AUDI SQ5 TDI: PRVI ‘S’ MODEL S DIZELSKIM MOTOROM
Twin-turbo V6 dizelaš sa 313 KS do stotke sprinta za 5,1 sekundu i uz prosječnu potrošnju goriva od samo 7,2 l/100km
Istovremeno s utrkom 24 sata Le Mansa, Audi je predstavio novi top model nedavno obnovljene Q5 obitelji - Audi SQ5 TDI. Uz pomoć dva turbo punjača 3.0 TDI motor razvija najveću snagu 313 KS i najveći okretni moment 650 Nm između 1450 i 2800 o/min. Audi SQ5 TDI će doći u prodajne salone u prvom kvartalu 2013., a riječ je o prvom 'S' modelu u Audijevoj povijesti s dizelskim motorom.
Audi SQ5 TDI
Snažni TDI motor ima obujam 2967 ccm, a koristi konstrukciju s dvostrukim turbo punjačima koji su spojeni u seriju. Hlađenje glave cilindara, vrijeme aktiviranja i podizanje usisnih bregastih osovina, klipovi i njihovo hlađenje mlazom ulja specijalno su konstruirani za ovaj koncept visokih performansi. Common rail sustav radi s tlakom ubrizgavanja od 2000 bara, te u jednom taktu u cilindar ubacuje gorivo u do osam kratkih ubrizgavanja. Ovaj 3.0 TDI biturbo ima odličan zvuk, koji je dodatno moduliran zvučnim rezonatorom u ispušnom sustavu – zvučnikom u kratkom bočnom kanalu.
Audi SQ5 TDI ubrzava s mjesta do brzine 100 km/h za 5,1 sekundu te postiže najveću brzinu 250 km/h. Prosječna potrošnja goriva je samo 7,2 l/100km. Inovativno upravljanje toplinom motora, start-stop sustav i regulirana uljna pumpa doprinose ovoj niskoj brojki. Brz i uglađen osam stupanjski tiptronic mjenjač i quattro stalni pogon na sve kotače s varijabilnim usmjeravanjem okretnog momenta, prenose snagu V6 dizelskog motora na cestu.
Audi SQ5 TDI ima elektro-mehanički servo sustav upravljač, a sportski ovjes spušta karoseriju za 30 mm. Standardni 20 colni naplatci uključuju dizajn s pet paralelnih krakova, te su na njima gume dimenzije 255/45. Audi kao opciju nudi naplatke promjera od 21 cola. Crna kliješta kočnica na prednjoj osovini nose S oznake. Opcijski Audi drive select sustav se na zahtjev može tako nadograditi da uključuje sustav dinamičkog upravljanja sa svojim linearnim, promjenjivim prijenosnim odnosima.
Najviše uočljivi dizajnerski detalji su platinasto siva single-frame rešetka s pocinčanim dvostrukim šipkama u imitaciji aluminija, krovni spojler i modificirani odbojnici. Paket visokog sjaja i pokrovi vanjskih osvrtnih zrcala u imitaciji aluminija naglašavaju područje oko prozora. Audi nudi ovaj novi top model u Estoril plavoj ili Panther crnoj boji s kristalnim efektom. Karoserija uključuje veliki udio čelika ultra visoke čvrstoće, što je čini vrlo laganom, sigurnom i krutom.
Kao što je i uobičajeno za 'S' model, unutrašnjost uključuje crne obloge i zrači sportskom elegancijom. Stropne obloge su opcijski dostupne u srebrnoj boji. Električno podesiva prednja sportska sjedala su standardno presvučena u kombinaciju Pearl Nappa kože i Alcantare. Kao opcija se nude kožne presvlake u četiri boje. Umetci od brušenog aluminija su dio standardne opreme. Opcije uključuju dekorativne umetke Carbon Atlas, u Piano izvedbi i nove aluminij/beaufort drvene umetke.
Instrumenti su sivi i uključuju 'S' oznaku s 3D dizajnom, kazaljke su bijele, dok su papučice i ručice za izmjenu brzina na upravljaču presvučeni imitacijom aluminija. Dodatni vizualni detalji u unutrašnjosti su ručica mjenjača u S dizajnu, S oznake na pragovima vrata, start tipka i specijalno oblikovano kolo upravljača, S prikaz dobrodošlice i paket osvjetljenja. Ukupni kapacitet teretnog prostora je 1.560 litara, što model SQ5 TDI čini idealnim automobilom za sportski nastrojene i aktivne vozače. Ovo je također neuobičajeno snažno vozilo za vuču, s kapacitetom vuče kočene prikolice do 2,4 tone težine.
Audi SQ5 TDI će se pojaviti u prodajnim salonima u prvom kvartalu 2013. Kupci mogu također odabrati da se opremi s Audijevim naprednim sustavima pomoći, informacija i zabave, kao i Audi connect uslugama. Audi SQ5 TDI moguće je naručiti u Njemačkoj već od jeseni 2012. A početna cijena u Njemačkoj kreće od 58.500 eura.
Izvor:Autoportal.hr
http://www.autoportal.hr/index.php/novostic/4735
Live TODAY as each breath is precious and will never come again.