Xepoj87 napisao:Eto, lepo je Geza napisao, nema automatskih grejaca sedista, bas kako sam ja i napisao. Oduvek svi imaju gasenje tog grejaca, jer da nema, zapalio bi sediste, pa vozaca, pa auto.
Za automatsko paljenje sam prvi put od ljubitelja sada cuo i naravno da ipak ne postoji.
Eto, na kraju se ispostavilo da ti tvrdoglavo rvrdis nesto sto nije istina, pa mu menjas formu, da bi ispalo da si na to mislio svo vreme. Moj Mercedes 124 250D 1987. godiste, koji nije imao skoro nista od opreme je imao grejace zadnjeg stakla, a cini mi se da je imao i 123 300D iz 1981. godine, a nemac ga je izmislio jos 50ih, cini mi se i od tada se koristi.
Sent from my Sony
Geza je uradio ono sto je mene mrzelo.
Pise lepo, doduse na engleskom, da IMA automatsko grejanje sedista, da se samo ukljucuje i iskljucuje, termostaska kontrola.
Opet si pogresno pretpostavio da nesto nema i izveo netacan zakljucak.
Modeli 164, 200, 300 nemaju uopste prekidac za iskljucenje/ ukljucenje vec, rade 365 dana godisnje automatski. I ne zapali se sediste, vozac ni auto. Ako je nuzno neophodno da opipas u rukama stampano uputstvo potrudicu se da di donesem da i sam procitas to sto sam ti naveo. Crno na belo. Mrzi me da fotografisem i da se petljam oko postavljanja, iskreno.
Zato sam i napisao da treba da citas tacno ono sto pise, a ne kao opet ovo sto je Geza postavio tumacis na neki svoj nacin.
Sto se tice druge stvari, opet si sebi stvorio pogresnu predstavu. Grejanje zadnjeg stakla imaju odavno automobili, W123 i W124 imaju svakako ali nemaju ono sto sam ti napisao grejanje zadnjeg birsaca na tom staklu.
To je posebno izradjen dodatni deo grejaca na staklu koji ima jedinu funkciju da greje brisac. Izgleda kao pravougaonik grejnih niti koje opkruzuju mesto na kome se nalazi metlica brisaca.
Volvo i Subaru su to uveli pre mnogo godina, drugi proizvodjaci verovatno prosto i ne razmisljaju o takvim finesama. Ftj je okacio jasnu sliku kako to izgleda, bas uokvirene grejne niti na staklu ja imam na 940 ispod zadnjeg brisaca i to jako fino radi zimi. Sam brisac se parkira ispod uobicajenog grejanog dela stakla (kao sto je na W123 i W124 koje si imao) i da nema toga ne bi se zagrevao.
Juce sam specijalno zbog tebe zagledao automobile i konstatovao da nemaju generalno, veoma cesto je brisac ispod (van) grejanog dela stakla.Astra karavan i obicna stari i novi modelo, Pezo 206/207/307/308/208, Mercedes A klasa stariji i noviji model, B klasa stariji i noviji model, Reno Scenic u svim varijantama, Megan, Clio, VW Golf 2, 4,7, Pasati, Polo-i, Caddy, Skoda Fabia karavan, Seati, Ford Fiesta, Focus karavan stariji model, S Max, Fiati Marea karavan, Stilo, 500L, i sijaset drugih popularnih modela da ih sve ne nabrajam nemaju. Nema ni XC90 Volvo, Ford je izgleda i u tome nasao nacina da ustedi pri izradi koji dolar pri konstrukciji.
Mercedes Vito noviji tip koliko sam uspeo da vidim ima, Pezo Partner ima i na jos nekima mi se ucinilo da bi moglo da bude to ali nisam bio dovoljno blizu da jasno vidim.
Mercedes E karavan nisam odavno video, mozda ima nemam nacina da proverim.
Napisao sam istinu, i nudim ti i dalje da vidis licno pa i slikas da bi mogao da uporedis ako ti je bitno.
Nikakvih promena nema, od pocetka pricam o istoj stvari, ono sto nisam mogao ni u snu da pretpostavim da ti kao pametan momak mozes da u mislima napravis neke kombinacije.
Konkretno, sama metlica brisaca je od gume koja je izolator a podloga na koju naleze je staklo koje je provodnik (toplote, da ne pomislis nesto drugo moram da preciziram).
Nema logike da bi zagrevao bilo sta tako da usmeravas toplotu ( i zagrevas) sa termickog izolatora gume da bi zagrejao termicki provodnik. Tako nesto je toliko neefikasno da me prosto cudi kako si uopste mogao da razmisljas u tom smeru. Jedino logicno je da se greje provodnik toplote da bi mu se povecala temperatura i tako uopste moglo da ima nekog efekta, dakle jedino staklo ima smisla grejati da bi se otopila dodirna povrsina brisaca na staklu i brisac bez kidanja metlice normalno ocistio staklo.
Vec sam pisao, pitaj slobodno sta god ti nije jasno ili mislis da nije dovoljno jasno napisano pre nego sto nesto zakljucis.
Da skratim, da se ne ubedjujemo oko lako proverljivih stvari koje se cak mogu i videti odnosno osetiti, mozes moj auto videti uzivo i kako to funkcionise sto ti i dalje smatras da ne postoji. Mogu da ti dam na uvid fabricka uputstva, tu je objasnjeno i kako radi automatika, brojevi rez. delova za porucivanje, nacin i polozaj ugradnje, testiranje elektricno...da bi se uverio u fabricki navedene cinjenice.
Jos jednom, pise i u tom uputstvu, grejanje sedista je termostaski kontrolisano. To znaci tehnicki u radu samo se ukljucuje i iskljucuje kada dostigne predefinisanu radnu temperaturu, i zatim ponovo ukljucuje pa iskljucuje i ponavlja ciklus.
Pise i u ovom sto je Geza okacio, ali nisam hteo jos da komplikujem, u sediste je ugradjen senzor da neko zaista sedi na suvozacevom sedistu pa tako automatsko grejanje sedista se samo iskljucuje kada suvozac ustane i izadje iz auta. Onda kada neko sedne, automatika se sama ponovo aktivira.
Mislim da cak imam negde i taj senzor iz modela 240 koji mi je ostao, da ga imam u rezervi pa ga mozes videti i opipati uzivo.
Ti kao vozac ima dodatnu mogucnost da iskljucis tu automatiku, da potpuno iskljucis grejanje sedista kao da uopste ne postoji. Zato sluzi taj prekidac koji je naknadno uveden.
Mora da bude napisano opsirno, to je jedini nacin da se ne hvatas da se nesto mislilo drugacije od onoga sto pise.
To oko cega si napravio veliko pitanje je nesto potpuno za mene normalno sto bi svaki auto trebao da ima, i automatsko grejanje sedista i ovo dodatno zagrevanje zadnjeg brisaca. Ne kosta puno, a znatno doprinosi komforu voznje zimi.
Mozda Mercedes ne praktikuje da ima automatiku grejanja sedista pa otuda takva tvoja reakcija da ne postoji, ne znam ali ta funkcija je dosta uobicajena kod americkih automobila odavno i nije nikako nesto izuzetno samo na Volvou kako si ti izgleda shvatio.
Sama ta automatika je americke proizvodnje, taj termostatski prekidac koji je ugradjen u strukturu sedista, konkretno u desni prednji deo sedista a velicine je recimo metalnih 20 dinara samo malo deblje. To nije pravljeno samo za Volvo sasvim sigurno, mada Svedi jesu vrlo rano to uveli, 70tih.
Volvo je pre svega pravljen za i prema americkom ukusu, vec sam napisao da je razlicit u mnogo cemu od onoga sto je mainstream auto industrije. Mislim na Volvo dok je bio u svedskim rukama.
Isto se odnosi i na Saab, skoro sve sto je je imao Volvo je imao Saab, i obrnuto, veoma slicna filozofija konstrukcije i izrade auta. Ponekad i identicni delovi korisceni, kao sto je recimo sistem ubrizgavanja goriva.
Posto te poznajem, znam i da si vrlo sposoban da odlicno razumes kada zelis, zato i mislim da je nepotrebno da se igramo gluvih telefona i naivnih Engleza, kod mene imas otvorena vrata da pitas sta god te interesuje dodatno.
Mislim da je otislo na pogresnu stranu, previse si nepoverljiv i sumnjicav a znam da nemas losu nameru.
steva-anya, imam grejac kao sto je na slici koju je ftj dao, samo ne prednjih vec zadnjeg brisaca. ako nadjem vremena i znanja da se bakcem, moze slika. nemam nista protiv da se konstatuje ako to ikome treba za neko dokazivanje radi bilo cega. (da ima ili nema).