Nije. Debelo si omasio, u ravnici je tipicno 6-8 miliona a CG je sve samo ne ravna.trojanac napisao:Zar nije milion po kilometru.
From HTC wia TT
Crna Gora kolima
Re: Crna Gora kolima
- Rakhil
- Postovi: 8339
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
- Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
- Lokacija: Beograd
Re: Crna Gora kolima
Izgradnja prve deonice ih kosta 800 I kusur miliona za 40km, pa dodaj na to kamate I nepredvidjene troskove i eto tu si negde
Re: Crna Gora kolima
Mene cudi da nije 100 puta skuplje nego recimo u vojvodini. Pa da li ste videli onaj teren? Deonica pruge pg-kolasin je jednokolosecna i to se gradilo uz opstenarodni zajam sa ko zna koliko poginulih prilikom gradnje a sad zamisli na tom mestu pun profil autoputa. Doduse nece ici tim putem nego preko mateseva sto je navodno blaza varijanta al opet verujem da ce biti tesko.
- Saša
- Postovi: 14309
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Crna Gora kolima
Naravno da je skuplje ali to jednom kad probiješ traje verovatno večno jer je ispod dobra i tvrda podloga. Ovde po Vojvodini jeste da lako napreduju (ha, ha, čuj mene - 30 godina radili 150 km
), ali ako ne urade kvalitetno podlogu (jer je meko a i često močvarno) - kao da ništa nisu ni radili (a tako najčešće i bude)...

Re: Crna Gora kolima
+1
Alpina je skoro 10 meseci radila OBNOVU puta NS-Žabalj, da bi se prve RUPE pojavile već posle dve nedelje!
Vraćeni su da poprave. Evo posle par godina put je valovit ko da si na čamcu.
Alpina je skoro 10 meseci radila OBNOVU puta NS-Žabalj, da bi se prve RUPE pojavile već posle dve nedelje!
Vraćeni su da poprave. Evo posle par godina put je valovit ko da si na čamcu.
- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 32306
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Crna Gora kolima
Onda hrvatima treba još jednom skinuti kapu po tom pitanju. Jeste da je i njih to koštalo puno i da će otplaćivati te kredite godinama, ali imaju odlične autoputeve, barem ono što sam ja video, a stalno grade i dalje.
Posetite www.garaza.rs !
Re: Crna Gora kolima
Put je investicija koja se sigurno vraća, pogotovo na mestu gde smo mi i koliko tu sezonski prolazi kola. Kamionski transport piči neprekidno.
Tapatalk
Tapatalk
-
- Site Admin
- Postovi: 1919
- Pridružio se: 12 Jul 2013, 12:38
- Garaža: BMW 118i, CX-60
- Lokacija: DE
Re: Crna Gora kolima
Ovo sam pitao kolegu koji je nekada radio u firmi koja se bavila izgradnjom puteva. Prolazimo kroz Poljsku i zaticemo radove na auto-putu i ja bas komentarisem po tom sistemu, lako je kad je sve ravno i pravo. Kaze on da to uopste nije tako. Prvo mora da se izdigne kompletan put od ravnice, odakle ti materijal? Moras da ga dovuces. Odakle? Mora da se radi u vise slojeva bas zbog sleganja koje je Sasa pomenuo. Eksproprijacija zamljista je obicno u tim ravnicarskim trasama uzasno skupa jer su to cesto plodne povrsine, a to kosta.ftj napisao:Mene cudi da nije 100 puta skuplje nego recimo u vojvodini. Pa da li ste videli onaj teren? Deonica pruge pg-kolasin je jednokolosecna i to se gradilo uz opstenarodni zajam sa ko zna koliko poginulih prilikom gradnje a sad zamisli na tom mestu pun profil autoputa. Doduse nece ici tim putem nego preko mateseva sto je navodno blaza varijanta al opet verujem da ce biti tesko.
Dakle, nije drasticno jevtinije graditi u ravnicarskom delu nego u brdima.
Re: Crna Gora kolima
Postoje u ravnici ti poslovi koji jesu obiimni ali nisu skupi.
Mnogo je ipak skuplje transportovati kroz jos nepristupacna brda isti taj materijal za nasip, pa razbijanje brda i odnosenje kamena, izrada tunelskih cevi, vijadukata, dovlacenje struje iz doline za tunele, stabilizacija kosina i potencijalnih klizista koja mogu nastati usecanjem puta, pa sistemi za zastitu od vetra, cesto i sistemi grejanja puta zimi, telefonski SOS sistem za pomoc, itd.
Sve to je potrebno u ravnici naravno samo je tamo to obicno pristupacnije, blize i manje zahtevno po pitanju materijala.
Najgora je gradnja autoputa kroz mocvaru ili iznad okeana/ jezera/... gde je cela trasa u vazduhu.
Kod nas uglavnom nisu komplikovani tereni za gradnju ali jeste komplikovana zelja da se projektovanje uradi iz kancelarija bez uvida na terenu tj napamet.
Jos nisam cuo da je neki objekat infrastrukture tipa puta, mosta i slicno izgradjen po projektu, uvek se pokaze da je neispravan pa mora na licu mesta da se izmislja resenje ili ponovo projektuje falicni deo jer papri nema dodira sa realnim stanjem terena.
A to kosta mnogo vremena, citati mnogo novca.
Opet znacajan udeo u ceni gradnje je zavisan od organizacije samog gradilista. Ista trasa se moze praviti za razlicitu kolicinu novca usled drugacijeg faznog planiranja.
Imao sam prilike da prisustvujem i da pricam sa ljudima koji su gradili autoputeve, brane, mostove i slicne velike objekte u inostranstvu i svi oni uvek kazu da je znacajan cena trosak lose organizacije rada i prazan hod.
Obilaznica oko Beograda je tipican primer autoputa koji ce papreno kostati, koji se gradi 25 godina, i koji ce se graditi jos verovatno 10- 15 godina uz ovakav tempo i nacin organizacije po deonicama.
Mnogo je ipak skuplje transportovati kroz jos nepristupacna brda isti taj materijal za nasip, pa razbijanje brda i odnosenje kamena, izrada tunelskih cevi, vijadukata, dovlacenje struje iz doline za tunele, stabilizacija kosina i potencijalnih klizista koja mogu nastati usecanjem puta, pa sistemi za zastitu od vetra, cesto i sistemi grejanja puta zimi, telefonski SOS sistem za pomoc, itd.
Sve to je potrebno u ravnici naravno samo je tamo to obicno pristupacnije, blize i manje zahtevno po pitanju materijala.
Najgora je gradnja autoputa kroz mocvaru ili iznad okeana/ jezera/... gde je cela trasa u vazduhu.
Kod nas uglavnom nisu komplikovani tereni za gradnju ali jeste komplikovana zelja da se projektovanje uradi iz kancelarija bez uvida na terenu tj napamet.
Jos nisam cuo da je neki objekat infrastrukture tipa puta, mosta i slicno izgradjen po projektu, uvek se pokaze da je neispravan pa mora na licu mesta da se izmislja resenje ili ponovo projektuje falicni deo jer papri nema dodira sa realnim stanjem terena.
A to kosta mnogo vremena, citati mnogo novca.
Opet znacajan udeo u ceni gradnje je zavisan od organizacije samog gradilista. Ista trasa se moze praviti za razlicitu kolicinu novca usled drugacijeg faznog planiranja.
Imao sam prilike da prisustvujem i da pricam sa ljudima koji su gradili autoputeve, brane, mostove i slicne velike objekte u inostranstvu i svi oni uvek kazu da je znacajan cena trosak lose organizacije rada i prazan hod.
Obilaznica oko Beograda je tipican primer autoputa koji ce papreno kostati, koji se gradi 25 godina, i koji ce se graditi jos verovatno 10- 15 godina uz ovakav tempo i nacin organizacije po deonicama.
Re: Crna Gora kolima
Hrvati su dali koncesiju Amerikancima valjda, nisu zaduženo do vrata za autoputeve ko Slovenci npr, koji su plačali avtoputeve, ko da su zlatni sa diamantnim crtama i znakovima od platinetrojanac napisao:Onda hrvatima treba još jednom skinuti kapu po tom pitanju. Jeste da je i njih to koštalo puno i da će otplaćivati te kredite godinama, ali imaju odlične autoputeve, barem ono što sam ja video, a stalno grade i dalje.

Re: Crna Gora kolima
Ali zato su Hrvati obećali koncesionarima godišnji promet, koji se nije ostvario, te ih sada koncesionari teraju da im nadoknade razliku!
Re: Crna Gora kolima
Lakše je imati pozajmište materijala u brdima nego u ravnici.
TT
TT
Re: Crna Gora kolima
Pa dobro kad se sve uzme u obzir u cg ce kostati 20m eur po km dok u vojvodini kosta 4 tako da nije da nije skuplje, mene je samo cudilo kako nije 20x skuplje. Mora biti kad vecinu autoputa cine tuneli mostovi i vijadukti.
Re: Crna Gora kolima
Kojih crnih 20miliona/km!
U Hrvatskoj je prosečna cena AP koji se radio od Karlovca za Rijeku bila 5miliona eur. A ko je prošao tim putem zna kakav je teren i kako je odradjen AP.
Relacija ka Dalmaciji je bila nešto skuplja, ali daleeeko od 20milki. Radove je izvodio Bechtel podizvođačima (uglavnom Hr firme). Ova cifra koja se pominje u CG će biti pljačka, slično kao i AP od Banjaluke do Gradiške.
U Hrvatskoj je prosečna cena AP koji se radio od Karlovca za Rijeku bila 5miliona eur. A ko je prošao tim putem zna kakav je teren i kako je odradjen AP.
Relacija ka Dalmaciji je bila nešto skuplja, ali daleeeko od 20milki. Radove je izvodio Bechtel podizvođačima (uglavnom Hr firme). Ova cifra koja se pominje u CG će biti pljačka, slično kao i AP od Banjaluke do Gradiške.