Dobro veče
- Ivan
- Postovi: 9930
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Dobro veče
Uglavnom ostavljam auto samo u brzini iako nije po PSu, a bio sam ubedjen da treba prvo ostaviti auto na rucnoj pa tek onda menjac kao dodatnu blokadu.
Послато са GT-N7100
Послато са GT-N7100
Re: Dobro veče
Ja na menjač ostavljam, pa tek dižem ručnu, valjda iz škole ostalo
Re: Dobro veče
NormalnoKuzmanovic napisao: Uvek sam vukao rucnu, pa pustao kvacilo i kocnicu, a kad mi se desi da se auto "osloni" na menjac, stisnem kvacilo da auto malo podje i dignem rucnu da ne bi opterecivao menjac.

- methane.master
- Postovi: 21561
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Dobro veče
Menjati brzine bez kvacila, pustiti auto da "nalegne" na menjac pa tek onda vuci rucnu...?? WTF? Koji su to saveti i zbog cega?
Naravno da mozes menjati brzine bez kvacila, uz malcice osecaja moze to da funkcionise, ali cemu? Sta je poenta? Cemu kvacilo?
Kome je do takve voznje neka lepo kupi automatik sa polugicama pa neka menja, a zna se kako se koristi manuelni menjac.
Ovi "saveti" su itekako stetni. To sto nesto moze da funkcionise, ne znaci da je i dobro i da ne skracuje vek delovima...
Sto se tice ostavljanja auta gde se prvo ostavi u brzini i pusti da nalegne pa onda vuce rucna, a cemu to?
Cemu onda sluzi rucna? Ako popusti menjac da pridrzi auto?
Kao prvo, zna se cemu sluzi rucna i koja joj je namena, zato je treba i koristiti, da drzi parkiran auto.
To sto menjac ubacen u brzinu isto moze zadrzati auto je samo nus pojava mehanike ali nikako njegova namena.
A isto tako, nategnuti zupcanicima se itekako skracuje vek, em sto ih drzis nategnute, em prilikom odvajanja iz tog nategnutog stanja...
Naravno, jedini pravi savet jeste da se na autu (pogotovo ako je automatik) jos dok se drzi nozna kocnica a menjac izbacen iz brzine, odmah podigne/aktivira rucna, onda se otpusti nozna da auto "legne" na rucnu i tek onda ubaci u brzinu ili kod automatika u P.
Sve ostalo je pogresan savet i voleo bi da procitam objasnjenje.
Naravno da mozes menjati brzine bez kvacila, uz malcice osecaja moze to da funkcionise, ali cemu? Sta je poenta? Cemu kvacilo?
Kome je do takve voznje neka lepo kupi automatik sa polugicama pa neka menja, a zna se kako se koristi manuelni menjac.
Ovi "saveti" su itekako stetni. To sto nesto moze da funkcionise, ne znaci da je i dobro i da ne skracuje vek delovima...
Sto se tice ostavljanja auta gde se prvo ostavi u brzini i pusti da nalegne pa onda vuce rucna, a cemu to?
Cemu onda sluzi rucna? Ako popusti menjac da pridrzi auto?
Kao prvo, zna se cemu sluzi rucna i koja joj je namena, zato je treba i koristiti, da drzi parkiran auto.
To sto menjac ubacen u brzinu isto moze zadrzati auto je samo nus pojava mehanike ali nikako njegova namena.
A isto tako, nategnuti zupcanicima se itekako skracuje vek, em sto ih drzis nategnute, em prilikom odvajanja iz tog nategnutog stanja...
Naravno, jedini pravi savet jeste da se na autu (pogotovo ako je automatik) jos dok se drzi nozna kocnica a menjac izbacen iz brzine, odmah podigne/aktivira rucna, onda se otpusti nozna da auto "legne" na rucnu i tek onda ubaci u brzinu ili kod automatika u P.
Sve ostalo je pogresan savet i voleo bi da procitam objasnjenje.
- Kuzmanovic
- Postovi: 15279
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Re: Dobro veče
Samo da kazem da ne smatram da se oslanjanjem automobila na menjac znatno smanjuje vek trajanja menjaca, samo mi je prirodnije da rucna drzi auto a ne menjac.
Sent from my Tapatalk using Alcatel One Touch Idol
Sent from my Tapatalk using Alcatel One Touch Idol
Re: Dobro veče
Lako je nama u Vojvodini ostavljati.
Neko vreme nisam ni povlacio rucnu ni menjac dirao, ispred kuce. Sve ravno, imaju cak i mala ulegnuca, u koje auto sedne i ne ide nikud.
Sve dok komsija nije dosao po mene da mi kaze da je auto na putu
Da li ga je neko odgurao ili je sam otisao nemam pojma.
Neko vreme nisam ni povlacio rucnu ni menjac dirao, ispred kuce. Sve ravno, imaju cak i mala ulegnuca, u koje auto sedne i ne ide nikud.
Sve dok komsija nije dosao po mene da mi kaze da je auto na putu

Da li ga je neko odgurao ili je sam otisao nemam pojma.
- Ivan
- Postovi: 9930
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Dobro veče
Moze objasnjenje zasto je ispravan tvoj savet, i/ili sta je pogresno u onome sto sam naveo. Ili ne daj boze, stetno.goblin napisao: Sve ostalo je pogresan savet i voleo bi da procitam objasnjenje.
A isto tako, nategnuti zupcanicima se itekako skracuje vek, em sto ih drzis nategnute, em prilikom odvajanja iz tog nategnutog stanja...

Koliko Nm prenose zupcanici u tom stanju parkiranog auta a koliko Nm prenose zupcanici tokom voznje, sta je vece skracivanje veka...
Onda imas 2 stepena obezbedjenja pogotovu ako si na nizbrdici i/ili natovaren. Imas jacu silu zakocenja pogotovu ako je prednji pogon, tada su zakocena sva 4 tocka. Na klizavoj podlozi zimi to je benefit sam po sebi.nikaragva napisao:Zasto prvo glaviti menjac, a ne rucnu?
Menjac je pravljen za tu funkciju, nista mu ne smeta a posto ne steti sto da se ne koristi.
To za manuelac
Na automatiku ionako ubacivanjem u P se automatski aktivira mehanicko kocenje pogonskih tockova ( u samom menjacu je sklop kandze sa zupcanicima ugradjen, kao "rucna" da je povucena)
Poslednja izmena od ljubitelj u 30 Okt 2015, 11:35, izmenjeno 1 put ukupno.
- djiuliju
- Postovi: 1468
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:56
- Garaža: Clio II ph2 1.2 16v
- Lokacija: Jagodina
Re: Dobro veče
Iako uglavnom samo citam i cutim, nekad se stvarno pitam cemu toliko palamudjenje i pametovanje oko toliko prostih stvari.
Sta npr kod renoa sa elektrorucnom, cim ugasim motor ona se aktivira. Treba da dam kontakt pa da je iskljucim na dugme, da pustim da krene auto koji cm napred/nazad da zategne menjac, pa opet da aktiviram rucnu? Ma vazi...
Sta npr kod renoa sa elektrorucnom, cim ugasim motor ona se aktivira. Treba da dam kontakt pa da je iskljucim na dugme, da pustim da krene auto koji cm napred/nazad da zategne menjac, pa opet da aktiviram rucnu? Ma vazi...
Re: Dobro veče
Da, na velikoj nizbrdici tako i ja radim. Omeksala me Vojvodina.ljubitelj napisao:Moze objasnjenje zasto je ispravan tvoj savet, i/ili sta je pogresno u onome sto sam naveo. Ili ne daj boze, stetno.goblin napisao: Sve ostalo je pogresan savet i voleo bi da procitam objasnjenje.
A isto tako, nategnuti zupcanicima se itekako skracuje vek, em sto ih drzis nategnute, em prilikom odvajanja iz tog nategnutog stanja...![]()
Koliko Nm prenose zupcanici u tom stanju parkiranog auta a koliko Nm prenose zupcanici tokom voznje, sta je vece skracivanje veka...
Onda imas 2 stepena obezbedjenja pogotovu ako si na nizbrdici i/ili natovaren. Imas jacu silu zakocenja pogotovu ako je prednji pogon, tada su zakocena sva 4 tocka. Na klizavoj podlozi zimi to je benefit sam po sebi.nikaragva napisao:Zasto prvo glaviti menjac, a ne rucnu?
Menjac je pravljen za tu funkciju, nista mu ne smeta a posto ne steti sto da se ne koristi.
To za manuelac
Na automatiku ionako ubacivanjem u P se automatski aktivira mehanicko kocenje pogonskih tockova ( u samom menjacu je sklop kandze sa zupcanicima ugradjen, kao "rucna" da je povucena)
Ovde samo cimnem malo rucnu

Re: Dobro veče
Vucite ručnu stalno. To je jedini način da uđe u naviku i da traje dugo. Ako se ne koristi obavezno zariba.
Tapatalk
Tapatalk
Re: Dobro veče
Nidzo legendo
jedini koristan savet u zadnjih par strana
