Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Pa naravno, to je valjda svakome jasno.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24700
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Tako nekako, ima dijagram snage, to bar svi znamo kako izgleda.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Ne znam onda čemu polemika ako se svi razumemo.
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Pa dragvorl je sad lepo pokazao koliko motor brzo skace sa parcijalne karakteristike na max karakteristiku, te da to zapravo nije nikakav argument u diskusiji. U zadnjim postovima je to naprasno postao bitan argument, mada nema veze ni sa snagom ni sa momentom.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24700
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Ne znam gde je sad zapelo, ali ono sto bih ja podvukao iz ove diskusije je da manjak momenta na motoru ne znaci automatski inferiorne karakteristike ubrzanja (naravno pri odgovarajucem broju obrtaja motora, da se ne porede babe i zabe), to je sa vise grafika i cinjenica ovde potkrepljeno.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Manjak momenta na zamajcu se redukuje menjačem do točka (tj. podloge) i to je poenta ovih grafikona.
Nije OK zalepiti čoveku da nema veze sa životom, a u sledećem postu skočiti sam sebi u usta.
Nije OK zalepiti čoveku da nema veze sa životom, a u sledećem postu skočiti sam sebi u usta.
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Za šta, one tabele tj screenshotove?nidza napisao:Dragane svaka čast, ide u bookmarks bar.
Pa o tome sam drvio još pre nekoliko strana.
300nm i 200nm mogu biti oboje 1000nm na točku ali uz drastičnu razliku u snazi, i tamo gde imaš više ks na točku imaćeš bolje performanse...
Sent from my D5503 using Tapatalk
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Za kalkulator. Jedva čekam da odem na pos'o da puknem excel i da se zezam sa kalkulatorom, možda čak napravim svoj kalkulator da bi mi izbacivao grafike.
Na ovaj način, uz kg/ks parametar, mogle bi veoma precizno da se izračunaju performanse svakog automobila.
Na ovaj način, uz kg/ks parametar, mogle bi veoma precizno da se izračunaju performanse svakog automobila.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24700
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Za koji kalkulator?

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
dragvorl napisao:Evo, covek napravio program za crtanje grafika momenta na tockovima-ubrzanja, unese se masa, dimenzije tockova, momenti motora i prenosni odnosi. http://temp.conceptics.ch/performance/
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24700
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Aha, to je postavio dragvorl, ne dragan, zato gledam... 


Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
-
- Postovi: 575
- Pridružio se: 23 Feb 2013, 17:52
- Garaža: Audi A3 Sportback
- Lokacija: Darmstadt, Deutschland
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
dragvorl napisao:
Samo jedna mala opaska vezana za grafikon koji si postavio...
Ovo sto je na dijagramu, izvinjavam se kolegama, je vucni dijagram vozila, odnosno sile na tocku...
Ja jednom rekoh da je u rezimu max snage sila na tocku, tj moment, odnosno ubrzanje 0, pojedose me ljudi...dijagram upravo to i kazuje...Ali nema veze...
Slazem se sa kolegama koje su ovde govorile...Karakteristika motora koja se daje u komercijalnim prezentacijama, realno u svakodnevnom zivotu ne znaci nista, jer ono sto bi trebali dati su parcijalne i dinamicke karakteristike, odnosno koliko momenta motor isporucuje prelazeci sa jedne karakteristike na drugu u dinamickim uslovima. Ono sto mi vidjamo je stacionarna karakteristika, gas 100%, motor rasterecen i onda se koci kolenasto vratilo i crta se dijagram koji vidite u katalogu.
Reci da je moment od 350 Nm veliki, znaci sledece, 35 kg na kraku od 1 m ili u prevodu nista..Normalan auto ima oko 1300 kg...znaci 40 puta manje..Prenosni odnos transmisije u I brzini je oko 10, znaci 10 puta uvecavamo moment da bi auto uopste mogao da krene i ubrzava...
Karakteristika koju vidite na dijagramima bi u zivotu imala otprilike ovakav sled...
Vozite max brzinom, pun gas i vas motor se vrti na tih 6000 rpm. A onda naglo ispred vas se pojavi jedno brdo koje pocinje da koci vas motor odnosno auto. Kako pada broj obrtaja, tako vi dobijate krivu sve dok se motor ne ugasi...
Ne treba tu mnogo znanja, treba covek samo da se zamisli o sledecem...
Kad, npr. vozim III brzinom, na 4000 obrtaja moj auto, on ide npr 100 km na sat, to je rezim max snage, i posto "snaga ubrzava auto" on bi trebao da da poleti jer u tom momentu ima max sagu, sto naravno nije tacno...
Sad u ovom primeru prebacite u sledecu brzinu i broj obrtaja pada na karakteristiku max momenta i auto pocinje da ubrzava.
Pitanje za sve je u jednoj brzini, bilo kojoj, auto bolje ubrzava na nizim ili visim brojevima obrtaja ako ne dodajete gas?
I za kraj mog ucesca u ovoje temi, citiracu jednog malog i nepoznatog coveka koji je imao srecu u svom zivotu da ga svi znamo
"Svako telo ostaje u stanju mirovanja ili jednolikog pravolinijskog kretanja, sve dok ga neka SILA ne natera da to svoje stanje promeni"
Isak Newton
p.s. Nije covek pomenuo snagu...



- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24700
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Nije pomenuo snagu jer nije to bila tema. Ti pri kretanju vozilom to kretanje vrsis kroz vreme, ubrazanje vrsis kroz vreme...brzina=predjeni put/vreme, ubrzanje=promena brzine/vreme, svuda se pominje vreme, naravno, jer ti nije svejedno da li ces ubrzati za 1 ili 10 sekundi. Ako je veci intenzitet sile po putanji za isto vreme bice veca i snaga...Opet primer guranja auta, istom silom gurati polako-zahteva manju snagu, nego kada se gura brzo...zex napisao:
"Svako telo ostaje u stanju mirovanja ili jednolikog pravolinijskog kretanja, sve dok ga neka SILA ne natera da to svoje stanje promeni"
Isak Newton
p.s. Nije covek pomenuo snagu...![]()
![]()

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Ivan
- Postovi: 9930
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Ok teorijski, ali sedni lepo u auto i stisni ga i videces da itekako lepo ubrzava i posle 4000rpm, cak i kada je maks snaga pocela da opada, moj dizel bolje ubrzava od 4000-5000rpm nego od 2000-3000rpm, sto je valjda i normalno.
Послато са GT-N7100
Послато са GT-N7100