Jeste, osnovna obaveza je ekologija a ne maksimalne granicne perfomanse. Pitanje je koliko su ispunjene zaista norme a koliko je to na papiru ali generalno eko je prioritet podesavanje motora.kapor napisao:Nisu ni fabricke mape savrsene, sa fabrickim mapama je svaki motor "ustrojen" zbog eko normi i standarda. Tako da taj stav to sto je fabrika stavila na taj motor je najbolje za njega bas i ne pije vodu.
I tjunirane mape treba da zadovolje iste eko nrome i standarde da bi se auto legalno registrovao i koristio u saobracaju. Barem u zemljama gde je cipovanje i zapocelo i odakle se uglavnmo radi uzimanje /kopiranje mapa. Stoga se cesto uz softver menja i hardver motora kao paket pa podizanje snage postane skupa zanimacija uz troskove homologacije.
To sto kod nas jos nije zazivela kontrola izduvnih gasova na tehnickom pregledu, kao sto i ostalo na tehnickom se ne pregleda omogucava ovde da radi ko sta hoce po tom pitanju. Pa ima svakakvih mapiranja, i skoro svako radi "nesto" sa softverom pocevsi od DPF. A taj DPF sistem nije bezveze, dizel je bez njega veoma stetan sto se najbolje vidi po autobusima gradskogo prevoza.
U sustini cipovan auto bi trebalo da ide na atest i da se ta cinjenica o cipovanju upise u saobracajnu dokument/dozvolu. A tek nakon toga dobije reg. nalepnica.
Fabrike su odgovorne, VAG je tekuci primer. Jos nije dosao na red tjuning sektor, ti VW motori su takodje i masovno cipovani i vrlo verovatno niti oni ne ispunjavaju propise ASU (nemacke) kontrole gasova. Kada tu krene provera moze svasta da se pokaze.