Ne brže od života!
Re: Ne brže od života!
Užas. Nepažnja kod vozača autobusa i kamiona se obično kobno završi.
4 migavca momentalno treba upaliti ako se nešto neuobičajeno dešava ispred zbog čega se usporava.
Tapatalk
4 migavca momentalno treba upaliti ako se nešto neuobičajeno dešava ispred zbog čega se usporava.
Tapatalk
- Martin
- Postovi: 2909
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:38
- Garaža: 2021 Dacia Logan Comfort Eco-G
- Lokacija: Sremska Mitrovica
Re: Ne brže od života!
Taj autobus (ne konkretno taj nego na iszoj liniji), Fudeksov i poneki Lastin autobus nijednom nisam video da idu ispod 110 km/h.
------/\_______/\______/\---------/\_______
------/\_______/\______/\---------/\_______
- maxer
- Postovi: 6672
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:36
- Garaža: Ford Focus II Mk2 1.6 16V
- Lokacija: Zaječar
Re: Ne brže od života!
Katastrofa - nastradaše deca zbog budale za volanom autobusa
Verovatno je vozač bio malo pospan i nije na vreme uočio "situaciju" na putu, kasno kočenje i odoše dva tek započeta života. Užas!

Verovatno je vozač bio malo pospan i nije na vreme uočio "situaciju" na putu, kasno kočenje i odoše dva tek započeta života. Užas!
Re: Ne brže od života!
Nisam siguran da li je ta tojota morala toliko brzo da uspori da bi je autobus oduvao. Onda im je autobus bio na braniku. To je zlatno pravilo na auto putu, uvek se odalji i napred i nazad.
Re: Ne brže od života!
Nije obavezno gledanje ako imate slab stomak.
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... Cjte0V32lg
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... Cjte0V32lg
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Ne brže od života!
Strašno.
Re: Ne brže od života!
Da li uopšte pomažu sedišta za decu u ovakvim situacijama?
Mislim na udarac od pozadi.
Sve neke testove koje sam gledao su frontalni udarac i sa boka.
Mislim na udarac od pozadi.
Sve neke testove koje sam gledao su frontalni udarac i sa boka.
Re: Ne brže od života!
Trebalo bi da pomazu.
Medjutim, u Tojoti je bilo cak 5 dece i 2 odrasle osobe, sto je svakako doprinelo ovakvom ishodu.
Iako vozac autobusa jeste glavni krivac, ipak je i vozac Tojote postupio krajnje neodgovorno. Prvi udes je bio ispred njega, a on je samo zbog toga usporio u srednjoj traci nakon cega ga je sustigao i udario autobus od nazad. Svaki savesni vozac u toj situaciji bi odmah upalio 4 zmigavca i konstantno osmatrao retrovizore bas zbog ovakvih situacija + ne bi u malom gradskom autu na auto putu vozio 7 osoba (5 dece) koji nisu ni mogli biti smesteni na adekvatan i bezbedan nacin (decija sedista, vezivanje...).
PS - siguran sam da ce u buducnost oprema iz paketa aktivne bezbednosti koju sada koristi samo visa klasa, dospeti u serijsku ugradnju isto kao ABS, pa ESP i brojni drugi sigurnosni sistemi.
Konkretno, da su svi automobili opremljeni Distronic i Brake Assist sistemima, ovakve scene bi bile lako izbegnute ili bi bar posledice bile daleko manje. Da ne pomienjm tek najsavremenije sisteme u povoju gde vozila komuniciraju izmedju sebe i salju signale upozorenja i podatke o svojoj brzini.....
Medjutim, u Tojoti je bilo cak 5 dece i 2 odrasle osobe, sto je svakako doprinelo ovakvom ishodu.
Iako vozac autobusa jeste glavni krivac, ipak je i vozac Tojote postupio krajnje neodgovorno. Prvi udes je bio ispred njega, a on je samo zbog toga usporio u srednjoj traci nakon cega ga je sustigao i udario autobus od nazad. Svaki savesni vozac u toj situaciji bi odmah upalio 4 zmigavca i konstantno osmatrao retrovizore bas zbog ovakvih situacija + ne bi u malom gradskom autu na auto putu vozio 7 osoba (5 dece) koji nisu ni mogli biti smesteni na adekvatan i bezbedan nacin (decija sedista, vezivanje...).
PS - siguran sam da ce u buducnost oprema iz paketa aktivne bezbednosti koju sada koristi samo visa klasa, dospeti u serijsku ugradnju isto kao ABS, pa ESP i brojni drugi sigurnosni sistemi.
Konkretno, da su svi automobili opremljeni Distronic i Brake Assist sistemima, ovakve scene bi bile lako izbegnute ili bi bar posledice bile daleko manje. Da ne pomienjm tek najsavremenije sisteme u povoju gde vozila komuniciraju izmedju sebe i salju signale upozorenja i podatke o svojoj brzini.....
Re: Ne brže od života!
Jedna od najpametnijih doplata-distronic...važniji od dosta toga
Re: Ne brže od života!
Postoji i jedna besplatna sprava, a to je mozak.
Kada se pravilno upotrebljava, može mnogo da pomogne.
Kada se pravilno upotrebljava, može mnogo da pomogne.
Re: Ne brže od života!
Ko je cesto na auto putu vredi svake pare. Imao sam ga u vise auta i stvarno mnogo pomaze.
Iako svuda obavlja slicnu funkciju, i kod njega ima dosta "dodataka" pa nije isti na svim automobilima.
Npr. na Volvou S80 (oko 2009g) sistem je bas "siromasan" i jedino sto radi jeste da sa lampicom upozorava vozaca na auto ispred (ako se krece dosta sporije, ako mu se previse priblizi...)
Dok sam na S63AMG imao sistem koji je na digitalnoj tabli graficki prikazivao citav niz podataka i upozorenja. Cim se pojavi auto u mojoj trazi na odredjenoj razdaljini, odmah se pojavljuje graficki prikaz na kojem jasno ocitavam tacnu razdaljinu izmedju mog auta i auta ispred mene, imao je ugradjen radar pa mi je ispisivao brzinu kretanja vozila ispred. Ako je razlika u brzini velika ili auto ispred (na velikoj razdaljini) naglo koci, oglasavao se zvucni signal upozorenja, naravno kocenje i odrzavanje odstojanja je sam obavljao tako da vozac pedale bukvalno ne koristi.
Sam sam mogao da programiram koje odstojanje zelim da distronik odrzava i jos citav niz podesavanja. I lepo ako se krecem brze iako mi neko uleti u traku nema diranja kocnice, sistem sam uspori auto i drzi odstojanje a kada se auto ispred skloni u drugu traku moj auto nastavi da ubrzava do programirane brzine po tempomatu.
Dodatni sistem je bio i Brake Assist (pisem napamet, nisam siguran kako ga je Mercedes zvao), koji se aktivira samo u ekstremnim situacijama kada je potrebno naglo i silovito kocenje. Mada me taj sistem jednom i neprijatno iznenadio u gradskoj voznji kada je reagovao na situaciju koja i nije bila toliko kriticna pa me bas iznenadilo naglo kocenje koje moglo napraviti i problem vozacima iza mene, tako da sam ga u gradu drzao iskljucen.
Bilo je tu jos niz sistema koji su svoj pun potencijal pokazivali na auto putu: side & line assist upozorenje za mrtav ugao i upozorenje kada auto prelazi u drugu traku ili kaci ivicu, steering assist gde na auto putu sistem samostalno vrsi blaze korekcije putanje i slobodno moze samostalno savladavati i blaze krivine.
Npr. ova tri sistema kada se spoje cine ogromnu pomoc na dalekim putovanjima i veliku pomoc pospanim vozacima.
Pa do nekih stavki koje nisam imao prilike da isprobam poput detektora umora, alkohola....
Dok me je Night Vision razocarao kako funkcionise, ocekivao sam mnogo vise.
Da je srece, takvi sistemi koji direktno uticu na aktivnu bezbednost bi trebali da se nadju kao standardna oprema u automobilima koliko god kostali. A posto i nisu neka novina u auto industriji ne verujem da im je i proizvodnja i ugradnja preskupa u nabavci. Koliko bi se podigla bezbednost to nesagledivo.
Iako svuda obavlja slicnu funkciju, i kod njega ima dosta "dodataka" pa nije isti na svim automobilima.
Npr. na Volvou S80 (oko 2009g) sistem je bas "siromasan" i jedino sto radi jeste da sa lampicom upozorava vozaca na auto ispred (ako se krece dosta sporije, ako mu se previse priblizi...)
Dok sam na S63AMG imao sistem koji je na digitalnoj tabli graficki prikazivao citav niz podataka i upozorenja. Cim se pojavi auto u mojoj trazi na odredjenoj razdaljini, odmah se pojavljuje graficki prikaz na kojem jasno ocitavam tacnu razdaljinu izmedju mog auta i auta ispred mene, imao je ugradjen radar pa mi je ispisivao brzinu kretanja vozila ispred. Ako je razlika u brzini velika ili auto ispred (na velikoj razdaljini) naglo koci, oglasavao se zvucni signal upozorenja, naravno kocenje i odrzavanje odstojanja je sam obavljao tako da vozac pedale bukvalno ne koristi.
Sam sam mogao da programiram koje odstojanje zelim da distronik odrzava i jos citav niz podesavanja. I lepo ako se krecem brze iako mi neko uleti u traku nema diranja kocnice, sistem sam uspori auto i drzi odstojanje a kada se auto ispred skloni u drugu traku moj auto nastavi da ubrzava do programirane brzine po tempomatu.
Dodatni sistem je bio i Brake Assist (pisem napamet, nisam siguran kako ga je Mercedes zvao), koji se aktivira samo u ekstremnim situacijama kada je potrebno naglo i silovito kocenje. Mada me taj sistem jednom i neprijatno iznenadio u gradskoj voznji kada je reagovao na situaciju koja i nije bila toliko kriticna pa me bas iznenadilo naglo kocenje koje moglo napraviti i problem vozacima iza mene, tako da sam ga u gradu drzao iskljucen.
Bilo je tu jos niz sistema koji su svoj pun potencijal pokazivali na auto putu: side & line assist upozorenje za mrtav ugao i upozorenje kada auto prelazi u drugu traku ili kaci ivicu, steering assist gde na auto putu sistem samostalno vrsi blaze korekcije putanje i slobodno moze samostalno savladavati i blaze krivine.
Npr. ova tri sistema kada se spoje cine ogromnu pomoc na dalekim putovanjima i veliku pomoc pospanim vozacima.
Pa do nekih stavki koje nisam imao prilike da isprobam poput detektora umora, alkohola....
Dok me je Night Vision razocarao kako funkcionise, ocekivao sam mnogo vise.
Da je srece, takvi sistemi koji direktno uticu na aktivnu bezbednost bi trebali da se nadju kao standardna oprema u automobilima koliko god kostali. A posto i nisu neka novina u auto industriji ne verujem da im je i proizvodnja i ugradnja preskupa u nabavci. Koliko bi se podigla bezbednost to nesagledivo.
- grujicd
- Postovi: 9064
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Ne brže od života!
Razlika je što se tehnika ne umori, ne skreće pogled na drugi stranu i ne gubi koncentraciju. Ako je stvarno bilo petoro dece u kolima onda su sigurno stradala ona na zadnjim pomoćnim sedištima. Mislim da na tim pomoćnim ne može ni da stane dodatno dečije sedište, ali ne verujem ni da bi ovde pomoglo. Ceo zadnji deo je spljeskan. Užas. I ja sam povremeno razmišljao o nekom autu sa 7 sedišta, da može i neko od rodbine ili prijatelja da se poveze ponekad sa nama. Posle ovoga teško da bi odabrao takvu varijantu gde se ovi pozadi voze praktično u gepeku. Tu već i gradsko čukanje može da bude opasno, a ne nešto ozbiljnije.
Re: Ne brže od života!

Jedno od dece koje je stradalo je 2015. godište, prema tome, sigurno nije samo sedelo na zadnjem paru sedišta. Da li je ovo Verso sa 5+2 uopšte?
Znam da je krajnje degutantno, ali stvarno bih voleo da znam više detalja o incidentu... U Touranu često vozimo 1 osobu na pomoćnim sedištima nazad, nekad i 2, i padaju mi napamet takve situacije, gde benigni sudar od nazad može da povredi te ljude.
Re: Ne brže od života!
Ta pomoćna sedišta u gepeku su nužno zlo. Na izvol'te su u ovakvim nesrećama i tu leka nema. Nema zone gužvanja koja bi zaštitila putnike.
- srdjanyo
- Postovi: 3507
- Pridružio se: 12 Okt 2014, 11:44
- Garaža: Škoda Fabia Combi 1.9 TDI
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Ne brže od života!
To je tačno.nidza napisao:4 migavca momentalno treba upaliti ako se nešto neuobičajeno dešava ispred zbog čega se usporava.
Tapatalk
Pre par dana na E75 levak kod Bikova.Ja momentalno uključim 4 migavca pre nadvožnjaka za Bikovo,pošto je tu radar.Iza mene naleće BMW u punoj brzini,ne obazire se na moje migavce,obilazi me i monentalno "uleće" u radar.Posle je je zaustavljen u levku.
Poenta je da 4 migavca po danu malo koga mogu da upozore.Noć je već druga priča.