dragan napisao:Laki021 napisao:
Kad znas snagu sve je toliko lako i logicno.
Kad znas snagu pogonska sila na auto je:
F = P/v.
Kad imas moment onda krecu pitanja, a koji su obrtaji, a koji je prenos menjaca, a koji je diferencijal, a koji je precnik tocka... A onda ne znas ni kad je pogonska sila maksimalna jer to nije u tacki max momenta, pa moras da poredis pogonske sile sa svake tacke jer to nije u tacki max moemnta motora... I onda pride kroz sva ta pitanja uporno pitas kolika je snaga motora (na kojim obrtajima je moment...) jer ti sam podatak o momentu motora ne govori nista, snaga sadrzi podatak vise.
A dva podatka su svakako znacajniji podatak od jednog (podatak o momentu je vec u snazi).
+1
Ovde jedino treba ispraviti ono što je Dragvorl gore napisao, ili ko već - najveći moment na točku je u tački najvećeg momenta motora, a najveća snaga na točku u tački najveće snage motora, logično, i najveće ubrzanje je u tački najveće snage a ne momenta motora.
Stvarno nema potrebe juriti šta je starije, moment ili snaga, kokoška ili jaje, laki je lepo gore objasnio i zašto... Još samo kad bi malo taj rečnik promenio priča bi imala mnogo veći efekat...
Sent from my D5503 using Tapatalk
Ne mogu Drgane stvarno, prevrsili su svaku meru. Ako pogleads pocetne postove od pre par godina videces da na pocetku sam bio vrlo strpljiv i pun razumevanja, ali je onda ponasanje nekih clanova preslo u bezobrazluk, vredjanje i demonstraciju nevidjenog nivoa nerazumevanja, netacnih tvdnji i tvrdoglavosti. Sad je tema vracena iz mrtvih pa ponovo sve neistinite tvrdnje treba opet na isti nacin opovrgavati jednu na jednu. Sreca ovog puta ima dosta vise ljudi koji kopcaju poentu pa smo brze mnogo dosli do zakljucka. Sada nisam ostao kao prosli put sam protiv 5 nabedjenih strucnjaka koji su mislili da ce jer su u masi dokazati svoje i jedan drugog sokolili, fizika nije demokratija.
A za ovo sto si napisao, pazi samo, nije moment najveci na tocku kada je na motoru najveci, vec je i moment najveci kad je snaga najveca (basi pogled na grafik sto je nikaragva sada stavio). Generalno, ako vozis napr u trecem stepenu prenosa (i ne menjas brzine) jeste moment na tocku veci na 40kmh nego na 60kmh, ali dzabe kad je to porejenje baba i zaba, tebe znima samo sta raditi pri tih 40kmh kojima se kreces, a najveci potisak (moment na tocku) ces imati ako prebacis u drugu ili cak prvu brzinu i odes u obrtaje vece snage.
A to sa grafika bi saltao kada se presecaju krive ili do brlokade (prva i druga brzina).