama donela odluku da tu proba da sleti.
Pošto znamo da se nijedan od ova 2 scenarija nije odigrao, obaveza je da se danas ili kad već bude moglo - pronadje smeće koje je ove ljude poslalo u smrt.
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.
those who understand binary and others who don't.
- starac vujadin
- Postovi: 11446
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
- Lokacija: Beograd
Re: Vazduhoplovi
Ako ne kapiraš moj smiao za humor još manje znaš šta mene zabavlja.zuzazu napisao:Ako te zabavlja da na ovaj nacin sublimiras indukovane drzavne apsurde, ne suzdrzavaj se - samo nastavi.
Re: Vazduhoplovi
Na dezurstvo nema sanse da dodju pijani, pregleda ih lekar. Ima jos masa stvari o kojima ne smem da pricam zasad, trenutno je parada i izivljavanje vojne policije tamo.
Sent from my LG-D373 using Tapatalk
Sent from my LG-D373 using Tapatalk
Poslednja izmena od cozmo u 05 Apr 2015, 12:42, izmenjeno 1 put ukupno.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Vazduhoplovi
Što bih voleo da im se vrati spin.
Re: Vazduhoplovi
@ Zu
Kapiram ja šta ti hoćeš da kažeš. Naravno da je nebulozno da ne postoji jedinstveno uređen sistem, naročito u vazduhoplovstvu, koje je po definiciji visokog rizika i gde svaka greška može dovesti do katastrofe, ali ja ne vidim da je to direktan uzrok tragedije. Posredno verovatno jeste, jer da su se poštovala civilna pravila oba pilota bi morala da imaju dozvole za instrumentalni let u takvim uslovima, helikopter verovatno ne bi poleteo, kao što nije policijski, Mehić bi imao i formalno, ali i u svojoj glavi mnogo veću slobodu odlučivanja....
@ Cosmo
Da li je mogao da dođe ijan ili ne znaš bolje od mene, ali to je pitanje kada im počinje dežurstvo i još koješta. Međutim nije to sporno. Sporno je da li je pregledan pre početka zadatka.
Neki bivši komandant vazduhoplovstva je valjda juče izjavio da on ne veruje da je postojala lekarska ekipa to veče na aerodromu i da sumnja da su pregledani i alkotestirani pred let.
Ako jesu onda super jer bi morao postojati pisani trag o tome, ali čak i da nisu, opet nije problem u Mehiću, nego u onome ko ga je pustio na let bez propisanog pregleda i odobrenja doktora.
Kapiram ja šta ti hoćeš da kažeš. Naravno da je nebulozno da ne postoji jedinstveno uređen sistem, naročito u vazduhoplovstvu, koje je po definiciji visokog rizika i gde svaka greška može dovesti do katastrofe, ali ja ne vidim da je to direktan uzrok tragedije. Posredno verovatno jeste, jer da su se poštovala civilna pravila oba pilota bi morala da imaju dozvole za instrumentalni let u takvim uslovima, helikopter verovatno ne bi poleteo, kao što nije policijski, Mehić bi imao i formalno, ali i u svojoj glavi mnogo veću slobodu odlučivanja....
@ Cosmo
Da li je mogao da dođe ijan ili ne znaš bolje od mene, ali to je pitanje kada im počinje dežurstvo i još koješta. Međutim nije to sporno. Sporno je da li je pregledan pre početka zadatka.
Neki bivši komandant vazduhoplovstva je valjda juče izjavio da on ne veruje da je postojala lekarska ekipa to veče na aerodromu i da sumnja da su pregledani i alkotestirani pred let.
Ako jesu onda super jer bi morao postojati pisani trag o tome, ali čak i da nisu, opet nije problem u Mehiću, nego u onome ko ga je pustio na let bez propisanog pregleda i odobrenja doktora.
Re: Vazduhoplovi
Pajo, ne govorim samo o formalno pravnoj stvari. Cinjenica je da je zakon prekrsen i to u koliko hoces tacaka. Govorim o tome da je letenje kao letenje razlicito, a da skola za ovu drugu vrstu nije zavrsena cemu je dokaz da nema dozvolu.
Primer: Ne mogu da objasnim vojnom grlu da u odredjenu proceduru ne moze da uleti sa 250 cvorova. Prvo, on to ne shvata, jer svoj F16 moze da obrne kako hoce. Drugo, ne zna zakon jer ga nije citao a maksimalna brzina za svaku procedure je propisana pravilima.
Tacno je da dosta nasih pilota pije, a tu vec mozemo da prosirimo temu, kako prolaze godisnji lekarski pregled i ko im potpisuje lekarsko uverenje?
Mogu i da piju, ali ne 12h pred let.
I konacno, to ne znaci da je nesretni pilot u opste pio.
Primer: Ne mogu da objasnim vojnom grlu da u odredjenu proceduru ne moze da uleti sa 250 cvorova. Prvo, on to ne shvata, jer svoj F16 moze da obrne kako hoce. Drugo, ne zna zakon jer ga nije citao a maksimalna brzina za svaku procedure je propisana pravilima.
Tacno je da dosta nasih pilota pije, a tu vec mozemo da prosirimo temu, kako prolaze godisnji lekarski pregled i ko im potpisuje lekarsko uverenje?
Mogu i da piju, ali ne 12h pred let.
I konacno, to ne znaci da je nesretni pilot u opste pio.
Re: Vazduhoplovi
@Pajo:
Ne postoji dezurni lekar. On ih pregleda u 17h i ode kuci. Obavezan je pregled dezurne posade. Naravno posle toga lekara nema.
Sent from my LG-D373 using Tapatalk
Ne postoji dezurni lekar. On ih pregleda u 17h i ode kuci. Obavezan je pregled dezurne posade. Naravno posle toga lekara nema.
Sent from my LG-D373 using Tapatalk
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
- zrnkemiki
- Postovi: 698
- Pridružio se: 18 Mar 2014, 11:33
- Garaža: Audi A5 2.0 190KS
- Lokacija: BG | NS | BL
Re: Vazduhoplovi
Negde sam procitao da Mehic cak nije ni bio na Aerodromu, nego da su ga zvali da dodje.
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13603
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Vazduhoplovi
E to ni ja nisam čuo do sada, jel su ga oni izvukli iz kuće na bum, ili je bio dežuran/pripravan?
Re: Vazduhoplovi
Nije bio na aerodromu, odnosno izasao je posle 17h. Meteo uslovi nisu bili za letenje, a koliko sam upoznat, izlazi se sa dozvolom (dezurni upisuje a ima i kamera koja belezi ulaske i izlaske te se ne moze izlaziti sa dezurstva kako god oces).
Da dodam da su kolege skupile novac za porodice poginulih, i da je neko stornirao odnosenje novca posle napisa o "pijanstvu".
Sent from my LG-D373 using Tapatalk
Da dodam da su kolege skupile novac za porodice poginulih, i da je neko stornirao odnosenje novca posle napisa o "pijanstvu".
Sent from my LG-D373 using Tapatalk
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
- Vladapetr
- Postovi: 9821
- Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
- Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
- Lokacija: Beograd
Re: Vazduhoplovi
Prelević: Centralno pitanje je zašto je helikopter leteo u Beograd
http://www.seebiz.eu/prelevic-centralno ... ar-108986/
http://www.seebiz.eu/prelevic-centralno ... ar-108986/
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.
those who understand binary and others who don't.
- kvcali
- Postovi: 3007
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
- Garaža: Omega B2 2.0
- Lokacija: Kraljevo
- Kontakt:
Re: Vazduhoplovi
pravo u centar, preleteli ladjevce, a po pravilu NP pripada KC kragujevac, i tu se salju pacijenti,

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling
http://www.opelteamserbia.com/forum
Re: Vazduhoplovi
Dobru ženu ima ovaj folirant.
Re: Vazduhoplovi
Sa drugog sajta
Ucesnik 1:
Вођа посаде јавља АКЛ Лађевци да је полетео и наставља лет према ВМА на 1800m по QNH притиску. По инструкцији АКЛ Лађевци посада прелази на рад са Прилазном Београд. Након јављања Прилазној Београд посада добија информацију од контроле да очекују слетање на а. "Никола Тесла", након чега посада саопштава да им је дестинација ВМА. Добија одговор да је место слетања аеродром "Никола Тесла", али посада и даље инсистира за слетање на ВМА и тражи податке о метео ситуацији. Након добијених информација посада саопштава да ће због видљивости имати проблема да слети на Бањички вис (ВМА) и да би ишао на слетање по ILS-y на аеродром Батајница, након чега би прелетео на Бањички вис. Контрола му саопштава да настави према Београду. Посада поново саопштава да наставља директно према Бањичком вису и да ће уколико буде имао услове извршити визуелно слетање, а ако нема услова да иде по ILS аеродрома Батајница, а после тога визуелно на Бањички вис. Контролор лета посади саопштава да је комплетан прихват бебе организован на аеродрому "Никола Тесла". Посада потврђује и тражи инструкцију за слетање на аеродром "Никола Тесла".
Ucesnik 2:
Direktan uticaj na Vodu Vazduhoplova da sleti na AB. Tu se nalazi deo krivice u Prlaznoj Kontroli, ali sam siguran da će oni veoma brzo reči čije su naredjenje preneli putem radija Vodji Vazduhoplova.
Ta osoba je kriva za udes, kao i Vodja Vazduhoplova.
Ja:
Kako treba da izgleda profesionalna komunikacija izmedju kontrole i pilota sa avionom u emergency:
https://www.youtube.com/watch?v=imDFSnklB0k
Ucesnik 1:
Вођа посаде јавља АКЛ Лађевци да је полетео и наставља лет према ВМА на 1800m по QNH притиску. По инструкцији АКЛ Лађевци посада прелази на рад са Прилазном Београд. Након јављања Прилазној Београд посада добија информацију од контроле да очекују слетање на а. "Никола Тесла", након чега посада саопштава да им је дестинација ВМА. Добија одговор да је место слетања аеродром "Никола Тесла", али посада и даље инсистира за слетање на ВМА и тражи податке о метео ситуацији. Након добијених информација посада саопштава да ће због видљивости имати проблема да слети на Бањички вис (ВМА) и да би ишао на слетање по ILS-y на аеродром Батајница, након чега би прелетео на Бањички вис. Контрола му саопштава да настави према Београду. Посада поново саопштава да наставља директно према Бањичком вису и да ће уколико буде имао услове извршити визуелно слетање, а ако нема услова да иде по ILS аеродрома Батајница, а после тога визуелно на Бањички вис. Контролор лета посади саопштава да је комплетан прихват бебе организован на аеродрому "Никола Тесла". Посада потврђује и тражи инструкцију за слетање на аеродром "Никола Тесла".
Ucesnik 2:
Direktan uticaj na Vodu Vazduhoplova da sleti na AB. Tu se nalazi deo krivice u Prlaznoj Kontroli, ali sam siguran da će oni veoma brzo reči čije su naredjenje preneli putem radija Vodji Vazduhoplova.
Ta osoba je kriva za udes, kao i Vodja Vazduhoplova.
Ja:
Kako treba da izgleda profesionalna komunikacija izmedju kontrole i pilota sa avionom u emergency:
https://www.youtube.com/watch?v=imDFSnklB0k