Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
NenadNR
Reactions:
Postovi: 205
Pridružio se: 06 Apr 2013, 20:08
Lokacija: Novi Sad

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od NenadNR »

Uz brdo Turbo Otto motor na etanol kao ekološka varijanta ili na metanol kao bojni otrov ali u vidu niskoletećeg objekta. Dizeli tu nemaju šta da traže ni protiv benzina.

Nisam mislio ništa loše oko tog proračuna nego sam čitao još pre šta je pisao na svom sajtu. Pokušavam samo da na ekstremnim primerima pokažem da je sve ovo malko komplikovanije od računanja površine ispod krive.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24700
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od dragvorl »

Nisam citao sajt, ali sto sam gledao covek dosta dobro objasnjava stvari.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
NenadNR
Reactions:
Postovi: 205
Pridružio se: 06 Apr 2013, 20:08
Lokacija: Novi Sad

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od NenadNR »

Zna dosta ali to zloupotrebljava da veliča NASCAR u odnosu na F1. F1 motor ima preko dva puta manju radnu zapreminu i tu se svaka priča završava. U NASCAR-u izvlače fenomenalne performanse iz te praistorijske koncepcije motora ali daleko je to od F1.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24700
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od dragvorl »

U to stvarno ne zalazim.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
Ji 4Tze
Reactions:
Postovi: 8230
Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
Lokacija: Beograd

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od Ji 4Tze »

Ne rekoste što F1 motorima Nm nikad nije bio u specifikacijama za javnost?
Boringly average, but also perfect for school run mums
Korisnikov avatar
perfiko
Reactions:
Postovi: 2213
Pridružio se: 16 Jan 2012, 07:53
Garaža: Fiat Croma
Lokacija: BG

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od perfiko »

Zato što se najbitnije čuva od konkurencije.
Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline.
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od nikaragva »

Nisu znali da izmere :)
Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Reactions:
Postovi: 13449
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od McGruja »

Znali možda jesu, ali nemaju sa čim
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9310
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od dragan »

Oni v8 2.4 su Imali tipa 350-380nm max/14-15krpm, ne sećam se , i 850-900ks na 17.500-18.000rpm...

Sent from my D5503 using Tapatalk
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24700
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od dragvorl »

Evo, covek napravio program za crtanje grafika momenta na tockovima-ubrzanja, unese se masa, dimenzije tockova, momenti motora i prenosni odnosi. http://temp.conceptics.ch/performance/

Inace i ovi su imali slicnu diskusiju http://www.f1technical.net/forum/viewto ... =67#navbar

Slika
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od ljubitelj »

Laki021 napisao: .Moj auto je turbo, zapravo twin scroll turbo i nenormalno se dobro odaziva na gas, nema tu nekog govora o tome da mu treba vremena da razvije snagu kad stisnes gas, ako se vec vrti na odgovarajucim obrtajima, u pitanju su desetinke dok ne pocne da cupa svom snagom. Cak sam pisao da se u voznji ponasa zivahnije od novog C400 sto se odziva na gas tice.
Tek M5 je prica za sebe, tu se mozes poseci koliko je odziv na gas ostar, ja zaista sumnjam da njemu treba vise od pola sekunde da sa recimo 20% snage skoci na 100% ako se nalazi na odgovarajucim obrtajima. BMW je 50i motoru namerno skresao moment na pocetku kako ne bi skako ko magarac pri kretanju.

Sve u svemu tu postoje dosta znacajne razlike, ali to nema previse veze sa snagom i momentom.
Nije ni cudo sto nemas razumevanje koja je veza momenta obrtaja i snage u SUS motoru.
Ovo boldovano je kako bi se reklo, megadens hit.

To sto si opisao kao subjektivni osecaj, dobar osecaj odziva, cupanje kada se stisne gas se zove fizicka velicina obrtni momenat.

Ti sve vreme pogresno u nekom tvom paralelnom svetu nazivas "snagom" zapravo momenat, sto je eksplicitno jasno vidljivo u citatu.

Pedala gasa vrsi regulaciju obrtnog momenta motora.
Snaga motora ne skoci sa 20% na 100%, sto je max snaga, kada se stisne pedala gasa. Osim samo i jedino u radnoj tacki motora koji se okrece obrtajima gde je max snaga, npr 5800 obrtaja.
Ni u jednoj drugoj radnoj tacki SUS motora ne dostize se 100% snaga motora.


Kod elektro motora je druga prica i tamo maksimalna snaga motora jeste dovoljan podatak za opis motora jer je fiksna kroz sve obrtaje.
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21798
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od nidza »

Dragane svaka čast, ide u bookmarks bar.

Inače, ljubitelj je tačno sve napisao, Laki nema ljutnje.

Takođe bih dodao koliko brzo motor podiže obrtaje u praznom hodu nema mnogo veze sa time koliko će ih podizati kad je opterećen. Podizaće ih tačno onoliko brzo koliko ima obrtnog momenta u trenutku pritiskanja papučice gasa pa do trenutka kad se gas pusti ili motor ostane bez obrtnog momenta. :) Onda neko treba da napiše da moment nije bitan, naravno da je bitan, jer od njega sve ostalo polazi.
Poslednja izmena od nidza u 05 Dec 2015, 21:35, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24700
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od dragvorl »

https://youtu.be/hbCRRlL6biA?t=43
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od Laki021 »

ljubitelj napisao:
Laki021 napisao: .Moj auto je turbo, zapravo twin scroll turbo i nenormalno se dobro odaziva na gas, nema tu nekog govora o tome da mu treba vremena da razvije snagu kad stisnes gas, ako se vec vrti na odgovarajucim obrtajima, u pitanju su desetinke dok ne pocne da cupa svom snagom. Cak sam pisao da se u voznji ponasa zivahnije od novog C400 sto se odziva na gas tice.
Tek M5 je prica za sebe, tu se mozes poseci koliko je odziv na gas ostar, ja zaista sumnjam da njemu treba vise od pola sekunde da sa recimo 20% snage skoci na 100% ako se nalazi na odgovarajucim obrtajima. BMW je 50i motoru namerno skresao moment na pocetku kako ne bi skako ko magarac pri kretanju.

Sve u svemu tu postoje dosta znacajne razlike, ali to nema previse veze sa snagom i momentom.
Nije ni cudo sto nemas razumevanje koja je veza momenta obrtaja i snage u SUS motoru.
Ovo boldovano je kako bi se reklo, megadens hit.

To sto si opisao kao subjektivni osecaj, dobar osecaj odziva, cupanje kada se stisne gas se zove fizicka velicina obrtni momenat.

Ti sve vreme pogresno u nekom tvom paralelnom svetu nazivas "snagom" zapravo momenat, sto je eksplicitno jasno vidljivo u citatu.

Pedala gasa vrsi regulaciju obrtnog momenta motora.
Snaga motora ne skoci sa 20% na 100%, sto je max snaga, kada se stisne pedala gasa. Osim samo i jedino u radnoj tacki motora koji se okrece obrtajima gde je max snaga, npr 5800 obrtaja.
Ni u jednoj drugoj radnoj tacki SUS motora ne dostize se 100% snaga motora.


Kod elektro motora je druga prica i tamo maksimalna snaga motora jeste dovoljan podatak za opis motora jer je fiksna kroz sve obrtaje.

Nemas ti veze sa zivotom, samo toliko. Pa ne bih vise trosio svoje vreme na objasnjavanje tvrdoglavim ljudima osnovne stvari koje su iznad njihovog nivoa shvatanja.
dragvorl je sjajan, opet je dokazao da sam u pravu a nisam morao ni prstom mrdnuti :) Dakle ako su obrtaji na 5500 ili koliko vec, sa nula gasa i snage na 100% u delicu sekunde :)
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21798
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od nidza »

Mislim da se ne razumete ili neko ne zna problematiku kako treba ovde.

Maksimalna snaga ne zavisi od pritiska papučice gasa samo, nego i odgovarajućih obrtaja - bar sam ja tako skontao čoveka šta je napisao i potpuno je u pravu. Motor koji ima maks snagu na 6000rpm neće je imati na 3000rpm, koliko god pritisnuo papučicu gasa. :)
Odgovori