Problem sa paljenjem

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14268
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Problem sa paljenjem

Post od Saša »

I meni to liči na senzor položaja radilice, kad je on u pitanju najčešće se dešava baš to da ECU ne zapamti grešku pa dijagnostika ne pokazuje ništa. Neka provere prvo njega.
Ogi
Banned
Reactions:
Postovi: 11254
Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
Lokacija: Beograd

Re: Problem sa paljenjem

Post od Ogi »

Naisao sam na identican problem na jednoj Alfi, tako je i kod mene sve pocelo. Ubedjen sam i ja da je senzor neki

http://www.arcs.org.rs/forum/viewtopic.php?f=13&t=55334
Korisnikov avatar
TheWickerMan
Reactions:
Postovi: 11201
Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
Garaža: AR Stelvio Estrema, AR Giluietta TCT
Lokacija: Stuttgart,DE

Re: Problem sa paljenjem

Post od TheWickerMan »

Ovo što si našao je jako čest problem na 147 1.6 TS. Drugar ima isti problem i nikako da ga rešimo. Svećice, protokomer, dizne čišćene, pritisak pumpe proveren, sve to menjano i ništa, naiđe mu neka temperatura kad jednostavno pali iz trećeg puta. I ja sumnjam na senzor temperature motora ili senzor položaja radilice, to ćemo da radimo sad kad malo otopli pa ću ti reći da li smo rečili problem.
Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Reactions:
Postovi: 15275
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31

Re: Problem sa paljenjem

Post od Kuzmanovic »

Zar senzor temperature motora ne moze da se ocita preko dijagnostike, tipa da se vidi koju temperaturu ocitava komp? Tako je drugar na Bravu 1.6 16V provalio da mu je senzor problem, a na tabli mu je bila upaljena lampica za dizne.

Sent from my Alcatel One Touch Idol using Tapatalk
Korisnikov avatar
TheWickerMan
Reactions:
Postovi: 11201
Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
Garaža: AR Stelvio Estrema, AR Giluietta TCT
Lokacija: Stuttgart,DE

Re: Problem sa paljenjem

Post od TheWickerMan »

Na ovoj Alfi ne prikazuje grešku. Na dijagnostici se vidi temperatura koju daje ali ne znam da li je dobra. taj senzor je tipa 1500 dinara, preventivno ćemo da ga zamenimo.
Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Reactions:
Postovi: 15275
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31

Re: Problem sa paljenjem

Post od Kuzmanovic »

Ili ako ima nekog drugara sa istom Alfom, pa da se zamene senzora na par nedelja.

Sent from my Alcatel One Touch Idol using Tapatalk
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Problem sa paljenjem

Post od ljubitelj »

Senzor temperature nije bitan za paljenje motora, Moze i da se potpuno skine, motor mora normalno da pali.
Senzor protoka vazduha je donekle bitan, moze da se potpuno skine, motor mora da upali.

Senzor polozaja radilice je neophodan,on "okida" varnicu na svecici. Bez njega, ili ako je poluispravan, motor ne moze da upali.
Korisnikov avatar
Delija
Reactions:
Postovi: 18946
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Problem sa paljenjem

Post od Delija »

Ji 4Tze napisao:A što ga ne odvezeš u servis na proveru?
Očigledno je nešto u sistemu za ubrizgavanje goriva - da je do nekog senzora, upalio bi - to možeš lako da proveriš tako što otkačiš priključak samog senzora kad neće da upali - pa ako upali odmah, možeš s više sigurnosti da posumnjaš na isti.
Malo si previse "siguran" :)
To su upravo simptomi problema sa senzorom polozaja radilice - startuje normalno kad je hladan motor, a zeza kada je zagrejan.
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20493
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Problem sa paljenjem

Post od Heinz »

Tako se meni ponašala Fabia kad je senzor radilice zezao, ali se videlo na dijagnostici. Takođe, slično je bilo i sa hladnim lemom na glavnom releju.

TT
Ogi
Banned
Reactions:
Postovi: 11254
Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
Lokacija: Beograd

Re: Problem sa paljenjem

Post od Ogi »

Procitao sam danas i sinoc tonu teksta o ovom problemu i ogroman broj ljudi ga ima u razlicitim varijantama. Kod VW-a cak resavaju problem "toplog starta" nekakvim remapom... Citajuci o ovome, pronasao sam da moglo da bude "samo" ovo:

senzor radilice
senzor bregaste
senzor temp motora (meni sve nekako deluje da je do senzora, posebno ovog poslednjeg jer je problem u direktnoj vezi sa toplim vremenom/toplim motorom)
protokomer
vazduh u sistemu goriva
anlaser
bobina

itd. nesto sam sigurno zaboravio.

Veceras sam bio kod Rakhila, ocitali smo sta se moze ocitati dijagnostikom koju on ima. Greske nema niti je ikada bilo, nema je u istoriji, ocitali smo sve senzore i evo sta nam je privuklo paznju, koliko se ova dijagnostika moze uzeti u obzir jer nije imao plug in za Hyundai, vec je univerzalna varijanta:

Slika

Sada odoh da guglam.
Ogi
Banned
Reactions:
Postovi: 11254
Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
Lokacija: Beograd

Re: Problem sa paljenjem

Post od Ogi »

Sistem za nadgledanje goriva (Fuel System Monitoring, FSM) je monitor koji adaptira sistem goriva. Odnos goriva i vazduha u nenzinskom motoru treba da bude 1:14,7, za optimalno sagorevanje.
To je vrednost prema kojoj ce sistem nastojati da navodi gorivo prema usisanom vazduhu. Ako LAMBDA sonda signalizira prebogatu smeshu, regulacija ce da upravlja na siromasenje smese. Masna smesa moze biti izazvana sa tolerancijama u produkciji ili da injektori pocinju biti izhabani.
Bezobzirno na razlog to znaci da ce regulacija sve vreme nastojati na siromasenju smese. Tada dolazi do takozvanog konstantnog odstupanja od pravila. To odstupanje su u tom slucaju naziva "kratkotrajni faktor goriva" (Short Term Fuel Trim, STFT) i meri se u procentima.


Sekundarni sistem vazduha (Secondary Air System Monitor) je sistem, ukoliko postoji, sastoji se od jedne pumpe koja gura vazduh u katalizator za vreme zagrevanja istog. Sve to u cilju sto brzeg zagrevanja katalizatora i sto ranijeg postizanja operatvne temperature katalizatora.
Ovaj monitor nadgleda funkcionisanje SAS sistema.


E sad' mi je sve jasno. :srbin:
Korisnikov avatar
Ji 4Tze
Reactions:
Postovi: 8226
Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
Lokacija: Beograd

Re: Problem sa paljenjem

Post od Ji 4Tze »

Moraš u servis s krštenom dijagnostikom.
Ovo što su ti svi rekli za senzor položaja radilice stvarno ima smisla jer ili nema goriva ili svećica ne baca varnicu kad treba. Zato neće da upali. Nije da se nešto muči pri paljenju, samo hoće a ponekad neće nikako.
Boringly average, but also perfect for school run mums
Ogi
Banned
Reactions:
Postovi: 11254
Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
Lokacija: Beograd

Re: Problem sa paljenjem

Post od Ogi »

Otici cu ali rek'o mozda nekome bude nesto jasno i iz ovoga...

Ovo sto sam citao, spominju i nekakav relej paljenja kao mogucnost za neke varijante.....
Korisnikov avatar
NexT
Reactions:
Postovi: 13017
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Lokacija: Beograd

Re: Problem sa paljenjem

Post od NexT »

Jel postoji neko sa rasturenim tim i30 ? Ili ako Trio ima delove cisto da proba?
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Problem sa paljenjem

Post od ljubitelj »

Ogi napisao:Otici cu ali rek'o mozda nekome bude nesto jasno i iz ovoga...

Ovo sto sam citao, spominju i nekakav relej paljenja kao mogucnost za neke varijante.....
Nijedno sto si citirao nema veze sa paljenjem, niti ima uticaja.
Lambda sonda se ne koristi pri paljenju motora. Dodatno sistem upumpavanja vazduha u izduv se koristio 80tih godina uz karburatore i prve analogne sisteme ubrizgavanja, barem 20 godina nisam video niti cuo da se stavlja u iole modernije aute. Od Euro 2 motora i masovne primene EGR sistema to je otislo uglavnom u muzej.
A ionako nema uticaja na paljenje motora jer ne utice na usis motora.
ni
Sistemski rasteretni relej je moguci uzrok, simptomi odgovaraju samo sto onda jos sijaset stvari ne radi na autu pa se lako detektuje. Popravka je obicno 2- 3 minuta posla kada se jednom izvadi relej.
Senzor polozaja radilice se uglavnom lako dijagnostikuje, potreban je obican osciloskop. Ponekad se moze uraditi dijagnostika i obicnim ommetrom.

Ne trebaju nikakvi kompjuteri, citaci kodova, memorije...senzor polozaja koristi vrlo jednostavan princip rada, standardan u auto industriji zadnjih 30 godina.

Obicno pise u dokumentaciji sve oko provere, kao i sam proces dijagnostike problema paljenja.
Zaviri u upustvo od auta, servisno. Cesto je i nacrtano da bude lakse.
Odgovori