U vreme kad je predstavljen, FR-V je već imao braću HR-V i CR-V pa je negde bilo logično da se još jedan model nazove po ovom sistemu. Nažalost, nisam našao nigde informaciju šta tačno znači ova oznaka. Pretpostavljam da će kolega Geza naći negde tu informaciju u svojoj enciklopediji.
U novembru 2004. godine je započeta proizvodnja, a proizvodio se u Japanu, dakle prava Honda.

Od motorizacije su korišteni sledeći agregati:
1.7 VTEC - 125 hp (93 kW; 127 PS) at 6300 rpm and 154 N·m (114 lb·ft) 4800 rpm
1.8 i-VTEC - 138 hp (103 kW; 140 PS)
2.0 i-VTEC - 150 hp (112 kW; 152 PS) at 6500 rpm and 192 N·m (142 lb·ft) at 4000 rpm
2.2 i-CTDi - 140 hp (104 kW; 142 PS) at 4000 rpm and 340 N·m (251 lb·ft) at 2000 rpm
Do 2007. godine su u ponudi bili gore navedeni 1.7 i 2.0 benzinci, da bi u proleće 2007. urađena blaga restilizacija i od tada se u benzinskoj varijanti nudi samo savremeni 1.8 i-VTEC iz modela Civic. Od početka do kraja proizvodnje u ponudi je bio dobro poznati 2.2 dizel od 140KS.
Ono što je posebno specifično za ovaj model je konfiguracija 3+3 sedišta, što se jedino još može videti u Fiat Multipli, kada je evropsko tržište u pitanju.
Iako dužinom od 4285 mm i širinom od 1810 mm nije veći od konkurencije, a čak su i pojedini predstavnici C segmenta većih dimenzija (Focus Mk2b) pruža zaista puno prostora u unutrašnjosti što je i bilo neophodno da bi se moglo postaviti tri sedišta standardnih dimenzija. Širina u unutrašnjem delu vozila, pozadi, iznosi čitavih 1530 mm što je manje nego kod Multiple, ali više nego kod mnogih modela. Od mog Civica je širi čitavih 115 mm, a u Civic se komotono smeste tri odrasle osobe pozadi.
Stoga može biti zanimljiv izbor većim porodicama ili onima koji imaju potrebe da povremeno prevezu 6 osoba. Prtljažnik zapremine 439l je nešto veći nego kod Multiple (430l) i osetno veći nego kod Civica (370l), a uz promenjivu konfiguraciju sedišta i obaranje zadnjih sedišta u ravni sa prtljažnikom, ni prevoz gabaritnih stvari ne predstavlja problem. Našao sam podatak da je moguće čak 32 različite konfiguracije sedišta, što je zaista zanimljivo.
O dizajnu ne bi trošio previše reči. Slike govore same za sebe. Jedan komšija ga je imao i spolja mi je uživo delovao bolje nego na slikama, a ne znam kakva je situacija u unutrašnjosti. Enterijer, pre svega mislim na komandnu tablu, se teško može nazvati lepim, ali verujem da je funkcionalan kao i kod svake Honde.
Spolja je onako, neobičan, ali zavisno iz kog ugla se gleda može biti i dopadljiv. Ja lično nemam taj problem da mi auto mora biti atraktivan i lep, nije ni moj Civic među lepšima u klasi, bitnije su mi druge stvari.
Kao i kod svih automobila, ako se uzme restilizovani model (2007+) u nekoj napucanoj opremi, sigurno da bolje izgleda od starijeg modela u Comfort opremi.
Tu je i pitanje motorizacije, gde je bolji izbor savremeniji 1.8 i-VTEC sa 140KS koji ni performansama ne zaostaje za jačim 2.0 150KS agregatom, ali osetno manje troši. Po specifikacijama, oko 1l/100km što nije zanemarljivo. O velikoj potrošnji 2.0 agregata govore ne samo fabrički podaci već i iskustva vlasnika. 2.2 dizel je dobar izbor takođe, mada ne znam koliko bi se plaćala veća registracija po ovom našem ludačkom sistemu pa je pitanje isplativosti.
Na jednom domaćem sajtu sam našao iskustvo prvog vlasnika, auto kupljen i održavan u CH. U pitanju je model iz 2006. godine, sa 2.0 VTEC agregatom. Pored velike potrošnje, žali se i na buku na većim brzinama, ali i na koroziju što mi je malo čudno jer generalno Honda nema tih problema. Navodno je gledao više primeraka i svi su imali tragove korozije (grede, rubovi, sajtne). Takođe, velika mana po njemu su preskupi delovi, ali to ću uzeti sa rezervom jer je auto održavan u CH i ne znam u kom je to periodu bilo. Za to bi se trebalo konsultovati sa Trio Motorsom jer su oni najbolje upućeni po tom pitanju.
Kod nas su jako retki, mada se tu i tamo pojavi neki na oglasima, ali pretežno su to auto kuće. Ono što bi mene recimo interesovalo, dakle restilizovani model sa 1.8 i-VTEC agregatom, se na mobile.de nalazi najeftinije u Italiji za 7.900e bez povrata PDV-a (2008. godište sa 80.000km i LPG) što bi sa ostalim troškovima bila poprilična cifra.
Tako da se može zaključiti da dobro drži cenu i to je očigledno najveća prepreka da ih u većem broju vidimo i na našim putevima, a siguran sam da bi mnogima ovaj model bio zanimljiv.
Ako neko ima iskustva sa ovim modelom baš me interesuje šta ima da kaže.









