Turbo benzinci vs turbo dizeli
- nmaric1993
- Postovi: 516
- Pridružio se: 15 Maj 2015, 15:13
- Garaža: Volvo v40 1.9 TD
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Ovde kad se prica o trroskovima turbo dizela treba naglasiti koji sistem ubrizgavanja ima. Ogromna je razlika izmedju common rail i obicnog turbo dizela.
Evo recimo moj td, zbog cega sam ga i birao jer je obican dizel:
-remont pumpe 100 evra
- remont dizni 15-20 evra po komadu, nisam radio, a i na dizelu sa indirektnim ubrizgavanjem redje dosta crkavaju dizne, pre svega zbog nizih pritisaka goriva, i zbog vrtlozenja vazduha u komori koji ciste vrhove dizne
-nema plivajuci zamajac
-nema protokomer
-nema gomilu solenoida i senzora koji upravljaju sistemom ubrizgavanja, znaci manji potecijalni troskovi
- nema lambda sondu
- nema dpf
-u teoriji moze da sagoreva sve sto iole lici na naftu, bez ikakvih posledica, ja nisam probao.
-ima turbinu 300 evra remont
Naravno losa strana te jednostavnosti je zagadjenost, i mala snaga 90 ks i obrtni moment 180 Nm sto ostvaruje motor iz 1870 ccm.
Evo recimo moj td, zbog cega sam ga i birao jer je obican dizel:
-remont pumpe 100 evra
- remont dizni 15-20 evra po komadu, nisam radio, a i na dizelu sa indirektnim ubrizgavanjem redje dosta crkavaju dizne, pre svega zbog nizih pritisaka goriva, i zbog vrtlozenja vazduha u komori koji ciste vrhove dizne
-nema plivajuci zamajac
-nema protokomer
-nema gomilu solenoida i senzora koji upravljaju sistemom ubrizgavanja, znaci manji potecijalni troskovi
- nema lambda sondu
- nema dpf
-u teoriji moze da sagoreva sve sto iole lici na naftu, bez ikakvih posledica, ja nisam probao.
-ima turbinu 300 evra remont
Naravno losa strana te jednostavnosti je zagadjenost, i mala snaga 90 ks i obrtni moment 180 Nm sto ostvaruje motor iz 1870 ccm.
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Pa ako su te remonti kostali od 100 do 300 evra, kontam da bi te orginali kostali od 1000-2500, mozda i vise?
Shvatam da su stariji dizel motori prostiji jer nisu turbo. Al po katalozima novijih motora svi su common rail.
A jel turbo benzinac ima identicne delove kao i turbo dizel?
Razlog mojih pitanja je informativnog karaktera, i male studije. Naime svi pricaju o potrosnji i obrtnom momentu kao prednosti dizelasa. Dok dosta njih kuka kako se cesto kvare a servisi i popravke skupi. Dok vlasnici benzinskih motora skuplje placaju potrosnju ali nema kvarova. Pa me zanima sta se to toliko kvari kod dizelasa i koliki je to zivotni vek.
Ispada da su i automobili poceli da se prave kao televizori i ostala roba. Radi dok traje garancija, a posle toga sve otkazuje. Sto i ima logike jer svi stavljaju garanciju na 150 000 km. Jedino toyota nema ogranicenje kilometraze tokom akcije.
Pa se pitam "Jesu li turbo-dizelasi toliko losi?"
Shvatam da su stariji dizel motori prostiji jer nisu turbo. Al po katalozima novijih motora svi su common rail.
A jel turbo benzinac ima identicne delove kao i turbo dizel?
Razlog mojih pitanja je informativnog karaktera, i male studije. Naime svi pricaju o potrosnji i obrtnom momentu kao prednosti dizelasa. Dok dosta njih kuka kako se cesto kvare a servisi i popravke skupi. Dok vlasnici benzinskih motora skuplje placaju potrosnju ali nema kvarova. Pa me zanima sta se to toliko kvari kod dizelasa i koliki je to zivotni vek.
Ispada da su i automobili poceli da se prave kao televizori i ostala roba. Radi dok traje garancija, a posle toga sve otkazuje. Sto i ima logike jer svi stavljaju garanciju na 150 000 km. Jedino toyota nema ogranicenje kilometraze tokom akcije.
Pa se pitam "Jesu li turbo-dizelasi toliko losi?"
- nmaric1993
- Postovi: 516
- Pridružio se: 15 Maj 2015, 15:13
- Garaža: Volvo v40 1.9 TD
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Originali ne bi mogli ni da se nadjuDifermo napisao:Pa ako su te remonti kostali od 100 do 300 evra, kontam da bi te orginali kostali od 1000-2500, mozda i vise?
Shvatam da su stariji dizel motori prostiji jer nisu turbo. Al po katalozima novijih motora svi su common rail.

Ako ima turbo ne znaci da je common rail sistem. Imas turbo dizel sa indirektnim ubrizgavanjem, imas turbo dizel sa direktnim ubrizgavanjem, imas i turbo na common rail koji pripada vidu direktnog ubrizgavanja.
Stariji dizel motori su jeftniiji upravo zbog jeftinijeg, odnosno jednostavnijeg sistema ubrzigavanja goriva. Imaju sa i bez turbine.
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Jel moguce da nema protokomer?
To uopste nije novotarija i za protok kolicine vazduha se koristio bas mnogo godina pre pojave "modernih" dizela.
To uopste nije novotarija i za protok kolicine vazduha se koristio bas mnogo godina pre pojave "modernih" dizela.
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Pa sto jednostavnije to i bolje jer je lakse za odrzavanje.
Vidim da su turbo-benzinci sa direktnim ubrizgavanjem.
Znaci izmedju turbo-benzinca vs. turbo-dizelasa, pobedu nosi turbo-benzinac?
Ako su dizelasi toliko osetljivi na lose gorivo (sto je 99.9% na nasim pumpama), ako su skuplji delovi i servisi.
IZgleda da je jedina prednost niska potrosnja i obrtni moment.
Uostalom koliko je dovoljno obrtnog momenta? Da li je dovoljno 110ks i 170nm kod benzinca?
Vidim da su turbo-benzinci sa direktnim ubrizgavanjem.
Znaci izmedju turbo-benzinca vs. turbo-dizelasa, pobedu nosi turbo-benzinac?
Ako su dizelasi toliko osetljivi na lose gorivo (sto je 99.9% na nasim pumpama), ako su skuplji delovi i servisi.
IZgleda da je jedina prednost niska potrosnja i obrtni moment.
Uostalom koliko je dovoljno obrtnog momenta? Da li je dovoljno 110ks i 170nm kod benzinca?
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Nije lako pitanje, zavisi od potrebe i nevike, tezine auta, ocekivanja...
Punto ima upola sve, pa je dovoljno vecini
Punto ima upola sve, pa je dovoljno vecini
- nmaric1993
- Postovi: 516
- Pridružio se: 15 Maj 2015, 15:13
- Garaža: Volvo v40 1.9 TD
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Moguce, nema, sta ce munikaragva napisao:Jel moguce da nema protokomer?
To uopste nije novotarija i za protok kolicine vazduha se koristio bas mnogo godina pre pojave "modernih" dizela.

Pa i golf 2 je radio bez protokomera


Na usisu ima samo senzor temperature vazduha.
Sama maksimalna snaga i moment ne znaci nista. Mora i masa vozila koju taj motor pokrece da se zna. To sto si naveo je dovoljno do nekih 1000 kg uz optimalan prenosan odnos. Neka gornja granica ja bi rekao je 1200 kg. Preko toga je slab bas.Difermo napisao:Pa sto jednostavnije to i bolje jer je lakse za odrzavanje.
Vidim da su turbo-benzinci sa direktnim ubrizgavanjem.
Znaci izmedju turbo-benzinca vs. turbo-dizelasa, pobedu nosi turbo-benzinac?
Ako su dizelasi toliko osetljivi na lose gorivo (sto je 99.9% na nasim pumpama), ako su skuplji delovi i servisi.
IZgleda da je jedina prednost niska potrosnja i obrtni moment.
Uostalom koliko je dovoljno obrtnog momenta? Da li je dovoljno 110ks i 170nm kod benzinca?
Mada mora pored toga da se vide krive obe, kao i prenosni odnos u menjacu i diferencijalu, sve to utice.
Jednostavnije je reci koji automobil pa po iskustvima drugih zakljuciti da li je dovoljno ili ne, ukoliko se ne poznaje oblast koju sam gore napomenuo. Takodje zavisi sta je za tebe dovoljno, a sta malo. Recimo ja se zadovoljavam sa 180 Nm i 90 ks na 1430 kg vozila. Turbo dizel u pitanju, sa odlicno odradjenim prenosnim odnosom.
Zavisi koji, nisu svi. Turbo benzinci postoje vise od 30 godina. A direktno ubrzigavanje benzina je tek pocelo 1997 godine, u masovnoj proizvodnji automobila.
Da bi znao ko nosi pobedu moras da procitas celu ovu temu

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Nekada je Porse imao slicne mogucnosti, pa moze da se vozi kao sporstki auto.Difermo napisao: Uostalom koliko je dovoljno obrtnog momenta? Da li je dovoljno 110ks i 170nm kod benzinca?
Ako ne planiras da vuces neki veci teret, vise od tone i po, sasvim je dovoljno 170Nm kod benzinca a 110KS ti je okvrino od 180-200km/h dostizive brzine.
Ako ti treba da brze vozis od toga, treba ti i vise KS.
Inace turbo benzinci su u ponudi sa direktnim ubrizgavanjem, sa indirektnim ubrizgavanjem, i sa ubrizgavanjem gasa bilo TNG bilo CNG varijanta.
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Ljubitelj, poceo si sam sebi da odgovaras
Elem, kako se bez protokomera, ma kakve on konstrukcije bio, meri protok vazduha?
Ima "starih" protokomera, koji prakticno nisu nikad crkavali, trajali su koliko i sam auto.
Ljubitelj, ne bih rekao da su moderni dizeli osetljiviji na lose gorivo. Seti se pocetaka turbo benzinaca, npr. 1.2 tsi, kojeg je lose gorivo ubijalo.
Ali lose gorivo ne bih uzimao kao parametar. Podrazumeva se da ako je motor euro 4, da se sipa euro 4 dizel. Ne vidim zbog cega bih sipao neki mazut ili neko slicno sranje.


Elem, kako se bez protokomera, ma kakve on konstrukcije bio, meri protok vazduha?
Ima "starih" protokomera, koji prakticno nisu nikad crkavali, trajali su koliko i sam auto.
Ljubitelj, ne bih rekao da su moderni dizeli osetljiviji na lose gorivo. Seti se pocetaka turbo benzinaca, npr. 1.2 tsi, kojeg je lose gorivo ubijalo.
Ali lose gorivo ne bih uzimao kao parametar. Podrazumeva se da ako je motor euro 4, da se sipa euro 4 dizel. Ne vidim zbog cega bih sipao neki mazut ili neko slicno sranje.
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Sta li ti citas
Si siguran ko je i sta pisao
A sta ce uopste dizelu merenje vazduha, pa 100 godina su radili bez merenja a kao takve je i izmislio cika Rudolf.
I onda stigla ekologija uz perfomanse... i nestade prosti pouzdani dizel.


A sta ce uopste dizelu merenje vazduha, pa 100 godina su radili bez merenja a kao takve je i izmislio cika Rudolf.
I onda stigla ekologija uz perfomanse... i nestade prosti pouzdani dizel.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24656
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Sto bi knjige rekle, dizel ima kvalitativno regulisanje smese, a oto kvantitativno.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Pa jbg, svi hoce perfomanse.
Odnosno hoce 1000cc i 200ks. I malu potrosnju
Odnosno hoce 1000cc i 200ks. I malu potrosnju

- grujicd
- Postovi: 9051
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
@Difermo
Ne pokušavaj da nađeš opšte pravilo. Na primer Volkswagenovi 1.2tsi benzinci su se pokazali loše kad su izašli, ljudi su imali probleme na jako malim kilometražama. Priča se da u zadnjih par godina više nema problema. Pre toga su njihovi dizeli imali problema sa Siemens diznama, a nisu sa nekim drugim - neka me ispravi neko od VW-ovaca. Nije ni poenta u konkretnim problemima već da niko ne zna samo na osnovu toga da li je benzinac ili dizelaš kako će se taj motor pokazati u praksi. Tek posle par godina možeš da vidiš kako se šta pokazalo i da li su ljudi zadovoljni ili ne. Kako za motore tako važi i za ostale sklopove. Mala je korist od uopštavanja.
Gledaj statistike pouzdanosti, istraživanja zadovoljstva kupaca, a kad dođeš do konkretnih modela onda kucaj ime motor ili motora i "problems" ili "issues" pa gledaj da li odmah nalaziš forum gde se desetine ljudi žale na probleme ili su to neki sporadični slučajevi.
Ne pokušavaj da nađeš opšte pravilo. Na primer Volkswagenovi 1.2tsi benzinci su se pokazali loše kad su izašli, ljudi su imali probleme na jako malim kilometražama. Priča se da u zadnjih par godina više nema problema. Pre toga su njihovi dizeli imali problema sa Siemens diznama, a nisu sa nekim drugim - neka me ispravi neko od VW-ovaca. Nije ni poenta u konkretnim problemima već da niko ne zna samo na osnovu toga da li je benzinac ili dizelaš kako će se taj motor pokazati u praksi. Tek posle par godina možeš da vidiš kako se šta pokazalo i da li su ljudi zadovoljni ili ne. Kako za motore tako važi i za ostale sklopove. Mala je korist od uopštavanja.
Gledaj statistike pouzdanosti, istraživanja zadovoljstva kupaca, a kad dođeš do konkretnih modela onda kucaj ime motor ili motora i "problems" ili "issues" pa gledaj da li odmah nalaziš forum gde se desetine ljudi žale na probleme ili su to neki sporadični slučajevi.
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
@grujicd
Pa kontam da servisi beleze kvarove pa se to kasnije popravlja za nove modele. Evo meni lep Kia Ceed. A uspeh da nadjem i potrosnju na netu. Neko u Bosni sa 2.7l/100km. Mora da je neka namestaljka
Ali dopada mi se peugeotov 1.2 puretech od 110ks i 205Nm. Sto za benzinca koliko vidim nije malo. Ostala konkurencija ima oko 160 Nm za slican motor. A isti motor od 130ks ima 230 Nm.
Nisu me vozikali niti sam vozikao silna kola, ali peugeot-ov 307 hdi od 66kw/90ks i 210nm (koliko znam to je najslabiji motor) je za mene sasvim ok. Lepo pretice. Ali nesto mi totalnio nije jasno. Ako je "ks" pokazatelj kolika je maksimalna brzina, a "nm" medjuubrzanje, zasto "svi" benzinci brze stizu do stotke i zasto su startniji? To ne kontam. Ili je nm vazan u delu od 80-120 ?
Pretpostavljam da bi slican motoru koji sam pomenuo, bio Toyota Auris 1.4 D-4D sa 90ks i 205nm. Eto on do 100 stize za 13 sekundi. A njegov benzinac 1,6 Dual VVT-i od 132ks i 160 Nm za 10.5 sekundi.
Pa kontam da servisi beleze kvarove pa se to kasnije popravlja za nove modele. Evo meni lep Kia Ceed. A uspeh da nadjem i potrosnju na netu. Neko u Bosni sa 2.7l/100km. Mora da je neka namestaljka
Kod: Obeleži sve
https://www.youtube.com/watch?v=Z9QLRnWi24A
Pa koliko vidim C-segment se uglavnom krece oko 1200-1300 kg.nmaric1993 napisao: Sama maksimalna snaga i moment ne znaci nista. Mora i masa vozila koju taj motor pokrece da se zna. To sto si naveo je dovoljno do nekih 1000 kg uz optimalan prenosan odnos. Neka gornja granica ja bi rekao je 1200 kg. Preko toga je slab bas.
Mada mora pored toga da se vide krive obe, kao i prenosni odnos u menjacu i diferencijalu, sve to utice.
Jednostavnije je reci koji automobil pa po iskustvima drugih zakljuciti da li je dovoljno ili ne, ukoliko se ne poznaje oblast koju sam gore napomenuo. Takodje zavisi sta je za tebe dovoljno, a sta malo. Recimo ja se zadovoljavam sa 180 Nm i 90 ks na 1430 kg vozila. Turbo dizel u pitanju, sa odlicno odradjenim prenosnim odnosom.
Zavisi koji, nisu svi. Turbo benzinci postoje vise od 30 godina. A direktno ubrzigavanje benzina je tek pocelo 1997 godine, u masovnoj proizvodnji automobila.
Da bi znao ko nosi pobedu moras da procitas celu ovu temuTo ti je vecna dilema. A ne mozes da genaralizujes stvari. Imas stare dizele koji su obicno bili pouzdaniji i dugotrajniji od benzinaca, ali imas i obrnuto. Recimo stari volvo turbo benzinci iz cigli su po pravilu bili pouzdaniji i dugotrajniji od dizela, koji su inace iz wv grupacije.
Nisu me vozikali niti sam vozikao silna kola, ali peugeot-ov 307 hdi od 66kw/90ks i 210nm (koliko znam to je najslabiji motor) je za mene sasvim ok. Lepo pretice. Ali nesto mi totalnio nije jasno. Ako je "ks" pokazatelj kolika je maksimalna brzina, a "nm" medjuubrzanje, zasto "svi" benzinci brze stizu do stotke i zasto su startniji? To ne kontam. Ili je nm vazan u delu od 80-120 ?
Pretpostavljam da bi slican motoru koji sam pomenuo, bio Toyota Auris 1.4 D-4D sa 90ks i 205nm. Eto on do 100 stize za 13 sekundi. A njegov benzinac 1,6 Dual VVT-i od 132ks i 160 Nm za 10.5 sekundi.

Poslednja izmena od Difermo u 20 Okt 2015, 22:55, izmenjeno 1 put ukupno.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24656
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
KS(ili snaga)=Nm (moment) *broj obrtaja. Dakle puno Nm na x obrtaja=puno snage, manje Nm na x obrtaja=manje snage. I to je generalno pravilo, za benzin, dizel, elektromotor, biciklo...Turbodizeli lepo vuku jer na malim obrtajima bas kad ti treba imaju puno momenta i posledicno snage, benzince si za to morao da teras u obrtaje (sad kod novih turbo benzinaca je to malo drugacije ipak, ili kod velikih atmo benzinaca uglavnom). Imas celu temu o obrtnom momentu, pa ako te ne mrzi izvoli viewtopic.php?f=15&t=904&hilit=moment

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money