Turbo benzinci vs turbo dizeli
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Jeste, stvarne potrosnje koje ljudi postizu na celim rezervoarima i u kontiuitetu mesecima su pausalne al zato je slucaj kad ga jednom urnises po gradu jedini relevantan u poredjenju potrosnje benzinca i dizela. Jeste, tacno je da ce benzinac potrositi vise u ekstremnim slucajevima, al kod vecine normalnih ljudi to nije najbitniji podatak vec mu je bitnije sta postizu ljudi koji taj auto koriste i prelaze kilometre u svakodnevnim, normalnim uslovima.
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Tako je, ne procitaj uopste o cemu zaista pricamo ovde, nego nam objasni sta je bitno prosecnom coveku
Drugo, jel sam lepo okacio Astru 1.6T o kojoj smo pricali, bas sa tog sajta?
Jel minimalna potrosnja duplo veca od C220 CDI-ja?
Trece, sajt na koji svako kaci sta zeli i o kom god automobilu zeli, apsolutno ne moze biti uzet kao egzaktan podatak.
I koliko tih je ukucalo potrosnje kada su vozili po gradu, na 5-20km?
Koliko njih dolazi svaki dan kada ugasi auto, da ukuca potrosnju, a koliko njih pise samo za duze puteve?
I na kraju, najbitnije, koliko njih zaista pise totalno realne podatke?
Ja sam ovde kacio slike potrosnje mog automobila u poslednjih 180.000km, poslednjih 6 godina, a ne pausalno da pisem sta mi volja.
Volja bi mi bila da moj auto trosi 5l, a realnost je da moj auto trosi 8l. Naravno, moj auto ce imati prosecnu potrosnju 5l, kada mi 90% voznje bude bilo na otvorenom putu pri 80km/h na tempomatu.
Govorim o ljudima iz moje blizine, proverenim podacima, o automobilima koje sam vozio, ne o necemu sto bih ja zeleo da bude tako.
A prica se povela oko toga koliko se povecava potrosnja na benzincu, a koliko na dizelu, kada se automobilom divlja, posto ocigledno nisi ispratio.
A podatak na spritmonitoru tek nema veze sa tom pricom.

Drugo, jel sam lepo okacio Astru 1.6T o kojoj smo pricali, bas sa tog sajta?
Jel minimalna potrosnja duplo veca od C220 CDI-ja?
Trece, sajt na koji svako kaci sta zeli i o kom god automobilu zeli, apsolutno ne moze biti uzet kao egzaktan podatak.
I koliko tih je ukucalo potrosnje kada su vozili po gradu, na 5-20km?
Koliko njih dolazi svaki dan kada ugasi auto, da ukuca potrosnju, a koliko njih pise samo za duze puteve?
I na kraju, najbitnije, koliko njih zaista pise totalno realne podatke?
Ja sam ovde kacio slike potrosnje mog automobila u poslednjih 180.000km, poslednjih 6 godina, a ne pausalno da pisem sta mi volja.
Volja bi mi bila da moj auto trosi 5l, a realnost je da moj auto trosi 8l. Naravno, moj auto ce imati prosecnu potrosnju 5l, kada mi 90% voznje bude bilo na otvorenom putu pri 80km/h na tempomatu.
Govorim o ljudima iz moje blizine, proverenim podacima, o automobilima koje sam vozio, ne o necemu sto bih ja zeleo da bude tako.
A prica se povela oko toga koliko se povecava potrosnja na benzincu, a koliko na dizelu, kada se automobilom divlja, posto ocigledno nisi ispratio.
A podatak na spritmonitoru tek nema veze sa tom pricom.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Pa jak mi to sajt kad ce Laki da napise da mu 3.0 od 306ks trosi 8 litara u auto od 2 tone.
Ljudi su nerealni oko svojih automobila. Kozmo je pisao da toyota 1.2 ore asfalt na punom gasu, i onda to neko treba da procita i da na osnovu toga gradi teoriju i misljenje.
Ljudi su nerealni oko svojih automobila. Kozmo je pisao da toyota 1.2 ore asfalt na punom gasu, i onda to neko treba da procita i da na osnovu toga gradi teoriju i misljenje.
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Uporedite deklarisane potrošnje jer to je jedino merodavno, sem direktnog uporednog testa.
Ja sam vam uporedio u istoj karoseriji na 159, sa sve ciframa. Kod manjih kola je manja razlika.
Gledao sam da uzmem Đulijetu sa 1.4 i tu bih bio u okvirima trenutnih potrošnja verovatno, ali smanjio sam auto, smanjio klasu, uzeo 2 generacije noviji motor.
Merodavno protiv Đulijete bi bilo staviti Škodu, ne Alfu i tu bi Škoda bila u prednosti litar i po, barem, na ovim mojim relacijama. Voze moji momci TDI svaki dan do Nemačke 1000km turu, proseci su oko 5. Benzinac to može samo ako ne bi prelazio 100 na sat, a oni voze 50 posto brže.
Ustalom nije većina Nemaca blesava. Pegla se autoput tamo mnogo i vozi se dizel. Avis rentira benzinca jednom u 30 iznajmljivanja. Do firme dizel 15 evra benzinac 30. Onaj Focus ST što sam kačio slike im je 3x više goriva posrkao nego obično. Ja se krstio kad sam im potpisivao troškove.
Tapatalk
Ja sam vam uporedio u istoj karoseriji na 159, sa sve ciframa. Kod manjih kola je manja razlika.
Gledao sam da uzmem Đulijetu sa 1.4 i tu bih bio u okvirima trenutnih potrošnja verovatno, ali smanjio sam auto, smanjio klasu, uzeo 2 generacije noviji motor.
Merodavno protiv Đulijete bi bilo staviti Škodu, ne Alfu i tu bi Škoda bila u prednosti litar i po, barem, na ovim mojim relacijama. Voze moji momci TDI svaki dan do Nemačke 1000km turu, proseci su oko 5. Benzinac to može samo ako ne bi prelazio 100 na sat, a oni voze 50 posto brže.
Ustalom nije većina Nemaca blesava. Pegla se autoput tamo mnogo i vozi se dizel. Avis rentira benzinca jednom u 30 iznajmljivanja. Do firme dizel 15 evra benzinac 30. Onaj Focus ST što sam kačio slike im je 3x više goriva posrkao nego obično. Ja se krstio kad sam im potpisivao troškove.
Tapatalk
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
U kom svetu je deklasirano merodavno?
Pa to oscilira za zatvor.
Pa to oscilira za zatvor.
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Slažem se, ali oscilira konzistentno. Mi sad poredimo relativne parametre, a tu je deklarisano merodavno.
Razlika u realnosti samo još veća može da bude nikako manja.
Tapatalk
Razlika u realnosti samo još veća može da bude nikako manja.
Tapatalk
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
A onda ce Aca da dodje i kaze da mu benzinac trosi 50 i pokarambasi statistiku...AcaKayak napisao:Pa jak mi to sajt kad ce Laki da napise da mu 3.0 od 306ks trosi 8 litara u auto od 2 tone.
Ljudi su nerealni oko svojih automobila. Kozmo je pisao da toyota 1.2 ore asfalt na punom gasu, i onda to neko treba da procita i da na osnovu toga gradi teoriju i misljenje.
Tim pre sto Laki nikad nije pisao da mu auto trosi 8, al dobro tako je zanimljivije valjda...
Ne kontam uopste kako je moguce da verujete da na sajtu lazu pre svega vlasnici benzinaca, voze ih u idealnim uslovima i trude se da izgleda da im kola trose sto manje.
Sa druge strane vozaci dizela su iskreni, voze u najgorim mogucim gradskim uslovima i sl...
Istina je verovatno potpuno drugacija jer su obicno vozaci dizela optereceni potrosnjom.
To sto pricate je vrhunac nerealnosti.
Taj sajt je ubedljivo najmerodavniji podatak koji nam je dostupan i zasnovan na daleko vecem broju podataka od vas par koji pisete svoja vrlo specificna iskustva.
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
ljubitelj napisao:Ok, ako je takva procena da bi isto bilo i sa benzincem. Ipak ja mislim da ne bi bila ista situacija niti iste posledice kod benzinca na osnovu iskustva sa nekim motorima tj oba goriva.nikaragva napisao:
Sve pobrojano u vezi moje zamene motora bi se meni apsolutno isto desilo i da sam imao motor na benzin, ne bi me nista izvadilo u tom slucaju. Pa mislim da je pominjanje moje zamene motora, u kontekstu dizel vs benzin, irelevantno.
Moja poenta nije tvoj ili neki pojedinacni slucaj vec opste poredjenje mogucih troskova eksploatacije 2 vrste motora prema gorivu.
Sve i da je isti kvar po tipu, na primer dizne to je jeftinije za popravku na benzincu. Pucanje glave motora je retkost na benzincu a na dizelu se srece s vremena na vreme a neki modeli dizel motora su talicni po tom pitanju.
Ili skoro pa bilo sta drugo. Stoga je na duzi rok po meni danas dizelas skuplji za odrzavanje i popravke ali ako je jako velika kilometraza onda se usteda na gorivu dovoljno nakupi da izbalansira to.
Mislis da bi neki moderni benzinac preziveo voznju bez rashladne tecnosti?
Pa ja sam i ulje potrosio, u karteru je falilo 3 litre ulja.
A auto je i dalje isao. Tek kada se ohladio nisam mogao vise da ga palim. Vruc je radio ko doksa.
A sto se tice potrosnje, sto puta sam rekao, pa cu i sada:
Potrosio 12000 litara dizela do sada -> ~13000e
Platio auto 9000e, a sve popravke na njemu, racunajuci i taj motor, zamajac, skupi filter goriva, gume, nisu presle 13000e.
Nevezano za dizel/benzin, auto koji manje trosi, pa i jednu jedinu litru, se na duze staze (npr. meni na 200,000km) ITEKAKO isplati.
A ovaj auto inace nije sinonim male potrosnje u svetu dizela.
Retko koji do 2000cc trosi vise.
Da sam imao ista u glavi kada sam uzimao auto, isplatilo bi mi se ohoho, da sam kupio punto 1.3mjet i sa njim se vozikao sve ovo vreme. Ustedeo bi sebi lepo ucesce za jednog atmo benzinca

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Koliko tučeš km godišnje?
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Pa da, zato i ne bih gledao previše šta je deklasirano, jer razlika u litri na papiru bude blizu 3 u realnosti.nidza napisao:
Razlika u realnosti samo još veća može da bude nikako manja.
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
@xepoj
Uopste nisi ukapirao kako funkcionise spritmonitor, niti si ukapirao sta znaci 'pausalno', zato te i buni i imas sumnje da li neko upisuje lazne podatke. Kapiram da mozda polazis od sebe al veruj mi da nema puno nemaca koji bi mesecima u kontinuitetu upisivali podatke i vodili dnevnik potrosnje da bi neko negde na nekom forumu isterivao pravdu.
Uopste nisi ukapirao kako funkcionise spritmonitor, niti si ukapirao sta znaci 'pausalno', zato te i buni i imas sumnje da li neko upisuje lazne podatke. Kapiram da mozda polazis od sebe al veruj mi da nema puno nemaca koji bi mesecima u kontinuitetu upisivali podatke i vodili dnevnik potrosnje da bi neko negde na nekom forumu isterivao pravdu.
- Uroš S.
- Postovi: 10986
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
- Lokacija: BGD
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Upravo sam to hteo da napišem ali sam odustao pre toga. Ne znate ni način funkcionisanja sajta, tj. sistema. Nije to samo za gorivo, ljudi koriste kao log troškova auta. Dosta pruža, al jebiga treba se udubiti.
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Da, na osnovu onoga sto sam video u praksi sa nekoliko komada.nikaragva napisao:ljubitelj napisao:nikaragva napisao:
Mislis da bi neki moderni benzinac preziveo voznju bez rashladne tecnosti?
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Sprintmonitor:
Alfa 159 svi dizeli: prosek 7.5
svi benzinci: prosek 10.5
Najmanja potrošnja:
Benzinac 1.75TBi: 8,67
Dizel JTDm: 4.67
Ajde malo nešto aktuelnije prosek:
Octavia zeldi 2013 godište+: 5.85
benzin: 7,35
AR Đulijera zeldi 2013+:
dizel 6.0
bezin 8.21
Kod Đ su svi benzinci turbo. Mislim i kod novijih Octavia? Ljudi, ne zavaravajte se, ovo su ogromne razlike, pogotovo na većim kilometražama. Pričamo o stotinama eura razlike u gorivu godišnje.
edit: AR159 razlika na 60.000km 2250€
Octavia 1125€
Đ: 1675€
Gorvio sam računao 1,25€, okvirno.
Alfa 159 svi dizeli: prosek 7.5
svi benzinci: prosek 10.5
Najmanja potrošnja:
Benzinac 1.75TBi: 8,67
Dizel JTDm: 4.67
Ajde malo nešto aktuelnije prosek:
Octavia zeldi 2013 godište+: 5.85
benzin: 7,35
AR Đulijera zeldi 2013+:
dizel 6.0
bezin 8.21
Kod Đ su svi benzinci turbo. Mislim i kod novijih Octavia? Ljudi, ne zavaravajte se, ovo su ogromne razlike, pogotovo na većim kilometražama. Pričamo o stotinama eura razlike u gorivu godišnje.
edit: AR159 razlika na 60.000km 2250€
Octavia 1125€
Đ: 1675€
Gorvio sam računao 1,25€, okvirno.
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Samo ako su od gusa, a i to nije sigurno.ljubitelj napisao:Da, na osnovu onoga sto sam video u praksi sa nekoliko komada.nikaragva napisao:ljubitelj napisao:nikaragva napisao:
Mislis da bi neki moderni benzinac preziveo voznju bez rashladne tecnosti?
Ako je glava od aluminijuma, mozes da se pozdravis sa njom.
Moja glava je toliko bila kriva, da nije mogla da se ispravi, nego samo nalivanje, posto su gradjevinske mere izmerene, a ne masinske.
Ko god misli da njegov benzinac moze da prezivi ovakvo kuvanje, moze slobodno da ispusti vodu iz njega, da glava ostane suva i da mi auto.
@mcgruja
Ako nisam pri kesu, onda oko 30-35000km
