Ne brže od života!
- Uroš S.
- Postovi: 10989
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
- Lokacija: BGD
Re: Ne brže od života!
Ček, ali u kom promilu slučajeva udaraš u ovako nedeformabilnu prepreku?
Re: Ne brže od života!
Prodje Wrangler, i to lagano...Altair napisao:Ji 4Tze napisao:zato ameri rade small overlap...
https://www.youtube.com/user/iihs/searc ... ll+overlap
pogledajte XC90, ostavi točak na prepreci, odbije i nastavi dalje
![]()
Slicno i S80. I to koliko vidim(nisam pogledao sve klipove) jedino Volvo ovako prodje, jel primetio jos neko ovo?

I stari XC90 prodje prepreku.
http://www.youtube.com/watch?v=oS7Nw_pV0K0
Re: Ne brže od života!
https://www.youtube.com/watch?v=2apWN173D4A
Dobar akOmOlator
Dobar akOmOlator

Re: Ne brže od života!
Altair napisao:Ji 4Tze napisao:zato ameri rade small overlap...
https://www.youtube.com/user/iihs/searc ... ll+overlap
pogledajte XC90, ostavi točak na prepreci, odbije i nastavi dalje
![]()
Slicno i S80. I to koliko vidim(nisam pogledao sve klipove) jedino Volvo ovako prodje, jel primetio jos neko ovo?
Volvo ima od 1993 SIPS konstrukciju preusmeravanja sila tokom guzvanja lima koji sluzi da rasporedi sile na sto vecu povrsinu cime se povecava efektivna zona guzvanja. Moj iz 1995. ima isto SIPS.
Sto bi ja rekao, jos u proslom veku

Sada i mnogi drugi automobili imaju takav ili slican sistem ali ima jos novih koji nemaju taj stepen zastite sto se vidi i na testovima i u praksi na ulicama nakon bocnih udesa.
Iza tockova ima posebno dodatu kosu gredu (lepo se vidi na onim reklamnim slikama gole kosntrukcije limarije) koja usmeri kabinu da sklizne i zaobidje direktan udar u prepreku.
Volvo saopstenje je da su njihove analize realnih sudara pokazale da je bolje da vozilo sklizne u stranu jer nema dovoljno zone guzvanja lima da apsorbuje udar.
- Ivan
- Postovi: 9930
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Ne brže od života!
Koje izivljavanje, uzeli gtia u fulu da lupaju, sta in tesko 
Послато са GT-N7100

Послато са GT-N7100
Re: Ne brže od života!
Ma to stoji, samo mi bilo interesantno kako jedino Volvo prodje.Uroš S. napisao:Ček, ali u kom promilu slučajeva udaraš u ovako nedeformabilnu prepreku?
Video sam za stari XC90, a za Wrangler nisam..aleksa napisao:Prodje Wrangler, i to lagano...Altair napisao:Ji 4Tze napisao:zato ameri rade small overlap...
https://www.youtube.com/user/iihs/searc ... ll+overlap
pogledajte XC90, ostavi točak na prepreci, odbije i nastavi dalje
![]()
Slicno i S80. I to koliko vidim(nisam pogledao sve klipove) jedino Volvo ovako prodje, jel primetio jos neko ovo?
![]()
I stari XC90 prodje prepreku.
http://www.youtube.com/watch?v=oS7Nw_pV0K0
Poslednja izmena od Altair u 02 Dec 2015, 14:52, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Ne brže od života!
Tezina vs nauka
https://www.youtube.com/watch?v=C_r5UJrxcck
https://www.youtube.com/watch?v=C_r5UJrxcck
Re: Ne brže od života!
Iste su tezine... oko 1500 kg.
Re: Ne brže od života!
ljubitelj napisao:Altair napisao:Ji 4Tze napisao:zato ameri rade small overlap...
https://www.youtube.com/user/iihs/searc ... ll+overlap
pogledajte XC90, ostavi točak na prepreci, odbije i nastavi dalje
![]()
Slicno i S80. I to koliko vidim(nisam pogledao sve klipove) jedino Volvo ovako prodje, jel primetio jos neko ovo?
Volvo ima od 1993 SIPS konstrukciju preusmeravanja sila tokom guzvanja lima koji sluzi da rasporedi sile na sto vecu povrsinu cime se povecava efektivna zona guzvanja. Moj iz 1995. ima isto SIPS.
Sto bi ja rekao, jos u proslom veku
Sada i mnogi drugi automobili imaju takav ili slican sistem ali ima jos novih koji nemaju taj stepen zastite sto se vidi i na testovima i u praksi na ulicama nakon bocnih udesa.
Iza tockova ima posebno dodatu kosu gredu (lepo se vidi na onim reklamnim slikama gole kosntrukcije limarije) koja usmeri kabinu da sklizne i zaobidje direktan udar u prepreku.
Volvo saopstenje je da su njihove analize realnih sudara pokazale da je bolje da vozilo sklizne u stranu jer nema dovoljno zone guzvanja lima da apsorbuje udar.

Jel imas neke linkove gde se jasno vidi to o cemu govoris(slike, video klipovi), bilo bi interesantno videti.
- Ivan
- Postovi: 9930
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Ne brže od života!
Dodao bih da ne treba gledati stvari apsolutno po klasama, jer je recimo astra J 2.0d teska 1600kg i smrskala bi nekog starijeg volva kao kutiju sibica iako je 2 klase veci, recimo serije 700 i 900, a koji su nekada vazili za bezbedne automobile.
Послато са GT-N7100
Послато са GT-N7100
Re: Ne brže od života!
Sto nekada, i danas su u samom su vrhu po bezbednosti u svim relevatnim statistikama.
Kao sto je i Volvo 240 i dalje visoko na listi NHTSA po malom broju poginulih.
Imam pisano saopstenje za medije izdato za prezentaciju kda je to uvedeno, obican txt fajl a jedino sto znam su prodajne brosure iz sredine 90tih gde se to reklamiralo.
940 SERIES: The 940 series will acquire additional safety features, for 1992 including: SIPS (Side Impact Protection System), pyrotechnique seat belt pretensioners, and a newly styled integral padded head rest for the front seats all contributing to the 940's occupant protection capabilities. All 940 series sedans are equipped with an integrated child cushion/armrest in the center rear seating position.
SIPS Volvo's SIPS or Side Impact Protection System is a redesign of the main body structure to enhance its occupant protection capabilities in the event of a lateral or side impact. Side impacts are the second most frequent type of accident after frontal impacts. The government has set standards for side impact protection which will come into effect in a few years. Beginning this model year, all 740, 940 and 960 Volvos offer a system which can easily meet this safety level. Volvo's SIPS consists of reinforcements to the rocker panels, roof rails, B-pillars, and floor pan transverses which have been designed to spread side impact forces across as much of the car's structure as possible. The SIPS system resists intrusions and transfers forces across the width of the body. Volvo engineers have designed this system to help reduce injuries in side impact collisions with cars by 25%.
INTEGRATED CHILD SAFETY CUSHION Volvo 940 and 960 series sedans will feature as standard equipment an integrated child safety cushion/armrest in the center rear seating position. Doubling as an armrest, the child safety cushion can quickly and easily be transformed into a comfortable seating position for children in the 50 to 80 lb. range. This novel design is convenient and is designed to work in conjunction with another safety-first feature - the rear center seat with lap/shoulder belt and head rest. The safety cushion is high enough to allow good visibility so children will enjoy using it.
To je iz saopstenja jeseni 1991, zapravo godinu dana ranije je uvedeno nego sto sam napamet napisao.
Ovo sam nasao dosta novije objavljeno
[video]https://www.youtube.com/watch?v=wA09vM7Zufs[/Video]
Ja sam doziveo slicno ovome sto se vidi na snimku pri oko 70 na sat.
Kao sto je i Volvo 240 i dalje visoko na listi NHTSA po malom broju poginulih.
Ne znam za video klipove, to je period samog pocetka postojanja interneta pocetkom 90tih i vrlo malo je tada snimano za internet. you tube i slicni servisi nisu ni postojali jos...Altair napisao: Jel imas neke linkove gde se jasno vidi to o cemu govoris(slike, video klipovi), bilo bi interesantno videti.
Imam pisano saopstenje za medije izdato za prezentaciju kda je to uvedeno, obican txt fajl a jedino sto znam su prodajne brosure iz sredine 90tih gde se to reklamiralo.
940 SERIES: The 940 series will acquire additional safety features, for 1992 including: SIPS (Side Impact Protection System), pyrotechnique seat belt pretensioners, and a newly styled integral padded head rest for the front seats all contributing to the 940's occupant protection capabilities. All 940 series sedans are equipped with an integrated child cushion/armrest in the center rear seating position.
SIPS Volvo's SIPS or Side Impact Protection System is a redesign of the main body structure to enhance its occupant protection capabilities in the event of a lateral or side impact. Side impacts are the second most frequent type of accident after frontal impacts. The government has set standards for side impact protection which will come into effect in a few years. Beginning this model year, all 740, 940 and 960 Volvos offer a system which can easily meet this safety level. Volvo's SIPS consists of reinforcements to the rocker panels, roof rails, B-pillars, and floor pan transverses which have been designed to spread side impact forces across as much of the car's structure as possible. The SIPS system resists intrusions and transfers forces across the width of the body. Volvo engineers have designed this system to help reduce injuries in side impact collisions with cars by 25%.
INTEGRATED CHILD SAFETY CUSHION Volvo 940 and 960 series sedans will feature as standard equipment an integrated child safety cushion/armrest in the center rear seating position. Doubling as an armrest, the child safety cushion can quickly and easily be transformed into a comfortable seating position for children in the 50 to 80 lb. range. This novel design is convenient and is designed to work in conjunction with another safety-first feature - the rear center seat with lap/shoulder belt and head rest. The safety cushion is high enough to allow good visibility so children will enjoy using it.
To je iz saopstenja jeseni 1991, zapravo godinu dana ranije je uvedeno nego sto sam napamet napisao.
Ovo sam nasao dosta novije objavljeno
[video]https://www.youtube.com/watch?v=wA09vM7Zufs[/Video]
Ja sam doziveo slicno ovome sto se vidi na snimku pri oko 70 na sat.
Poslednja izmena od ljubitelj u 02 Dec 2015, 15:28, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Ne brže od života!
Još bolje ako su iste težine. Time primer postaje samo bolji.nikaragva napisao:Tezina vs nauka
https://www.youtube.com/watch?v=C_r5UJrxcck
Na klipu se lepo vidi razlika u bezbednosti i koliko znače pojas, zone deformacije i vazdušni jastuci.
Re: Ne brže od života!
Ma lupio sam za tezinu. Ta stara auta kazu ljudi da su teska kao tenkovi.

Ukoliko ne naleti Modusljubitelj napisao:Sto nekada, i danas su u samom su vrhu po bezbednosti u svim relevatnim statistikama.
Kao sto je i Volvo 240 i dalje visoko na listi NHTSA po malom broju poginulih.

Re: Ne brže od života!
Sto, na testu se pokazalo da je bolje prosao Volvo od Renoa.
Re: Ne brže od života!
Sad sam pogledao i S80, tačno na sličan način sklizne auto.
Da li ovo znači da bi u ovakvoj situaciji putnici bolje prošli nego u npr. BMW 5?
U smislu da telo treba da apsorbuje manju količinu energije nakon sudara, jer auto nije naglo zaustavljen niti odbačen na stranu (ako sam dobro objasnio na šta mislim).
https://www.youtube.com/watch?v=Sy_ah54kWo4
Da li ovo znači da bi u ovakvoj situaciji putnici bolje prošli nego u npr. BMW 5?
U smislu da telo treba da apsorbuje manju količinu energije nakon sudara, jer auto nije naglo zaustavljen niti odbačen na stranu (ako sam dobro objasnio na šta mislim).
https://www.youtube.com/watch?v=Sy_ah54kWo4