Vojni helikopter SAD pao kod Okinave
Vojni helikopter SAD sa pet članova posade srušio se u more blizu japanskog ostrva Okinava, saopštila je Obalska straža Japana. Za sada troje spaseno.
Portparol japanskog Ministarstva odbrane Kentaro Kato je rekao da se helikopter tipa UH-60 srušio oko 30 kilometara istočno od vazduhoplovne vojne baze Kadena na ostrvu Okinava.
Dodao je da su informaciju dobili od američke vojske stacionirane na ostrvu, prenela je agencija AP.
Nije poznato kakvo je zdravstveno stanje tri člana posade, naveo je Kato.
Japanska obalska straža je saopštila da su uputili patrolne brodove i avion u potragu za nestalim članovima posade američkog helikoptera.
Mesto nesreće je, kako se navodi, verovatno, u blizini mesta predloženog za izmeštanje korpusa marinaca vazduhoplovne baze Futenma na Okinavi, gde je više od polovine od oko 50.000 američkih vojnika koji su stacionirani u Japanu.
http://www.b92.net
Zbog čega je palo 10 ruskih aviona?
Jedan od glavnih razloga za učestali pad vojnih letelica u Rusiji je manjak avio mehaničara i inženjera, zaključak je Ministarstva odbrane.
Posao avio mehaničara i inženjera je da se pobrinu za pripremu i održavanje aviona i helikoptera.
Ovog leta palo je desetak letelica u Rusiji, a samo u junu je bilo sedam avionskih nesreća.
Ministarstvo sad pokušava da hitno reši problem dovođenjem specijalista.
Pre pet godina tadašnje rukovodstvo Ministarstva odbrane, u sklopu refeorme, drastično je smanjilo broj polaznika u letačkim i avio-inženjerskim učilištima, javlja dopisnik "Večernjih novosti" iz Moskve.
Ubrzo se pojavio manjak stručnjaka koji treba da brinu za "zdravlje" letelica.
Sada je povećan broj pitomaca, ali za njihovo obrazovanje treba da prođe pet godina.
Ministarstvo odbrane smatra da je rešenje dok ne dođe nova generacija inženjera i mehaničara, da održavanje obavljaju stručnjaci Objedinjene korporacije avio-gradnje Rusije.
Ali, takva pomoć ne može da reši dugoročno problem, pa ministarstvo stimuliše pojačan upis budućih avio-inženjera.
Kako je došlo do manjka avio inženjera i mehaničara u ruskoj vojsci, nije tajna.
U želji da centralizuje obuku Anatolij Serdjukov i načelnik Gneralštaba Nikolaj Makarov su tražili da se deo uglednih moskovskih profesora Vojnoinženjerske akademije Žukovskog preseli u Voronjež.
Međutim, oni nisu hteli, i prešli su na civilne fakultete.
Bivši sovjetski parlamentarac, pukovnik Vojnovazdušnih snaga Viktor Alksnis prvi je upozorio javno na greške minstra Serdjukova, koga su, inače, zvali "mebeljščik", jer je pre bio rukovodilac prodavnice nameštaja u Sankt Peterburgu.
"Velika je greška što su Serdjukov i Makarov terali naučnu elitu da se iz Moskve seli u Voronjež. Da dostignemo taj naučni profesorski nivo, treba nam najmanje desetak godina", zaključuje Alksnis.