BMW 7 (G11) 2016

Noviteti i razne vesti iz auto-industrije
Odgovori
goblin
Banned
Reactions:
Postovi: 3364
Pridružio se: 18 Nov 2014, 23:23
Lokacija: Novi Sad

Re: BMW 7 (G11) 2016

Post od goblin »

starac vujadin napisao:Goblin

Ti već neko vreme kritikuješ Mercedes što nema takmaca u toj podklasi u odnosu na BMW i Audi i to sve izgleda kao da pišeš s globalne tačke gledišta, a sada kažeš da stvari gledaš iz svog ugla, tj. iz ugla ovdašnjeg tržišta. Ako je tako sam me teraš da zaključim da bi Mercedes trebalo da pravi dizel od 400ks zbog tržišta Srbije i Crne gore? I smatraš da su takva kola perspektivna za prodaju na dva tržišta?

Kada se promeni način obračuna registracije u Srbiji teško da će dvolitarski dizelaši biti budućnost. Ovi trolitraši će biti možda malo povoljniji za eksplotaciju.
Ja i kritikujem Mercedes globalno, jednostavno mi je nerazumljivo da toliko zaostaje po pitanje te klase motorizacije.

Ali trziste posmatram samo na osnovu onog dela kojem pripadam, pa zato i smatram da je ta klasa motorizacije itekako pozeljna. Pritom ne mislim samo na Srbiju i CG nego na Balkan pa i nesto sire, sto i nije zanemarljivo.

Generalno mozemo da se ne slazemo da li je ta motorizacija mocnih dizelasa bitna ili nije bitna u buducnosti auto industrije. Ali ono sto je neosporno i sto je cinjenica jeste da Mercedesu pogotovo u S klasi jednostavno fali jaci dizel kada se zna sta izbacuje konkurencija. Eto meni je samo to malo cudno da su dozvoliti bas tako veliku razliku na tom polju, nista vise.
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: BMW 7 (G11) 2016

Post od Floyd »

goblin napisao:U kom smislu 50d pojede mnogo love u eksploataciji?
Zasto mislis da pojede mnogo vise od npr 30d ili 35d?
Zato što je to auto koji sa nekom finom opremom košta 100k evra i što će za 5 godina samo na ceni izgubiti 70k. U tom kontekstu je glupo pominjati potrošnju kao bitan faktor.
goblin
Banned
Reactions:
Postovi: 3364
Pridružio se: 18 Nov 2014, 23:23
Lokacija: Novi Sad

Re: BMW 7 (G11) 2016

Post od goblin »

Ali ako imas kupca koji trazi visokoperformantni auto na nasem trzistu, itekako mu odgovara kupovina M550xd sa odredjenih aspekata.

Ako mislis da je kupcu auta od 100.000eur samo zbog toga sto je toliko potrosio na auto, nebitan faktor potrosnja, mislim da si u zabludi. Naravno, ima raznih kupaca, ali znam ih podosta koji kupuju takve automobile a itekako vode racuna o potrosnji, jel da nije tako ne bi ni imali situaciju da je vecina luksuznih auta upravo sa dizel motorima.

Ali postprodaja je ipak bitniji faktor i nesto sto najvise pravi problem vlasnicima takvih automobila. E to ovaj auto dolazi do izrazaja sa velikom prednoscu kod postprodaje.
Njegov ekvivalet je odprilike 550i X-Drive (i po ceni i po performansama su priblizni, M5 je vec i performantniji i sukuplji znacajno).
Ako ih poredis kao polovnjake nakon 5 godina, sta mislis koji ce biti u prednosti 550i x ili M550xd? Oba ce izgubiti mnogo na ceni ali to je boljka svih luksuznih automobila, ali ce dizelas nakon 5 godina ipak vredeti vise a ono sto je jos bitnije, nacice kupca daleko daleko lakse.

Prosao sam vise puta kroz pricu postprodaje mocnih benzinaca i vrlo dobro znam sta to znaci. Neki manji automobili i mogu da prodju, ali grdosije koje sam ja vozio poput Audija S8 ili Mercedes S63AMG su omca oko vrata za prodaju na nasem trzistu.
I onda provozam novi S8 pa sednem u A8 4.2TDI koji obicnim cipom dize na +400KS i ladno zakljucim da razlika u performansama uopste nije spektakularna, da dizel ali bukvalno ubija kako ide, da neuporedivo manje trosi, a da ce nakon 5 godina vredeti mozda i vise od tog S8 ali ce se svakako neuporedivo lakse prodavati (a da ne pominjem poredjenje sa obicnim 4.2 benzincem sa kojim i treba da se poredi, gazi ga dizel uzduz i popreko kako god okrenes - mislim na odnos onoga sto dobijas naspram troskova i na postprodaju).

Tako da mocni dizelasi nikako nisu neracionalni i meni je skroz shvatljiva njihova pozicija na trzistu.
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28242
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: BMW 7 (G11) 2016

Post od Xepoj87 »

Velika Britanija:
http://www.thisismoney.co.uk/money/cars ... ntury.html


India:
http://economictimes.indiatimes.com/ind ... 036238.cms

Slika

To je sve sto sam nasao iz 2015. godine.

Kako benzinci postaju ekonomicniji, a dizeli sve skuplji, okrece se i prodaja ka benzincima lagano.
Dizeli su doziveli vrh procenta prodaje 2012. godine, i od tada prodaja istih lagano opada, jer je ocigledno da se cela autoindustrija okrenula ka razvoju benzinaca i hibrida.
Pritom da racunamo da je tu 90% prodaje, niska do sradnja klasa, gde usteda od 1000e godisnje ipak i nije mali procenat eksploatacije vozila.

Drugo, Gobline, mislis da je mnogo takvih kao ti, koji su vlasnici nekretnina od par miliona eura i kola od 120.000+ eura koja ces da kupis, a da im je bitno da ustede 300 dinara na 100km?

Audi A8 4.2 TDI 385ks trosi 7.2l prosecno.
Audi A8 4.0 TFSI 435ks trosi 8.9l prosecno.
A posto si rekao da tvoj zet valjda, divlja sa 4.2 TDI i ima 9l potrosnju, mozemo slobodno reci da su ove fabricke potrosnje tacne, za prosecnog vozaca.
Benzinac je brzi, laksi 120kg(dakle bolja dinamika voznje) i ima 30l veci gepek.

Ajde da uzmemo na kraju i da trosi 500 dinara vise na 100km... To je bitno vecini ljudi koji daju 120.000e za auto i gube za 5 godina ~90.000e na postprodaji, plus za registraciju i osiguranje daju jos jedno 30.000e? Dakle, gube 25.000e godisnje samo posedovanjem automobila, a bitna im je usteda od 500-1000e godisnje na gorivu?
Eto, mozda je i zaista tako. Ali jos jednom da ponovim, ovi iz Mercedesa ne sanjaju prosecnog Pirketa kao idealnu musteriju.

Ako hoces da stedis, kupi S300h, 2.2 dizel hibrid, sa 4.3l potrosnjom, koji ide malo bolje od Audijevog 2.0 benzinskog hibrida, koji trosi 50% vise, a oduzima 175l gepeka.
Nece leteti kao V8 motori, mada se nece ni vuci, ali ce zaista i imati logike u vidu stednje goriva, a ne da uzmes traktor koji ce da stedi 2-3l goriva.
Aaa, sramota, nemaju dizel hibrid, nego 2.0 benzinski hibrid, koji trosi vise od 3.0 TDi-ja... Mislim, strasno, treba da se ubiju... Pa samo zbog trzista Balkana, treba ceo vrh kompanije da izvrsi masovni seppuku na nacionalnoj televiziji.
Svakom brendu se moze naci neka falinka koja se moze preuvelicati do besvesti, ali je sustina da je to na kraju nebitno, jer to nudi neko drugi, pa ko voli, nek' izvoli.


Poredis AMG i S modele sa obicnim modelima dizela, od kojih ti sportski samo za odrzavanje kostaju 3 puta vise?
A videces kako ces lakse da prodas V8 dizel. Da, lakse se prodaje 2.0, cak i 3.0 dizel, ali sa preko 3.0, ta razlika u lakoci postprodaje se dosta topi.
Nista jedan 3.0 dizel u vidu S350d 4matic nece biti skuplji u postprodaji od jednog 3.0 benzinca u vidu S400 4matic, pogotovo van garancije i bez besplatnog odrzavanja.
Ta klasa je teska kao zemlja za prodaju, jer su troskovi eksploatacije na godisnjem nivou cesto i do 20% vrednosti automobila, bio taj auto dizel ili benzinac, zato cene polovnjaka i jesu smesne.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
goblin
Banned
Reactions:
Postovi: 3364
Pridružio se: 18 Nov 2014, 23:23
Lokacija: Novi Sad

Re: BMW 7 (G11) 2016

Post od goblin »

Jako si lepo obrazlozio svoj stav (volim kada diskutujem sa nekim ko ne spusta raspravu na licni nivo vec barata podatcima i realnim cinjenicama :thumbup: ).
Sa vecim delom tvoga posta se cak i slazem.

Medjutim postoje delovi za koje mislim da nisi upravu.

Iako usteda u potrosnji goriva izmedju dizelasa i benzinca (govorimo o pomenutoj klasi luskuznih limuzina sa mocnim dizelasima i slicnoj klasi benzinaca) nece biti znacajna ako se poredi sa gubitkom vrednosti u postprodaji, troskovima osiguranja i registracija... ta usteda ispada mizerna kada se vidi koliko se gubi na drugim stvarima... medjutim psihologija velikog procenta kupaca takvih automobila jeste takva da tokom voznje jednostavno ne zele da na pumpi ostavljaju 200eur mesecno ako mogu da prodju znacajno jeftinije. A potvrdu ti je lako naci kada pogledas motorizaciju u velikoj vecini luksuznih automobila na ulicama.

Takodje se ne slazem sa iznetim podatcima za prosecnu potrosnju A8 4.2TDI i A8 4.0TFSI, problem je sto dizel kada se vozi zestoko oce da potrosi par litara vise, dok su mocni benzinci poznati bas po tome da bez problema popiju i preko 20L u takvim automobilima pa onda razlika u potrosnji sa tezom nogom na gasu moze da budu bas ogromna (neretko duplirana), ovo vec pisem iz iskustva.

Ali posto ta potrosnja svakako nije glavni razlog forsisranja dizelasa, glavni razlog je post prodaja.
Apsolutno svakog kupca automobila iz visoke klase najvise muci upravo taj moment. To i jeste najbitniji deo tvog posta gde se ne slazemo.
Ako uzmem za primer iste modele A8 4.2TDI i A8 4.0TFSI koji slicno kostaju po katalogu, na ovom trzistu nakon 5-6 godina eksploatacije taj TFSI ce moci da se proda iskljucivo po znatno nizoj ceni a sto je jos bitnije, cak i po nizoj ceni takav auto ce mnogo teze uopste moci da dodje do svoga kupca. E to je ono sto vlasnike ove klase najvise "boli".

Sve u svemu, samo hocu da kazem da mocni dizeli itekako imaju svoje trziste i potraznju, pogotovo na Balkanu.
Da itekako imaju svoje prednosti u toj klasi i opravdanu potraznju odredjene grupe kupaca koja nije zanemarljiva.
Tako da mi iz tih razloga nije jasno zasto Mercedes u novoj S klasi jednostavno nije ponudio jaci dizel s obzirom na ponudu konkurencije i sta S klasa predstavlja u toj klasi (predvodnika u svemu).
Korisnikov avatar
NexT
Reactions:
Postovi: 13017
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Lokacija: Beograd

Re: BMW 7 (G11) 2016

Post od NexT »

Jel si ti bio ozbiljan kada si pomenuo Balkan u kontrkstu bitnog trzista za limuzine od 100k eur?
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28242
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: BMW 7 (G11) 2016

Post od Xepoj87 »

Proda se takvih na Balkanu, barem 20 godisnje :D

Sent from my Sony
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24774
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: BMW 7 (G11) 2016

Post od dragvorl »

A i ne znam ko u nekoj razvijenijoj ekonomiji kupuje takav auto da se privatno voza i da broji sitno dinare. A trziste Balkana cine drzave koje zajedno nemaju stanovnika kao Nemacka, a o kupovnoj moci da ne pricamo.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
NexT
Reactions:
Postovi: 13017
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Lokacija: Beograd

Re: BMW 7 (G11) 2016

Post od NexT »

Vecina S-ova s kojima imam kontakt su benzinjare.
350 i 500 i jedan hibrid.

Jedan poznanik je uzeo 350 cdi, ali on prelazi mnogo i ne ide uz 15 autobusa da vozi benzinca. :kezo:
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28242
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: BMW 7 (G11) 2016

Post od Xepoj87 »

I koliko njih je kupilo nov automobil?
Kod nas je vecina dizela u toj klasi, zapravo polovno uvezeno, za max 30% cene.

Sent from my Sony
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Korisnikov avatar
NexT
Reactions:
Postovi: 13017
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Lokacija: Beograd

Re: BMW 7 (G11) 2016

Post od NexT »

Svi :)

Mislim da je samo 500 uzet iz Mercedesa kao demo auto.
maniaxxx
Reactions:
Postovi: 6545
Pridružio se: 14 Nov 2012, 20:34
Lokacija: Slovenija

Re: BMW 7 (G11) 2016

Post od maniaxxx »

Večinu tih avtomobila barem u normalnim zemljama ( znači ne na balkanu), se kupuje preko firme ili za firmu i na leasing i posle par godina menja za novi, znači vlasnika zabole tuki za postprodaju ( ako ga to brine, onda je drastično pogrešio u izboru klase avta). Mislim da je razlog u dizelima moda, veča autonomija i što do pred skoro su bili benzinci večinoma NA, koji su stvarno trošili ogromno i bili inferiorni dizelima u nekim stvarima, dolazkom Turbo benzinaca situacija se menja, šta pokazuje i statistika prodaje.

A u vezi nemanja dizla od "iljadu" konja u MB, mislim da su malo pametniji od nas svih i več znaju zašto ga nemaju, realno mislim da tipičan kupac NOVE S klase ne poteza se na semaforu več kruza autobahnom, a to 350 CDI može itakako , nije baš spor avto realno, gužve su sve veče, kde možeš iskoristiti tih "iljadu" konja?

Jedino bi ga možda trebali imati zbog imiđa, ali imaju oni za to S65 AMG i briga jih verovatno za neke dizele tamo u nekom BMW :mrgreen:
ROCK
Reactions:
Postovi: 2735
Pridružio se: 17 Apr 2015, 23:08
Garaža: BMW F30 328i
Lokacija: CH

Re: BMW 7 (G11) 2016

Post od ROCK »

Svi oni mogu da naprave i vrhunske dizele i benzince. Njima to nije nekk problem. Imaju ljude, novac, resurse. Moze li MB da napravi 3.0 dizel sa 350-400 hp? Moze naravno. Kao i BMW 3.0 benzin sa 400hp npr. Naravno da moze. Ako treba i 600hp danas to nije problem ali nece i misle da im ne treba. Zasto? To je vec kompleksno pitanje i mislim da bi od njih bilo zanimljivo cuti njihove razloge
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: BMW 7 (G11) 2016

Post od Floyd »

goblin napisao:Ali ako imas kupca koji trazi visokoperformantni auto na nasem trzistu, itekako mu odgovara kupovina M550xd sa odredjenih aspekata.

Ako mislis da je kupcu auta od 100.000eur samo zbog toga sto je toliko potrosio na auto, nebitan faktor potrosnja, mislim da si u zabludi. Naravno, ima raznih kupaca, ali znam ih podosta koji kupuju takve automobile a itekako vode racuna o potrosnji, jel da nije tako ne bi ni imali situaciju da je vecina luksuznih auta upravo sa dizel motorima.

Ali postprodaja je ipak bitniji faktor i nesto sto najvise pravi problem vlasnicima takvih automobila. E to ovaj auto dolazi do izrazaja sa velikom prednoscu kod postprodaje.
Njegov ekvivalet je odprilike 550i X-Drive (i po ceni i po performansama su priblizni, M5 je vec i performantniji i sukuplji znacajno).
Ako ih poredis kao polovnjake nakon 5 godina, sta mislis koji ce biti u prednosti 550i x ili M550xd? Oba ce izgubiti mnogo na ceni ali to je boljka svih luksuznih automobila, ali ce dizelas nakon 5 godina ipak vredeti vise a ono sto je jos bitnije, nacice kupca daleko daleko lakse.

Prosao sam vise puta kroz pricu postprodaje mocnih benzinaca i vrlo dobro znam sta to znaci. Neki manji automobili i mogu da prodju, ali grdosije koje sam ja vozio poput Audija S8 ili Mercedes S63AMG su omca oko vrata za prodaju na nasem trzistu.
I onda provozam novi S8 pa sednem u A8 4.2TDI koji obicnim cipom dize na +400KS i ladno zakljucim da razlika u performansama uopste nije spektakularna, da dizel ali bukvalno ubija kako ide, da neuporedivo manje trosi, a da ce nakon 5 godina vredeti mozda i vise od tog S8 ali ce se svakako neuporedivo lakse prodavati (a da ne pominjem poredjenje sa obicnim 4.2 benzincem sa kojim i treba da se poredi, gazi ga dizel uzduz i popreko kako god okrenes - mislim na odnos onoga sto dobijas naspram troskova i na postprodaju).

Tako da mocni dizelasi nikako nisu neracionalni i meni je skroz shvatljiva njihova pozicija na trzistu.
Nije bas dobro da poredis 550i i 550d jer je prvi jaci V8 benzinac a drugi maksimalno tjuniran 3.0 dizel. Posteno poredjenje bi bilo 535i i 535d. Dizel je nekih 5000 skuplji ali trosi nesto manje. Na ceni gube slicno (proveri kako racunaju lizing na bmw.de). Jedina prednost dizela u ovom slucaju je nesto veca snaga ali to nije zbog superiornosti dizela vec zbog poslovne politike u BMW-u. Kako snaga raste, tako prica o potrosnji, u odnosu na ostale troskove, gubi smisao.

Inace u Evropi su polako poceli da objavljuju rat dizel motorima. Cene goriva su sve vece, takse na posedovanje rastu a mnogi veci gradovi planiraju da im ogranice kretanje u centru. Euro 6 dizeli koriste adblue sto dodatno poskupljuje i komplikuje eksploataciju. Balkansko trziste im uopste nije bitno kad prave strategije razvoja.

Ista ce prica biti i sa vecim benzincima. Gurace se maksimalno plug in hibridi i ≤ 2.0 turbo benzinci.

Ovo sto kazes za S8 i cipovani 4.2 TDI isto kao argument moze da potegne kupac 3.0 TDI da bi pokazao da je 20k evra za 4.2 samo bacanje para.
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: BMW 7 (G11) 2016

Post od Laki021 »

Slika



Slika
Poslednja izmena od Laki021 u 05 Avg 2015, 09:41, izmenjeno 1 put ukupno.
Odgovori