Sve su to neki maniri, koje je tesko dokazati da nesto sjebavas, tipa: "E jutros si grejao auto 1h na -10, nije bilo ulje dovoljno vruce, sjebao si motor i sutra ne mozes ni da ga upalis!" Obicno to mozes da uradis 5000 puta, pre nego sto nesto sjebes, a i onda nemas blage veze zbog cega je, nego dotrajao motor i to je to.
Obrada diskova kočnica
Re: Obrada diskova
Dobro, mozda nije veliki problem pa da se tako manifestuje. Kao npr. i drzanje kvacila sve vreme dok je crveno - ko ce tu izmeriti i dokazati koliko je krace trajalo. Pa onda gasenje auta odmah nakon zustre voznje, ..., pa grejanje auta u mestu po sat vremena zimi, ....
Sve su to neki maniri, koje je tesko dokazati da nesto sjebavas, tipa: "E jutros si grejao auto 1h na -10, nije bilo ulje dovoljno vruce, sjebao si motor i sutra ne mozes ni da ga upalis!" Obicno to mozes da uradis 5000 puta, pre nego sto nesto sjebes, a i onda nemas blage veze zbog cega je, nego dotrajao motor i to je to.

Sve su to neki maniri, koje je tesko dokazati da nesto sjebavas, tipa: "E jutros si grejao auto 1h na -10, nije bilo ulje dovoljno vruce, sjebao si motor i sutra ne mozes ni da ga upalis!" Obicno to mozes da uradis 5000 puta, pre nego sto nesto sjebes, a i onda nemas blage veze zbog cega je, nego dotrajao motor i to je to.
Re: Obrada diskova
Sad sam procitao ove tekstove sto si postavio, u njima maltene od reci do reci mogu da se potvrde moje ranije preporuke...
Koga ne mrzi da cita, procitace ISTE stvari.
Koga ne mrzi da cita, procitace ISTE stvari.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Obrada diskova
To je manje više svima poznato, ko god je menjao pločice nekada na autu.
Ali da time razrada nije završena najbolje će posvedočiti oni koji su odmah posle te procedure išli na tehnički pa se ispostavilo da jedan točak slabije koči, jer pločice još nisu u potpunosti nalegle.
Naravno generalna je preporuka da što manje kočite i kočnice i diskovi će vam trajati duže.
Ali da time razrada nije završena najbolje će posvedočiti oni koji su odmah posle te procedure išli na tehnički pa se ispostavilo da jedan točak slabije koči, jer pločice još nisu u potpunosti nalegle.
Naravno generalna je preporuka da što manje kočite i kočnice i diskovi će vam trajati duže.
Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline.
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
Re: Obrada diskova
Ne prica se samo o razradi vec o utiskivanju plocice, u vreli disk...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Obrada diskova
A i brže se stiže tamo kud ste krenuliperfiko napisao:Naravno generalna je preporuka da što manje kočite i kočnice i diskovi će vam trajati duže.
Re: Obrada diskova
@ Bax?
Ja pričam o razradi...Izgleda da svak priča svoje...
Ja pričam o razradi...Izgleda da svak priča svoje...
Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline.
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
Re: Obrada diskova
Ti pises ironicno da najduze traje kad se ne koci, ja pisem iz namere da ljudim duze traje kocioni sitem (bar teoretski)...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24872
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Obrada diskova

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Obrada diskova
Pa nije valjda da sam samo to napisao...Bax napisao:Ti pises ironicno da najduze traje kad se ne koci, ja pisem iz namere da ljudim duze traje kocioni sitem (bar teoretski)...
Pisao sam da razrada nije samo tih desetak kočenja pojačanim intenzitetom. Ona pre svega služe da se i disk i pločice očiste od ostataka masnoća, a samo naleganje pločice na disk traje mnogo duže. Kada bi time bilo završena "razrada", "period naleganja", ili kako god da nazovete, novih pločica, pokušajte da zamislite koliko bi to trošenje pločica bilo, i koliki bi u skladu sa tim bio vek trajanja pločica.
Inače ne sumnjam u tvoju dobru nameru, kao što se nadam da niko ne misli da sam ovo pisao samo iz želje da ljudima skratim vek trajanja diskova.
Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline.
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
- dag81
- Postovi: 7600
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Obrada diskova
Meni na obradjen disk je trebalo blizu 1000km da legne kako treba, da zakiva.
Inace disk nisam brusio zato sto je bio kriv ili sto su tresli, nego je jednostavno bilo prostora za obrusiti, a kao sto sam rekao bolje mi je obrusen original disk nego neki drugi aftermarket.
Mada moram priznati prvi put sam sad brusio diskove, za sad nema nikakvih problem, mad apresao sam tek 2000km od tad.
A na svakom disku pise koji mu je minimum, pa se shodno tome brusi ili menja.
Stavljanje novih plocica na vec prilagodjen disk predhodnim plicicama, nikad ne moze da da pun efekat koenja.
Inace disk nisam brusio zato sto je bio kriv ili sto su tresli, nego je jednostavno bilo prostora za obrusiti, a kao sto sam rekao bolje mi je obrusen original disk nego neki drugi aftermarket.
Mada moram priznati prvi put sam sad brusio diskove, za sad nema nikakvih problem, mad apresao sam tek 2000km od tad.
A na svakom disku pise koji mu je minimum, pa se shodno tome brusi ili menja.
Stavljanje novih plocica na vec prilagodjen disk predhodnim plicicama, nikad ne moze da da pun efekat koenja.
Re: Obrada diskova
I treba nesto razjasniti, da li je margina tu da bi se disk bacio kad je stigne, ili da bi to bila oznaka dokle sme da se obradi disk?
Uostalom i na gumam je granicnik na 1,5 mm, pa sta taj TWI znaci?
Uostalom i na gumam je granicnik na 1,5 mm, pa sta taj TWI znaci?
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- kvcali
- Postovi: 3007
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
- Garaža: Omega B2 2.0
- Lokacija: Kraljevo
- Kontakt:
Re: Obrada diskova
Kad dodje do granicnika, ide u livnicu 

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling
http://www.opelteamserbia.com/forum
- Nikolaa
- Postovi: 1320
- Pridružio se: 09 Feb 2014, 10:58
- Garaža: Reasonably Priced Car
- Lokacija: Beograd
Obrada diskova kočnica
najjaci su mi ti servisi koji uvek pokusavaju da ti uvale "obradu diskova"....
Re: Majstori za izbegavanje
Kao gorepomenuti Japanshop...