Turbo benzinci vs turbo dizeli

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od ljubitelj »

nidza napisao:Koliko uštedi? Novi motori zajedno sagorevaju plin i benzin, nema više vožnje samo na plin, tako da ni uštede velike više nema.

Tapatalk
Kakav benzin?
Fiat je na ovogodisnjem sajmu reklamirao da je potrosnja 3,5 kg, sto je oko 2,5 litra dizela po ceni.
Ja ne verujem bas u to, pitao sam direktno pristune iz Fiata pa su rekli da je to u optimalnim uslovima sta god znacilo.
Neka potrosi i 5kg, to je oko 4litre dizela po ceni.

U odnosu na neku potrosnju dizela od 7-8 litara, usteda je vrednost 3-3,5 litre dizela ili oko 500 din na 100km.
Na 30.000km godisnje oko 150,000 din.

Ili oko 1,000 evra godisnje da uzmemo losiju marginu odnosa potrosnje.
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21755
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od nidza »

To zvuči veoma dobro, a onda postavljam pitanje, zašto nešto tako dobro nije više rasprostranjeno?

@Dragan, mene km košta preko 10 dinara, samo gorivo. Računao sam 7 litara prosečnu potrošnju, kolika mi i jeste u poslednje vreme. Iz nekog razloga auto troši više neko pre, mereno do čepa.

Tapatalk
Korisnikov avatar
aleksa
Reactions:
Postovi: 3484
Pridružio se: 23 Apr 2012, 13:33

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od aleksa »

nidza napisao:To zvuči veoma dobro, a onda postavljam pitanje, zašto nešto tako dobro nije više rasprostranjeno?
Na http://www.autoscout24.it/ ima 467 Djulijeti na benzin i 267 na plin... nije da nisu rasprostranjene.


Na dizel ih ima 2600. :)
Korisnikov avatar
grujicd
Reactions:
Postovi: 9026
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od grujicd »

nidza napisao: Kod Đ su svi benzinci turbo. Mislim i kod novijih Octavia? Ljudi, ne zavaravajte se, ovo su ogromne razlike, pogotovo na većim kilometražama. Pričamo o stotinama eura razlike u gorivu godišnje.

edit: AR159 razlika na 60.000km 2250€
Octavia 1125€
Đ: 1675€
Uzeo sam da pogledam Octaviu, namerno slučaj gde je mala razlika :mrgreen:

Možemo da poredimo 1.4tsi i 2.0tdi. Oba od 150ks, ubrzanje i max brzina praktično isti. Razlika u nabavnoj ceni - 2200-2300e, iz nekog razloga zavisi i od paketa opreme. To znači da treba da pređeš 120.000km da bi bio na nuli. To baš i nije zanemarljiva kilometraža i daleko od toga da je svima isplativije.
Da li neko iz VW tabora zna da nam kaže koje su razlike u ceni servisa? Obično su za dizel skuplji servisi, ali ako neko zna tačno možemo i to da stavimo u računicu. Nešto je razlika i u registraciji, mada po trenutnom to nije puno. Ali kad se sve sabere može da se desi da budeš na nuli tek na 150.000km. Pitanje je i koliko taj auto na kraju vredi, tj. ako dizel bolje drži cenu to je onda faktor na njegovu stranu.

Naravno ako kupuješ polovnjak pa je razlika benzin/dizel 500e a ne više od 2000e onda je i druga računica.
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21755
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od nidza »

Nije loše, trećina benzinki je na plin. Dizel baš žestoko dominira.

Tapatalk
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Laki021 »

nidza napisao:Sprintmonitor:
Alfa 159 svi dizeli: prosek 7.5
svi benzinci: prosek 10.5

Najmanja potrošnja:
Benzinac 1.75TBi: 8,67
Dizel JTDm: 4.67

Ajde malo nešto aktuelnije prosek:
Octavia zeldi 2013 godište+: 5.85
benzin: 7,35

AR Đulijera zeldi 2013+:
dizel 6.0
bezin 8.21

Kod Đ su svi benzinci turbo. Mislim i kod novijih Octavia? Ljudi, ne zavaravajte se, ovo su ogromne razlike, pogotovo na većim kilometražama. Pričamo o stotinama eura razlike u gorivu godišnje.

edit: AR159 razlika na 60.000km 2250€
Octavia 1125€
Đ: 1675€

Gorvio sam računao 1,25€, okvirno.
Pa nije sporno da dizelasi manje trose :)
Niko ovde nije lud da tvrdi suprotno.
I ovi brojevi sto si naveo su sasvim realni, nije mala razlika (procentualno pogotovo), nekome je manje nekome vise bitna.

Problem je sto malo malo naidje neko pa krene sa pricom benzinac ne moze ispod 15, ako ga ostro vozis preko 20-30 lagano, ako ti trosi manje od toga vozis ko penzioner, dok sa druge strane dizel moze i 3l da trosi, sa ostrom voznjom 8 to je skroz normalno...
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od ljubitelj »

Neznanje kupaca, nema reklame proizvodjaca, nema navike, predubedjenja, nema podrske drzave (manji ukupni porez uzme od benzina), nema dovoljno pumpi a pumpi se ne otvaraju dok nema solidne potraznje a potraznja nastaje kada ima dovoljne ponude vozila i pumpi....recimo neki od mogucih razloga.

Nemacka puno koristi takva vozila, narocito u oblasti dostavnjaka. Gradski prevoz se isto masovno koristi na gas, Bec je mislim sav autobuski saobracaj prebacio.

Moderni plinski sistemi imaju samo i jedino rad na plin, uopste ne postoji potreba rezervoara za benzin. Hjundai pravi vozila koja i ne mogu da se voze na benzin, samo na plin.
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Ivan »

@nidza cng instalacije su preteske, najvise zbog boce koja je dosta deblja i masivnija od obicnog lpg, dodaje sigurno oko 100kg, ne znam tacnu cifru, ali passat 1.4tsi ecofuel je tezi 80kg od passata 2.0tdi pa ti vidi.

Послато са GT-N7100
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21755
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od nidza »

Ljudi ispravno tvrde da temperamentna vožnja benzinca povećava potrošnju više nego temperamentna vožnja dizela. Što je jači motor i veća karoserija, ta razlika bi trebala biti još veća.

I jedan i drugi mogu da se voze normalno i štedljivo, ali tačno kako si napisao, kada divljaš sa dizelom od 2 tone, to je stvarno 8 litara, a kad divljaš sa benzincom koliko će biti?

Zeldi bolje spaja ekonomiju i performanse. U mom slučaju vožnja bez kompromisa na mojim relacijama uz autoban mod skoro svaki dan mi podiže potrošnju po rezervoaru samo za litar.

U D segmentu ne bih uzeo benzin sem da mi ne iskrsne stvarno neki mnogo poseban primerak automobila. Onda mi ne bi bilo žao para.

Za C segment bih bez problema uzeo benzin.

Tapatalk
maniaxxx
Reactions:
Postovi: 6534
Pridružio se: 14 Nov 2012, 20:34
Lokacija: Slovenija

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od maniaxxx »

Astru 1.9 cdti od 120 konja sam vozio na PROSEČNOJ potrošnji 17.9 litara, i na 3.1 litar, koliko je to razlike? 20%? :mrgreen:

Da dizel troši manje istina je, da barem kod novog avta i nije neka razlika u održavanju ( tipa 10-15 evra po servisu ako i toliko) istina je, ali problem je u razliki kod novo nabavne cene. Kod jedne usrane fabije npr je u SLO razlika 3000 evra, za te pare bi kupio dizela možda kad bi radi 100000 na godinu. Kod npr peugeota 308 je razlika duplo manja, i tu se dizel brže isplati.

I nije gorivo največi trošak na avtu, veči je gubitak vrednosti, barem kod novih i u večim klasama još toliko više.

I još nešto za primer, pošto se zadnje vreme sa svojim avtom malo vozim, plačam više osiguranje nego goriva što potrošim za godinu dana :mrgreen:
Korisnikov avatar
aviator
Banned
Reactions:
Postovi: 4112
Pridružio se: 24 Nov 2014, 10:41
Garaža: Peugeot 308 1.6 HDI

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od aviator »

Day Walker napisao:Opel prodaje fabricki ugradjen LPG uz 1.4t 140ks
Kolika je razlika u ceni u odnosu na 2.0 dizel, slične snage?
Korisnikov avatar
Day Walker
Reactions:
Postovi: 23513
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: BMW X3
Lokacija: Beograd

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Day Walker »

Nemam pojma


Sent from my iPhone using Tapatalk
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od ljubitelj »

nidza napisao:Ljudi ispravno tvrde da temperamentna vožnja benzinca povećava potrošnju više nego temperamentna vožnja dizela. Što je jači motor i veća karoserija, ta razlika bi trebala biti još veća.

I jedan i drugi mogu da se voze normalno i štedljivo, ali tačno kako si napisao, kada divljaš sa dizelom od 2 tone, to je stvarno 8 litara, a kad divljaš sa benzincom koliko će biti?

Tapatalk
Ako ides u smeru temperamentne voznje i poredjenja nije bas jednostavno. To kada divljas dizelom od 2tone je pola gasa na benzincu tj blize normalnoj voznji.

Maksimumi benzinca i dizela slicne radne geomrtrijske zapremine su razliciti, nije realno porediti potrosnju pri njihovim maksimalnim efektima motora.

Ako se drzis Alfe, turbo dizel od 2litra je u okolini 200KS, toliko verujem ima i tvoj dizel motor. Istih 2litra A trubo benzinac Alfa ima u okolini 300KS.

Ako ides na divljanje benzincem neces se ogranicavati vestacki na 2/3snage motora vec ides na pun efekat, obicno dobro stisnes pedalu gasa. Naravno da ce 50% jaci motor da srce gorivo. I ode poredjenje u jabuke vs kruske.

Generalno, auto za kretanje mora da potrosi isto onoliko kWh energije iz goriva da savlada iste otpore kretanja, tj ako za iste perfomanse.
Razlika u korist dizela je tacno onoliko koliko je veca efikasnost pretvaranje toplote u mehanicki rad, posto je SUS toplotna masina.
A ta razlika nije veca tipicno od 20tak %, barem u teoriji (karnoov ciklus).

Druga veoma vazna stvar, gorivo se u motorima trosi na kilograme i mesa sa kiseonikom u kilogramima, litri su potpuno irelevantni sa tehnicke strane. Treba porediti potrosnju kilograma bilo kog fosilnog goriva a ne litara. Posto je dizel vece gustine od benzina utisak tolike razlike u potrosnji i nije bas korektan.
To sto se na pumpi ne prodaje gorivo na meru kilogram (sto bi bilo postenije) nego na litre je sasvim druga stvar.


Sa trece strane, danasnji benzinci u jednom delu radnog opsega funkcionisu skoro kao dizeli sa viskom vazduha i tada trose prilicno malo.
ftj
Reactions:
Postovi: 13885
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od ftj »

@nidza

Mogao bi malo bolje da poredis na spritmonitoru tj. da poredis motore slicne snage pa da onda ostavis lepo link da se vidi. Ne bih sad da proveravam svaki navod koji si izneo al evo samo za oktaviju 1.2 tsi vs 1.6 tdi od 105 ks razlika u proseku je 6.0 vs 5.35. Onda recimo 1.4 tsi od 140 ks vs 2.0 tdi od 150 ks razlika je 6.74 vs 5.89.

Ovo su rezultati koji ljudi postizu u realnoj svakodnevnoj voznji koja se istini za volju razlikuje od nase tipicne(tm) srpske voznje ali je apsolutno relevantan podatak, i to mnogo vise nego da benzinac pri ekstremnoj voznji trosi dosta vise nego dizel sto niko ne spori.
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28232
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Xepoj87 »

Pa ocigledno sporite, jer smo samo o tome pricali i nicemu drugom.

A relevantan je podatak, kao i te potrosnje na otvorenom koje vi konstantno postavljate.

Mislim, 220cdi 4.1l na 60k km??? Pa taj nije presao 80 km/h, niti se spustio ispod 70km/h na duze od 1km u zivotu.

Dodatno, lepo je navedeno da je to bitan podatak samo onome ko voli agresivnije da vozi, a ne da je to realna razlika izmedju benzinca i dizela, ali jbg, treba procitati sve i razumeti.

Sent from my Sony
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Odgovori