Waterless Coolant Liquid
- Uroš S.
- Postovi: 10897
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
- Lokacija: Blokovi
Waterless Coolant Liquid
Nisam znao da ovo postoji, jel to može u svaki auto, vidim ima više ovakvih proizvoda na internetima
http://liquidintelligence.com.au/produc ... ss-coolant
http://www.evanscoolants.com/evans_wate ... _faqs.html
http://liquidintelligence.com.au/produc ... ss-coolant
http://www.evanscoolants.com/evans_wate ... _faqs.html
Re: Waterless Coolant Liquid
Evo jos malo informacije.Uroš S. je napisao:Nisam znao da ovo postoji, jel to može u svaki auto, vidim ima više ovakvih proizvoda na internetima
http://liquidintelligence.com.au/produc ... ss-coolant
http://www.evanscoolants.com/evans_wate ... _faqs.html
https://www.youtube.com/watch?v=t7PykrgzWPQ
https://www.youtube.com/watch?v=KRLXKW2ph0w
Re: Waterless Coolant Liquid
Moze u bilo koji auto. Odlicna stvar.
- TDI
- Banned
- Postovi: 1303
- Pridružio se: 12 Dec 2014, 00:52
- Garaža: VW Passat B5.5 Variant
- Lokacija: Beograd
Re: Waterless Coolant Liquid
Jel ima nedge kod nas da se kupi? Ili samo preko interneta sa nekog stranog sajta da se poruci?
Re: Waterless Coolant Liquid
Šta u praksi dobijaš stvarno s ovim?
Npr:
- procuri hladnjak/vodena pumpa/pukne crevo - svejedno ostaješ bez fluida
- prestane da radi ventilator hladnjaka/pumpa - opet imaš problem sa pregrevanjem
Vidim da na ovom drugom linku kao prednosti više ističu to što sredstvo, navodno, nije agresivno pa nema korozije rashladnog sistema, smanjuje naslage itd. Ako menjaš antifriz redovno, opet to izbegavaš, zar ne? Većina automobila pređe po 300-400k km pre nego što se prvi put nešto desi sa hlađenjem...
Npr:
- procuri hladnjak/vodena pumpa/pukne crevo - svejedno ostaješ bez fluida
- prestane da radi ventilator hladnjaka/pumpa - opet imaš problem sa pregrevanjem
Vidim da na ovom drugom linku kao prednosti više ističu to što sredstvo, navodno, nije agresivno pa nema korozije rashladnog sistema, smanjuje naslage itd. Ako menjaš antifriz redovno, opet to izbegavaš, zar ne? Većina automobila pređe po 300-400k km pre nego što se prvi put nešto desi sa hlađenjem...
- Uroš S.
- Postovi: 10897
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
- Lokacija: Blokovi
Re: Waterless Coolant Liquid
Dobijaš niži pour point i viši boiling point, fill for life je, a kao sto vidiš moze da stoji neograničeno usut u sistem pa je idealan za recimo neki auto koji se malo vozi, ili se vozi dva meseca godišnje.
P8 Lite TT
P8 Lite TT
Re: Waterless Coolant Liquid
Nesto ja ne vjerujem u taj "fill for life" Zvuci kao Long Life Service koncept. Tj nikako.
Re: Waterless Coolant Liquid
Nema tu verovanja ili ne. Razlog zašto se menja antifreeze je sto ispari voda rdja se javlja i sl. zato što postoji voda. Kada uklonitš vodu iz sistema rešio si probleme i ta tečnost može zauvek ostati. Osnovni problem je cena. Ne samo tečnosti već i pripremnih tečnosti kojima se isprira sistem i to se ne radi u danu vec je potrebno 7-8 dana.
Sent from my LG-D838 using Tapatalk
Sent from my LG-D838 using Tapatalk
Re: Waterless Coolant Liquid
Procitao FAQ sa linka proizvodjaca. Lepo zvuci napisano ali, jedna stvar je netacna u vezi sa stvari koja nije pomenuta.
Nije naveden toplotni kapacitet te tecnosti.
Voda ima najveci od svih tecnosti, zato se i koristi.
Voda je bolji prenosilac toplote od antifriza mesavine a pogotovu bolja od antifriza.
Zbog toga ta tecnost bez vode ne zamenjuje antifriz ili vodu iste zapremine, trebala bi verovatno bi da bude veca zapremina rashladnog sistema i pre svega hladnjaka kao izmenjivaca toplote uz tu tecnost.
(na primer kada se u sistemu grejanja radijatorima umesto vode u sistem sipa mesavina antifriza propilen glikola i vode tada se povecava potreban broj rebara radijatora za 23%. recimo tamo gde postoji mogucnosti zamrzavanja grejnog sistema, objekat se ne greje stalno zimi).
Sama temperatura nije bitna, niti kljucanja vode niti te tecnosti za efikasnu zastitu motora od prokuvavanja.
Bitna je toplota i kolicina iste a ona se ne pominje u tekstu proizvodjaca.
Osnovna greska koja se provlaci kroz tekste je poredjenje temperatura, a to je sporedna karakteristika rashladne tecnosti u zatvorenom sistemu kakav se koristi zadnjih 30tak godina.
U otvorenom sistemu temperatura bi mogla biti jako bitna u nekim uslovima ali o tome nije rec.
Meni deluje na marketing pricu, pogotovu sto se naglasava da se voda i alkohol u smesi antifriza razdvajaju u slojeve sto je prilicno diskutabilno tumacenje.
I sto je kao neka tajna, koja vrsta tecnosti se koristi, alkohol ili nesto deseto.
Ranije je bio poznat americki Water Wetter koji menja povrsinski napon vode i poboljsava kapacitet razmene toplote u izmenjivacu/ hladnjaku. To radi ali je neekonomicno i nepotrebno u inace ispravno projektovanom rashladnom sistemu.
Nije naveden toplotni kapacitet te tecnosti.
Voda ima najveci od svih tecnosti, zato se i koristi.
Voda je bolji prenosilac toplote od antifriza mesavine a pogotovu bolja od antifriza.
Zbog toga ta tecnost bez vode ne zamenjuje antifriz ili vodu iste zapremine, trebala bi verovatno bi da bude veca zapremina rashladnog sistema i pre svega hladnjaka kao izmenjivaca toplote uz tu tecnost.
(na primer kada se u sistemu grejanja radijatorima umesto vode u sistem sipa mesavina antifriza propilen glikola i vode tada se povecava potreban broj rebara radijatora za 23%. recimo tamo gde postoji mogucnosti zamrzavanja grejnog sistema, objekat se ne greje stalno zimi).
Sama temperatura nije bitna, niti kljucanja vode niti te tecnosti za efikasnu zastitu motora od prokuvavanja.
Bitna je toplota i kolicina iste a ona se ne pominje u tekstu proizvodjaca.
Osnovna greska koja se provlaci kroz tekste je poredjenje temperatura, a to je sporedna karakteristika rashladne tecnosti u zatvorenom sistemu kakav se koristi zadnjih 30tak godina.
U otvorenom sistemu temperatura bi mogla biti jako bitna u nekim uslovima ali o tome nije rec.
Meni deluje na marketing pricu, pogotovu sto se naglasava da se voda i alkohol u smesi antifriza razdvajaju u slojeve sto je prilicno diskutabilno tumacenje.
I sto je kao neka tajna, koja vrsta tecnosti se koristi, alkohol ili nesto deseto.
Ranije je bio poznat americki Water Wetter koji menja povrsinski napon vode i poboljsava kapacitet razmene toplote u izmenjivacu/ hladnjaku. To radi ali je neekonomicno i nepotrebno u inace ispravno projektovanom rashladnom sistemu.
Re: Waterless Coolant Liquid
Voda i alkohol se odlično mešaju, prožimaju se.
Koliko znam samo destilacija može da ih razvoji.
Koliko znam samo destilacija može da ih razvoji.
- nmaric1993
- Postovi: 516
- Pridružio se: 15 Maj 2015, 15:13
- Garaža: Volvo v40 1.9 TD
Re: Waterless Coolant Liquid
Slazem se sa ljubiteljom, i ja milslim da je klasican marektinski trik.
Voda dokazano najbolje odvodi toplotu od svih danasnjih fluida, pa se i koristi u tribomehanickim sistemima gde je rashladjivanje mnogo vazniji faktor, nego u automobilu. Recimo kod obradnih sistema, i na obicnim strugovima, glodalicima pre 100 god voda se koristila kao bazni fluid za odvodjenje toplote, isti je i slucaj sa danasnjim najmodernijim CNC sistemima velikih brzina rezanja.
Voda dokazano najbolje odvodi toplotu od svih danasnjih fluida, pa se i koristi u tribomehanickim sistemima gde je rashladjivanje mnogo vazniji faktor, nego u automobilu. Recimo kod obradnih sistema, i na obicnim strugovima, glodalicima pre 100 god voda se koristila kao bazni fluid za odvodjenje toplote, isti je i slucaj sa danasnjim najmodernijim CNC sistemima velikih brzina rezanja.
Re: Waterless Coolant Liquid
Dzoni_m je napisao:Nema tu verovanja ili ne. Razlog zašto se menja antifreeze je sto ispari voda rdja se javlja i sl. zato što postoji voda. Kada uklonitš vodu iz sistema rešio si probleme i ta tečnost može zauvek ostati. Osnovni problem je cena. Ne samo tečnosti već i pripremnih tečnosti kojima se isprira sistem i to se ne radi u danu vec je potrebno 7-8 dana.
Sent from my LG-D838 using Tapatalk
Razumijem to, ali mozda i ta tecnost izgubi svoje specifikacije poslje odredjenog vremena.
Re: Waterless Coolant Liquid
Nisam detalje gledao, sta tvrde kuda ispari voda iz (ispravnog) rashladnog sistema?
Re: Waterless Coolant Liquid
Pogledaj detalje, nemoj propustati.
Ima recimo da na 5000 stopa voda prokljuca na 97C sto je navedeno kao mana a antifriz na oko 121C.
Ali, nije napisano tj precutano da na 5000 stopa je oko 9C niza temperatura spoljnog vazduha a time se povecava razmena toplote hladnjaka u kome je voda odnono povecava se kapacitet rashladnog sistema.
Sto kompenzuje na neki nacin navedenu manu vode ili mesavine antifriza.
U tesktu se nigde ne pominje toplota a to je osnova/uzrok, vec temperatura sto je samo merenje posledice.
Ima recimo da na 5000 stopa voda prokljuca na 97C sto je navedeno kao mana a antifriz na oko 121C.
Ali, nije napisano tj precutano da na 5000 stopa je oko 9C niza temperatura spoljnog vazduha a time se povecava razmena toplote hladnjaka u kome je voda odnono povecava se kapacitet rashladnog sistema.
Sto kompenzuje na neki nacin navedenu manu vode ili mesavine antifriza.
U tesktu se nigde ne pominje toplota a to je osnova/uzrok, vec temperatura sto je samo merenje posledice.