Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Ama covece Tesla posustaje na 130 zato sto je iz mnogo razloga mnogo teze ubrzavati na 180 nego na 130 (veci otpor, plus je mnogo vise energije potrebno uloziti u povecanje kineticke energije), svaki auto slabije ubrzava na 180 nego na 130 nije tu Tesla izuzetak samo je kod nje sve to vise izrazeno jer nema menjac. Uporno poredite ubrzanja na skroz razlicitim brzinama kretanja, pa kakvog to ima smisla? I auto od 100ks ce brze ubrzati od 50-80kmh nego auto od 200ks sa 200-230kmh.
Na kraju kod Tesle posto nema menjac, snaga i moment motora prakticno dodju jedno te isto na tockovima, nema menjaca koji komplikuje stvari.
Za kvacilo sam 100% siguran da je od tebe doslo.
Na kraju kod Tesle posto nema menjac, snaga i moment motora prakticno dodju jedno te isto na tockovima, nema menjaca koji komplikuje stvari.
Za kvacilo sam 100% siguran da je od tebe doslo.
Poslednja izmena od Laki021 u 06 Dec 2015, 21:39, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Da, budite dobri, da ne moram da otključavam Srbiju...nidza napisao:Smorili ste uvođenjem lične note u (nekad) zanimljivu diskusiju.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Evo kako izgleda Teslin ceo diagram:

Tesla izgubi dah u odnosu na automobile slicne snage kad joj snaga pocne ici dole (naravno i momenat ide dole, sta je uzrok a sta posledica svako moze da razume kako hoce svejedno je) jer nema menjac, pa opad snage snaci odmah i opad momenta na tockovima, dok auti sa menjacem mogu da drze motor na manje vise stalno na max snazi a moment na tockovima mnoze prenosnim odnosom.
Tesla izgubi dah u odnosu na automobile slicne snage kad joj snaga pocne ici dole (naravno i momenat ide dole, sta je uzrok a sta posledica svako moze da razume kako hoce svejedno je) jer nema menjac, pa opad snage snaci odmah i opad momenta na tockovima, dok auti sa menjacem mogu da drze motor na manje vise stalno na max snazi a moment na tockovima mnoze prenosnim odnosom.
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Menjač nema jer joj ne treba. Performanse su više nego prihvatljive, dapače.
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Naravno (jer ima mnogo snage), zato ga i nema, al bile bi jos bolje da ga ima i ne bi gubila dah na vecim brzinama kao sto to sad radi.
Sa druge strane bila bi komplikovanija, teza, skuplja, stvar izbora, ovako su odlucili.
Sa druge strane bila bi komplikovanija, teza, skuplja, stvar izbora, ovako su odlucili.
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Off topic
I sad ja treba da dokažem da nije? I kada dokažem da ti se izvinim što nisam ja to napisao?
Malo na temu:
Da li bi bilo zanimljivo porediti Oktaviju 1,2 tsi 85 KS i Hondu Civic 1,4 100KS?
To možda može pomoći i članu koji se pita da li je taj VW motor slab.
Off topicLaki021 napisao: Off topic
Za kvacilo sam 100% siguran da je od tebe doslo.
I sad ja treba da dokažem da nije? I kada dokažem da ti se izvinim što nisam ja to napisao?
Malo na temu:
Da li bi bilo zanimljivo porediti Oktaviju 1,2 tsi 85 KS i Hondu Civic 1,4 100KS?
To možda može pomoći i članu koji se pita da li je taj VW motor slab.
Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline.
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Da, jasnije bi bilo da sam napisao za jednake brzine kretanja oba automobila. Kad oba idu 300, 500 ili 1000rpm tj v1,v2 i v3, iz ove tabele se može izračunati koliko u tom trenutku svaki ima ks/nm na točku i koji će bolje u tom trenutku da ubrzava...Laki021 napisao:
Pa koliko na brzinu razumem slazem se sta pises, samo mi nije bas jasno zasto kazes da je za iste brzine kretanja jer u onim tablema sto si kacio jedno od polja je upravo broj obrtaja tocka sto mu dodje brzina kretanja a ona se razlikuje izmedju tacaka.
Sent from my D5503 using Tapatalk
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Tako je, ako napravis tu tabelu jasno ces videti kad ti je moment max na tocku (to mozes videti i sa onih grafika sto je nikaragva kacio, uvek imas max moment na tocku pri max snazi motora).

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Znam ja, strasno je da se petljas u stvari koje ocigledno povrsno poznajes, fizika.Laki021 napisao:Ne znam da li je strasnije sto ne konta sta je sta kod SUS motora ili sto veruje da su kod elektromotora snaga i obrtaji nezavisni...
NenadR ti je lepo da lepse i jasnije ne moze ukratko nacrtao osnove koje je usvojila nauka. I onda ti i dalje izlazis sa nekim svojim teorijama kokoska ili jaje o necemu sto je potpuno jasno sta je uzrok a sta opisana posledica.
Kao sto sam napisao kod elektromotora je sasvim dovoljan podatak o snazi.
Ako nisi jos primetio u podacima proizvodjaca elektro vozila se ne navodi podatak o broju obrtaja max snage elektro motora.
Kaze se da elektro motor ima xx kW snage, i to je dovoljno svakome ko razume materiju.
To sto ti ne zelis da citas napisano ili nisi funkcionalno pismen da razumes napisano vise govori o tvom shvatanju dijaloga.
A sasvim sam siguran u ovo prvo, teras inat radi inata.
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
I za SUS motor se kaze ima toliko i toliko KS i gotovo, obrtaji se daju da bi se ilustrovalo koliko je motor elastican a ne zbog performansi jer to ne utice na performanse (nije vozacu isto da li treba da vrti motor na 7000 ili ima max snagu na 5500).
Podatak o obrtnom momentu je naprasno postao bitan pre svega kao marketinski podatak pre 15-20god kada su dizelasi postali popularni pa je njihova elasticnost pripisivana velikom odbrtnom momentu, cisto da im se da prednost u odnosu na benzince... Do tada niko nije pominjao Nm, a ni danas za benzince retko ko pominje Nm (i ovde po temi su davani primeri za sportske motore gde se ne moze naci podatak o obrtnom, jer je osim inzenjerima koji rade na razvoju auta nebitan).
Da ne pominjem koliko vlasnika zna podatak za svoj auto (ja za moj ne znam, znam da ima 306ks, te mi je to dosta da znam da ce biti brzi od svakog slicnog auta sa manje od 280ks i sporiji od svakog slicnog sa 330+ nevezano za to koliko koji Nm ima).
Nemojte praviti opet posebnu fiziku za elektromotore, za SUS motore, za statiku i kinematiku, sve je to jedna ista stvar, isti zakoni vaze, sve sto vazi za jedno vazi i za drugo trece peto, samo se razlikuju vrednosti koje se unose u jednacine i kako karakteristike izgledaju.
Apsolutno mi ostaje nejasno kako je tebi za elektromotore sasvim dovoljan podatak o snazi a za SUS nije (i to ti treba jos snaga na kojim se obrtajima javlja!) kad je potpuno ista stvar u pitanju.
Samo skaces ko zaba sa jedne teme na drugu, kako ti covek ospori jedno i dokaze da nisi u pravu ti ne ostajes na tome pa da bar kazes pogresio sam, jok ti teras na sledecu random temu opet sa nadobudnim stavom, pa ako sam ti 9 puta pokazao i dokazao da nisu u pravu, sta cenis kolike su ti sanse da ces deseti put biti ti u pravu?

Ako nisi primetio kod automobila bez menjaca je to vrlo bitno, mnogo bitnije nego kod SUS sa menjacem...
Podatak o obrtnom momentu je naprasno postao bitan pre svega kao marketinski podatak pre 15-20god kada su dizelasi postali popularni pa je njihova elasticnost pripisivana velikom odbrtnom momentu, cisto da im se da prednost u odnosu na benzince... Do tada niko nije pominjao Nm, a ni danas za benzince retko ko pominje Nm (i ovde po temi su davani primeri za sportske motore gde se ne moze naci podatak o obrtnom, jer je osim inzenjerima koji rade na razvoju auta nebitan).
Da ne pominjem koliko vlasnika zna podatak za svoj auto (ja za moj ne znam, znam da ima 306ks, te mi je to dosta da znam da ce biti brzi od svakog slicnog auta sa manje od 280ks i sporiji od svakog slicnog sa 330+ nevezano za to koliko koji Nm ima).
Nemojte praviti opet posebnu fiziku za elektromotore, za SUS motore, za statiku i kinematiku, sve je to jedna ista stvar, isti zakoni vaze, sve sto vazi za jedno vazi i za drugo trece peto, samo se razlikuju vrednosti koje se unose u jednacine i kako karakteristike izgledaju.
Apsolutno mi ostaje nejasno kako je tebi za elektromotore sasvim dovoljan podatak o snazi a za SUS nije (i to ti treba jos snaga na kojim se obrtajima javlja!) kad je potpuno ista stvar u pitanju.
Samo skaces ko zaba sa jedne teme na drugu, kako ti covek ospori jedno i dokaze da nisi u pravu ti ne ostajes na tome pa da bar kazes pogresio sam, jok ti teras na sledecu random temu opet sa nadobudnim stavom, pa ako sam ti 9 puta pokazao i dokazao da nisu u pravu, sta cenis kolike su ti sanse da ces deseti put biti ti u pravu?
ljubitelj napisao:
Ako nisi jos primetio u podacima proizvodjaca elektro vozila se ne navodi podatak o broju obrtaja max snage elektro motora.
Kaze se da elektro motor ima xx kW snage, i to je dovoljno svakome ko razume materiju.
Ako nisi primetio kod automobila bez menjaca je to vrlo bitno, mnogo bitnije nego kod SUS sa menjacem...
Poslednja izmena od Laki021 u 07 Dec 2015, 12:24, izmenjeno 3 puta ukupno.
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Mi zapravo pričamo o različitim stvarima, ja o karakteristikama za jedan stepen prenosa a ti o karakteristikama za jednu brzinu kretanja, a i tu se ne slažem u potpunosti, za početak situacija je različita za ona dva grafika, ali ne vidim poentu u nekom dubljem ulasku u tu diskusiju...Laki021 napisao:Tako je, ako napravis tu tabelu jasno ces videti kad ti je moment max na tocku (to mozes videti i sa onih grafika sto je nikaragva kacio, uvek imas max moment na tocku pri max snazi motora).
Sent from my D5503 using Tapatalk
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Pa da, znam, zato ti na to i skrecem paznju.
Nije sporno da ce ako npr vozis u drugom stepenu prenosa auto imati najsnaznije ubrzanje u tacki gde je moment motora najveci (ali je veliko pitanje znacaja tog podatka). Medjutim poenta je da ti mozes imati jos bolje ubrzanje ako prebacis u nizi stepen prenosa, a to je valjda poenta kada se prica o performansama, a ne kako se auto ponasa ako se vozi u pogresnom stepenu prenosa.
Znaci po meni je sustina sta raditi kada npr vozis 60km/h i zelis da preteknes kamion. Slaba vajda od toga sto u trecoj brzini tvoj auto ima max ubrzanje bas na tih 60km/h ako znas da u drugoj brzini on ce osetno jace ubrzati (iako je max ubrzanje za drugu brzinu bilo pri 30km/h, ali sta to ima veze, ti sada vozis 60km/h i sve sto te zanima je kako u tom trenutku izvuci maximum iz auta). Ti kad vozis 60km/ kada zelis max ubrzanje neces ti brzinu auta prilagoditi da ona bude tamo gde ti auto max ubrzava (npr usporiti na 30km/h), vec ces prebaciti menjac u zonu max snage motora i time obezbediti sebi max moguce ubrzanje pri kretanju tom brzinom.
Nije sporno da ce ako npr vozis u drugom stepenu prenosa auto imati najsnaznije ubrzanje u tacki gde je moment motora najveci (ali je veliko pitanje znacaja tog podatka). Medjutim poenta je da ti mozes imati jos bolje ubrzanje ako prebacis u nizi stepen prenosa, a to je valjda poenta kada se prica o performansama, a ne kako se auto ponasa ako se vozi u pogresnom stepenu prenosa.
Znaci po meni je sustina sta raditi kada npr vozis 60km/h i zelis da preteknes kamion. Slaba vajda od toga sto u trecoj brzini tvoj auto ima max ubrzanje bas na tih 60km/h ako znas da u drugoj brzini on ce osetno jace ubrzati (iako je max ubrzanje za drugu brzinu bilo pri 30km/h, ali sta to ima veze, ti sada vozis 60km/h i sve sto te zanima je kako u tom trenutku izvuci maximum iz auta). Ti kad vozis 60km/ kada zelis max ubrzanje neces ti brzinu auta prilagoditi da ona bude tamo gde ti auto max ubrzava (npr usporiti na 30km/h), vec ces prebaciti menjac u zonu max snage motora i time obezbediti sebi max moguce ubrzanje pri kretanju tom brzinom.
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Pišeš različite stvari, prvo da je ubrzanje najveće gde je najveći moment motora pa onda gde je najveća snaga motora, a to su dve razlicite stvari. Ubrzanje je najveće gde je najveća snaga, tj u ovom tvom primeru u drugoj nije najveće ubrzanje na 30 gde je max moment nego na 60 gde je max snaga... Za najveće ubrzanje tražiš stepen prenosa u kom ćeš imati najviše snage a ne momenta a to se sve lepo može isčitati iz tabele.
Naravno, ovo je priča bez otpora...
U praksi za moj auto , ovo bi bila prva brzina, max moment je na 45kmh a max snaga na 60, i bolje ubrzava na 60 nego na 45...
Sent from my D5503 using Tapatalk
Naravno, ovo je priča bez otpora...
U praksi za moj auto , ovo bi bila prva brzina, max moment je na 45kmh a max snaga na 60, i bolje ubrzava na 60 nego na 45...
Sent from my D5503 using Tapatalk
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Ne znam, moguce da sam nesto konfuzno pisao ali bitno da se razumemo oko sustine. Skrecem paznju mozda previse na neke stvari koje iako nisu dosle od tebe su dosta puta pogresno interpretirane pa bi odmah neko uskocio da polemise oko toga, jako je naporno u ovoj temi u svakoj recenici pokriti sve moguce slucajeve da se ne pojavi neko ko ce odmah da izvrce napisano. Sve u svemu ovo je sustina:
A ono da je ubrzanje najvece u tacki max momenta motora, to samo pokusavam da se odmah ogradim od upadice da se sa grafika vidi da u npr drugoj brzini bolje ubrzava u tacki max momenta nego max snage (obe tacke u drugoj brzini). Da, ubrzava bolje ali se to desava pri potpuno drugacijim brzinama kretanja auta pa ne vidim bilo kakav znacaj toga. (verujem da je tebi ovo jasno, ali ovo je nebrojeno puta povlaceno u ovoj temi). Sve u svemu ako motor ima max moment na 2500 rmp a max snagu na 5500, on ce u kada se menjac stavi u drugu brzinu i ne dira jace vuci pri 25kmh (na 2500rpm) nego pri 55km/h (na 5500rpm), ali sta nam to govori, nista zapravo. Ali ovo je samo ako iz nekog razloga ne diras menjac i ne menjas brzinu, ne znam zasto bi to radio, ali eto o tome se polemise.
dragan napisao:Za najveće ubrzanje tražiš stepen prenosa u kom ćeš imati najviše snage a ne momenta a to se sve lepo može isčitati iz tabele.
A ono da je ubrzanje najvece u tacki max momenta motora, to samo pokusavam da se odmah ogradim od upadice da se sa grafika vidi da u npr drugoj brzini bolje ubrzava u tacki max momenta nego max snage (obe tacke u drugoj brzini). Da, ubrzava bolje ali se to desava pri potpuno drugacijim brzinama kretanja auta pa ne vidim bilo kakav znacaj toga. (verujem da je tebi ovo jasno, ali ovo je nebrojeno puta povlaceno u ovoj temi). Sve u svemu ako motor ima max moment na 2500 rmp a max snagu na 5500, on ce u kada se menjac stavi u drugu brzinu i ne dira jace vuci pri 25kmh (na 2500rpm) nego pri 55km/h (na 5500rpm), ali sta nam to govori, nista zapravo. Ali ovo je samo ako iz nekog razloga ne diras menjac i ne menjas brzinu, ne znam zasto bi to radio, ali eto o tome se polemise.
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Ne pise razlicite stvari 
Najvece ubrzanje po onoj tabeli se vidi gde je onaj onaj pik krive za recimo prvu brzinu. To je barem jasno.
I ako imas samo jednu, prvu, brzinu ili ako ces voziti samo prvom brzinom, onda ti je to moze biti bitan podatak.
Ali ako imas vise brzina onda gledas taj grafik koji sam re-postovao
Recimo pozelis da menjas brzine na tom piku ubrzanja, gornjoj tacki krive. Svaki put kada je promenis, otices ispred takve iste tacke na drugoj krivi ispod, jel tako? Znaci auto ce morati da se "muci" u svakoj brzini da stigne taj pik. I svaki put kada ti presaltas na tom piku, ti ces motoru postavljati novo mucenje.
To nije voznja kada juris vreme na stoperici. To je voznja kada ides na posao i zelis malo da trosis
Jednom ces prebaciti tu krivu, zavrteti motor, odradices taj deo, posle ces samo "plivati" da tako kazem, iznad tog pika i nastavljati da ubrzavas, tako sto neces j...i kevu motoru, jer on se vec vrti dovoljno brzo da je na zadatku da to ispuni.
Samo da dodam, da u ovoj zadnjoj recenici, kada je pogledas, vidis da moment koji ti pise na papiru kada kupis automobil, recimo 320Nm apsolutno nista ne znaci, jer ne vrtis motor na tim frekvencijama, nego na nekim opasnijim

Najvece ubrzanje po onoj tabeli se vidi gde je onaj onaj pik krive za recimo prvu brzinu. To je barem jasno.
I ako imas samo jednu, prvu, brzinu ili ako ces voziti samo prvom brzinom, onda ti je to moze biti bitan podatak.
Ali ako imas vise brzina onda gledas taj grafik koji sam re-postovao

Recimo pozelis da menjas brzine na tom piku ubrzanja, gornjoj tacki krive. Svaki put kada je promenis, otices ispred takve iste tacke na drugoj krivi ispod, jel tako? Znaci auto ce morati da se "muci" u svakoj brzini da stigne taj pik. I svaki put kada ti presaltas na tom piku, ti ces motoru postavljati novo mucenje.
To nije voznja kada juris vreme na stoperici. To je voznja kada ides na posao i zelis malo da trosis

Jednom ces prebaciti tu krivu, zavrteti motor, odradices taj deo, posle ces samo "plivati" da tako kazem, iznad tog pika i nastavljati da ubrzavas, tako sto neces j...i kevu motoru, jer on se vec vrti dovoljno brzo da je na zadatku da to ispuni.
Samo da dodam, da u ovoj zadnjoj recenici, kada je pogledas, vidis da moment koji ti pise na papiru kada kupis automobil, recimo 320Nm apsolutno nista ne znaci, jer ne vrtis motor na tim frekvencijama, nego na nekim opasnijim
