Ratna tehnika
Re: Ratna tehnika
Zanimljivo. Jel se zna koja je svrha delova pod 5 i 6, vidjao sam da je i to pokretan deo na nekim avionima.
There's nothing worse than making your hand and losing it all, because you were drawing dead to start with.
Re: Ratna tehnika
Pretkrilce pomera krivu uzgona u levo na dijagramu zavisnosti uzgona od napadnog ugla.
Sent from my Sony Xperia
Sent from my Sony Xperia

Re: Ratna tehnika

There's nothing worse than making your hand and losing it all, because you were drawing dead to start with.
Re: Ratna tehnika
Dušane jesi skapirao?
Sent from my D5503 using Tapatalk
Sent from my D5503 using Tapatalk
Re: Ratna tehnika
Pa kapiram da kada je avion pod uglom gde zadnji flapsovi ne mogu da deluju jer nisu na udaru vazduha, predkrilci menjaju to?
There's nothing worse than making your hand and losing it all, because you were drawing dead to start with.
- kvcali
- Postovi: 3007
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
- Garaža: Omega B2 2.0
- Lokacija: Kraljevo
- Kontakt:
Re: Ratna tehnika
Povecava uzgon na malim brzinama i u manevrima gde se naglo gubi brzina

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling
http://www.opelteamserbia.com/forum
Re: Ratna tehnika
Prosto. Povećava površinu krila, a time i uzgon. Prosto rešenje sa oprugama su imali još neki avioni iz vremena 2. sv. rata.
Kad avion uspori, pritisak vazduha na opruge se smanji i pretkrilce se izvuče.
Tapatalk
Kad avion uspori, pritisak vazduha na opruge se smanji i pretkrilce se izvuče.
Tapatalk
Re: Ratna tehnika
pitao sam ozbiljno jer je macin odgovor bio na nivou potrebnog predznanja da bi ga razumeo, ali evo u principu prostim jezikom je objasnio nidza...
Re: Ratna tehnika
Da probam da resim problem koji sam napravio dok se truckam u ovom seljobusu.
Nema povecanja povrsine krila (na nivou je desetih i stotih delova procenata, dakle zanemarljiva).
Vrste, fiksna, automatska i upravljana. Nidza je pomenuo automatska, postoje fiksna i komandovana. Komandovana su danas na svim komercijalnim/transportnim gde su manuelne komande (hidraulicno bustovanje je podrazumevano ako ga ima, tj. nisam ciljao na sajle) i svim FBW sistemima.
Varijante, na citavom polurazmahu ili samonja delu (ispred krilaca/elerona).
NE povecavaju uzgon!!! Hendli-Pejdz i nosna pretkrilca povecavaju krivinu aeroprofila, tj. zakrivljenost tetive aeroprofila. HP cak u granicni sloj na gornjaci krila ubacuju novu struju vazduha, vece energije i time odlazu otcepljenje struje na gorrnjaci.
Efekte navedoh, pomeranje dijagrama u levo. Sta to znaci? Sa pretkrilcima ces ISTU silu uzgona imati sa manjim napadnim uglom vazduplohova. Kraci stajni trap, manji otpor i potrebna snaga motora. Napadni ugao - ugao izmedju poduzne ose vazduplohova i vektora brzine. Ako na takvo krilo dodas i zakrilca, povecace ti se i kriticni napadni ugao i ukupna sila uzgona. Kriticni napadni ugao - napadni ugao u kome je sila uzgona maksimalna.
Posao zakrilaca je nesto sasvim drugo. Ona (pojedina) povecavaju povrsinu ali drasticno menjaju krivinu tetive profila. Ta, koja povecavaju porsinu, ujedno rade i kao generatori energetske struje vazduha koja prostrujava sa donjake krila u granicni sloj gornjake vezujuci isti i odlazuci otcepljenje...
Tesko je malo ovo objasniti jednostavno na forumu. Nudim turu u muzeju 20.02. Vreme kacim naknadno pa ko je voljan/ima slobodnog vremena...
Sent from my Sony Xperia
Nema povecanja povrsine krila (na nivou je desetih i stotih delova procenata, dakle zanemarljiva).
Vrste, fiksna, automatska i upravljana. Nidza je pomenuo automatska, postoje fiksna i komandovana. Komandovana su danas na svim komercijalnim/transportnim gde su manuelne komande (hidraulicno bustovanje je podrazumevano ako ga ima, tj. nisam ciljao na sajle) i svim FBW sistemima.
Varijante, na citavom polurazmahu ili samonja delu (ispred krilaca/elerona).
NE povecavaju uzgon!!! Hendli-Pejdz i nosna pretkrilca povecavaju krivinu aeroprofila, tj. zakrivljenost tetive aeroprofila. HP cak u granicni sloj na gornjaci krila ubacuju novu struju vazduha, vece energije i time odlazu otcepljenje struje na gorrnjaci.
Efekte navedoh, pomeranje dijagrama u levo. Sta to znaci? Sa pretkrilcima ces ISTU silu uzgona imati sa manjim napadnim uglom vazduplohova. Kraci stajni trap, manji otpor i potrebna snaga motora. Napadni ugao - ugao izmedju poduzne ose vazduplohova i vektora brzine. Ako na takvo krilo dodas i zakrilca, povecace ti se i kriticni napadni ugao i ukupna sila uzgona. Kriticni napadni ugao - napadni ugao u kome je sila uzgona maksimalna.
Posao zakrilaca je nesto sasvim drugo. Ona (pojedina) povecavaju povrsinu ali drasticno menjaju krivinu tetive profila. Ta, koja povecavaju porsinu, ujedno rade i kao generatori energetske struje vazduha koja prostrujava sa donjake krila u granicni sloj gornjake vezujuci isti i odlazuci otcepljenje...
Tesko je malo ovo objasniti jednostavno na forumu. Nudim turu u muzeju 20.02. Vreme kacim naknadno pa ko je voljan/ima slobodnog vremena...
Sent from my Sony Xperia

-
- Postovi: 6434
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:34
- Garaža: Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm-2 150, Opel Corsa D 1,4 FL
- Lokacija: Šid, Srbija
Re: Ratna tehnika
Vec smo pisali ovde o Su-34 i o tome sta se nalazi u repu....evo dokaza da tamo nema nikakvog radara

хостинг фото
Mlaznik turbo-startera ТА14-130-35

хостинг фото
Mlaznik turbo-startera ТА14-130-35
Re: Ratna tehnika
Cica Maco, lep gest!
Re: Ratna tehnika
Da malo ispravim stvari.
Na prikazu krila sa prethodne strane, ono sto je pod brojem 5 i 6 prikazano kao predkrilca su dve razlicite stvari pa su zato na prikazu razlicite boje. 5 je Kriger flaps a 6 je slot. Razlicitog su oblika ali imaju istu funkciju. A to je da povecaju uzgon promenom krivine aeroprofila (isto kao i flapsovi/ zakrilca).
Slotovi imaju dva polazaja za razliku od flapsova koji imaju vise polozaja. Kriger flapsovi iamju samo jedan polozaj.
Normalno se izvlace kada se izvlaci i flaps (komandovano).
Mogu se izvuci i automatski (auto slot sistem) kad god avion oseti pad brzine i potrebu za povecanjem uzgona u kriticnoj fazi leta.
Kod Boinga su flapsovi 1,5, 10, 15, 25, 30, 40. Slotovi su samo extended i full extended.
Kod Airbusa su flapsovi 1,2,3,4.
Kod DC9 pilot je rucno izvlacio i slotove pa je bila komanda flaps __, slot __.
F16 sam izvlaci flapsove od momenta kada se ispuste tockovi, avion kompletno sve sam radi, pilot i ne zna sta se dogadja sa manevarskim povrsinama krila.
Maca je malo sve zakomplikovao a po negde i izgresio, ali recimo da nije bitno...
Na prikazu krila sa prethodne strane, ono sto je pod brojem 5 i 6 prikazano kao predkrilca su dve razlicite stvari pa su zato na prikazu razlicite boje. 5 je Kriger flaps a 6 je slot. Razlicitog su oblika ali imaju istu funkciju. A to je da povecaju uzgon promenom krivine aeroprofila (isto kao i flapsovi/ zakrilca).
Slotovi imaju dva polazaja za razliku od flapsova koji imaju vise polozaja. Kriger flapsovi iamju samo jedan polozaj.
Normalno se izvlace kada se izvlaci i flaps (komandovano).
Mogu se izvuci i automatski (auto slot sistem) kad god avion oseti pad brzine i potrebu za povecanjem uzgona u kriticnoj fazi leta.
Kod Boinga su flapsovi 1,5, 10, 15, 25, 30, 40. Slotovi su samo extended i full extended.
Kod Airbusa su flapsovi 1,2,3,4.
Kod DC9 pilot je rucno izvlacio i slotove pa je bila komanda flaps __, slot __.
F16 sam izvlaci flapsove od momenta kada se ispuste tockovi, avion kompletno sve sam radi, pilot i ne zna sta se dogadja sa manevarskim povrsinama krila.
Maca je malo sve zakomplikovao a po negde i izgresio, ali recimo da nije bitno...
Re: Ratna tehnika
cica maco ubaci termin kad budes znao, ja sam na aerodromu taj dan, nadam se da cu imati vremena da se upoznamo bar 

Re: Ratna tehnika
Može neki termin za forumaše da se napravi, verovatno ima dosta zainteresovanih.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Ratna tehnika
Slazem se cak bi i novosadjani navratili 
Послато са GT-I9300 уз помоћ Тапатока

Послато са GT-I9300 уз помоћ Тапатока