Da li je bolja nova premium guma od 8mm sare ili takva ista posle 20,000km i nekih 6mm sare?Day Walker napisao:Pa da. Zato posle 2 sezone uvek treba kupovati nove gume. (20k km)
Ipak ta guma vise nije nova pa je bzvz da se rizikuje.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Letnje gume
Re: Letnje gume
- Ivan
- Postovi: 9930
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Letnje gume
U stilu jednog clana ovog foruma, lako je tudjim k koprive mlatiti 
Da li svi tu logiku primenjuju i na kocnice, da li se uzimaju iskljucivo brembo/ate diskovi/plocice itd.
Ispade nebezbedno voziti gumu sa 5% duzim zaustavnim putem, kao da je razlika 50%.
Takodje bez zelje da advokatu glumim advokata, ali izneo je svoj subjektivsn utisak o gumama, ne vidim potrebu da se neko vredja jer je on zadovoljan savom, a neko nije zadovoljan miselinom.
Posto vlasnici auta najvise klase imaju poneke zamerke znaci da nemamo prava biti zadovoljni nizom klasom...
Послато са GT-N7100

Da li svi tu logiku primenjuju i na kocnice, da li se uzimaju iskljucivo brembo/ate diskovi/plocice itd.
Ispade nebezbedno voziti gumu sa 5% duzim zaustavnim putem, kao da je razlika 50%.
Takodje bez zelje da advokatu glumim advokata, ali izneo je svoj subjektivsn utisak o gumama, ne vidim potrebu da se neko vredja jer je on zadovoljan savom, a neko nije zadovoljan miselinom.
Posto vlasnici auta najvise klase imaju poneke zamerke znaci da nemamo prava biti zadovoljni nizom klasom...
Послато са GT-N7100
Re: Letnje gume
@Nikaragva
Wait, what?
Uvek je bolje bolje
, ali ne treba izmisljati armagedone svaki put kada je nesto ispod savrsenog.
Mogao je i Nixa da umesto novog Megana, pazari polovnog Audi a3 quattra sa vecim kocnicama i gumama, pa da bude jos sigurniji.
Glup primer, ali eto, tako se sve moze do krajnosti banalisati.
Sent from my Sony
Wait, what?
Uvek je bolje bolje

Mogao je i Nixa da umesto novog Megana, pazari polovnog Audi a3 quattra sa vecim kocnicama i gumama, pa da bude jos sigurniji.
Glup primer, ali eto, tako se sve moze do krajnosti banalisati.
Sent from my Sony
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
- Vladapetr
- Postovi: 9821
- Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
- Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
- Lokacija: Beograd
Re: Letnje gume
Ako je pri 100kmh zaustavni put samog kočenja nekih 25-30m, 5% bi bilo 1,5 metara. Dakle, kao razlika izmedju provalije i bankine, ili izmedju "u jbt zamalo" i ozbiljne štete na autu.Ivan napisao:Ispade nebezbedno voziti gumu sa 5% duzim zaustavnim putem, kao da je razlika 50%.
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.
those who understand binary and others who don't.
Re: Letnje gume
A prosto svaki dan idemo 100 kmh na 0 stepeni, po krivudavim putevima sa bankinama i provalijama.
Sent from my Sony
Sent from my Sony
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
- Ivan
- Postovi: 9930
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
- Vladapetr
- Postovi: 9821
- Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
- Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
- Lokacija: Beograd
Re: Letnje gume
Drugi deo rečenice tj "ili izmedju "u jbt zamalo" i ozbiljne štete na autu" se odnosi na bilo koju situaciju u saobraćaju gde te je za 1.5m kraće kočenje spasilo, dakle bilo koja magistrala. Niko nije spominjao temperaturu, niti je bitno da li pored neke provalije voziš svaki dan ili jednom u 5 godina.Xepoj87 napisao:A prosto svaki dan idemo 100 kmh na 0 stepeni, po krivudavim putevima sa bankinama i provalijama.
Sent from my Sony
Kada mi je lik sa kombijem na BG-NS autoputu kod Banovaca izleteo jer je uradio polukružno i prešao u kontra smer, trebao sam verovatno to da predvidim i par sekundi ranije da krenem sa kočenjemIvan napisao:Ili recimo drzis 1.5m vece rastojanje nego inace.
Послато са GT-N7100

There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.
those who understand binary and others who don't.
Re: Letnje gume
Pa pitam da li je bolja i koliko je bolja, ako je uopste bolja?Xepoj87 napisao:@Nikaragva
Wait, what?
Uvek je bolje bolje, ali ne treba izmisljati armagedone svaki put kada je nesto ispod savrsenog.
Mogao je i Nixa da umesto novog Megana, pazari polovnog Audi a3 quattra sa vecim kocnicama i gumama, pa da bude jos sigurniji.
Glup primer, ali eto, tako se sve moze do krajnosti banalisati.
Sent from my Sony
Proizvodjac kaze da nije.
Ne mozes ni akvaplaning uzeti u usta, jer onda ispada da bi najbolje bilo da sara bude 20mm, sto nije tacno.
Neke gume se reklamiraju da do kraja zivotnog veka dobro podnose akvaplaning.
Npr. Goodyear Hydragrip.
Re: Letnje gume
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Dunlo ... sponse.htm
Ipak je Blursponse zamenio Fastresponse.
Fast ne mogu da nađem nigde u cenovnicima. Prosto ne mogu da verujem da su napravili mekšu gumu, a da ima 30% manji otpor kotrljanja. Logično bi bilo suprotno, da ima poprilično jaku strukturu usled koje se ne ugiba previše. Nemoguće samo na šari i smeši da su smanjili toliko otpor kotrljanja.
Ipak je Blursponse zamenio Fastresponse.
Fast ne mogu da nađem nigde u cenovnicima. Prosto ne mogu da verujem da su napravili mekšu gumu, a da ima 30% manji otpor kotrljanja. Logično bi bilo suprotno, da ima poprilično jaku strukturu usled koje se ne ugiba previše. Nemoguće samo na šari i smeši da su smanjili toliko otpor kotrljanja.
Re: Letnje gume
Ne moze 5mm i 8mm da bude isto u akvaplaningu, kada u 8mm vise vode moze da protece.nikaragva napisao:Pa pitam da li je bolja i koliko je bolja, ako je uopste bolja?Xepoj87 napisao:@Nikaragva
Wait, what?
Uvek je bolje bolje, ali ne treba izmisljati armagedone svaki put kada je nesto ispod savrsenog.
Mogao je i Nixa da umesto novog Megana, pazari polovnog Audi a3 quattra sa vecim kocnicama i gumama, pa da bude jos sigurniji.
Glup primer, ali eto, tako se sve moze do krajnosti banalisati.
Sent from my Sony
Proizvodjac kaze da nije.
Ne mozes ni akvaplaning uzeti u usta, jer onda ispada da bi najbolje bilo da sara bude 20mm, sto nije tacno.
Neke gume se reklamiraju da do kraja zivotnog veka dobro podnose akvaplaning.
Npr. Goodyear Hydragrip.
Tek po snegu je valjda jasno da ne moze biti isto.
Sent from my Sony
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: Letnje gume
radi doslednosti fanatizmu cifaraVladapetr napisao:Ako je pri 100kmh zaustavni put samog kočenja nekih 25-30m, 5% bi bilo 1,5 metara. Dakle, kao razlika izmedju provalije i bankine, ili izmedju "u jbt zamalo" i ozbiljne štete na autu.Ivan napisao:Ispade nebezbedno voziti gumu sa 5% duzim zaustavnim putem, kao da je razlika 50%.

Re: Letnje gume
Pa da, a cesto je u okolini 45m sa realnim podlogama, sa asfaltom natopljenim prljavstinom, ostacima guma i ulja itd.
Koeficijent trenja sa podlogom jako varira, mnogo vise nego sto je razlika medju gumama, glavni faktor u sta bi bilo kad bi bilo predvidjanjima.
Koeficijent trenja sa podlogom jako varira, mnogo vise nego sto je razlika medju gumama, glavni faktor u sta bi bilo kad bi bilo predvidjanjima.
Re: Letnje gume
Apsolutno se slažem.
Još jednu zamerku imam za testove guma, nijedan test ne meri držanje pravca.
edit: jedne stvari se samo plašim, koja može da počne da liči na IT industriju - da ne počnu da prave gume koje dobro prolaze testove (VW sindrom), a u realnosti su nešto malo drugačije. Takođe, sasvim je realno da na svim testovima slične gume pokažu slične rezultate, međutim različitim ponderisanjem funkcije može da se štimuje pobednik.
Još jednu zamerku imam za testove guma, nijedan test ne meri držanje pravca.
edit: jedne stvari se samo plašim, koja može da počne da liči na IT industriju - da ne počnu da prave gume koje dobro prolaze testove (VW sindrom), a u realnosti su nešto malo drugačije. Takođe, sasvim je realno da na svim testovima slične gume pokažu slične rezultate, međutim različitim ponderisanjem funkcije može da se štimuje pobednik.
- Vladapetr
- Postovi: 9821
- Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
- Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
- Lokacija: Beograd
Re: Letnje gume
Zaustavni put se sastoji od vremena reakcije i samog puta kočenja, uzima se da je pri 100kmh dužina ova 2 dela ista.dragan napisao:radi doslednosti fanatizmu cifaraVladapetr napisao:Ako je pri 100kmh zaustavni put samog kočenja nekih 25-30m, 5% bi bilo 1,5 metara. Dakle, kao razlika izmedju provalije i bankine, ili izmedju "u jbt zamalo" i ozbiljne štete na autu.Ivan napisao:Ispade nebezbedno voziti gumu sa 5% duzim zaustavnim putem, kao da je razlika 50%., prosecan zaustavni put prosecnog automobila tesko da se spustio ispod 40m...
Pošto bolje gume ne utiču na brzinu reakcije uzeo sam da je ukupan zaustavni put 50m pa je sam put kočenja nekih 25m ili malo preko.
@ljubitelj: nebitna je podloga jer na nju ne mogu da utičem, vozim po putevima koji postoje i ne mogu da ih biram. Bolja guma će imati kraći zaustavni put i na to mogu da utičem tj to mogu da izaberem.
Kad mi je onaj izleteo sa kombijem kod Banovaca išao sam nekih 140kmh. Zaustavio sam se na par cm od ograde, nisam mogao vrata da otvorim. Sa gumom koja 5% slabije koči verovatno bi posledice bile fatalne.
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.
those who understand binary and others who don't.