nidza napisao:Ljudi ispravno tvrde da temperamentna vožnja benzinca povećava potrošnju više nego temperamentna vožnja dizela. Što je jači motor i veća karoserija, ta razlika bi trebala biti još veća.
I jedan i drugi mogu da se voze normalno i štedljivo, ali tačno kako si napisao, kada divljaš sa dizelom od 2 tone, to je stvarno 8 litara, a kad divljaš sa benzincom koliko će biti?
Tapatalk
Ako ides u smeru temperamentne voznje i poredjenja nije bas jednostavno. To kada divljas dizelom od 2tone je pola gasa na benzincu tj blize normalnoj voznji.
Maksimumi benzinca i dizela slicne radne geomrtrijske zapremine su razliciti, nije realno porediti potrosnju pri njihovim maksimalnim efektima motora.
Ako se drzis Alfe, turbo dizel od 2litra je u okolini 200KS, toliko verujem ima i tvoj dizel motor. Istih 2litra A trubo benzinac Alfa ima u okolini 300KS.
Ako ides na divljanje benzincem neces se ogranicavati vestacki na 2/3snage motora vec ides na pun efekat, obicno dobro stisnes pedalu gasa. Naravno da ce 50% jaci motor da srce gorivo. I ode poredjenje u jabuke vs kruske.
Generalno, auto za kretanje mora da potrosi isto onoliko kWh energije iz goriva da savlada iste otpore kretanja, tj ako za iste perfomanse.
Razlika u korist dizela je tacno onoliko koliko je veca efikasnost pretvaranje toplote u mehanicki rad, posto je SUS toplotna masina.
A ta razlika nije veca tipicno od 20tak %, barem u teoriji (karnoov ciklus).
Druga veoma vazna stvar, gorivo se u motorima trosi na kilograme i mesa sa kiseonikom u kilogramima, litri su potpuno irelevantni sa tehnicke strane. Treba porediti potrosnju kilograma bilo kog fosilnog goriva a ne litara. Posto je dizel vece gustine od benzina utisak tolike razlike u potrosnji i nije bas korektan.
To sto se na pumpi ne prodaje gorivo na meru kilogram (sto bi bilo postenije) nego na litre je sasvim druga stvar.
Sa trece strane, danasnji benzinci u jednom delu radnog opsega funkcionisu skoro kao dizeli sa viskom vazduha i tada trose prilicno malo.