
Prethodna 4 dana sam vozio Cadillac XTS, prakticno ganc nov, 10 dana star, 800 milja na satu je imao kad sam ga uzeo, 1500 kad sam ga vratio.
Ovo mi je prvi put da sam vozio neki pravi americki auto. Lepo iskustvo, lep auto sa par povecih mana

Ako se ne varam, Cadillac je neki US ekvivalent Mercedesa, pa ga i treba porediti sa tom klasom i biti ostar

Motor je 3.6 V6, 305 konja, vrlo vrlo elastican, jako tih kad se vozi osim kad se patosira tad pocinje da rezi, nije neki zvuk al nije ni lose.
Druga bitna tehnicka stavka je menjac, to je mozda i najveca mana ovog auta. Dobrano zaostaje za ZF konkurencijom. Kad se lagano vozi je sasvim dobar, meko i neprimetno menja brzine. Problem nastaje kad pozelite da ga nacepite malo. Ako se iznenada pritisne gas kako bi se naglo ubrzalo, auto umesto da poleti prvo zastane, propadne, trgne i tek onda pocupa snazno kad zivotinja od motora konacno dobije priliku da se razmase. Cini mi se da kad treba da promeni samo jednu brzinu onda je OK, ali ako treba da ga spusti dve nize to izaziva problem.
Nerviralo me je i sto nije imao modove, samo Drive i Manual (sa pedalicama na volanu). U rucnom modu opet, oseti se da nije tako brz i ako treba spustati vise od 1 brzine to nervira, tim pre sto nece dvoklik ni da prihvati kao -2 vec morate sacekati da zavrsi prvu promenu pa onda tek prihvata dalje komande.
Potrosnja je poprilicna, oko 10l/100km ako sam dobro sracunao, ali ovo je lagana voznja 100-120 (koji je smor voziti u US...) uglavnom autoput sa bas malo grada.
Zatim, auto je imao 4x4 pogon. Meni bilo cudno sto ne mogu da ga provalim da li je prednji ili zadnji, kad sam skontao da je 4x4 sve se slozilo

Vrlo lepo i izbalansirano se ponasa cemu doprinosi i Magnetic Drive sistem oslanjanja sto je mozda i najbolji deo auta.
Fantasticno upija neravnine i rupe (a u US ih vala ne fali), stvarno je uzivanje pratiti kako dobro savladjuje neravnine. Gume su 19 245/45, te udobnost definitivno dolazi od sistema oslanjanja.
Takodje u krivinam odlicno drzi, ne naginje se i delije mi veoma upravljiv, ne tako direktan ali odlican sa sasvim lepim osecajem na volanu i pravom dozom otpora volana.
Enterijer me je prijatno iznenadio, sve je dobro uklopljeno, nista ne skripuce, cvrci i sl. Cela armatura je oblozena kozom (il imitacijom) i sve je vrlo prijatno na dodir i meko bez tvrde plastike.
Najveca zamerka je centralna konzola koja prilici vise Hjundaiju ili Kia-a. Glossy plastika na kojoj ostaju otisci bez nekog kreativnog dizajna. Touch kontrole na njoj su me jako nervirale, dugmici rade taj posao 5x bolje, a posebno je potenciometar za volume radia 16x prakticniji i brzi od besomucnog stiskanja i tapkanja po odredjenom mestu na plastici.
Isto i rucica menjaca je bezveze sa ogromnim hodom.
Zatim sedista, OK su al moze to i mnogo bolje. Malo su pretvrda za moj ukus i ne utone se tako dobro u njih da bi se osecali kao da se spajate sa autom... Zatim meni nedostaje podrska za ramena, mozda je problem i u mojoj velicini ali s obzirom na to koliko oni vole da se duvaju ovde sa " Big American Man" mogli su vise da misle na to. Nasloni za glavu su iritantno tvrdi, verovatno nisu probali da naslone glavu na njih

Unutra ima vise nego dosta prostora, kako po sirini, duzini, tako i po visini. Mislim da ima vise mesta nego u seriji 5/E klasi.
Zatim, ogromna mana su retrovizori. Ja ne znam da li sam ikada vozio auto sa tolikim mrtvim uglovima. Ma kako ih namestio ono je strasno, mnogo puta sam namerno pratio kako mi se ogromna vozila lagano sakrivaju u retrovizorima. Jako opasno i stalno sam se vrteo na sve strane kad sam se prestrojavao.
Zatim dugmici za memoriju sedista su strateski pozicionirani u vratima tako da ih ja svaki cas udaram kolenom i pomeram sebi sediste u toku voznje

Bacio sam pogled, ovaj 4x4 je u US 52 000 dolara startna cena (to je bez poreza mislim...). To je sa trenutnim umobolnim kursom dolara 50 000e. Nisam gledao koliko ovde kostaju serija 5 i E klasa, ali znajuci kako Evropljani vole da jeftino poklanjaju Amerima svoje proizvode mislim da bi se za te pare u US mogali lagano uzeti neki 535i ili E350 koji bi fa satrli u svakom pogledu. Pre par meseci je to bilo 40 000e, dosta menja pricu...
I za kraj par slika masine









