1000 zašto - 1000 zato!

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: 1000 zašto - 1000 zato!

Post od ljubitelj »

Kuzmanovic napisao:Znam da je minus i jedno i drugo (to je masa jel tako?), ali me zanima zasto je ispravnije ovaj nacin kacenja. :)
To je jedini ispravan nacin, ostalo su improvizacije.
Razlog 1, je izbegavanje pada napona od kleme do bloka motora. Kaci se ne samo na goli metal nego se vrlo preporucuje da se minus stipaljka kaci na sam blok motora.
Razlog 2, je izbegavanje mogucnosti stvaranja varnice koja ce zapaliti HHO gas koji nastaje pri procesu spajanja. Ako i bude varnice pri spajanju stipaljke dovoljno je daleko da ne moze da izazove eksploziju.

Ovo su opste poznata 2 razloga, mozda ima jos neki ali i ovo je dovoljno da se ispostuje pravilna upotreba kablova za paljenje, prema propisu i standardu povezivanja.
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: 1000 zašto - 1000 zato!

Post od nikaragva »

Taman sam krenuo da napišem :)
Slobodno uvek kači za kuku od motora, dovoljno metala ima da se lepo uhvati.
Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Reactions:
Postovi: 15274
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31

Re: 1000 zašto - 1000 zato!

Post od Kuzmanovic »

Au, sreca pa ne zapalih Golfa. :kezo:

Hvala svima na odgovorima. Slikaivo:

Sent from my Alcatel One Touch Idol using Tapatalk
Korisnikov avatar
methane.master
Reactions:
Postovi: 21561
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: 1000 zašto - 1000 zato!

Post od methane.master »

Ajde ne budali. Đe će Lanća da zapali Gofa. :kezo:

Sent using Tapatalk
Širim haos!
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: 1000 zašto - 1000 zato!

Post od nikaragva »

Zamisli da si ga zapalio, svi bi rekli da je namerno!
Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Reactions:
Postovi: 15274
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31

Re: 1000 zašto - 1000 zato!

Post od Kuzmanovic »

methane.master napisao:Ajde ne budali. Đe će Lanća da zapali Gofa. :kezo:

Sent using Tapatalk
Đe neće, mašina je to. Lancia, ne Golf. :kezo:
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28233
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: 1000 zašto - 1000 zato!

Post od Xepoj87 »

Meni se aku nalazi u gepeku, plus je sproveden do haube, gde se kaci kabl, a za minus je isdvojena sipcica koja viri iz karoserije. Mnogima je minus klema zatvorena zastitnom plastikom, i negde ostavljen deo da se nakaci kabl, kao i kod mene.

Sent from my Sony
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Korisnikov avatar
stefanan
Reactions:
Postovi: 9520
Pridružio se: 16 Jan 2012, 17:46
Garaža: Fiat Stilo 1.9 mjet

Re: 1000 zašto - 1000 zato!

Post od stefanan »

Minus se znači samo na karoseriju zakači ako sam ja dobro ukapirao?
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28233
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: 1000 zašto - 1000 zato!

Post od Xepoj87 »

Pa da.

Sent from my Sony
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24648
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: 1000 zašto - 1000 zato!

Post od dragvorl »

Cisto da ne ispadne da je paljenje klema na klemu nesigurno/nebezbedno evo manuala. Palio sam kola razna milion puta tako i nikad se nista nije zapalilo ili ostetilo.
Prikačeni fajlovi
Untitled.jpg
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: 1000 zašto - 1000 zato!

Post od nikaragva »

Ako zavarniči u trenutku kada se u okolini akumulatora nalazi gasa, onda nije nebezbedno, pošto je taj gas veoma zapaljiv :)
Važan je i redosled, uvek se prvo veže plus na akumulator, pa onda dalje, i to prvo na donoru.


Priča je ekvivalentna sa pričom o zimskim gumama leti. Neko tako radi 10g i nikad ništa, a neko se slupao prvo leto :)
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24648
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: 1000 zašto - 1000 zato!

Post od dragvorl »

Mislim da su cike koje su pisale uputstvo mislile o tome. A koncentracija gasa treba verovatno da bude u nekim granicama da se desi paljenje, narocito kod mrtvog akumulatora.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: 1000 zašto - 1000 zato!

Post od nikaragva »

Naravno uvek se ovo pravilo može override-ovati sa upustvom koje dolazi uz auto.
Ali šta ako ne koristiš oem akumulator kupljen/dobijen u BMW, npr.
Mozda je on hermeticki zatvoren, ne znam da li je to moguće. Ima tu mnogo ali, ako se slažeš.
A šta ako zemara ima u autu black horse? :)

Sve se to izbegava poštovanjem procedure.


Moj prijatelj je video taj gas na delu. Punjen je brzim nekim punjačem akumulator za kamion u garaži. Čovek je ušao da proveri kakva je situacija i baš u trenutku kada se nagnuo nad akumulator, gas je zapalioi bukvalno ga tresnuo o plafon. Nije poginuo, ali se polomio.
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14233
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: 1000 zašto - 1000 zato!

Post od Saša »

Ma koji crni gas... Pa još ako ste na otvorenom, podignute haube.... Jednom u milion slučajeva, ako i tada. :)

To je najviše zbog pomenutog otpora praznog akumulatora. Što da struja teče kroz njega i oslabljena izlazi dalje do anlasera, ako ne mora? Lakše i brže će zaverglati motor, a manje će se opteretiti onaj sa koga pozajmljujete struju.
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: 1000 zašto - 1000 zato!

Post od nikaragva »

Evo, samo mali dodatak od Varte, ako neko želi da pročita:

http://www.hr.varta-automotive.com/hr-h ... -handling/
Odgovori