Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Iskustva u vezi autogasa, preporuke za ugradnju
Odgovori
Dzoni_m
Site Admin
Reactions:
Postovi: 1906
Pridružio se: 12 Jul 2013, 12:38
Garaža: BMW 118i, CX-60
Lokacija: DE

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Post od Dzoni_m »

@Sasa, primerak koji sam ja gledao u salonu + ono sto Puntica sto sam video ima ovako ugradjen plin:
Slika.
Zao mi je sto nemam sliku motornog prostora kod mene ali jednostavno nije se video. Nigde. Isparivac je bio skroz na suprotnoj strani nevidljiv sklonjen skroz dole (treba da bude na nizoj tacki od raila, creva od isparivaca do rail-a jako kratka (ovde su jako dugacka bez razloga a moze da pravi problem), filter pristupacan. Zaista mnogo lepse i pedantnije ako ne zagledas neces ni da primetis da je tu.

Sto se tice dizni, to sto si naveo od ~400 je cena za deo. Gde je montaza? Stelovanje? I najbitnije, ti mozes kod majstora da zamenis jednu. Ne cetiri kako traze u ovascenom. Dalje, stelovanje ti mozda izgleda bezazleno, ali meni je trebalo npr. Ciklus predgrevanja je bio setovan za nasu klimu. U Belorusiji sam imao "problem" sto mu je trebalo vecno da prebaci na gas zbog jako niskih temperatura. Resen problem kod lokalnog majstora za jedva 5 min koliko mu je trebalo da zakaci kabl ode u tabelu i pomeri "klizac" za drugu vrednost. Cena 0 din.
To zasto crkvaju dizne, ja kazem zbog pogresne orjentacije pa se skuplja prljavstina jer su ljudi kacili upustva kako treba da se montira a oni su uradili kontra. Eto nisu ispostovali fabricku prepopruku zbog. Meni su te stvari prilicno indikativne. Tvoja teorija u kombinaciji sa navedenim ima poentu takodje, ali to ne treba da bude resenje problema.

Ovo za glavu, moracu da potrazim, nisam bio tamo 100 godina, neko je iz masinske radionica rekao da nema razlike. Potrazicu.

Ja samo kazem da je MENI bilo prilicno odbojno da kupim auto na kojem mi se ne svidja urednost u motornom prostoru i zakljucanog plinskog ECU. Nista vise od toga.

@vladapetr

Napisao sam da se ne bih kladio. Ne tvrdim. A razlog zasto je ugradio tu iako je skupje lezi verovatno u kreditu (opet predpostavljam ne tvrdim). Ljudi su kupovali sve od dodatne opreme (radio, patosnice, presvlake, felne itd) na istoj fakturi gde je i auto i to ide sve na kredit. Ne moras da das zive pare za ugradnju u sopstvenoj reziji + sto onda 100% nema sanse da ostvaris garanciju na motor. Zato i jeste skuplje, oni preuzimaju rizik za motor. Pogotovu sto taj 1,4 me moze da se uopste uzme sa plinom u fabrickoj izvedbi.
Korisnikov avatar
member
Reactions:
Postovi: 3732
Pridružio se: 17 Jul 2012, 15:19

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Post od member »

Kada u oglasima piše "Gas nije atestiran", da li to znači da se ipak može uraditi atest? Ako može, ko radi atest i koliko košta? Ili ipak gasna instalacije mora napolje, pa ugraditi gas u nekom servisu koji se bavi gasom?
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Post od ljubitelj »

Prepravka vozila se uvek moze atestirati. Ugradnju gasnog uredjaja moze da izvrsi bilo koje pravno lice, uopste ne mora da bude neki po nazivu servis.
Ja sam sebi ugradio i sam sebi izdao potrebni dokument, (kao pravno lice)
Na sajtu Agencije za saobracaja pogledaj gde ima u tvom gradu ispitni centar. Cena je okvirno oko 100 evra.
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14268
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Post od Saša »

Može da se atestira, naravno, to rade ovlašćene institucije (mašinski fakulteti, institut u Vinči, AMSS i slično). Poenta je da instalacija mora da zadovolji određene zahteve ugradnje, a ako ne zadovoljava - ide se kod ovlašćenog majstora koji to prepravi po tim specifikacijama da može da prođe atest. Naravno, zna se desiti da je sve nakaradno ugrađeno ili staro pa ne zadovoljava ništa od toga pa ti se više isplati da sve počupaš i ugradiš nov uređaj. Dakle, od slučaja do slučaja.

@Džoni

Sve je to u suštini rekla - kazala, može da bude a i ne mora. Ko što se taj tvoj uređaj može podesiti za rad na nižim temperaturama, tako može i ovaj naravno, samo ideš u ovlašćeni servis. Položaj dizni i isparivača takođe nije nikakvo sveto pismo pa da se mora isključivo ovako ili onako. Isparivač recimo možeš da postaviš kako hoćeš duž ose za montiranje, na volji ti za celih 360 stepeni. U najvišoj je tački, o.k, no zašto onda ne pravi apsolutno nikakve probleme? Opet se vraćamo na prvu rečenicu. Dizne su postavljene takođe prema fabričkoj specifikaciji ugradnje i u ovom slučaju ne mogu drugačije. Ne traže u ovlašćenom da se menjaju sve četiri zato što im se eto tako "ćefnulo" i hoće da te oderu, već zato što je njihova konstrukcija takva da su vezane sve četiri u rail i menjaju se sve zajedno (zato se i montiraju tako kako se montiraju jer ne možeš da ih okrećeš kako hoćeš). I još nešto, zašto bi neko uopšte sakrivao gasni uređaj u motornom prostoru? :D Još jedna besmislica. No dobro, "čujemo se" za koju desetinu ili stotinu hiljada kilometara, pa ćemo videti kako stvari stoje. :D

TT
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Post od ljubitelj »

Saša napisao:, a ako ne zadovoljava - ide se kod ovlašćenog majstora koji to prepravi po tim specifikacijama da može da prođe atest.
Nisi dobro obavesten, ne postoje ovlasceni majstori. Prema zakonu je svako pravno lice ovlasceni majstor, i svako moze da uradi prepravli.

Ono sto jeste tacno da postoji jasan spisak sta se i kako prepravlja odnosno kaja su tacno zadata pravila ugradnje.

Tako je sada, a po planiranom novom ici ce se kod licenciranog majstora koji ce svojim potpisom garantovati usalgassenost sa tehnickim pravilinikom odnosno izdavati atest a sadasnji sistem sa nekoliko "laboratorija" se ukida.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24656
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Post od dragvorl »

Tako je, nema ovlascenih majstora ni firmi. Sto se tice buducnosti, nista se zasigurno ne zna, to sa ovlacenim majstorima je bilo u prici, ali nista od toga za sada nema iz vise razloga, jedan je izbegavanje sistema da isti pregledaju i ugradjuju gas, a drugi je sto bi onda institucije koje su sada zaposlene na tim poslovima izgubile veoma velik priliv i izvor posla, sto se sigurno nece lako dogoditi.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14268
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Post od Saša »

Pa na takvog majstora sam i mislio, sa "osvrtom" kako će morati da bude. I sve spakovano u jedan izraz, da ne obrazlažem šire. :D

Baš cepate dlaku... :D

TT
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24656
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Post od dragvorl »

Fazon je sto ovlasceni majstor ne postoji ni u teoriji. Sad da ti imas firmu za prodaju stapova za pecanje udaris pecat na papir i prolazis na atestu kao ugradjivac.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Post od ljubitelj »

Kao sto sam i ja lupio pecat a nisam u pecaroskoj struci:)
Korisnikov avatar
Grujic
Moderator
Reactions:
Postovi: 13562
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
Lokacija: Beograd

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Post od Grujic »

Upravo, samo je bitno da je firma u APR-u, to je "licenca"...
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14268
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Post od Saša »

Na proleće moram i ja na taj famozni "reatest", a sad ste mi dali dobru ideju za još malo uradi sam varijanti... :D

TT
Korisnikov avatar
dag81
Reactions:
Postovi: 7506
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Post od dag81 »

Sasa, ne znam sto branis sistem gde su dizne u "jednoj" kada je dobar jedino za proizvodjaca.
Nisam siguran da bi ti bilo drago da sutra das 400e za iste. Uglavnom se ludi kada im crknu, a crknu oko 100k km odlucuju na izbacivaje istih i upravljacke hedinice, jer je upola jeftinije a i tise su dizne.

Послато са LG-D855 уз помоћ Тапатока
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14268
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Post od Saša »

Ako crkne i kada crkne - popravljaću, do tada - opušteno. :)



p.s. Мој uređaj se odavno otplatio, pa čak i "nešto" uštedeo (možda čak dovoljno i za taj novi set dizni? :D ). Sve da počupam i ugradim novo, ili da platim te nove dizne i nastavim eksploataciju - isplati mi se i jedno i drugo. Ili, da jednostavnije kažem - dođe mi skoro isto. No, naravno, to sve u teoriji, ja se nadam da ću i dalje da vozim bez kvara 30-40% jeftinije nego na benzin (i 10-tak posto ili koliko već manje čak nego i na dizel). :)
Korisnikov avatar
dunx81
Reactions:
Postovi: 5692
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:20
Garaža: Civic 1.8
Lokacija: Zrenjanin

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Post od dunx81 »

Kakve su te dizne od 400e jbt, 4 valtekove su 35e.

t
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14268
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Post od Saša »

Takve da bi trebale da rade 150.000 km bez najmanjeg problema. No nekom crknu na 25.000 a nekom na 150.000. Zato sam ubeđen da način eksploatacije auta ima velikog uticaja na njihov radni vek. :)

TT
Odgovori