Astra H - kako prepoznati prevaru kod zamene kvacila?
-
- Banned
- Postovi: 2781
- Pridružio se: 01 Okt 2012, 12:38
- Garaža: Suzuki S-Cross 4x4 1.6TD Sergio Celano
- Lokacija: Vracar/Limnos
Astra H - kako prepoznati prevaru kod zamene kvacila?
Pozdrav,
Kao sto neki ovde znaju nedavno sam menjao set kvacila na Astri H dizel 150 konja.
Kilometraza je bila 245.000km i to je bila prva zamena od kako je vozilo kupljeno.
3500 km kasnije, danas, pocelo je da se cuje nesto iz motora rekao bih sa strane gde je kvacilo. Ne mogu da ocenim da li se cuje zamajac ili lager, tek cuje se neko cvrcanje. Ono ne prestaje ako se pritisne kvacilo samo za sebe, ali prestaje u najvecem broju slucajeva ako se pustanjem kvacila istovremeno dodaje gas. Ponekad ne nestaje ni pri ovoj operaciji nego ili nestane u prvih nekoliko sekundi nakon sto je skroz pusteno kvacilo i motor je u pogonu, a mislim da se ponekad desi da ostane da se cuje paralelno sa motorom.
Nisam pametan, imao sam sumnju da je majstor podvalio prilikom zamene i da mi je stavio remontovani set umesto novog koji sam mu doneo, jer je nicim izazvan krenuo da mi nesto bulazni o remontovanim delovima.
Da li postoji nacin da se detektuje da li je ugradjeno remontovano kvacilo?
Ja cu svakako otici na dijagonostiku u servis u kome nije radjena zamena, u neki ozbiljan servis tipa Ristica u kome nisam bio do sada.
Ako on utvrdi da je zaista kvacilo sporno onda cu kontaktirati prodavca i videti sta on kaze. Ukoliko postoji mogucnost reklamacije a on trazi da ispita kvacilo nemam problem da prodjem i kroz to, pogotovo sto me zapravo zanima da li sam ima dobar (los) osecaj ili ne.
Sto se tice ponasanja kvacila u voznji, ono je naravno na pocetku bilo super ali recimo nakon 500km sam primetio da dosta lose vuce pri manjem broju obrtaja u 2. i 3, koje su glavne za gradsku voznju, pricamo o recimo 1500 obrtaja gde mi je sa originalnim kvacilom dok je bilo ispravno cupao ko lud. Sad je potrebno da ga navijem na 2500 obrtaja u ovim brzinama da stvarno iskida.
Eto, pun sam sumnje pa bih voleo, makar ni ne uspeo da povratim novac ili dobijem satisfakciju, otkrijem da li sam prevaren ili ne. Ako jesam, objavicu ime servisa cisto da se ne bi jos neko zajebao kod njih.
Kao sto neki ovde znaju nedavno sam menjao set kvacila na Astri H dizel 150 konja.
Kilometraza je bila 245.000km i to je bila prva zamena od kako je vozilo kupljeno.
3500 km kasnije, danas, pocelo je da se cuje nesto iz motora rekao bih sa strane gde je kvacilo. Ne mogu da ocenim da li se cuje zamajac ili lager, tek cuje se neko cvrcanje. Ono ne prestaje ako se pritisne kvacilo samo za sebe, ali prestaje u najvecem broju slucajeva ako se pustanjem kvacila istovremeno dodaje gas. Ponekad ne nestaje ni pri ovoj operaciji nego ili nestane u prvih nekoliko sekundi nakon sto je skroz pusteno kvacilo i motor je u pogonu, a mislim da se ponekad desi da ostane da se cuje paralelno sa motorom.
Nisam pametan, imao sam sumnju da je majstor podvalio prilikom zamene i da mi je stavio remontovani set umesto novog koji sam mu doneo, jer je nicim izazvan krenuo da mi nesto bulazni o remontovanim delovima.
Da li postoji nacin da se detektuje da li je ugradjeno remontovano kvacilo?
Ja cu svakako otici na dijagonostiku u servis u kome nije radjena zamena, u neki ozbiljan servis tipa Ristica u kome nisam bio do sada.
Ako on utvrdi da je zaista kvacilo sporno onda cu kontaktirati prodavca i videti sta on kaze. Ukoliko postoji mogucnost reklamacije a on trazi da ispita kvacilo nemam problem da prodjem i kroz to, pogotovo sto me zapravo zanima da li sam ima dobar (los) osecaj ili ne.
Sto se tice ponasanja kvacila u voznji, ono je naravno na pocetku bilo super ali recimo nakon 500km sam primetio da dosta lose vuce pri manjem broju obrtaja u 2. i 3, koje su glavne za gradsku voznju, pricamo o recimo 1500 obrtaja gde mi je sa originalnim kvacilom dok je bilo ispravno cupao ko lud. Sad je potrebno da ga navijem na 2500 obrtaja u ovim brzinama da stvarno iskida.
Eto, pun sam sumnje pa bih voleo, makar ni ne uspeo da povratim novac ili dobijem satisfakciju, otkrijem da li sam prevaren ili ne. Ako jesam, objavicu ime servisa cisto da se ne bi jos neko zajebao kod njih.
Re: Astra H - kako prepoznati prevaru kod zamene kvacila?
Proklizava ti kvačilo?
Re: Astra H - kako prepoznati prevaru kod zamene kvacila?
Misliš lamela?
Mnogi automobili su prelazili gomile kilometara sa repariranom korpom i lamelom kada su ti delovi ranije bili basnoslovno skupi. U današnje vreme kada su novi setovi kvačila oko 100-250 evra tako nešto se izbegava. Serviser će dobro da se naradi u koji sat posla, ali će za ruke uzeti 40-50 evra osim ako nije neko egzotično kvačilo u pitanju pa da treba više rada i maltretiranja.
Ako je stavljena stara korpa ili reparirana lamela to će se lako utvrditi, ali treba to neko i da skine, dakle dupli posao i troškovi.
Btw, ume da se dešava i sledeće, mada je to retkost za novije modele za koje postoje lako dostupna kvačila. Recimo mušterija kupi set kvačila za koji se uspostavi da ne odgovara menjaču (jer prodavci nisu dobro pazili na kataloške podatke), a odgovarajući ne može brzo da se nabavi. Mušterija se nervira jer je nedostupan auto, serviser se nervira jer mu auto stoji na dizalici pa ne može da primi drugi auto a ovaj je već trebao da završi - i jedina brza solucija je da se reparira postojeće kvačilo/lamela.
Šta se u konkretnom slučaju ovde dešava je pitanje. Možda npr. uopšte nema veze sa kvačilom, tj možda se čuje neka remenica - a to uopšte nema veze sa poslednjim servisom.
Dešava se da ljudi odu kod poslednjeg servisera koji je radio auto - pa njemu svaljuju sve probleme koji nisu rešavani prošlih desetak godina. A taj majstor možda nit` luk jeo nit` luk mirisao. Traženo mu je da se zameni kvačilo pa je to i uradio. I ne može da gata u pasulj da li će za 200 km da prosvira neka remenica, otegne se neki kaiš i sl. Da mu je donešen i zamajac sa setom kvacila (što je u suštini ceo komplet) onda ne bi morao da razmišlja ni o njemu, ali cena seta sa zamajcem je drastično veća
Kad se skine postojeći set videće se relativno lako da li stavljen nov i u kakvom je stanju. Al šteta što mušterija mora da plaća i to.
Btw, koji/čiji je set kupljen?
Mnogi automobili su prelazili gomile kilometara sa repariranom korpom i lamelom kada su ti delovi ranije bili basnoslovno skupi. U današnje vreme kada su novi setovi kvačila oko 100-250 evra tako nešto se izbegava. Serviser će dobro da se naradi u koji sat posla, ali će za ruke uzeti 40-50 evra osim ako nije neko egzotično kvačilo u pitanju pa da treba više rada i maltretiranja.
Ako je stavljena stara korpa ili reparirana lamela to će se lako utvrditi, ali treba to neko i da skine, dakle dupli posao i troškovi.
Btw, ume da se dešava i sledeće, mada je to retkost za novije modele za koje postoje lako dostupna kvačila. Recimo mušterija kupi set kvačila za koji se uspostavi da ne odgovara menjaču (jer prodavci nisu dobro pazili na kataloške podatke), a odgovarajući ne može brzo da se nabavi. Mušterija se nervira jer je nedostupan auto, serviser se nervira jer mu auto stoji na dizalici pa ne može da primi drugi auto a ovaj je već trebao da završi - i jedina brza solucija je da se reparira postojeće kvačilo/lamela.
Šta se u konkretnom slučaju ovde dešava je pitanje. Možda npr. uopšte nema veze sa kvačilom, tj možda se čuje neka remenica - a to uopšte nema veze sa poslednjim servisom.
Dešava se da ljudi odu kod poslednjeg servisera koji je radio auto - pa njemu svaljuju sve probleme koji nisu rešavani prošlih desetak godina. A taj majstor možda nit` luk jeo nit` luk mirisao. Traženo mu je da se zameni kvačilo pa je to i uradio. I ne može da gata u pasulj da li će za 200 km da prosvira neka remenica, otegne se neki kaiš i sl. Da mu je donešen i zamajac sa setom kvacila (što je u suštini ceo komplet) onda ne bi morao da razmišlja ni o njemu, ali cena seta sa zamajcem je drastično veća
Kad se skine postojeći set videće se relativno lako da li stavljen nov i u kakvom je stanju. Al šteta što mušterija mora da plaća i to.
Btw, koji/čiji je set kupljen?
-
- Banned
- Postovi: 2781
- Pridružio se: 01 Okt 2012, 12:38
- Garaža: Suzuki S-Cross 4x4 1.6TD Sergio Celano
- Lokacija: Vracar/Limnos
Re: Astra H - kako prepoznati prevaru kod zamene kvacila?
kupljen je LUK-ov set. u originalu je navodno SACHS. secam se da je serviser kod ugradnje bio pun nekih cudnih komentara tipa to je kvacilo za 120KS ne za 150KS ali pasuje, mozda ce malo manje trajati i tome slicno. isti je prodavac kao u slucaju nikaragve, pitao sam ga vise puta da li je siguran da je to kvacilo za pomenuti model, bio je izricit sa komentarom da dnevno prodaje toliko tih kompleta da vrlo dobro zna sta je sta.
ne radi se o tome sta je ugradjeno ako je to uradjeno sa mojim znanjem, u konkretnom slucaju samo ocekujem da nemam probleme sa kvacilom starim 4 meseca u vozilu.
moguce i da je nesto drugo. kao sto rekoh zakazacu dijagnostiku kod ristica pa cemo videti.
pozdrav
ne radi se o tome sta je ugradjeno ako je to uradjeno sa mojim znanjem, u konkretnom slucaju samo ocekujem da nemam probleme sa kvacilom starim 4 meseca u vozilu.
moguce i da je nesto drugo. kao sto rekoh zakazacu dijagnostiku kod ristica pa cemo videti.
pozdrav
Re: Astra H - kako prepoznati prevaru kod zamene kvacila?
Zašto si svalio krivicu odmah na majstora, koji je (ako dobro shvatam) samo ugradio deo koji si mu odneo? Nije ugradnja kvačila nikakva nauka pa da ima on šta posebno tu da zezne.
Uglavnom, ovo je dosta nezgodna pozicija i za majstora, jer je ugradio nešto što mu je doneto, a sad negde postoji problem.
Po mom mišljenju treba prvo njega da konsultuješ, a ne drugi servis.
Uglavnom, ovo je dosta nezgodna pozicija i za majstora, jer je ugradio nešto što mu je doneto, a sad negde postoji problem.
Po mom mišljenju treba prvo njega da konsultuješ, a ne drugi servis.
Re: Astra H - kako prepoznati prevaru kod zamene kvacila?
Opisani simtpomi smanjene snage motora ne deluju da imaju veze sa kvacilom, pre ce biti da turbina ili regulacija njenog rada uzrokuje gubitak perfomansi.
Najvece opterecenje kvacila je u sestoj, petoj kada je obicno i najveci obrtni moment koji treba da prenese, i tada se prvo pojavljuju problemi.
Ili kada je auto preoptercen, pretovaren pa se polazi na nekoj zestokoj uzbrdici.
Kada se pritisne pedala kvacila lamela je odvojena od motora i stoji u mestu, ne okrece se pa time ne pravi nikakav zvuk. Potisni lezaj moze da se cuje kao sto moze i iglicasti lezaj (radilice).
Potisni lezaj moze da miruje a moze i da se okrece zavisno od primenjene konstrukcije.
Radilica se uvek okrece, i iglicasti na njenom kraju, nevezano za kvacilo.
Ima puno toga sto moze da se pohaba u prenosnom sistemu.
Ako postoji kontrolni otvor, poklopac, na zvonu menjaca moze se vizuelno proveriti stanje lamele bez demontaze bilo cega tj radi kontrole (tako je na mojim autima, ne znam kako je to reseno na Astri).
Da li pouzdano znas ti sta si kupio, deluje da nisi proveravao koji si rezervni deo kupio i da li je za tvoj auto uopste?
Broj rezervnog dela je pouzdani pokazatelj za koji motor si kupio set kvacila, nevezano za proizvodjaca tj brend.
Najvece opterecenje kvacila je u sestoj, petoj kada je obicno i najveci obrtni moment koji treba da prenese, i tada se prvo pojavljuju problemi.
Ili kada je auto preoptercen, pretovaren pa se polazi na nekoj zestokoj uzbrdici.
Kada se pritisne pedala kvacila lamela je odvojena od motora i stoji u mestu, ne okrece se pa time ne pravi nikakav zvuk. Potisni lezaj moze da se cuje kao sto moze i iglicasti lezaj (radilice).
Potisni lezaj moze da miruje a moze i da se okrece zavisno od primenjene konstrukcije.
Radilica se uvek okrece, i iglicasti na njenom kraju, nevezano za kvacilo.
Ima puno toga sto moze da se pohaba u prenosnom sistemu.
Ako postoji kontrolni otvor, poklopac, na zvonu menjaca moze se vizuelno proveriti stanje lamele bez demontaze bilo cega tj radi kontrole (tako je na mojim autima, ne znam kako je to reseno na Astri).
Da li pouzdano znas ti sta si kupio, deluje da nisi proveravao koji si rezervni deo kupio i da li je za tvoj auto uopste?
Broj rezervnog dela je pouzdani pokazatelj za koji motor si kupio set kvacila, nevezano za proizvodjaca tj brend.
Re: Astra H - kako prepoznati prevaru kod zamene kvacila?
Kvačilo može da trese, lupa, kliza, nikako zbog njega auto ne može slabije da vuče (može ako kliza, tj. obrtaji divljaju nezavisno od brzine kojom ideš).
Ljubitelj je napisao gde najviše kliza ako postoji problem: u najvišim brzinama na mestu gde je najveći obrtni moment. Na CDTI od 150KS će to biti oko 2000rpm kada u 6. potopiš gas, skočiće obrtaji na 2500-3000rpm, a auto neće da povuče.
Ljubitelj je napisao gde najviše kliza ako postoji problem: u najvišim brzinama na mestu gde je najveći obrtni moment. Na CDTI od 150KS će to biti oko 2000rpm kada u 6. potopiš gas, skočiće obrtaji na 2500-3000rpm, a auto neće da povuče.
Re: Astra H - kako prepoznati prevaru kod zamene kvacila?
U vezi odgovarajućeg seta, to se lako proverava na Luk online katalogu. Ako sam dobro izabrao vozilo (a mislim da jesam) vidi se da postoji više varijanti u zavisnosti od broja motora (u okviru iste varijante) i prisustva plivajućeg zamajca.
http://webcat.schaeffler-aftermarket.co ... owResult=1
http://webcat.schaeffler-aftermarket.co ... owResult=1
-
- Banned
- Postovi: 2781
- Pridružio se: 01 Okt 2012, 12:38
- Garaža: Suzuki S-Cross 4x4 1.6TD Sergio Celano
- Lokacija: Vracar/Limnos
Re: Astra H - kako prepoznati prevaru kod zamene kvacila?
ne svaljujem odmah krivicu na majstora ali samo glasno razmisljam, jer mi je majstor pre zamene rekao da niposto ne radim remont kvacila vec da kupim novo, a onda kada sam dosao kod njega pokazao mi je neko remontovano kvacilo, iz cega sam zakljucio da ipak radi i sa remontovanim. posto danas dosta servisa radi sa razlicitim vozilima za razlicite klijente, prosto mislim da bi se nasla funkcija i za novi deo, pod uslovom da se ugradi remontovani. u krajnjoj liniji ne znam cemu upozorenje da ce mi novo kvacilo trajate manje jer boze moj kupio sam LUK nego SACHS. mozda je i on mislio da cu na 4000km primetiti prve znakove.
nije mi to sa vucom glavni problem, to vise deluje da je prosto distribucija obrtnog momenta drugacija tj da prosto drugacije hvata, i kao sto neko rece mozda nije do kvacila.
vise me zanima sta mi se to cuje iz tog predela motora gde je kvacilo i ako se ispostavi da je nesto sto pripada setu kvacila - kazem, ne zvuci kao zamajac, vise podseca na druk lager - onda ce biti jebeno.
nije mi to sa vucom glavni problem, to vise deluje da je prosto distribucija obrtnog momenta drugacija tj da prosto drugacije hvata, i kao sto neko rece mozda nije do kvacila.
vise me zanima sta mi se to cuje iz tog predela motora gde je kvacilo i ako se ispostavi da je nesto sto pripada setu kvacila - kazem, ne zvuci kao zamajac, vise podseca na druk lager - onda ce biti jebeno.
Re: Astra H - kako prepoznati prevaru kod zamene kvacila?
Sachs i ne pravi kvačilo za tvoj auto verovatno nego pakuje Luk. Za moj auto Sachs pakuje Valeo.
U kutiji se nalazi uredno potpisano kvačilo originalnog dobavljača, ne piše Sachs.
Pretpostavljam da je to slučaj i kod tebe i da je sa tim sve u redu. Jesi si li dobio i nov druk ležaj?
Tapatalk
U kutiji se nalazi uredno potpisano kvačilo originalnog dobavljača, ne piše Sachs.
Pretpostavljam da je to slučaj i kod tebe i da je sa tim sve u redu. Jesi si li dobio i nov druk ležaj?
Tapatalk
- dag81
- Postovi: 7506
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Одг: Astra H - kako prepoznati prevaru kod zamene kvacil
Pa druk se cuje kad stisnes kvacilo. A tebi prestaje da se cuje kad das gas.
Ne znam, ali je bezveze rezon svaljivati krivicu i praviti majstora prevarantom. Umesto da odes do coveka i pitas sta se desava, da cujes neki zvuk. Pa ako se ispostavi da je i do kvacila je mora da znaci da ti je stavio remontovano mozda je i fabricka greska.
Ne znam, ali je bezveze rezon svaljivati krivicu i praviti majstora prevarantom. Umesto da odes do coveka i pitas sta se desava, da cujes neki zvuk. Pa ako se ispostavi da je i do kvacila je mora da znaci da ti je stavio remontovano mozda je i fabricka greska.
Re: Astra H - kako prepoznati prevaru kod zamene kvacila?

Meni deluje da nema dovoljno iskustva da dijagnosticira kvar, niti taj zvuk sudeci po razmisljanju i opisu.
Majstori i postoje kao strucna lica pa majstoru prvo treba dati priliku da oslusne, da proveri i druge sklopove i uopste da proveri da li je to tako kako izgleda.
I sta je sve menjano na kraju, ceo komplet LUK- lamela, druk lager, korpa, zamajac, lezaj zamajca proveren/ zamenjen ?
Re: Astra H - kako prepoznati prevaru kod zamene kvacila?
Astra H ima buđavi M32 menjač koji se našoj službenoj raspao. Obrati pažnju i na tu mogućnost. Na početku strada 5 brzina, zatim 6, zatim sveeeeee.
Manifestuje se mlevenjem kada dodaješ ili oduzimaš gas. U ostalim brzinama je tiho. Slaba tačka su loši ležajevi na pojedinim serijama.
Tapatalk
Manifestuje se mlevenjem kada dodaješ ili oduzimaš gas. U ostalim brzinama je tiho. Slaba tačka su loši ležajevi na pojedinim serijama.
Tapatalk
- dag81
- Postovi: 7506
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Одг: Astra H - kako prepoznati prevaru kod zamene kvacil
To je meni pricao i ovaj sto vodi Nas taxi u NSu, kaze menjaci su se raspadali na Astrama H od 150k km + doduse gradske voznje.
Re: Astra H - kako prepoznati prevaru kod zamene kvacila?
Kad im je teško da zamene ležaj od 3000 dinara, pa onda bude šteta od 100k. On melje hiljadama kilometara pre nego što se razleti.
Tapatalk
Tapatalk