Turbo benzinci vs turbo dizeli

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
nenad.fil
Reactions:
Postovi: 1378
Pridružio se: 21 Maj 2012, 19:16
Lokacija: Beograd

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od nenad.fil »

starac vujadin napisao:
nenad.fil napisao:Starče, nemam nista protiv obrtaja i teranja u crveno ali da vraćam u drugu brzinu na 70-80km/h da bih obišao auto nije mi palo na pamet, jednostavno slabiji sam.

Sent from my SM-N910C using Tapatalk
Otkud znaš da teram u crveno i da vraćam u drugu plus dodaješ da to izgled akao radim iz nekog kompleksa i da se nešto kao napinjem kada to radim? Čemu to projektovanje? Ii što je potapanje dizela opušetna i rutinska stvar, a šaltanje naniže napinjanje i umiranje? To sam pitanje već postavio ovde,... Ili idemo svi normalno umereno na putu, ujednačenom brzinom ili će svako da upotrebi adute koje ima, pa ćemo videti čiji su aduti jači...
Da nisam probao vise puta dizela od 200ks protiv benzinaca od 200ks pa da poverujem u neke ovde price, da stvar bude smesnija dizel odmice kako ulazi u obrtaje, a ne kontra :)
Uzbrdo je situacija jos izrazenija.


Da,pozmata mantra da je 200 "nečijih" konja vrednije od 200 "tuđih" konja...200ks je 200ks. Onda se ide na sledeću stavku, a to su menjač i kg...i tu realno dizel redovno gubi pri istoj snazi. No, da ne bude "ja ovako, ti onako" sve to ima na papiru.

Moji poslednji kometari po ovoj temi su i bili vezani za argumente koji se koriste u priči oko dizela i benzina i da je potrebno imati ujednačene kriterijume, a nisam ni pričao (sem u prethodnom postu) o benzin vs. dizel jer je to tema u kojoj nema pobednika i pobeđenih ako se svako drži sopstvenog terena. Jedino ako krene da ljubitelji dizela prišivaju sebi osobine i prednosti koje ima i benzin i obratno tu dolazi do konflikta.


Starce, ovo moje pisanije nije uopste imalo veze sa tobom, niti znam kako vozis, niti me interesuje, verujem da znas sta pricas.

Kada sam kupovao oktaviju, dosta ljudi me je ubedjivalo da ima sasvim dovoljno snage za sve rezime voznje uz solidno nisku potrosnju. Na mom primeru se pokazalo da nije bas tako. Oktavija je veliki auto (ne narocito tezak) ali taj mali TSI je za nju prosto i jednostavno SLAB. Prednost malog turbo benzinca je (kao) bas ta turbina koja moze (kao) da priusti odredjenu zabavu.

Jeb*s ti takvu zabavu ako moram da saltam svakih sekundi, a pritom ne leti, to, meni licno, ubija draz voznje. Kada vozim, volim da se opustim, da imam dovoljno snage u svakom trenutku, da mogu da se "bezobrazno" ubacim, stignem na zeleno na semaforu, da ne mislim u kojoj sam brzini jer eto, nailazi brdo.

Ovo sto sam pisao je samo moje licno vidjenje rasprave benzin vs dizel. Ne sumnjam da je ljudima koji imaju mnogo love veci gust voziti nekog jakog turbo benzinca, ne sumnjam da ima kultivisaniji rad, ne cuje se na leru, ne "traktorise" ali sve to treba debelo platiti.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od ljubitelj »

nidza napisao:
Najviše para mi izbije gorivo, sve ostalo je manje. Problemi sa menjačem su mi izbili 400€ za 4 godine, a vožnja benzinca bi mi izbila najmanje 2400€, uz ogradu da mu ništa ne crkne.
Iz tvog ugla poredjenja 2 Alfe je tako ali evo moje alternative za poredjenje.

Meni turbo plin potrosi 13-16 litara goriva. Cena je otprilike ista kao sto ti izdvojis za turbo dizel Alfu koja ima neuporedivo moderniju konstrukciju.
Problem sa menjacem za 11godina, iznosi 0 evra. Zamena ulja kostala oko 130evra. Za to vreme otkazala benzinska pumpa (mehanicki se pohabao rotor-kilometraza) sto je kostalo 40 evra za novu pumpu i crkle gasne dizne 4x5 evra/ tj 20.
To je ono sto mogu da se setim od problema koji su vezani za motor, za 11 godina eksploatacije.

Koliko bi mi novca izbila voznja dizela posto sam uveren da bi se makar 1 deo pokvario za to vreme?
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Ivan »

To je vec do volva, a ne do dizela/benzina :D

Послато са GT-N7100
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21750
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od nidza »

Slažem se sve, čisto ekonomski možeš da sakatiš sopstveni ugođaj i svoju bezbednost do prodaje kola i prelaska na gradski prevoz.

Moderan turbo benzinac sa 200 KS uglavnom ide uz veoma skup plinski uređaj, ako je uopšte ugradnja moguća. Zato pomenutu opciju nisam ni razmatrao.

Tapatalk
Korisnikov avatar
dag81
Reactions:
Postovi: 7496
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od dag81 »

I ja poslednjih 16 godina vozim 14 dizele i u motor sam ulozio 0 dinara. Ako ne racunamo grejace.
U menjace isto 0din, ako ne racunam spojku.

Послато са LG-D855 уз помоћ Тапатока
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od ljubitelj »

Velja napisao:Pa nije isto kad do tih 200 ks treba da čekaš 6-7k obr, a to potraje u navedenoj situaciji ili kad ti ih moment sa 1600 obr ekspresno dobaci na 3500-4000. Vreme isporuke te snage je na strani dizla.
Pa upravo je benzinac superioran nad dizelom u toj brzini dobacivanja obrtaja.
Retki su dizeli koji imaju ekspresno momenat od 1600 obrtaja, zapravo vecina koje sam vozio i za koje znam tek na oko 2500 se probude. Imaju izrazenu turbo rupu.

VW 1.9 je recimo primer mlitavog dizela ispod 2000 obrtaja, onaj u Golfu 4. Otuda kada pocne da radi kako treba iznad 2500 se stice wow utisak da pocinje da vuce.
Prednost dizela je efikasnost rada i time potrosnja goriva. Za istu zapreminu motora dizel je po pravilu manje snage.

dag, koji je to dizel auto koji si koristio 14 godina sa tako malim troskovima, koji model?
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24628
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od dragvorl »

Nije nigde rekao da je vozio isti auto za te godine.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
Velja
Banned
Reactions:
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Velja »

Na mom Golfu igranka počinje od 1700 obr, a remapirana Alfa je đipala k'o nenormalna već na 1400. Nema potrebe da me uveravaš da nije tako,a ko sumnja šta ću mu sad ja -neka sumnja i dalje.
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21750
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od nidza »

@ljubitelj, zarobljen si u nekom vremeplovu izgleda.

CR dizeli imaju max obrtni moment između 1400 i 2000 rpm, čak i vrlo stari. Veoma su rafinisani i imaju skoro ravnu krivu snage od 2000 do 4000-4500 obrtaja, a to možeš da pretpostaviš šta znači i kako se vozi auto koji na 1200 rpm ima 80 KS, na 1500 120 KS a na 2500 150 KS koje održava do 4500.

Na primer...

S obzirom da su u mestu obrtaji na 750 do 850 rpm, praktično samo još narednih 200 300 obrtaja imaš lenj auto, posle toga kad god stisneš on vuče odlično.

Tapatalk
Korisnikov avatar
dag81
Reactions:
Postovi: 7496
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od dag81 »

Ljubitelj imao sam 15-16 dizela sa velekim km(citaj uglavnom 190+ a neki kad se osvrnem mozda i 400k km). Niti jedan nije imao problem sa motorom, diznama, pumpom, turbom. Kad to kazem mislim da nije imao naznake problema kad sam ih prodavao. Eto cisto da ne bude dizel mora da ima skupe kvarove.

P.S. Tj lazem jeste 190d tu sam menjao dizne i karike. Ali taj je imao km i km i lose bio odrzavan kod predhodnog vlasnika_to mi je i bio prvi licni auto).

Послато са LG-D855 уз помоћ Тапатока
Korisnikov avatar
ivica122
Reactions:
Postovi: 1526
Pridružio se: 26 Sep 2014, 21:30
Garaža: Honda Accord CL7
Lokacija: Pirot, Србија

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od ivica122 »

Ja sam ukapirao da si ti kola menjao cesto i da se nisu dovoljno zadrzala kod tebe da bi se pokvarila :)
Korisnikov avatar
dag81
Reactions:
Postovi: 7496
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od dag81 »

Cuj bilo je auta sa kojima sam predao 80-100k km, a bilo je i onih koji su presli 10-15k km

Послато са LG-D855 уз помоћ Тапатока
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21750
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od nidza »

Kad menjaš kola ko gaće, nisi baš referentan vlasnik. Mogu misliti koliko te zanimalo da otklanjaš kvarove koji nisu kritični ako znaš da će auto na doboš za 6m do godinu dana.

Tapatalk
nenad.fil
Reactions:
Postovi: 1378
Pridružio se: 21 Maj 2012, 19:16
Lokacija: Beograd

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od nenad.fil »

STa ja treba da kazem... :glavomuzid:
Korisnikov avatar
Specter
Reactions:
Postovi: 14
Pridružio se: 11 Avg 2015, 17:54
Lokacija: BiH

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Specter »

Mene su odusevili novi PSA benzinci, kako turbo tako i atmo :) Drze korak sa dizelasima u rasponu 80-120 km/h recimo. potrosnja cca. izmedju 5-6 ltr na 100 km. Iako je dizel "prljav" daleko je efikasniji nego benzinci. Poenta industrije je downsizing, i to je super. Fordov 1.0 ltr ecoboost, je super za Fieste, ili Focusa. Ali 1.0 sa cca 130 ks u Mondeo-u je super za ravnica, ali brdoviti balkan :mangup:

Opet i mi grijesimo, mi gledamo iz svoga ugla sve. Koliko je bitno jednom Vw, Bmw trziste Balkana, gdje godisnja udio iznosi mozda ni 1% ukupne prodaje. Oni prave automobile za EU norme, za EU potrebe i njihov standard, kao i za veca trzista tipa; Azije, USA, Meksiko...

Buducnost je u downsizingu + hibrid (benzin + el.motor).
Odgovori