Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Vazduhoplovi

Post od Paja »

Ne da su trebali nego je neshvatljivo da ne rade u istom mernom sistemu i istim standardima.

Potpuno mi je jasno da je čovek bio dezorjentisan kad dobija pogrešne informacije.
Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5219
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Vazduhoplovi

Post od cozmo »

@dragan:

Vidim da su negde okacili te liste performansi. Koliko sam i saznao od ovih sa Bataje, oni bi trebalo (KL BAT) da su u kontaktu sa KL NT. I jesu (za svaki let).

Cak i da je drugacije, stvarno je zbunjivalo ovo sa metrima i fitama. Sa te strane mi nije jasan postupak kontrolora.

Pretpostavljam da su ostavili baro na drugom visinomeru za LYBT jer mu je to onda bila alternacija.

@pajo:

Zuzazu moze da pojasni (ako zeli), ali za ovakav vid prilaza je potrebna dobra mentalna gimnastika, a ovde jos dodatni stres je nepoznat teren, urgencija zbog hitnosti slucaja, komanda nad glavom...
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4644
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Znaci lepo prevedeno na srpski minimumi za CAT 1.

Bajker, mora da ima scan flow tj da vrlo brzo prebacuje pogled sa instrumenta na instrument pri cemu je glavni onaj centralni - vestacki horizont.

Znaci svaki instrument moze da mu kaze sta se desava sa avionom.

Pogled ide centralni instrument pa levo na brzinomer, ponovo centralni pa desno na vario I uvek pogled vraca na centralni.

Sve ovo se odvija jako brzo I sto si blize zemlji, skeniranje je sve brze.


Verovatno je tacno da je morao da obori nos da bi nagomilao brzinu I da je pri tome izgubio nesto visine ali svaka minimalna visina kalkulise propadanje vazduhoplova tako da je on bio debelo ispod minimuma cim je udario o zemlju.

Vec sam napisao da sme da zapocne drugi prilaz samo ako je izvesno da ce sleteti. Ovakvo silovanje prilaza samo umara pilota jer je u pitanju veliki mentalni napor I nije bez veze izmisljeno da ne mozes da pravis beskonacno puno prilaza dok imas goriva.
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9311
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Vazduhoplovi

Post od dragan »

Nije pajo neshvatljivo jer su vojni piloti ko zna koliko puta poleteli sa batajnice po QFE i leteli visinu u metrima, i onda po izlasku iz batajnicke zone leteli po QNH i visini u ft. U samoj koordinaciji izmedju bataje i surcina se uvek pored visine na tacki primopredaje unapred daje podatak i o pritisku zone u koju vazduhoplov ulazi. Podesenost batajnickog QFE na drugom uredjaju je sigurno da bi sebi kupili vreme, a koliko je protiv pravila ja ne znam... Siguran sam da svaki od njih ima u glavi tabelu napamet i to sigurno nije bio problem. Problem je u onom drugom delu price oko QNH/QFE .
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Vazduhoplovi

Post od Paja »

Dragane ne sumnjam da je to funkcionisalo godinama, ali to ne znači da tako treba. To je recept za katastrofu i nepotreban napor za pilota da preračunava. Sistem mora da bude identičan i da svi koriste iste jedinice. Uvek je jednostavno najbolje, a ovde je nepotrebno zakomplikovano.

O avijaciji znam skoro pa ništa, o kontroli još manje, ali umem da prepoznam kad nešto nije logično, a ovo ne da nije logično nego je glupst na n-ti. Rezultat vidimo.
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48196
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vazduhoplovi

Post od Geza »

Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9311
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Vazduhoplovi

Post od dragan »

Ajde sad da ja ne drvim opet isto neka kozmo pita te pilote tu koliko im je problem sto se iednom kaze 1000m a drugi put 3200ft i koliko to moze da izazove zabunu...
Ono sto sam opisao tako bez problema funkcionise decenijama...
Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5219
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Vazduhoplovi

Post od cozmo »

U tim uslovima malo je zbunjujuce, odvlaci paznju, zuzazu je lepo objasnio iznad.

Uslovi na minimumu za CAT I, ludilo zbog bebe, komanda... veliki pritisak na pilota u nepoznatim uslovima i to je to.

Mislim, ne znam ni dal slecu ikad na NT uopste, komunikacija je samo pri najavi letenja, preleta i slicno.

U prvom prilazu je bio dobar, ali ga je kontrola letenja sklonila zbog ATR koji je sletao na 12.

Mene interesuje rupa u komunikaciji izmedju 22:12 i 22:21:

Slika

Dakle, u 22.09.58 javlja: "imamo vizuelni kontakt sa stazom", minut kasnije "javicemo se u finalu" i u 22.12: "da li ste razumeli". I tek onda u 22:21 odgovara kontrola letenja "pasat 91 kurs ulevo 030 za stazu 30".

Dragane, o cemu se radi, mozes li da pretpostavis?

Po ovome, prvi put kontrola ne reaguje. Takodje, posle toga, a bio je na uspesnom prilazu (video je pistu), nakon 10 minuta ga vracaju na ponovni prilaz jer ATR slece??
Poslednja izmena od cozmo u 07 Apr 2015, 15:17, izmenjeno 1 put ukupno.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9311
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Vazduhoplovi

Post od dragan »

Samo ti njih pitaj pa javi... Nemoj ovako napamet...
Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5219
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Vazduhoplovi

Post od cozmo »

Pitacu of kors.

Zasto ima ovu rupu od 9 minuta kad je bio na finalu? Bez kontakta od strane KL?
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9311
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Vazduhoplovi

Post od dragan »

Sad vidim da si editovao... Ne verujem da je bila tolika rupa, ali j ako jeste ne znam kako da objasnim, is o i kao to da nema odyovora na poslednje pitanje pilota pre te pauze... Sad sve kucam sa moba, poslusacu i snimak kasnije.
Isto tako, ne znam sta bih rekao za taj atr... Helikopter je trebao imati prioritet, ali za to treba kompletna komunikacija i rdr snimak da se bar pokusa objasniti... Koliko sam cuo pored helikoptera niko vise nije bio u problemu... Mali je problem sto sam jos sledecih desetak dana bio na odmoru pa nisam bio na licu mesta niti cuo najsvezije informacije...
Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5219
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Vazduhoplovi

Post od cozmo »

http://www.blic.rs/Vesti/Hronika/548943 ... u-penjanje

Ovde je snimak gde mu kontrolor govori za NT a Mehic kaze da to nije dogovoreno.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Reactions:
Postovi: 13449
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Vazduhoplovi

Post od McGruja »

Kakva tragedija, jbt
Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5219
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Vazduhoplovi

Post od cozmo »

Evo bas kompletnog audio snimka prilaza.

http://www.blic.rs/Vesti/Hronika/549059 ... elikoptera

Neka zuzazu ili dragan kazu svoj sud, ali ja bih rekao da je Mehic postovao radarsko navodjenje, da je bio na pravcu, da je sledio sva uputstva, da je bio na ILS-u, da je ispostovao i sve korekcije od strane KL. Po snimku putanje jeste malo povremeno odstupao od idealne putanje za LOC ali je uglavnom bio na pravcu po ILS-u, nikakvo to znacajno odstupanje nije bilo (imate radarske screen shotove na sajtu ministarstva). Koliko vidim na kraju se desio nesporazum oko tih 140m i pozicije helikoptera. Od 22.20h baza oblaka je bila na 35m a iz obuke vidimo da je minimum 60m i 800m vidljivosti u horizontali (CAT I). Ovo je bilo ispod minimuma za CAT I.

Isto tako fali tih devet minuta snimka/navodjenja. To treba istraziti.

Takodje, on je na tacki BOGGY saznao da ide ipak u prilaz na NT. To DRASTICNO menja sve planove posade i zahteva odmah hitnu reorganizaciju prilaza i sletanja (BOGGY je pocetna tacka za sletanje na NT i morate doci apsolutno pripremljeni za prilaz, a on je pripremao sletanje na VMA a ne na NT).

Dakle, jedina i osnovna greska koja je dovela do udesa je naredjenje u poslednjem trenutku da se slece na NT bez obzira na sve.

Dakle, sletanje pod izuzetnom presijom.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Reactions:
Postovi: 13449
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Vazduhoplovi

Post od McGruja »

ILS navodi do tačke sletanja?

Kako pilot koji je leteo u svakakvim uslovima nije uspeo da se spusti?
Sve instrumente ima, ima okvirno gde se nalazi, zna visinu, nije mi jasno kako je pao
Odgovori