Kočni sistemi - opšta diskusija

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21786
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Post od nidza »

Interesantno je objašnjenje sa temperaturom.

Tapatalk
Korisnikov avatar
sale vti
Reactions:
Postovi: 372
Pridružio se: 06 Okt 2012, 09:37
Garaža: sivi auto
Lokacija: bgd/zemun

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Post od sale vti »

Tih objasnjenja imas po internetu na tone, kako po forumima kako po blogovima, i svi su c/p.

Nego nidzo, kako si ti razumeo ovo sa temperaturom?
Honda Undetected Garage
https://www.facebook.com/profile.php?id ... &ref=br_tf" onclick="window.open(this.href);return false;
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Post od nikaragva »

Hm, sad sam se setio da sam zimus povlačenjem ručne blokirao diskove.

Nisam se trudio da ih odglavim, sem šutanjem nogom :)

Tako da sam vozio. Bukvalno su se felne usijale. Kada sam bacio sneg na njih, prštalo je u paru odmah :D

Možda je to objašnjenje :)

Ništa, videćemo, kako će izgledati ove što sam sad stavio, kada se skinu.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24656
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Post od dragvorl »

sale vti napisao:Tih objasnjenja imas po internetu na tone, kako po forumima kako po blogovima, i svi su c/p.

Nego nidzo, kako si ti razumeo ovo sa temperaturom?
A sta mislis, sta su knjige na ovom svetu? :think: Sve je to c/p, neko nesto doda, neko samo prepise i eto tako to. Bitno je procitati, profiltrirati, pa i nesto pametno zapamtiti, nauciti, na osnovu iskustva. Hoces da kazes da ovo objasnjenje nije tacno? Ja sam jos stranu pre napisao, isti sablon potrosenosti sam imao i licno sam rasturao celjust i vadio zardjali klip. Kod njega nije mozda taj uzrok, ali u ovom citatu isto pise. Ne treba sve to bas uzimati kao jos jedan tekst na netu.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
sale vti
Reactions:
Postovi: 372
Pridružio se: 06 Okt 2012, 09:37
Garaža: sivi auto
Lokacija: bgd/zemun

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Post od sale vti »

@nikargva: povlacenjem rucne zimus mozda je sajla blokirala jer je buzir negde malo pustio vlagu pa zaledilo i eto, ali to nije ovaj tvoj slucaj, jer da je sve kako treba plocice bi ti bile sprzene ravnomerno.

Lm, kada se klip ne vrati kako treba i desi se slucaj sa one pozicije koju sam okacio, pritiskanjem kocnice klip ne deluje ravnomerno na plocicu vec samo u jednoj tacki i ima tendenciju da povuce na tu stranu i kroz neki vremenski period pocne da blokira. Nekada uspe samom razradom da se resi slucaj a nekada mora reparacija.

@dragvorl:

Bez ljutnje, ali ja sam se konkretno vezao za slucaj nikaragve, dok ti uporno kacis objasnjenja blokiranja kandzi jer su klipovi zardjali (99% jer su gumice prasinjare bile ostecene) a pri tom takodje ako su isto plocice bile lose montirane tako i potrosene.

I jedna veoma bitna stavka, jedan gram teorije je isto sto i tona prakse, pa i to treba uzeti u obzir pored svih tih knjiga. :)
Honda Undetected Garage
https://www.facebook.com/profile.php?id ... &ref=br_tf" onclick="window.open(this.href);return false;
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24656
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Post od dragvorl »

Za ljutnju nema potrebe nikakve, a sto se objasnjenja tice naveo sam primere raznih vrsta anomalija, to nije teorija, vec povezana teorija i praksa i to je jako bitno, jer te dve jedinke treba uvek posmatrati zajedno, a nikako odvojeno. Kod nas je nazalost cest slucaj da se preteruje sa teorijom, bez prakse, ili se pocinje odmah sa praksom bez teoretske podloge, u oba slucaja pogresan pristup, na nasu zalost i stetu. Majstori sa gomilom prakse upravo prave takve greske kao sto si ti napisao za montazu, jer misle da su kroz praksu sve naucili, a u stvari uce od kraja prema pocetku, i znaju samo ono sto su radili do tad, sva ostala resenja su im nepoznanica. Inace vidim da si ti napisao da je tvoje vidjenje njegovog problema pogresna montaza koju si ti imao u praksi, a ja sam napisao drugo vidjenje, koje se gle cuda poklapa sa mojim slucajem iz prakse, ne vidim kakva je tu suva teorija i kakvi su grami prema tonama u pitanju? :think: Inace klip moze da zardja i bez da se prasinar osteti, kocna tecnost je higroskopna i kada primi vodu ista se nagomilava i vremenom moze da uzrokuje koroziju klipa.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21786
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Post od nidza »

sale vti napisao:Tih objasnjenja imas po internetu na tone, kako po forumima kako po blogovima, i svi su c/p.

Nego nidzo, kako si ti razumeo ovo sa temperaturom?
Spoljni deo pločice se verovatno više zagreva kao i spoljni deo diska jer se kreće većom brzinom u odnosu na unutrašnji. Nemam sad u glavi sliku pločica i da li je spoljni deo potrošeniji i stvarno.

E, sad, dizajn klešta bi trebao to da spreči. Možda je ovaj dizajn nedovoljno dobar.

Drugo što mi pada napamet je gas koji se stvara na višim temperaturama prilikom kočenja. Moguće da neravnomerno odlazi sa pločica i odiže jedan deo pločice smanjujući trenje.

Opet se vraćamo na to da klešta to trebaju da spreče, ali možda je u ovim kleštima pločica slobodnija, ili je van gabarita pa ima lufta da šeta.

Tapatalk
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Post od ljubitelj »

nikaragva napisao:Ne mogu da nadjem moj slučaj.
Moje pločice su po horizontali više potrošene.
Nisam zagledao, ali deluje simetrično, što bi značilo da je jednak pritisak čeljusti, odnosno da ništa ne zapinje.
.
Proveri zazor lezajeva glavcine.
I ako su plocice istovremeno i sistem za rucnu kocnicu treba proveriti kompletan taj mehanizam rucne.
Ako postoji poseban dobos sistem unutar kocionog diska sa zasebnim paknovima zanemari.
Korisnikov avatar
sale vti
Reactions:
Postovi: 372
Pridružio se: 06 Okt 2012, 09:37
Garaža: sivi auto
Lokacija: bgd/zemun

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Post od sale vti »

dragvorl napisao:Za ljutnju nema potrebe nikakve, a sto se objasnjenja tice naveo sam primere raznih vrsta anomalija, to nije teorija, vec povezana teorija i praksa i to je jako bitno, jer te dve jedinke treba uvek posmatrati zajedno, a nikako odvojeno. Kod nas je nazalost cest slucaj da se preteruje sa teorijom, bez prakse, ili se pocinje odmah sa praksom bez teoretske podloge, u oba slucaja pogresan pristup, na nasu zalost i stetu. Majstori sa gomilom prakse upravo prave takve greske kao sto si ti napisao za montazu, jer misle da su kroz praksu sve naucili, a u stvari uce od kraja prema pocetku, i znaju samo ono sto su radili do tad, sva ostala resenja su im nepoznanica. Inace vidim da si ti napisao da je tvoje vidjenje njegovog problema pogresna montaza koju si ti imao u praksi, a ja sam napisao drugo vidjenje, koje se gle cuda poklapa sa mojim slucajem iz prakse, ne vidim kakva je tu suva teorija i kakvi su grami prema tonama u pitanju? :think: Inace klip moze da zardja i bez da se prasinar osteti, kocna tecnost je higroskopna i kada primi vodu ista se nagomilava i vremenom moze da uzrokuje koroziju klipa.

Klip da zardja a da nije predhodno porozan ili ostecen...tesko.

A odgovor na sve ostalo napisano ne mogu dati jer u postu iznad prestaje mehanika i pocinje politika, a tu nisam dobar, te se povlacim iz konverzacije.
Honda Undetected Garage
https://www.facebook.com/profile.php?id ... &ref=br_tf" onclick="window.open(this.href);return false;
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24656
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Post od dragvorl »

Gde bas pored svega politiku nadje :rofl: :think: :ccc: :kuku:
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21786
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Post od nidza »

Može klip da zarđa kad je od lošeg materijala. Na jugu su mi ribali klipovi stalno. Razrađivao sam klešta na 6m.

Tapatalk
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24656
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Post od dragvorl »

https://www.youtube.com/watch?v=78wbht355R8
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša

Post od ljubitelj »

"Ulje" u kocnicama se ne kontrolise, ono se menja najkasnije na 24 meseca.
To je jedna od najvaznijih operacija redovnog odrzavanja auta, sa druge strane filter gasa nema potrebe menjati pre 30-40.000km.
Svecice ako su klasicne bakarne ako vec nisu menjane morale su da budu podesene na toj kilometrazi.

Deluje mi nekako aljkavo taj servis, sporedne stvari odrade (filteri osiim ulja) a preskoce bitne (kocnice, svecice).
Naravno da su i fitleri potrebni ali pustiti auto iz servisa bez intervencije na kocnicama :pardon:

Je li servis popravio klimu?
Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Reactions:
Postovi: 13449
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša

Post od McGruja »

Kociono ulje se proverava
Korisnikov avatar
Velja
Banned
Reactions:
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša

Post od Velja »

Ima onaj merač vlage.
Odgovori