Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4644
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Dragane, kopilot je tek poceo da leti. I da nije bilo lose vreme, on je izgubljen u kokpitu. Ne mogu ga kriviti sto se "iskljucio", ali je morao da mi pomogne. Nije cuo "gear down", vidi se da ja vadim gear. Nije cuo ni "clear to land", cuje se da mu dva puta kazem "clear to land".

Nidzo, B737 nije fly by wire. Svaki pokret ima kontra pokret. Ako mrdnes volan u levo da bi sprecio dalje naginjanje aviona u levo moras vratiti volan u desno.
Kod fbw to nije slucaj i ovakvo muljanje bi sigurno uznemirilo avion.

Ako pogledas kroz prozor mozes videti da je avion miran i ako muljam volanom.

Boeing daje preporuku max crosswind za suvu pistu 35kts. Ali to je preporuka a ne limit.
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4940
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od snork »

Zu, svaka čast za sletanje! A kopilot sklopio ruke i moli se Allahu... :D
Ђенерал Јанковић
Korisnikov avatar
swemir
Reactions:
Postovi: 3880
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:52
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Vazduhoplovi

Post od swemir »

Svaka cast
Korisnikov avatar
Blackshadow
Reactions:
Postovi: 831
Pridružio se: 22 Dec 2013, 01:41
Garaža: W 211 2004 E200 NGT 163KS
Lokacija: Voždovac

Re: Vazduhoplovi

Post od Blackshadow »

Svaka čast!
Pa jbte ondaK sam ja loše čuo da je za NT max brzina bočnog vetra 7 ili 8 čvorova, ali naši piloti sleću opušteno.
Kanis li pobijediti, ne smijes izgubiti!
vamik
Reactions:
Postovi: 94
Pridružio se: 25 Sep 2014, 15:40
Lokacija: Novi Sad

Re: Vazduhoplovi

Post od vamik »

Perfektno.
Uvek me interesovalo ste je to desno sto kao neke trake stalno mota u krug?Pored rucica za gas. :doubleup:
Korisnikov avatar
Uroš S.
Reactions:
Postovi: 11004
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
Lokacija: BGD

Re: Vazduhoplovi

Post od Uroš S. »

:bravo: :bravo: :bravo: :klanjamse: :klanjamse: :klanjamse:
Korisnikov avatar
Ji 4Tze
Reactions:
Postovi: 8232
Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od Ji 4Tze »

Au, sjajno. Ovaj video treba da se raširi na prava mesta da se vidi šta je ta JATova škola.
Boringly average, but also perfect for school run mums
Korisnikov avatar
Ji 4Tze
Reactions:
Postovi: 8232
Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od Ji 4Tze »

Sad sam opet pogledao. Ovo kad šetaš palicu ko džojstik za C64, to je ono kad flapsovi rade gore dole ko blesavi?
Boringly average, but also perfect for school run mums
Korisnikov avatar
methane.master
Reactions:
Postovi: 21561
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Vazduhoplovi

Post od methane.master »

A kopilot samo što nije iskočio. Verovatno je bio već navukao padobran. :kezo:
Širim haos!
Korisnikov avatar
NexT
Reactions:
Postovi: 13017
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od NexT »

Zu, zar te nisu ucili da soferiras s obe ruke na volanu? :D

Verujem da snimak ne moze ni 2% da priblizi realnu situaciju u kokpitu. Svaka cast
Korisnikov avatar
blaugrana
Reactions:
Postovi: 7304
Pridružio se: 26 Jan 2012, 17:08
Lokacija: Novi Sad

Re: Vazduhoplovi

Post od blaugrana »

:bravo: Zu

Jedno pitanje, sta je ono kod poluge gasa sto se svako malo vrti?
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4644
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

To je trimer koji ima svaki avion, od najmanjeg do najveceg.

Kada je ukljucen autopilot, on trimuje avion, a kada se leti na ruke, to radi pilot.

Kako se menja centar tezista, trimovanjem se olaksava sila na volanu promenom polozaja stabilizera.

U ovom slucaju, zbog stalne promene gasa, koji je posledica udara vetra (gust), avion stalno trimuje.

Za cetvrt veka, dva puta sam imao ovakav vetar. Jednom kao copilot na sletanju u Cirihu, staza 28. Vetar je bio 60 kts cisto ceoni i normalno, leteo je kapetan. Bili smo jedini koji smo sleteli tog dana u LSZH.

Drugi put sam ja morao da vadim kestenje iz vatre.

Ima tu jos situacija.... Bajker je gledao poletanje sa snegom potpuno pokrivene piste i sneznom mecavom. Negde na 60tak cvorova vise nisam vladao avionom... Pre poletanja samo je sat trebalo da me otkopaju iz sneznog nanosa a operativni centar je izdao naredjenje da se ide.... low cost - profit na prvom mestu.

Imam i snimak sletanja na rulnu stazu. Ona je za trecinu uza od poletno sletne staze. Bila je suva i bio je dan. Ne zelim da se secam kako izgleda nocu sa kisom...

Mala zanimljivost. Boeing za masu stvari ne daje limit, pa ni za bocni vetar. Daje preporuku.

U momentu kada su morali da sertifikuju avion, i da ga gurnu u proizvodnju, nisu mogli naci aerodrom u USA sa jacim vetrom od 35kts pa su to dali kao preporuku, sto ne znaci da moze i jace. Samo oni nisu mogli da ga testiraju.
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48189
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vazduhoplovi

Post od Geza »

Da li se nakon takvog sletanja pod opterećenjem rade neke provere strukture aviona?
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4644
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Ako nije bio hard landing (da trpi trap), a nije, i ako nije prekoracena strukturalna brzina flapsa, a nije - nema razloga za proveru.
Korisnikov avatar
rade74
Reactions:
Postovi: 1121
Pridružio se: 31 Mar 2013, 17:29

Re: Vazduhoplovi

Post od rade74 »

Koji je bolji proizvodjac,boing ili airbus?
Odgovori