Prosipanje tecnosti u kokpitu nije retka pojava. Cak je i bivsi pilot neke americke kompanije napisao best seler (po kome je kasnije snimljen i film) o avionskoj katastrofi ciji je uzrok bila prolivena kafa.
Od 2011 godine kada je B777 morao da skkrene sa rute i sleti zbog prosute kafe, mi imamo proceduru da se pilotima pice daje u casama sa poklopcem i to nikada preko pedestala, vec iza ledja sa strane gde je prozor.
Ono sto vredja logiku se cita u izvestajima kopilota
koji je usled turbulencije prosuo kafu pa poceo da brise oko prekidaca koji je pod zastitom i nije primetio da ga je pomerio???!!!
I izjave kapetana koji takodje to ne vidi
Znaci da su podigli gard prekidaca, i uspeli da ga prebace iz jednog u drugi polozaj, a ni jedan prekidac se ne pomera tako lako Kako se na fotografijama vidi, gard je nemoguce spustiti ako je prekidac u polozaju ON i sve to oni, kao nisu primetili. Gard je napravljen je tako da se moze zatvoriti samo u polozaju OFF.
Nakon toga, kapetan brise zapis sa voice recordera sto ne sme cak i u slucaju da nije doslo do vanredne situacije
Svetske novine su pune ove baljezagarije a ugled naseg vazduhoplovstva samo tone.
