Turbo benzinci vs turbo dizeli

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Reactions:
Postovi: 15272
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Kuzmanovic »

A Renault, Peugeot, Fiat? :)

Sent from my Tapatalk using Alcatel One Touch Idol
Korisnikov avatar
nmaric1993
Reactions:
Postovi: 516
Pridružio se: 15 Maj 2015, 15:13
Garaža: Volvo v40 1.9 TD

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od nmaric1993 »

Nisi procitao ceo tekst :)
Citat iz prethode objave "The Guardian revealed last week that diesel cars from Renault, Nissan, Hyundai, Citroen, Fiat, Volvo and Jeep all pumped out significantly more NOx in more realistic driving conditions."
Pezo valjda znas isto sto i citro ;)
Edit:
Zanimljivo da se BMW ne pominje nigde :cool!:
Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Reactions:
Postovi: 15272
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Kuzmanovic »

Aha, izvinjavam se. Procitao sam prva dva pasusa i odustao sam. :D

Sent from my Tapatalk using Alcatel One Touch Idol
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Ivan »

Bmw su provlacili po blatu odma posle vwa.

Slika

Послато са GT-N7100
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24628
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od dragvorl »

Xepoj87 napisao:Dragvorl, jel samo nox bitan za euro6? I kako ga to vw imao, a sada ga nema?

Sent from my Sony
Vw je imao i SCR i NoX trap. Imas 4 komponente gasova koje euro norme limitiraju, emisija cadji, CO, nesagoreli ugljovodonici i Nox, E5 na E6 su smanjili NOx i ugljovodonike, CO i cestice ostale iste.. Imas sve to ovde https://en.m.wikipedia.org/wiki/Europea ... _standards
NOx storage ti je isto sto i Nox trap. U sustini imas samo njega i SCR(Adblue), a treci sistem je EGR koji je ranije mogao sam da ispuni NOx norme, ali vise ne moze. EGR je koliko sam gledao i dalje aktuelan, ali vise kao pomoc sto brzem zagrevanju katalizatora. I tu ima 3 tipa EGR, hi, lo i medium u zavisnosti od kolicine recirkulisanih gasova.

Inace regeneracija NOx trap ide ovako, visak CO se dobija od bogate smese namerno izazvane.

Slika
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od ljubitelj »

nikaragva napisao:
Sve pobrojano u vezi moje zamene motora bi se meni apsolutno isto desilo i da sam imao motor na benzin, ne bi me nista izvadilo u tom slucaju. Pa mislim da je pominjanje moje zamene motora, u kontekstu dizel vs benzin, irelevantno.
Ok, ako je takva procena da bi isto bilo i sa benzincem. Ipak ja mislim da ne bi bila ista situacija niti iste posledice kod benzinca na osnovu iskustva sa nekim motorima tj oba goriva.
Moja poenta nije tvoj ili neki pojedinacni slucaj vec opste poredjenje mogucih troskova eksploatacije 2 vrste motora prema gorivu.
Sve i da je isti kvar po tipu, na primer dizne to je jeftinije za popravku na benzincu. Pucanje glave motora je retkost na benzincu a na dizelu se srece s vremena na vreme a neki modeli dizel motora su talicni po tom pitanju.
Ili skoro pa bilo sta drugo. Stoga je na duzi rok po meni danas dizelas skuplji za odrzavanje i popravke ali ako je jako velika kilometraza onda se usteda na gorivu dovoljno nakupi da izbalansira to.
Korisnikov avatar
Specter
Reactions:
Postovi: 14
Pridružio se: 11 Avg 2015, 17:54
Lokacija: BiH

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Specter »

Benzinci nikada nece biti stedljivi kao dizelasi, to je svima jasno.

Prica se vrti ukrug, prije su svi vozili benzince, pa je receno da su dizelasi eco friendly, onda su krajem 80 tih zazivjeli dizelasi a sada se opet vracamo na pocetak. Dizelasi su "prljavi" i kroz euro norme 5, 6 gledam i buduce 6.1 i 6.2 eco norme samo idu na stetu dizelasa. Prvo ugradnja dodatnih katalizatora i preinake na motoru ce jos vise uticati na povecanje cijena dizelasa i na njihovu tezinu.

Kao sto rekoh benzinci upareni sa hibridnom tehnologijom su buducnost, svidjalo se nekome ili ne. Uzimajuci u obzir LPG instalacije i da u vecini drzava, drzava daje subvencije za uvodjenje istog, ne vidim razlog zbog cega bi dizel preovladavao u buducnosti. Jedino kada su pitanju komercijalna/flotna vozila, kamioni i teske masine, tu su dizelasi u prednosti.
goblin
Banned
Reactions:
Postovi: 3364
Pridružio se: 18 Nov 2014, 23:23
Lokacija: Novi Sad

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od goblin »

Xepoj87 napisao: Pazi, uzmemo moj auto 2.2 cdi, 190ks i uzmemo recimo DayWalkerovu Astru 1.6T 180ks.
Idu otprilike isto, oko 8 do 100, mozda je moj i brzi malcice.

Moj ce meni divljanjem u gradu dici sa 8l, na 11-12l.
Daywalkerova astra ce takvim rezimom da mi trosi, umesto 10l, jedno 18l.
Vozio sam identicnu c klasu kao moju, samo 180 turbo benzinac i potrosnja mi je bila 18l.

Nije bitno samo procentualno, bitno je kolicinski koliko ce manje dizel trositi divljanjem.
Evo Goblinovof primera A8 4.2 tdi, koji ke malcice i brzi od A8 4.2 benzinca, a trosi 9.5l poslednjih 50k km. Mislis da benzincu nije 50% vise?
Tu je 50% 5l, a kada se i dizel i benzin dupliraju gazenjem, razlika bude 10l, a procentualno isto :)
+1
Lepo i realno opisana razlika izmedju dizela i benzinca.
Korisnikov avatar
Uroš S.
Reactions:
Postovi: 10986
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
Lokacija: BGD

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Uroš S. »

Sve su to "meni se čini" i "ja bih rekao" ocene. Ne može tako da se poredi. Ovo je npr već neki početak:

http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... ower_e=151

http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... owerunit=2

I onda ispadne da je realna razlika 15ak % u maksimalnoj potrošnji, a u srednjoj ti je razlika oko 10%. A ovde se gađate sa nekih 50%. I to je ovaj Opelov motor daleko od nekog štedljivog, em je bio zastarele konstrukcije u trenutku kada se pojavio.
Korisnikov avatar
!GOR
Reactions:
Postovi: 594
Pridružio se: 08 Maj 2012, 20:46
Garaža: Audi A5 Sportback FL
Lokacija: Beograd

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od !GOR »

Kome smeta jak dizel?
goblin
Banned
Reactions:
Postovi: 3364
Pridružio se: 18 Nov 2014, 23:23
Lokacija: Novi Sad

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od goblin »

Ja daleko vise verujem licnom iskustvu i sistemu meranje "do cepa" nego bilo kakvim testovima.

Interesantno da sam za neke automobile koje sam vozio procitao brdo testova i nigde podataka da trose koliko su meni trosili.

Pa evo konkretno, uzeo sam 2013g novog Minija sa 1.6 - do sada presao manje od 20.000km. Kada ga ja vozim po gradi njemu potrosnja ide oko 11L, kada bi ga bas cepao sigurno bi otisao i jos par litara gore.
Njegova deklarisana potrosnja iznosi 6,8L

Uzmi za primer npr. VW Polo 1.6TDI iz iste godine, prakticno identican auto po svim karakteristikama (tezina vozila, snaga motora, kubikaza...), kome je deklarisana potrosnja 4,5-5,8L.
Nazalost nemam licnog iskustva sa njim, ali na osnovu iskustva kojeg imam sa drugim dizelasima (snaznijim i tezim), garantujem da taj auto ne bi trosio u gradu preko 7L

Razlike su ocigledne.

Jednostavno benzinci ne mogu da pobgnu od te specificnosti da prilikom forsiranja postaju daleko zedniji od prosecne potrosnje u odnosu na dizelase.
Korisnikov avatar
Ji 4Tze
Reactions:
Postovi: 8223
Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
Lokacija: Beograd

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Ji 4Tze »

DOHC ne mogu, SOHC mogu.

Šta znači forsiranje, brzo od A-B ili samo sa puno ubrzavanja i kočenja?
Boringly average, but also perfect for school run mums
Korisnikov avatar
AcaKayak
Reactions:
Postovi: 4865
Pridružio se: 18 Jan 2012, 11:13

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od AcaKayak »

Razlika nije nikako tako mala i benzinci trose mnogo mnogo vise od dizela, nema tu sta da se cini.

S druge strane, za taj sajt se svi hvataju kao za neko bozanstvo a tu vlasnici sami pisu potrosnje i svaki vw (npr) fan ce napisati nizu da bude bolji od renoa i slicno. Pogledajte samo na nasem forumu koliko ima realnih vlasnika automobila.

Potrosnje koje Heroj pise su sasvim realne.

Imate Milosa koji vozi jak auto, Heroja koji je svasta vozio, Goblina, Markonija, mene itd, i mi smo svi debili i nemamo pojma, a neko ko cita potrosnje koje se pisu u katalogu je popio svu pamet sveta.
Korisnikov avatar
sebekkg
Reactions:
Postovi: 10863
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od sebekkg »

Coa

Slika
Slika
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28232
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Xepoj87 »

Uroš S. napisao:Sve su to "meni se čini" i "ja bih rekao" ocene. Ne može tako da se poredi. Ovo je npr već neki početak:

http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... ower_e=151

http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... owerunit=2

I onda ispadne da je realna razlika 15ak % u maksimalnoj potrošnji, a u srednjoj ti je razlika oko 10%. A ovde se gađate sa nekih 50%. I to je ovaj Opelov motor daleko od nekog štedljivog, em je bio zastarele konstrukcije u trenutku kada se pojavio.
A onda zaista uzmes pravi primer slicno performansnog motora, 1.6 turbo, kao sto sam i rekao, a ne 1.4 i vidis da manji i i dalje malcice sporiji automobil, trosi vise nego duplo vise:

http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... owerunit=2

Koliko, c220 cdi 4.16l najniza, a Astra 1.6T 8.39l, jel tako?

Pritom, sta mi ovde poredimo, potrosnju na otvorenom?

Kako su vozili ti ljudi koji su tamo okacili potrosnju?

Gde su vozili?

Mislim, pricas o nekoj realnosti i preciznosti, a onda das najgluplji moguci primer za poredjenje, ceo sajt gde svako unosi sta hoce i gde apsolutno nema podatka o nacinu i trasi voznje.
Ako je nesto pausalno, onda je to.

Sent from my Sony
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Odgovori