Otpao tocak sa kola
- pedja
- član 001
- Postovi: 14261
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG
- Lokacija: Beograd
Re: Otpao tocak sa kola
Mog ujaka je davno prestigao tocak na autoputu - Skoda 110 mislim da bese...
Re: Otpao tocak sa kola
Ko je dobar u matišu mogao bi da izračuna silu kojom felna pritiska glavčinu. Čisto sumnjam da je centralni prsten uopšte opterećen, jer on služi samo da centrira točak.
Pretegnuti ili nedovoljno stegnuti šrafovi bi mogli da imaju ovakav epilog. Zato ja ne volim da se mnogo prčka oko mojih šrafova, volim sam da zamenim točkove i stegnem koliko treba.
Tapatalk
Pretegnuti ili nedovoljno stegnuti šrafovi bi mogli da imaju ovakav epilog. Zato ja ne volim da se mnogo prčka oko mojih šrafova, volim sam da zamenim točkove i stegnem koliko treba.
Tapatalk
Re: Otpao tocak sa kola
Jel treba da zacvrci, ili ne treba?
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Otpao tocak sa kola
Srafovi (matice) drze tocak, Centralna rupa nema nikakvog efekta.
Dodatno 3 prva navoja na srafu su oni koji drze, vec sam zaboravio kada su mi pricali tacnu cifruy ali oni su bitni.
Srafovi pucaju obicno od pretezanja. Prekoraci se granica elasticnog istezanja i predje u plasticno istezanje.
Dodatno 3 prva navoja na srafu su oni koji drze, vec sam zaboravio kada su mi pricali tacnu cifruy ali oni su bitni.
Srafovi pucaju obicno od pretezanja. Prekoraci se granica elasticnog istezanja i predje u plasticno istezanje.
Re: Otpao tocak sa kola
Jok, ako skačeš po ključu da bi odšrafio šraf to je pregnuto.Bax je napisao:Jel treba da zacvrci, ili ne treba?
Do sad mi se nije desilo da mi ijedan vulkanizer ne pretegne bar 80% šrafova. Možda bi isplativa investicija bila moment ključ za radnike koji skidaju i vraćaju točkove.
Razmišljam se koliko bih popizdeo negde u nekom blatu i po pljusku da mi pukne guma i da skačem po klizavom ključu pokušavajući da skinem točak. Fabričkim ključem nema teorije da bih ikad zamenio tako stegnut točak, imam vulkanizerski krst ključ i sa njim jedva izađem na kraj.
- dag81
- Postovi: 7292
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Otpao tocak sa kola
Srafovi pridrzavaju felnu, a centralna je oslonac. Znaci ne valja da je cetralna felne veca od glavcine.
Pre bih vozio sa 3 srafa od 5, nego sa vecom centralnom rupom. Jer kad je na srafovima samo, preveliko je opterecenje.
U ovom navedenom primeru je 99% problem bio u labavim srafovima, pa su usled cimanja popucali.
Uslikaj nam felnu. Sto kaze Dragvorl sigurno su i rupe na felni oglodjane.
Pre bih vozio sa 3 srafa od 5, nego sa vecom centralnom rupom. Jer kad je na srafovima samo, preveliko je opterecenje.
U ovom navedenom primeru je 99% problem bio u labavim srafovima, pa su usled cimanja popucali.
Uslikaj nam felnu. Sto kaze Dragvorl sigurno su i rupe na felni oglodjane.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23825
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Otpao tocak sa kola
Mi smo imali jedan slucaj na kamionu da kako je felna setala otkinula je ceo poklopac glavcine, uzas.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- dag81
- Postovi: 7292
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Otpao tocak sa kola
Meni drugar poslao poruku sa novog Scenika kako su otkinuti srafovi. Prodao coveku felne i ovaj ga zove posle par dana i okrivljuje ga da mu nije dobre felne prodao. A njemu vulkanizer nije dobro stegao prednji levi, a on majmun vozio tako iako je lupalo ko ludo. I pita sta da radi. Reko boli te tuki, nije tvoja greska.
Videcu da iskopam slike ako nisam obrisao.
Evo ga.
Videcu da iskopam slike ako nisam obrisao.
Evo ga.
Re: Otpao tocak sa kola
Ne. Tako ne bi funkcionisalo. Ovo znam jer sam bas pitao kada sam imao tu dilemu.dag81 je napisao:Srafovi pridrzavaju felnu, a centralna je oslonac..
Srafovi/matice trpe samo osno opterecenje i omogucavaju dovoljnu silu trenja da odradi svoj posao. Ne nose srafovi tezinu.
Zatgo je vazno da se pri montazi dobro ociste dodirne povrsine naleganja glavcine i felne i pravilno zategnu srafovi tacno koliko je propisano.
A postoje auti gde je glavcina potpuno ravna i nema ispupcenja za centralnu rupu ili nema centralne rupe na felni.
- dag81
- Postovi: 7292
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Otpao tocak sa kola
Odluci se jel nose ili ne nose tezinu srafovi.
Ja nisam vidjao felne bez centalne rupe, ne racunam pokusaj auta Spacek.
Koji auto danas nema centralnu rupu koja nije oslonjena na glavcinu.
Naravno da je bitno pravilno naleganje, da ne bi doslo do pucanja srafova od udara.
P.S. Da li bi vozio pre sa 3 srafa od 5 kad felna lezi na glavcini, ili sa 5 srafova i kada felna ne lezi na glavcini? Zanemarimo centriranje felne na glavcinu, bitna je cvrstoca veze.
Ja nisam vidjao felne bez centalne rupe, ne racunam pokusaj auta Spacek.
Koji auto danas nema centralnu rupu koja nije oslonjena na glavcinu.
Naravno da je bitno pravilno naleganje, da ne bi doslo do pucanja srafova od udara.
P.S. Da li bi vozio pre sa 3 srafa od 5 kad felna lezi na glavcini, ili sa 5 srafova i kada felna ne lezi na glavcini? Zanemarimo centriranje felne na glavcinu, bitna je cvrstoca veze.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23825
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Otpao tocak sa kola
Evo sta se verovatno desilo http://planetsoarer.com/offset/studs.htm
Masa vozila sa tocka na glavcinu se prenosi frikcijom izmedju nalegajuce povrsine glavcine i tocka, a matice i brezoni, odnosno vijci obezvedjuju normalnu silu.
Taj mali ispust (na engleskom spigot) sluzi da bi se tocak adekvatno centrirao u odnosu na glavcinu, zato se kod aftermarket felni kada je centralna rupa veca od precnika ispusta stavljaju ovakvi prstenovi.
Masa vozila sa tocka na glavcinu se prenosi frikcijom izmedju nalegajuce povrsine glavcine i tocka, a matice i brezoni, odnosno vijci obezvedjuju normalnu silu.
Taj mali ispust (na engleskom spigot) sluzi da bi se tocak adekvatno centrirao u odnosu na glavcinu, zato se kod aftermarket felni kada je centralna rupa veca od precnika ispusta stavljaju ovakvi prstenovi.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Otpao tocak sa kola
Napisano vec.dag81 je napisao:Odluci se jel nose ili ne nose tezinu srafovi.
Knott, Alko na primer, torzione osovine koje se koriste za prikolice imaju ravnu glavcinu i samo srafovi drze felnu.Srafovi/matice trpe samo osno opterecenje i omogucavaju dovoljnu silu trenja da odradi svoj posao. Ne nose srafovi tezinu.
Cudi me da nisi upoznat sa takvim resenjima, koristi se i na autima.
Da bi to kako si zamislio funkcionisalo da tezinu nosi centralni otvor felne onda bi morao pasent, tesno da naleze felna bez ikakvog zazora, A to nije slucaj ni na jednom autu.
Vozim, vozio sam i vozicu uvek varijantu sa 5 (4) srafova bez lezanja felne na glavcini.
Na drugi nacin receno ono sto sam napisao
Masa vozila sa tocka na glavcinu se prenosi frikcijom izmedju nalegajuce povrsine glavcine i tocka, a matice i brezoni, odnosno vijci obezvedjuju normalnu silu.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23825
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Otpao tocak sa kola
Stvarno je tad otpao tocak sa busa.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- sszgo
- Postovi: 241
- Pridružio se: 14 Jan 2015, 08:41
- Garaža: R1, BMW HP4, Merc CL63AMG
- Lokacija: Dubai
Re: Otpao tocak sa kola
dragvorl je napisao:Evo sta se verovatno desilo http://planetsoarer.com/offset/studs.htm
Masa vozila sa tocka na glavcinu se prenosi frikcijom izmedju nalegajuce povrsine glavcine i tocka, a matice i brezoni, odnosno vijci obezvedjuju normalnu silu.
Taj mali ispust (na engleskom spigot) sluzi da bi se tocak adekvatno centrirao u odnosu na glavcinu, zato se kod aftermarket felni kada je centralna rupa veca od precnika ispusta stavljaju ovakvi prstenovi.
veoma plauzabilno
moram da proverim ovo