Chip-tuning

ICE, GPS, handsfree, chip, parking senzori, auto-grafika, zatamnjena stakla, tuning/styling i ostalo
Odgovori
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od ljubitelj »

veljabandit napisao:Da li moze neko da mi odgovori na jedno prosto pitanje... koliko moze da utice na krajnji rezultat max snage to da li u auto koji se vrti na valjcima duva jedan ili dva ventilatora...
Normalna promena max snage kod atmo motora se krece do 15% zavisno od spoljnih klimatskih uslova, pre svega temperature vazduha.
Kod turbo motora sa elektronskom regulacijom snaga se po zelji proizvodjaca "namesti" na odredjeni ciljni opseg koji se onda odrzava putem regulacije i povratne sprege.

Snaga je sporedna kategorija na merenju inace kod turbo motora.

Pri bilo kom merenju obaveza je da se navedu radni parametri okruzenja u kome se meri nesto. Osim toga da li duva 1,2, 3 ...ventilatora vazniji podatak je koliko protok m3 omogucavaju.

Merenje na valjcima nije apsolutno, relativno pokazuje primenu na jednom istom autu pre i posle neke izmene u konstrukciji vozila. Bilo da je to motor, aerodinamicki dodaci, ili nesto trece.
Korisnikov avatar
Ji 4Tze
Reactions:
Postovi: 8223
Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od Ji 4Tze »

15% zavisi od temperature vazduha?
Na kom to motoru, iz 60ih godina?
Boringly average, but also perfect for school run mums
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Chip-tuning

Post od Ivan »

Pa mozda sa +60 na -30 :kezo:

Послато са GT-N7100
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Korisnikov avatar
VVWOB
Reactions:
Postovi: 172
Pridružio se: 24 Avg 2013, 12:56
Garaža: A35 AMG
Lokacija: AT

Re: Chip-tuning

Post od VVWOB »

Ventilator/i u dyno sobi imaju zadatak da koliko je moguće pomere vruc vazduh koji se stvara oko motornog prostora i time omoguce usis hladnijeg vazduha u motor..
Da li je jedan/dva itd ne moze se odmah reci sta je bolje, postoje različiti ventilatori, različite snage/veličine itd.

Ako se gleda sada taj aspekat onda uticaj ima temperatura u sobi u kojoj je dyno, njena velicina i mogućnost cirkulisanja vazduha, odvod izduvnih gasova itd.

Kao sto @ljubitelj reče, rezultati na dyno-u nisu apsolutni i zavise od mnogo parametara, a od kojih je jedan i cirkulisanja vazduha..

Razlika u merenjima, po onome sto ja znam, najmanje moze doci od faktora jedan ili dva ventilatora. ( različiti vremensku uslovi, gume, gorivo, "baždarenost" dinamometra-glavni razlog itd vec u kombinaciji daju različite vrednosti)


Sent from my iPhone using Tapatalk
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od ljubitelj »

Ji 4Tze napisao:15% zavisi od temperature vazduha?
Na kom to motoru, iz 60ih godina?
Bilo kom, 10% je redovno na merenjima koje sprovode fabrike ili se testira namenski a ponekad i vise.
Zato sam i napisao do.

Promena nadmorske visine utice i na 20% promene.

To je karakteristika promene vazduha sa temperaturom i visinom i na sve atmo motore utice.
Korisnikov avatar
Ji 4Tze
Reactions:
Postovi: 8223
Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od Ji 4Tze »

Aha, sad je već 10.... s kojim ubrizgavanjem, karburatorom?

Hoćeš da kažeš da npr. na Kopaoniku na 6800 o/min motor u mom autu ima 112KS a kad odem na more ima 140KS?
Boringly average, but also perfect for school run mums
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Chip-tuning

Post od Ivan »

Obustavi paljbu, pascemo na 5% :D

Послато са GT-N7100
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21768
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Chip-tuning

Post od nidza »

HP Loss = (elevation x 0.03 x horsepower @ sea level)/1000

Kopaonik 1600m:

1600 x 0.03 x 120 / 1000 = 5.76 :)
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21768
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Chip-tuning

Post od nidza »

Ovo je samo neka aproksimacija koju sam našao na netu. Ne mora da znači da je tačna, prema tome, slobodno nastavite diskusiju. :D
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28233
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od Xepoj87 »

U stvari imam 150ks, nego ovi dusmani stavili dva ventilatora, da bi ispalo 191 :)

Slika

Sent from my Sony
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Korisnikov avatar
veljabandit
Banned
Reactions:
Postovi: 704
Pridružio se: 13 Okt 2015, 22:23
Garaža: Cupra SC 280 dsg ........... CBR 1000 RR HRC
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od veljabandit »

Ljubitelj - dobro si napisao za protok vazduha, na to sam i mislio ali sam banalizovao pa napisao 1 ili 2 ventilatora...ali svakako cirkulisanje vazduha je bitna stavka i uticace na rezultate.

E sad, naravno da ti rezultati nisu apsolutni a dyno ima svoju svrhu radi uporedjivanja rezultata posle neke modifikacije te se zapravo cudim onima koji posle jednih valjaka odu na neke druge, dobiju drugacije rezultate jer su i sami uslovi merenja bili drugaciji pa onda nastaje situacija koja se karakterise da je neko nekoga slagao, prevario i sl....a auto zapravo ide bolje, dakle realan problem ne postoji?!
Ali, o cemu bi mi onda pisali da postoji samo jedna vrsta dyno valjaka :D
------------------------------
...duga svetla i pun gas... https://www.youtube.com/watch?v=AhasvhqxLME" onclick="window.open(this.href);return false;
Korisnikov avatar
veljabandit
Banned
Reactions:
Postovi: 704
Pridružio se: 13 Okt 2015, 22:23
Garaža: Cupra SC 280 dsg ........... CBR 1000 RR HRC
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od veljabandit »

Xeroj87 - dakle prevara ipak postoji :rofl:
------------------------------
...duga svetla i pun gas... https://www.youtube.com/watch?v=AhasvhqxLME" onclick="window.open(this.href);return false;
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28233
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od Xepoj87 »

Naravno :) Jos sam merio na 45 stepeni, bez klime u prostoriji... Idem sada na 10 stepeni da merim, bici jaci od 320 cdi :D

Sent from my Sony
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Korisnikov avatar
veljabandit
Banned
Reactions:
Postovi: 704
Pridružio se: 13 Okt 2015, 22:23
Garaža: Cupra SC 280 dsg ........... CBR 1000 RR HRC
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od veljabandit »

Idi u Budvu u januaru, nadmorska je isto bitna :)
------------------------------
...duga svetla i pun gas... https://www.youtube.com/watch?v=AhasvhqxLME" onclick="window.open(this.href);return false;
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28233
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od Xepoj87 »

Eee, i tu sam izgubio 20ks, ovo u Uzicu :D

Sent from my Sony
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Odgovori