
Ne brže od života!
- methane.master
- Postovi: 21561
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Ne brže od života!
Eto, vidite još kad je Volvo imao multifunkcijiski volan. Umeo je i da šminka još tada 

Širim haos!
Re: Ne brže od života!
Ovu reklamu za volvo su snimali kod nas, pored pančevca.
Re: Ne brže od života!
Jel postoji neka korelacija izmedju velicine auta(duzine prednjeg dela) i njegove mase, i G sile u frontalnim sudarima?
Re: Ne brže od života!
Traktori su najveće zlo na našim putevima. 99% neosvetljeno, bez obaveznih rotacija, a voze ih ljudi bez svesti da su u saobraćaju.
Re: Ne brže od života!
Nekoliko puta sam imao prilike da mimoiđem ili sustignem takve kretene. Uvek su me naveli da narednih par minuta razmišljam o smislu života i sumiram šta sam postigao do tad...
Re: Ne brže od života!
Izmedju mase i ubrzanja postoji. "G sila" je ubrzanje tela, velicina a u fizici. 1g = 9.81 m/s2Altair napisao:Jel postoji neka korelacija izmedju velicine auta(duzine prednjeg dela) i njegove mase, i G sile u frontalnim sudarima?
Duzi prednji deo auta je veca mogucnost zone apsorpcije da primi udar i umanji dalje prenos sila ka kabini. Ne mora da znaci da je veci auto dobar zbog toga sto je veci, samo postoji mogucnost da se to upotrebi.
U frontalnim sudarima se dogadja elasticni udar 2 tela pri cemu se vrsi razmena energije medju njima.
Ono telo koje je vece mase ima manji uticaj te razmene, ili jednostavnije sigurnije je.
Uvek i svuda, nevezano za marku, model, velicinu auta.
U onoj tabeli Folksam osiguranja realnih udesa nema automobila A,B klase u zelenoj zoni, svi su manje bezbedni.
Kao i velika vecina C klase.
Losiji od proseka.
Re: Ne brže od života!
Pogledaj tabelu Folksama, Volvo iz 1975, Saab 900iz 1978. su bolji od proseka kola 2009. godine po posledicama na putnike u stvarnim saobracajnim nesrecama.nidza napisao:Pobogu šta napisa. Porediš Volvo iz 75 sa današnjim kolima.
Ne da jeste nastao epohalan napredak, nego je više gigantskih pomaka bilo, pogotovo od 2000. godine.
Volvo je odličan u svoje vreme bio, ali potpuno je komično uopšte ulaziti u diskusiju poređenja prošlosti i sadašnjosti.
Tapatalk
U rangu sa puno modela sa 4 euro ncap zvezdice.
Poslednja izmena od ljubitelj u 05 Dec 2015, 22:13, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Ne brže od života!
@Ljubitelj
Sve ovo vezano za fiziku je jasno, nego pitanje je bilo da li postoji neka tabela, izracunati neki priblizni podaci, tipa, u autu C klase pri odredjenoj brzini u frontalnom sudaru G sila koja deluje na telo je tolika i tolika. I tako za ostale klase na odredjenim brzinama. Cisto da se makar priblizno moze uporediti odnos sila....
Sve ovo vezano za fiziku je jasno, nego pitanje je bilo da li postoji neka tabela, izracunati neki priblizni podaci, tipa, u autu C klase pri odredjenoj brzini u frontalnom sudaru G sila koja deluje na telo je tolika i tolika. I tako za ostale klase na odredjenim brzinama. Cisto da se makar priblizno moze uporediti odnos sila....
Poslednja izmena od Altair u 05 Dec 2015, 22:15, izmenjeno 1 put ukupno.
- Ivan
- Postovi: 9930
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Ne brže od života!
Po kojim kriterijumima? Daleko manje ima tih starudija na ulicama, a pritom se voze penzionrrski uz minimalan rizik.
Bas me zanina kako po toj statitici stoji recimo trabant
Послато са GT-N7100
Bas me zanina kako po toj statitici stoji recimo trabant

Послато са GT-N7100
Re: Ne brže od života!
Postoji, cela nauka. Nije u pitanju jedna tabela, cela kinematika tela se racuna. Umesto komplikovanih racunanja mnogo je jednostavnije za obicnog vozaca auta pracenje posledica pri sudarima po klasama i modelima.
A,B i C klase se redovno po pravilu manje bezbedne u odnosu na D, E klasu vozila po posledicama na putnike.
Da li si pogledao pdf fajl, tu je dobro objasnjeno oko uticaja mase i konstruktivnih elemenata kao vaznih za pasivnu bezbednosti i ESP i automatskog kocenja za aktivnu bezbednost kao glavne faktore koji uticu na stvarne posledice po putnike koji se nalaze u nekom vozilu.
A,B i C klase se redovno po pravilu manje bezbedne u odnosu na D, E klasu vozila po posledicama na putnike.
Da li si pogledao pdf fajl, tu je dobro objasnjeno oko uticaja mase i konstruktivnih elemenata kao vaznih za pasivnu bezbednosti i ESP i automatskog kocenja za aktivnu bezbednost kao glavne faktore koji uticu na stvarne posledice po putnike koji se nalaze u nekom vozilu.
Re: Ne brže od života!
Polgedaj pdf fajl pa ponovo pitaj ako nije jasno. Pogresno pretpostavljas da je kriterijum brojnost vozila na ulicama.Ivan napisao:Po kojim kriterijumima? Daleko manje ima tih starudija na ulicama, a pritom se voze penzionrrski uz minimalan rizik.
Bas me zanina kako po toj statitici stoji recimo trabant
Послато са GT-N7100
I nema veze sa rizikom kako se vozi auto.
- Ivan
- Postovi: 9930
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Ne brže od života!
Nema potrebe da se spinuje i ponavljaju ocigledne stvari.
Recimo kako se kotiraju te matore kantu u odnosu na nekog modernog s60/80, bas me zanima sta statistika kaze
Послато са GT-N7100
Recimo kako se kotiraju te matore kantu u odnosu na nekog modernog s60/80, bas me zanima sta statistika kaze

Послато са GT-N7100