Vidi, da ja tebe sad pitam nesto,onako prosto, narodski pa da vidimo sta je hit...Laki021 napisao:Ovo je novi hit...zex napisao:Moment na tocku u rezimu max snage nije najveci,da jeste, auto bi u tom momentu najbolje ubrzavao a to nije tacno...U tom momentu, ubrzanje je 0...
Da ti lepo uzmes papir i olovku, pa za auto koji se krece npr 50kmh probas za 10 vrednosti snage/momenta (znaci da ces morati imati razlicite prenosne odnose) sa grafika nadjes max vrednost ubrzanja pa podeelis sa nama kako je ubrzanje max pri max snazi...
Da li mozes da vozis 50 km/h u II, III i IV brzini?
Mozes...Svaka od njih ima drugaciji prenosni odnos u menjacu, samim tim je i polozaj gasa na tim brzinama drugaciji...Kako?
A izvini, da li si nekada u zivotu video jedan dijagram vozila koji se zove Vucni bilans? A jesi li nekada, u toku svog skolovanja proracunavao bilo kakav zupcasti prenosnik?
Vidim da si doktor nauka, lepo, moje iskrene cestitke. A koje si osnovne studije zavrsio?
Motor SUS nije elektromotor, mada i on isporucuje onoliko snage koliko sumu opterecenja a samim tim povlaci toliko struje...
Drugo, koliko snage auto trosi na kretanje se zna za svaku brzinu i to ne zavisi od menjaca vec od ceone povrsine vozila, mase i otpora kotrljanja tockova...Tu snagu motor moze da isporuci na razlicitim polozajima gasa, tako da ako ima "suvise" vozilo ubrzava, a ako je premalo mootor se gusi, ide u deo krive pre max momenta i gasi se jer je to nestabilni deo krive...