Turbo benzinci vs turbo dizeli

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od nikaragva »

Da, sve je to lepo. Ali gde si ti video sofera, da vozi benzinca? :D
Korisnikov avatar
TheWickerMan
Reactions:
Postovi: 11140
Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
Garaža: AR Stelvio Estrema, AR Giluietta TCT
Lokacija: Stuttgart,DE

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od TheWickerMan »

Ne bavim se srk-srk radnjama iz rezervoara, zato :kezo:
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21753
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od nidza »

@ljubitelj, poslednji turbo dizel koji sam vozio da se ponašao tako kako si ti opisao, da je mrtav to 2000-2500rpm je bio TDI-PD sa 105 KS koji smo imali u prošloj Škodi. Sve ostalo što sam vozio proteklih godina je poprilično živahno na niskim obrtajima. Kada sam mislio na ravan grafik, naravno da nisam mislio bukvalno, mada mislim da si me sigurno razumeo šta sam hteo da kažem.

Slika

Kao primer ću ti navesti i Stila 2004, koji sam vozio pre Alfe. JTD ima 80 KS i maksimalni obrtni moment deklarisan na 1500rpm, a može da povuče sasvim dobro u nižim brzinama i ispod tih obrtaja, a od 1500 sasvim fino podiže obrtaje i u višim brzinama. Izuzetno lagan auto sa vožnju bez izraženog turbo laga (turbina ko pesnica). Za po gradu odličan, pitom i vozljiv. Prosto te tera da kliziš na 1500rpm, pa i nižim obrtajima, bez nekog zaletanja.

Ovi jači dizeli sa varijabilnom turbinom, swirl flaps i 4 ventila po cilindru na višim obrtajima dolaze u pun potencijal, ali i na nižim obrtajima ti nude barem 60KS. Neki već na 2000rpm imaju 80-100KS i preko 300Nm, što je sasvim dovoljno da povuče u bilo kom stepenu prenosa.

Recimo, 2.4 JTDm ima 400Nm na 1750rpm. Po kalkulatoru je to 100KS na tim obrtajima. Teško da ima manje od 50KS na 1200 obrtaja, što znači da za neku normalnu svakodnevnu vožnju nema potrebe uopšte prelaziti 2000 obrtaja, jer se auto vozi potpuno normalno.
Korisnikov avatar
LukaMaletin
Reactions:
Postovi: 1424
Pridružio se: 31 Maj 2015, 23:43
Garaža: Renault Clio 1.5 dci 2015
Lokacija: Novi Sad

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od LukaMaletin »

Vozio sam Skodu Fabiu , sa onim 1.2 htp motorom na zlatibor i kada sam se pentrao sam morao mnogo vise da je teram u obrtaje i da spustam brzinu nize nego kod mene u Thaliji. Odnos snage je 48-47kw u korist dci-ja

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
Korisnikov avatar
dag81
Reactions:
Postovi: 7497
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od dag81 »

Goblin, pa jbs 5000e na 45000e koliko izgubis za 6 god ako ke auto placen npr 80.000.
Ali ne vazno je da se sto vise izvuce pri prodaji, da se ustedi na gumama, a to sto je sve ostalo mnooogo skuplje u eksploataciji to nije bitnom. Te dve stvari du kod nas predudne kolikonja vidim, gume pogotovomu. Dace se za ulje 300e i filtere, ali ce guma biti skupa ako kosta 130e jer ima tigra za 60e.
Nije mi jasan taj profil auto od 20-30000e a stavljaju Barum, Tigar..
Bas glefam oglase A6 c7 Rotor 19(replike vrv) a gume Barum. Brate, sranota realno.

Послато са LG-D855 уз помоћ Тапатока
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21753
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od nidza »

Barum je okej guma. Mnogo ljudi vozi skupa kola u koja se ne razumeju uopšte, ali se razumeju u novac.

U principu neće previše pogrešiti ni da stave tu gumu na skuplji auto.

Tapatalk
goblin
Banned
Reactions:
Postovi: 3364
Pridružio se: 18 Nov 2014, 23:23
Lokacija: Novi Sad

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od goblin »

dag81 napisao:Goblin, pa jbs 5000e na 45000e koliko izgubis za 6 god ako ke auto placen npr 80.000.
Ali ne vazno je da se sto vise izvuce pri prodaji, da se ustedi na gumama, a to sto je sve ostalo mnooogo skuplje u eksploataciji to nije bitnom. Te dve stvari du kod nas predudne kolikonja vidim, gume pogotovomu. Dace se za ulje 300e i filtere, ali ce guma biti skupa ako kosta 130e jer ima tigra za 60e.
Nije mi jasan taj profil auto od 20-30000e a stavljaju Barum, Tigar..
Bas glefam oglase A6 c7 Rotor 19(replike vrv) a gume Barum. Brate, sranota realno.
Ne shvatas poentu.
Nisu troskovi glavni problem!!!!
Glavni problem je sama postprodaja takvih automobila. Imao sam i ranije a evo i sada trenutno imam jednog takvog benzinca (X5 3.0i 2009g, 125.000km). Nije problem samo to sto je placen isto kao dizelas a sada vredi 5-8.000eur manje, vec sto je postala ali bukvalno nemoguca misija probati takav auto.

Nije problem dok taj auto vredi 50-60-80-100.000e, posto ga onda gledaju i kupuju ljudi kojima ne znaci mnogo to sto je benzinac vece kubikaze.
Ali zato kada mu cena padne ispod 20.000e to je vec totalno drugi ekonomski sloj ljudi koji gledaju takve automobile kojima je benzinac vece kubikaze ravan samoubistvu, i vrlo su retki kupci takvih automobila.

Sto se tice troskova eksploatacije, smesna je prica da su savremeni dizelasi skuplji od savremenih benzinaca za odrzavanje. Sada zaboravite razdrkane rage, govorimo o savremenim i zdravim automobilima.
Evo ja imam dizelasa kojeg ganjam vec punih 7 godina i jedina vanredna intervencija me kostala oko 600eur, apsolutno sve ostalo je bilo samo redovno odrzavanje koje bi imao i na benzincu (a ko kaze da i na benzincu za 7 godina ne bi imao bas ni jedan kvar). Tako da su troskovi eksploatacije vrlo slicni i ne zavise mnogo od tipa goriva.

A na kraju krajeva, ako sve stavimo na papir, onda itekako ima razloga i u cistoj racunici da se benzinci izbegavaju.
Evo konkretno na primeru ovog X5. Neka je za ovih 7 godina prosecan vlasnik sa njim presao oko 200.000km, samo na razlici u potrosnji je potrosio preko 7.000e vise u odnosu na dizel + oko 5-6.000e niza prodajna vrednost u postprodaji, i eto sasvim solidne cifre.
A da ne pominjemo opet glavni razlog sto treba da se otelis dok prodas taj auto na nasem trzistu.

PS - veruj mi da su retki kupci ovakvih auta koji ce ikada za bilo sta reci "jbs 5.000e", to se jednostavno ne radi za ovakve troskove. ;)
Korisnikov avatar
Milos
Reactions:
Postovi: 9042
Pridružio se: 04 Feb 2012, 23:30
Garaža: tedeijevi geteijevi

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Milos »

U prevodu : svi bi da se jebu , a da im ne udje .
Bob Akin : You can't make a racehorse out of a pig . But if you work hard enough at it you can make a mighty fast pig .
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21753
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od nidza »

Dizel sa mnogo konja, a dovoljno lagan, je najbliži recept gorenavedenom. :-)

Tapatalk
Korisnikov avatar
Velja
Banned
Reactions:
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Velja »

Npr 131ks/1237kg :)
goblin
Banned
Reactions:
Postovi: 3364
Pridružio se: 18 Nov 2014, 23:23
Lokacija: Novi Sad

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od goblin »

Milos napisao:U prevodu : svi bi da se jebu , a da im ne udje .
U prevodu: kod savremenih dizelasa mozes dobiti skoro sve kao i kod benzinca, s razlikom sto ces imati osetno manje troskove potrosnje, bolju postprodajnu cenu i DALEEEKOOO lakse naci kupca.

Neko ko kupi dizelasa od 70-80.000e pa i vise... svake godine odvoji za registraciju 1.000e ili vise, na odrzavanje potrosi jos toliko, i na postprodajnoj vrednosti izgubi preko 40.000e... itekako mu "udje" , al zato i "jebe" :mrgreen:
Korisnikov avatar
dag81
Reactions:
Postovi: 7497
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od dag81 »

Goblin, cim su kupili auto koji su platii 70-80.000 rekli se jbs 50.000-60.000e ne 5000.
Razumem ja to sve vrlo dobro, nego mi mentalitet nije jasan. I da je 100e sto bi poklonio. Ali ako si kupio za 30.000e auto nemoj se ciganiti za 200e razlike. Onda se kupi npr. lupam Nissan dzip koji kosta 50% vrefnosti x5, ili mla.
Ili jedes do kraja ili uopste ne jedes, znamo vec sta.

P.S. A sa druge strane ne osudjujem one koji stace plin u takva auta da bi se jeftinije vozili i to duplo. To je takodje po meni klasican srpski stereotip za porodicna i poslovna auta.

Послато са LG-D855 уз помоћ Тапатока
Poslednja izmena od dag81 u 08 Okt 2015, 17:16, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
Sinisa G.
Reactions:
Postovi: 2590
Pridružio se: 11 Feb 2014, 11:25
Garaža: GTS, EVO500, GSI
Lokacija: Beograd, Grac

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Sinisa G. »

nidza napisao:Dizel sa mnogo konja, a dovoljno lagan, je najbliži recept gorenavedenom. :-)

Tapatalk
Weight 1455 lbs | 659.977 kg

Performance
Top Speed 155 mph | 249.395 km/h

Engine Type : I4 1300 cc | 79.3 cu in. | 1.3 L.
112 BHP (82.432 KW)
cdti
Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Reactions:
Postovi: 13449
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od McGruja »

Matematika je drugačija za drugog/treceg vlasnika

Troškovi eksploatacije dizel/benzin su, do 20.000km tu negde.
Ko pegla više, tek razmišlja o tome da uzme definitivno dizela.

Opet, za kola preko 150-200 ks, matematika je drugačija

Meni sa 15-20.000 km i C segment (Mpv) i 80% gradska vožnja odgovara samo benzin.
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21753
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od nidza »

Kojom logikom ti odgovara benzin? Plin ti možda odgovara, ali benzin će i u tim uslovima da košta više nego dizel.

Neka jedan litar troši manje na 100km, na 20.000km je to 200 litara, odnosno skoro 300 eura manje. Ako kupuješ polovan auto, ta razlika ti godišnje ostavlja rezervu za po jedan kapitalni vanredan kvar.

Realno stanje stvari je da će razlika u potrošnji biti sigurno veća od litar.
Odgovori