Ne brže od života!

Primena propisa, crna hronika
Odgovori
Korisnikov avatar
methane.master
Reactions:
Postovi: 21561
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Ne brže od života!

Post od methane.master »

Eto, vidite još kad je Volvo imao multifunkcijiski volan. Umeo je i da šminka još tada :mrgreen:
Širim haos!
Korisnikov avatar
Woodoo
Reactions:
Postovi: 2459
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:12
Lokacija: Beograd

Re: Ne brže od života!

Post od Woodoo »

Ovu reklamu za volvo su snimali kod nas, pored pančevca.
Altair
Reactions:
Postovi: 129
Pridružio se: 17 Mar 2012, 11:56

Re: Ne brže od života!

Post od Altair »

Jel postoji neka korelacija izmedju velicine auta(duzine prednjeg dela) i njegove mase, i G sile u frontalnim sudarima?
Korisnikov avatar
Velja
Banned
Reactions:
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Ne brže od života!

Post od Velja »

Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Ne brže od života!

Post od Paja »

Traktori su najveće zlo na našim putevima. 99% neosvetljeno, bez obaveznih rotacija, a voze ih ljudi bez svesti da su u saobraćaju.
Korisnikov avatar
Velja
Banned
Reactions:
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Ne brže od života!

Post od Velja »

Nekoliko puta sam imao prilike da mimoiđem ili sustignem takve kretene. Uvek su me naveli da narednih par minuta razmišljam o smislu života i sumiram šta sam postigao do tad...
Ogi
Banned
Reactions:
Postovi: 11254
Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
Lokacija: Beograd

Re: Ne brže od života!

Post od Ogi »

:rofl: :rofl:
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Ne brže od života!

Post od ljubitelj »

Altair napisao:Jel postoji neka korelacija izmedju velicine auta(duzine prednjeg dela) i njegove mase, i G sile u frontalnim sudarima?
Izmedju mase i ubrzanja postoji. "G sila" je ubrzanje tela, velicina a u fizici. 1g = 9.81 m/s2

Duzi prednji deo auta je veca mogucnost zone apsorpcije da primi udar i umanji dalje prenos sila ka kabini. Ne mora da znaci da je veci auto dobar zbog toga sto je veci, samo postoji mogucnost da se to upotrebi.

U frontalnim sudarima se dogadja elasticni udar 2 tela pri cemu se vrsi razmena energije medju njima.
Ono telo koje je vece mase ima manji uticaj te razmene, ili jednostavnije sigurnije je.

Uvek i svuda, nevezano za marku, model, velicinu auta.

U onoj tabeli Folksam osiguranja realnih udesa nema automobila A,B klase u zelenoj zoni, svi su manje bezbedni.

Kao i velika vecina C klase.
Losiji od proseka.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Ne brže od života!

Post od ljubitelj »

nidza napisao:Pobogu šta napisa. Porediš Volvo iz 75 sa današnjim kolima.

Ne da jeste nastao epohalan napredak, nego je više gigantskih pomaka bilo, pogotovo od 2000. godine.

Volvo je odličan u svoje vreme bio, ali potpuno je komično uopšte ulaziti u diskusiju poređenja prošlosti i sadašnjosti.

Tapatalk
Pogledaj tabelu Folksama, Volvo iz 1975, Saab 900iz 1978. su bolji od proseka kola 2009. godine po posledicama na putnike u stvarnim saobracajnim nesrecama.

U rangu sa puno modela sa 4 euro ncap zvezdice.
Poslednja izmena od ljubitelj u 05 Dec 2015, 22:13, izmenjeno 1 put ukupno.
Altair
Reactions:
Postovi: 129
Pridružio se: 17 Mar 2012, 11:56

Re: Ne brže od života!

Post od Altair »

@Ljubitelj

Sve ovo vezano za fiziku je jasno, nego pitanje je bilo da li postoji neka tabela, izracunati neki priblizni podaci, tipa, u autu C klase pri odredjenoj brzini u frontalnom sudaru G sila koja deluje na telo je tolika i tolika. I tako za ostale klase na odredjenim brzinama. Cisto da se makar priblizno moze uporediti odnos sila....
Poslednja izmena od Altair u 05 Dec 2015, 22:15, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Ne brže od života!

Post od Ivan »

Po kojim kriterijumima? Daleko manje ima tih starudija na ulicama, a pritom se voze penzionrrski uz minimalan rizik.

Bas me zanina kako po toj statitici stoji recimo trabant :)

Послато са GT-N7100
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Ne brže od života!

Post od ljubitelj »

Postoji, cela nauka. Nije u pitanju jedna tabela, cela kinematika tela se racuna. Umesto komplikovanih racunanja mnogo je jednostavnije za obicnog vozaca auta pracenje posledica pri sudarima po klasama i modelima.

A,B i C klase se redovno po pravilu manje bezbedne u odnosu na D, E klasu vozila po posledicama na putnike.

Da li si pogledao pdf fajl, tu je dobro objasnjeno oko uticaja mase i konstruktivnih elemenata kao vaznih za pasivnu bezbednosti i ESP i automatskog kocenja za aktivnu bezbednost kao glavne faktore koji uticu na stvarne posledice po putnike koji se nalaze u nekom vozilu.
Altair
Reactions:
Postovi: 129
Pridružio se: 17 Mar 2012, 11:56

Re: Ne brže od života!

Post od Altair »

Nisam, pogledacu :thumbup:
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Ne brže od života!

Post od ljubitelj »

Ivan napisao:Po kojim kriterijumima? Daleko manje ima tih starudija na ulicama, a pritom se voze penzionrrski uz minimalan rizik.

Bas me zanina kako po toj statitici stoji recimo trabant :)

Послато са GT-N7100
Polgedaj pdf fajl pa ponovo pitaj ako nije jasno. Pogresno pretpostavljas da je kriterijum brojnost vozila na ulicama.
I nema veze sa rizikom kako se vozi auto.
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Ne brže od života!

Post od Ivan »

Nema potrebe da se spinuje i ponavljaju ocigledne stvari.

Recimo kako se kotiraju te matore kantu u odnosu na nekog modernog s60/80, bas me zanima sta statistika kaze :)

Послато са GT-N7100
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Odgovori