Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Taj podatak nisam video ni u jednom testu, niti sam video da prodavac poseduje te podatke. Cak ih ni u katalozima nema.
Iako je moment na tocku ono sto pokrece vozilo, taj podatak se ne koristi jer nije potpuno relevantan u poredjenju sa recimo nekim drugim automobilom. Neka ljubitelj nadje za neke automobile podatke obrtnog momenta na tocku, pa neka postavi. Voleo bih da vidim.
Nasa diskusija je svakako bila sta je bolji pokazatelj, snaga ili deklarisani moment, a ne moment na tocku.
Iako je moment na tocku ono sto pokrece vozilo, taj podatak se ne koristi jer nije potpuno relevantan u poredjenju sa recimo nekim drugim automobilom. Neka ljubitelj nadje za neke automobile podatke obrtnog momenta na tocku, pa neka postavi. Voleo bih da vidim.
Nasa diskusija je svakako bila sta je bolji pokazatelj, snaga ili deklarisani moment, a ne moment na tocku.
There's nothing worse than making your hand and losing it all, because you were drawing dead to start with.
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Nisam siguran da sam najbolje shvatio citirano, pa molim za pojašnjenje.Dusan napisao:u racunicu obrtnog momenta na tocku, koji pokrece auto, se uracunavaju i obrtni moment i obrtaji
oba paramtera koji stvaraju silu na tocku koja savldava otpor i pokrece automobil. To je obrtni moment i broj obrtaja. To je tvrdnja i poenta cele diskusije.
Šta se tačno misli pod prvim citatom, i koja je to računica obrtnog momenta na točku?
U drugom citatu, šta se tačno misli kada se kaže da je broj obrtaja parametar koji stvara silu na točku. Ako može matematički da se izrazi?
Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline.
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Proizvođači daju i snagu i obrtni moment, kao i na kojim obrtajima se postižu, na osnovu čega se može pretpostaviti sasvim validno kako se vozi određeni automobil, koliko je zgodan za svakodnevnu vožnju, a koliko je performantan. Turbo motori danas mogu da pomire te dve krajnosti bez problema.
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
perfiko napisao: Nisam siguran da sam najbolje shvatio citirano, pa molim za pojašnjenje.
Šta se tačno misli pod prvim citatom, i koja je to računica obrtnog momenta na točku?
U drugom citatu, šta se tačno misli kada se kaže da je broj obrtaja parametar koji stvara silu na točku. Ako može matematički da se izrazi?
TheEnd napisao:well, if you want to work out wheel torque, you need a wheel power figure, and reverse the calculation of
power bhp = (rpm x torque) / 5252
so you'll need the rpm of the wheels (which you can get from vehicle speed and the tyre's circumference)
torque can be made by gears, but power is torque with respect to the rpm, so won't change (significantly, anyway)
by that, it means a 45bhp fiat Uno can put out more torque at the wheels than a Scania, but it's take it a day to move 6 inches...
As a result, torque means nothing if it isn't linked to an rpm, and when it is linked to an RPM, then it's BHP anyway!
There's nothing worse than making your hand and losing it all, because you were drawing dead to start with.
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Dusan napisao:Taj podatak nisam video ni u jednom testu,
http://www.rri.se pa odaberi auto po zelji. Svako merenje sadrzi obavezno podatke sa tocka, samo tako se obrtni moment i meri na autu van fabricke motorne kocnice.
U tehnickim podacima o autu se navode podaci obrtni moment na radilici, prenosni odnos menjaca, prenosni odnos diferencijala, precnih felne, dimenzija gume a iz tih podataka se lako izracuna sila u Njutnima i dalje kompletan opis kretanja NJutnonve mehanike.
Dusan je napisao:
u racunicu obrtnog momenta na tocku, koji pokrece auto, se uracunavaju i obrtni moment i obrtaji
oba paramtera koji stvaraju silu na tocku koja savldava otpor i pokrece automobil. To je obrtni moment i broj obrtaja. To je tvrdnja i poenta cele diskusije.
------------
Ne. Obrtaji tocka ne postoje u racunici sile.
Obrtni momenat tocka / poluprecnik tocka= sila koja pokrece automobil.
M/r=F, a=F/m
a je ubrzanje.
Parametgar broj obrtaja ne postoji.
Auto koji stoji i pokrece se iz mesta je sa 0 obrtaja tocka. A pokrece ga iz mesta sila F, tj obrtni moment nastao na osovinici klipa pa dalje prenet mehanicki kroz sistem prenosa do tocka.
Broj obrtaja motora nema uticaja na silu F.
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Ne. Konverzija u mehanicku energiju ne stvara snagu.Ji 4Tze napisao:Meni samo nije jasno kako stavljate moment iznad snage ako se moment javlja tek na radilici. Snagu stvara konverzija toplotne u mehaničku energiju a sila deluje prvo pravolinijski (hod klipa) a rotacija je tek na radilici gde se može izmeriti moment, zar ne?
Ako se npr. smanji masa radilice, povećava se i snaga motora jer ima manje gubitka a onda i na putu do podloge ima manje gubitaka. Zašto je el. motor efikasniji - nema toliko gubitaka do točka...
Snaga se uopste ne stvara u motoru, niti postoji kao stvarna merljiva fizicka velicina. Snaga je virtuelna matematicka jednacina.
Konverzija hemijske, u toplotnu energiju stvara pritisak sagorevanja koji deluje na povrsinu cela klipa.
F=p/S
Stvara silu.
Krak od osovinice klipa do radilice x sila stvara obrtni momenat,
M=Fx l
M je proizvod hemijske oksidacije, eksplozije goriva u motoru.
M se mehanicki prenosi putem parova zupcanika (menjac, prenos tzv) do tocka gde M deluje na poluprecnik tocka gde na obodu tocka imamo silu F
M/r=F
Sila F pokrece auto, i ubrzava datu masu tj auto, F/m =a
Obrtni momenat se javlja na osovinici klipa, rotacija.
Klipnjaca nema pravolinijski hod tako da ne nastaje moment tek na radilici.
Ali se na radilici, zamajcu moze izmeriti putem motorne kocnice a posto potpuno neprakticno meriti na osovinici klipa to se ne radi i takav podatak se ne objavljuje.
Moze se izracunati.
Ne.
Masa radilice ima uticaja na moment inercije a ne na snagu. Izracunata snaga motora nema u sebi parametar mase bilo cega.
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Tako je, ako hoces da ides brzo uzimas konja/ motor koji moze mnogo brzo da se vrti.nikaragva napisao:@ljubiteljZnaci ako hoces da ides brzo uzeces konja koji moze da zagalopira, a ne koji moze da povuce 10 tona.Postoji izreka, konji za vucu (Nm) i konji za galop (rpm) koja se kaze laicki da ne mora da se udje dublje u nauku i sazna zasto i u cemu je poreklo razlike.
Kada je najveca sila na tockovima? Pri maksimalnom momentu motora, npr. 1500 obrtaja, ili pri maksimalnoj snazi, recimo 4000 obrtaja?
Maskimalna brzina koju auto postize i je opisana maksimalnom snagom.
Pitanje koje si psotavio podrazumeva samo jednu promenljivu (obrtni momenat motora), to znaci fiksan prenos motora do tocka.
Najveca sila na tockovima je najveca, u ovom slucaju gde se podrazumeva da je prenos konstanta, pri maksimalnom momentu motora npr 1500 obrtaja.
Pri maksimalnoj snazi od npr 4000 rpm sila na tockovima je manja.
To se lepo vizuelno opaza na grafiku vucne sile za svaki pojedinacni stepen prenosa koji je bio postavljen pre vise strana.
Pogledao sam uputstvo za tvoju Astru. Nema pomena podataka menjaca, niti diferencijala, niti rashladnog sistema, niti alternatora, niti anlasera, niti sijalica, niti radija, nema ni zapremine prtljaznika, nema klirensa vozila.
Nedostaje desetina tehnickih podataka o vozilu sto mi deluje cudno.
Ovo mu dodje kao neko skraceno, quick guide uputstvo.
Pretpostavljam da postoji jos neko dopunsko uputstvo za Astru gde su navedeni nedostajuci tehnicki podaci o vozilu.
Videcu da postavim iz kompletnijeg uputstva za drugi auto sta ima od podataka.
Svaki proizvodjac vozila bi trebao da pruzi sve podatke o svom vozilu potencijalnom kupcu ne vbidim razlog da se kriju podaci o menajcu na primer. I te podatke treba prodavac vozila da prezentuje svakom kupuc na zahtev u punom obimu, u svakom auto salonu.
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Verovatno prvo mesto na svetu gde se negira znacaj energije i posledicno snage. Pa 90% fizike se bazira na zakonima energije, samo je ovde to budalastina...
Neverovatno mi je da su vec skoro svi shvatili (cak i ljudi koji nemaju nikakve veze sa tehnikom) sta je sta i sta je od PODATAKA bitnije kod motora, samo ljubitelj koji bi trebao da se zaista razume ne prestaje da pise besmislice, vrti se u krug i bez razloga zbunjuje ljude...
Kako smo samo dosli do objasnjavanja fizickih velicina? Koga to od vozaca zanima?
Cela poenta diskusije je vise snage na motoru = vise momenta na tockovima. Ali jednostavno neki nece da prihvate da snaga motora kao podatak upravo to omogucava dok moment motora kao podatak to ne nudi, jer jednostavno sadrzi u sebi podatak manje nego snaga.
Tako da taman da nikad ni fiziku ni auto videli niste, valjda je jasno da dva podatka govore vise nego jedan (a taj jedan je takodje jedan od ona dva)...
Neverovatno mi je da su vec skoro svi shvatili (cak i ljudi koji nemaju nikakve veze sa tehnikom) sta je sta i sta je od PODATAKA bitnije kod motora, samo ljubitelj koji bi trebao da se zaista razume ne prestaje da pise besmislice, vrti se u krug i bez razloga zbunjuje ljude...
Kako smo samo dosli do objasnjavanja fizickih velicina? Koga to od vozaca zanima?
Cela poenta diskusije je vise snage na motoru = vise momenta na tockovima. Ali jednostavno neki nece da prihvate da snaga motora kao podatak upravo to omogucava dok moment motora kao podatak to ne nudi, jer jednostavno sadrzi u sebi podatak manje nego snaga.
Tako da taman da nikad ni fiziku ni auto videli niste, valjda je jasno da dva podatka govore vise nego jedan (a taj jedan je takodje jedan od ona dva)...
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Traktor od 40 ks izvuče prikolicu punu drva iz šume 

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
A kad izađe iz šume...
https://www.youtube.com/watch?v=PVk_59UyQKE
https://www.youtube.com/watch?v=PVk_59UyQKE
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Tork rulz 

- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24659
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Ja mislim da je receno dovoljno, necemo jos jednom u krug.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
https://www.youtube.com/watch?v=iXAbCpqizok
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24659
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Idemo opet, da utvrdimo gradivo, everyone is invited.




Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Mislim da nema jednostavnijeg objašnjenja. 

Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...


