Vazduhoplovi
Re: Vazduhoplovi
Izvini, @cozmo. U pravu si
Re: Vazduhoplovi
Hvala svima koji dele stručne i proverene informacije sa članovima foruma!
Re: Vazduhoplovi
@Zuzazu i ti si isto u pravu posto civilno i vojno je razlika ogromna i ja potpuno razumem sto pises i treba da napises kako bi trebalo da bude. Samo sto kao sto i sam vidis blage veze nema sa civilnim (nazalost). A opet neke druge stvari su rigorozne. Ja bih voleo da mogu sve da napisem o cemu pricam s direktnim ucesnicina, ali mislim da prema njima nije fer, ali mogu da iznesem bar po neku informaciju. Realno verujte da je i Feketic bio rizik ogroman, isto se letelo na granicama za neuslovno letenje kako oni kazu. I, zuzazu, pitacu zbog tebe kako ide ta obuka za letenje u SMU i ima li veze sa civilnom obukom.
Sent from my LG-D373 using Tapatalk
Sent from my LG-D373 using Tapatalk
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Vazduhoplovi
Zuzazu da li znaš možda kakav je procenat vojnih pilota u civilnom saobraćaju? Npr. dosadilo mu da radi lupinge i mangupiše se ili možda da zaradi neki keš?
Da li su vojni piloti uopšte poželjni i cenjeni u civilnom saobraćaju?
Naravno ne moraju svi voziti migove 29, ima tu i onih transportnih aviona, koji su manje više veliki kao putnički, pa pretpostavljam da se isto sa njima ponašaju, odnosno da se samo letenje ne razlikuje mnogo.
Da li su vojni piloti uopšte poželjni i cenjeni u civilnom saobraćaju?
Naravno ne moraju svi voziti migove 29, ima tu i onih transportnih aviona, koji su manje više veliki kao putnički, pa pretpostavljam da se isto sa njima ponašaju, odnosno da se samo letenje ne razlikuje mnogo.
- BAJKER
- Postovi: 6086
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Vazduhoplovi
Njemu mahom dolaze vojni piloti koji su leteli sa F16 i F4 Turskog ratnog vazduhoplovstva.

Re: Vazduhoplovi
Ne dao Bog ikome vojnog pilota u civilnom avionu.
Milion I jedan razlog. Luftika je to jednostavno resila.
Bivsi vojni pilot je dobrodosao u kompaniju ali ne za komande aviona.
Milion I jedan razlog. Luftika je to jednostavno resila.
Bivsi vojni pilot je dobrodosao u kompaniju ali ne za komande aviona.
Re: Vazduhoplovi
Ni uz neku preobuku?
Re: Vazduhoplovi
Evo izasao.je kompletan izvestaj koji potvrdjuje moju teoriju da se vojno letenje i procedure razlikuju od civilnog a takodje i zuzaovo pisanje o istoj temi. Zato sam rekao da je nebo i zemlja a on je u pravu za neslaganje oko procedura i obuku dok sam ja ukazao na razlike. Takodje navodi se da lekar nije pregledao Mehica i Drajica a ostale jeste, jer po izvestaju nisu bili tu (rekao sam da ih pregledaju u 17h kad pocinju smene). Kaze se da su bez odobrenja napustili aerodrom ali to je nemoguce - upisuju se na prijavnici plus snima kamera. Kao sto sam napisao, udar je bio sa preko 200kmh, da su imali gps mape, da nisu videli pistu jer je baza oblaka bila nisko, helikopter je bio apsolutno ispravan. Vecinu ovih informacija sam saznao jako brzo... e sad vidim da ima nekih nelogicnosti u izvestaju ali o tom potom dok ne saznam jos detaljnije. Da dodam za meteo izvestaj takodje, pise da se nisu konsultovali za meteo izvestaj... ali pise da su iz operative 204.te dobili podatke... a oni zovu sinopticara. Kazem, ima nelogicnosti u izvestajima...
Takodje ima i meteo podataka od 22.30 koji potvrdjuju moj izvor koji je rekao da je baza oblaka bila na 60m. Isto imate i dodatke o ispravnosti Mi17, potpisane, kao sto sam rekao da je i bilo.
A ono najgore od svega...je sto izvestaj pokazuje pritisak vlasti da se zadatak izvrsi iako nije bilo uslova za to...
Ovo ce tesko da spinuju.
Sent from my LG-D373 using Tapatalk
Takodje ima i meteo podataka od 22.30 koji potvrdjuju moj izvor koji je rekao da je baza oblaka bila na 60m. Isto imate i dodatke o ispravnosti Mi17, potpisane, kao sto sam rekao da je i bilo.
A ono najgore od svega...je sto izvestaj pokazuje pritisak vlasti da se zadatak izvrsi iako nije bilo uslova za to...
Ovo ce tesko da spinuju.
Sent from my LG-D373 using Tapatalk
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Vazduhoplovi
Tesko je objasniti. Ne postoji ni jedna stvar koja mi trenutno pada na pamet koja bi dala neku prednost ili bila od kakve koristi vojnom pilotu u letenju civinog aviona.
Celokupan dril koji su imali od kada su stupili u vojnu sluzbu moze samo da steti.
İstina je da je nekada glavni izvor pilota za saobracajnu avıjaciju bio iz vojnog vazduhoplovstva.
Avijacija je u medjuvremenu napredovala i sada se traze druge stvari kojih nema u vojnom letenju.
Ne moze se generalizovati i reci da ti momci ne znaju da lete. Oni su dobri u onome za sta su skolovani. Ne verujem da bi bilo koji civilni pilot uskocio u njihovo sediste i obavljao njihove zadatke kao oni. Ali isto vazi i u obrnutom smeru.
Postoje ljudi koji iza sebe ostave svoju vojnicku karijeru, prebace se na drugi kolosek i nastave. Ali takvi su zaista retki.
Kao sto sam napisao pre par strana, njihov mentalitet koji potice od vojnog drila, identifikovan je kao razlog mnogih nesreca.
Neverovatno je kako im mozak radi i sta su spremni da ucine. To je sada vec duga prica. Postovao sam link ka udesu Korean Airines 747 a moze se pogledati i udes Turkisha u Amsterdamu. Bilo bi dovoljno.
Da poslodavac ne bi razbijao glavu kada ce u pilotu da proradi vojno grlo, Lufthansa ih jednostavno ne uzima...
Celokupan dril koji su imali od kada su stupili u vojnu sluzbu moze samo da steti.
İstina je da je nekada glavni izvor pilota za saobracajnu avıjaciju bio iz vojnog vazduhoplovstva.
Avijacija je u medjuvremenu napredovala i sada se traze druge stvari kojih nema u vojnom letenju.
Ne moze se generalizovati i reci da ti momci ne znaju da lete. Oni su dobri u onome za sta su skolovani. Ne verujem da bi bilo koji civilni pilot uskocio u njihovo sediste i obavljao njihove zadatke kao oni. Ali isto vazi i u obrnutom smeru.
Postoje ljudi koji iza sebe ostave svoju vojnicku karijeru, prebace se na drugi kolosek i nastave. Ali takvi su zaista retki.
Kao sto sam napisao pre par strana, njihov mentalitet koji potice od vojnog drila, identifikovan je kao razlog mnogih nesreca.
Neverovatno je kako im mozak radi i sta su spremni da ucine. To je sada vec duga prica. Postovao sam link ka udesu Korean Airines 747 a moze se pogledati i udes Turkisha u Amsterdamu. Bilo bi dovoljno.
Da poslodavac ne bi razbijao glavu kada ce u pilotu da proradi vojno grlo, Lufthansa ih jednostavno ne uzima...
Re: Vazduhoplovi
Izgleda da su kljucni momenti pada problemi u komunikaciji helikoptera i kontrole, o cemu Zuzazu pise.
Posada javlja visinu od 140 metara misleći na visinu iznad piste, na šta kontrolor letenja ne reaguje jer očekuje da pilot govori o nadmorskoj visini, što je standardna procedura za civilne vazduhoplove. S obzirom da ne zna da pilot govori o stvarnoj visini, kontrola letenja ga ne upozorava da sa te visine i ne može da vidi pistu zbog niže baze oblaka.
http://rs.n1info.com/a49583/Vesti/Objav ... staja.htmlKontrolor preporučuje da helikopter zalebdi iznad piste, što je za ovaj tip helikoptera, bez spoljne vidljivosti, nemoguće. Posmatrajući radarski odraz sa radara koji nisu namenjeni za precizno navođenje, kontrolor posadi daje informaciju da je tačno na pragu piste. Međutim, u tom trenutku helikopter se nalazi visoko i bočno udaljen od piste. Posada verovatno prebacuje pažnju van kabine helikoptera, pogledom traži pistu neposredno ispod i ispred helikoptera i stvara uslove za uvođenje helikoptera u nepravilan položaj
Re: Vazduhoplovi
Ovo su najkljucniji momenti (naredjenje van svih propisa, i naredba za sletanje na NT, kao i vremenski uslovi DALEKO ispod minimuma za Mi-17 i daleko ispod obucenosti posade):




Idemo dalje:




Audio zapis (imate i wav fajlove, ja mogu da uploadujem ako zelite):



Oprema helikoptera:





Idemo dalje:




Audio zapis (imate i wav fajlove, ja mogu da uploadujem ako zelite):



Oprema helikoptera:

"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Vazduhoplovi
I dodatak jer ne mogu da editujem post (Bandic):

Slusajuci audio zapise, pijan covek nema sanse onako da komunicira i sve pamti a kamoli da bude u SMU navodjen radarski plus full ILS prilaz.
Helikopter je pao prilikom izvodjenja missed approach-a a ne prilaza.

Slusajuci audio zapise, pijan covek nema sanse onako da komunicira i sve pamti a kamoli da bude u SMU navodjen radarski plus full ILS prilaz.
Helikopter je pao prilikom izvodjenja missed approach-a a ne prilaza.
Poslednja izmena od cozmo u 07 Apr 2015, 10:55, izmenjeno 1 put ukupno.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Vazduhoplovi
Za zatvor, a ne za ostavke.
Re: Vazduhoplovi
Da parafraziram citat sa prethodne strane: ovaj let je kaubojstina od pocetka i slika stanja u nasem drustvu.
@cozmo, ja ne znam pa volim da pitam, kako helikopter udari u zemlju prilikom izvodjenja procedure neuspelog prilaza? Nisam sarkastican. Ako ne znas, pitaj prijatelje pa mi objasni na forumu.
@cozmo, ja ne znam pa volim da pitam, kako helikopter udari u zemlju prilikom izvodjenja procedure neuspelog prilaza? Nisam sarkastican. Ako ne znas, pitaj prijatelje pa mi objasni na forumu.