Vozili smo: Škoda Rapid
28.07.2012.
Pravi automobil u pravo vrijeme
Prije svjetske premijere zakazane za Pariz Motor Show ove jeseni imali smo priliku sjesti za upravljač najnovijeg Škodinog modela Rapid. Itinerer od Beča do Bratislave potvrdio je uspješnost koncepcije nove kompaktne limuzine s kojom se planira izvršiti prodor na sva svjetska tržišta. Na početku prodaje, predviđene za posljednji kvartal ove godine, nudit će se šest motora-četiri benzinska i dva dizelska. Najjači benzinac i slabiji dizelaš moguće je naručiti u paru sa DSG mjenjačem sa sedam stepeni prenosa.
Iz Bratislave: Alden Hadžagić
Škodina ofanziva novih modela ne jenjava. Ubrzo poslije predstavljanja najmanje Škode Citigo, čiji smo test upravo završili, imali smo priliku voziti najnoviji model iz Mlade Boleslave, Rapid. Na osnovu prethodno objavljenih fotografija i iskustava sa konceptom MissionL, premijerno otkrivenom prošle jeseni u Frankfurtu, zaključili smo da se radi o kompaktnoj limuzini promišljeno postavljenih proporcija. Prilikom preuzimanja testnog automobila s aerodromskog parkinga vidjeli smo da nas osjećaj nije prevario. Model sa dimenzijama pozicioniranim između Fabije i Octavije prezentira novi dizajnerski jezik koji će se ubrzo primijeniti na svim budućim modelima češkog proizvođača automobila. Najupečatljiviji je prednji dio sa novim logom ponosno postavljenim na vrhu prednje haube. Ispod je maska motora sa vertikalnim rešetkama koja snažno asocira na onu već prisutnu na gradskom mališanu Citigo sa, također, novim logom. Velike, moderne, svjetlosne grupe i masivan odbojnik nagovještavaju da se radi o prostranom i čvrstom automobilu. Bok sa konkretno naglašenim linijama daje poseban karakter cijelom vozilu što i jeste bio cilj dizajnerskog tima. Na taj se način napravio dovoljno veliki odmak od neizbježno usporedive Octavije. Zadnjim dijelom dominiraju za Škodu već tradicionalne ''C'' svjetlosne grupe. Na prvi pogled Rapid izgleda kao da ima četvora vrata, odnosno klasični limuzinski poklopac prtljažnika. Takvo je rješenje namijenjeno klasičarima. No, naši testni automobili imali su znatno praktičnija peta vrata koja ''opipljivo'' olakšavaju pristup prtljažniku zapremine 550 litara. Prije službene večere šuškalo se o karavanskoj verziji. Neslužbeno smo saznali da je sve spremno ali da je ''odozgo'' aktivirano ''crveno svjetlo'' do daljnjeg. Očekivano, zadnja je klupa djeljiva u omjeru 60/40 što dodatno uvećava transportne mogućnosti. Obzirom da se radi o nešto kraćem modelu od Octavije (Octavija I- 4.51m, Octavija II- 4.57 m, Rapid 4.48 m) to je svojevrsno iznenađenje. Tajna leži u međuosovinskom razmaku koji je sa 2.6 m veći od onog u Octavijama prve i druge generacije (Octavija I- 2.51m, Octavija II- 2.58m). Kada smo već načeli temu dimenzija karoserije recimo da je Rapid širok 1.71m i visok 1.46m. Uživo djeluje veoma skladno i nema sumnje da će dizajn biti snažan adut za prodor na sva svjetska tržišta.
Rapid? Ime vam zvuči poznato? Naravno jer češki proizvođač automobila sa (pre)bogatom tradicijom već treći put na karoseriju stavlja oznaku Rapid. Prva se generacija proizvodila od 1935. do 1938. godine. Postojala je i kabriolet verzija koja je tih godina postizala čak 110 km/h. Drugi je put ime Rapid korišteno na kupe izvedbi modela 105/120- 130 (u proizvodnji od 1984. -1990.) dok je Škoda još uvijek bila samostalna marka. Slijedom događaja treći Rapid dolazi kao potpuno novi model razvijen u sklopu koncerna VW i kao takav, izuzev imena, nema dodirnih tačaka sa prethodnicima...
Tvorci Rapida ne skrivaju da se radi o modelu čija bi nabavna cijena trebala pogodovati tržištima sa slabijom kupovnom moći. Usprkos tome to se na vrlo mjesta osjeti prilikom sjedanja za komade. Iako se sva četiri prozora pokreću električnim putem na vozačkim se vratima nalaze samo dva prekidača- za vozačev i suvozačev prozor dok su komande za zadnje prozore pod isključivom kontrolom putnika za zadnje klupe. Neobično ali ništa bitno. Ljepša će polovica vjerovatno negodovati zbog izostanka ogledala u sjenilu za sunce ispred vozača čak i u paketu ''Elegance''. Negdje se moralo štedjeti i čini se da su Škodini razvojni inženjeri to činili na najbezbolnijim mjestima. Dizajn i ugrađeni materijali ali i sve ostalo ostavlja više nego solidan utisak. Na preciznost spojeva već smo se uvjerili na trenutno dostupnim modelima Škode pa sada nismo ni očekivali lošiju izvedbu. Ali ono što iznenađuje jeste kvaliteta automobila ''nulte'' serije. U odnosu na Octaviju veći međuosovinski razmak daje dosta prostora na svim putnicima čak i u zadnjem dijelu kabine. U prilog tome idu i nešto tanja sjedišta najnovije generacija koja bez narušavanja komfora daju još više slobodnih centimetara za smještaj koljenja. Njemački pedantno organiziran kokpit jasno stavlja na znanje da je Rapid nastao pod okriljem VW-a što ne nosi ništa negativno. Dapače! Uostalom transfer tehnologije u oba smjera nije nepoznata stvar. U doba kada su Škode vozili japanski Carevi Mercedes-Benz kopirao je Škodina rješenja ovjesa a i mnogo čega drugog. Uz Mercedes činili su to i ostali...
Vozeći Rapid lako smo zaključili da prostora, kako za putnike tako i prtljagu, i komfora ne nedostaje. Već će osnovi paket biti bogato opremljeni dok se nešto zahtjevnijim kupcima na raspolaganje stavljaju bogatiji i samim tim skuplji paketi opreme. Kome ni to nije dovoljno uvijek na raspolaganju ima katalog dodatne opreme koji sadrži niz luksuznih detalja. Posebno nas je fascinirala zvučna izolacija. U prostor predviđen za putnike zaista se probija samo mali broj decibela koje generira pogonska grupa, ovjes i probijanje otpora zraka.
Tokom vrlo emotivne prezentacije oduševilo nas je nekoliko stvari nastalih na temeljima filozofije ''Simply Clever''. U poklopac rezervoara integrisan je strugač za stakla sa prozirnom površinom koja služi kao povećalo. To rješenje osobama koje moraju nositi naočale za čitanje olakšava čitanje podataka sa naljepnice na kojoj piše pravilan pritisak u gumama, vrsta goriva...No, posebno nas je fascinirala obloga velikog prtljažnika sa dva lica. Prvo lice je standardna obloga dok okretanjem na ''B'' stranu zateknemo gumenu površinu otpornu na habanje i vlagu. Ništa manje nije vrijedno ni učvršćivanje kopče pojasa na zadnjoj klupi kada se pojas ne koristi. Putnik će na najzgodnijem mjestu naći kopču koja se obično ''sakrije'' na teško dostupnu poziciju. Takva rješenja djeluju kao magnet za kupce i za svaku su pohvalu.
Baš kao vanjski dizajn i unutrašnjost zaslužuje visoke ocjene.
Odmah na početku prodaje, planiranoj za posljednji kvartal ove godine, nudit će se široka lepeza pogonskih jedinica- četiri benzinske i dvije dizelske. Istaknimo da će se najjači benzinac, 1.4 litreni TSI sa 122 KS, i 1.6 litreni dizelaš snažan 90 KS uz adekvatnu nadoplatu, moći naručiti u paru sa izvrsnim DSG mjenjačem sa sedam stepeni prenosa.
Ispod prednje haube baznog Rapida nalazi se 1.2 litreni MPI trocilindrični benzinac sa 75 KS. Na stepenici više dolazi motor iste zapremine ali uz oznaku TSI koja otkriva turbo tehnologiju. Ovisno o izvedbi isti agregat na prednju osovinu šalje 86, odnosno 105 KS. Trenutno se na vrhu benzinske ponude nalazi se već spomenuti 1.4 litreni TSI agregat snažan 122 KS.
Ljubitelji dizelaša na raspolaganju imaju 1.6 litreni TDI CR (common-rail) s dva nivoa snage- 90 i 105 KS. Svi su agregati od ranije poznati jer se ugrađuju niz VW modela.
Mi smo na prezentaciji vozili benzinac sa 86 KS i jači, 105 KS, dizelaš. Oba su motora bila uparena sa manuelnim mjenjačima sa pet stepeni prenosa (benzinac od 105 KS u kućištu mjenjača ima stepen prenosa više). Bez obzira na odabranu verziju osjećaj pod desnom nogom je odličan. Ipak recimo da je većina novinara s kojima smo imali priliku diskutovati gotovo jednoglasno donijela zaključak kako je benzinac uvjerljiviji iako na papiru raspolaže sa 20 KS manje. Tehnologija TSI agregatu daje neočekivano veliku elastičnost. Nakon naglog potapanja desne pedale kazaljka obrtomjera brzo odlazi u gornja područja pa je obilaženje sporijih vozila lagan zadatak. Dizelašu ipak treba malo više vremena da se ''probudi'' pa se uvjerljivija ubrzanja mogu ostvariti prebacivanjem u niži stepen prenosa. Na dobro odabranom itinereru zaključili smo kako smo za ručicom mjenjača češće pozezali vozeći dizelaš. Na osnovu pročitanog nije teško zaključiti da nas je benzinac prijatno iznenadio, tim prije što se pokazao kao više nego skroman potrošač bezolovnog benzina. Kapa dole!
Veoma visoke ocjene mogu se dati upravljačkom mehanizmu koji u svakom trenutku vozaču daje dovoljno povratnih informacija bez obzira na trenutnu brzinu kretanja. Dakako, ni osjećaj prilikom kočenja nije ništa lošiji. Desno stopalo uvijek će pravilno dozirati silu kočenja pa će se nadzorna elektronika aktivirati samo u ekstremnim situacijama.
Zbog smanjenja troškova, ali bez narušavanja performansi, umjesto kompliciranog multilink ogibljenja ugrađena je dobra stara i na milionima automobila provjerena kruta osovina. Tokom vožnje ostavila je dobar utisak pa niti jednog trenutka nismo žalili za pomodnim multilinkom.
Neoboriva je činjenica da Rapid bude snažne asocijacije na Octaviju I ali u znatno modernijoj interpretaciji. Većina pita u čemu je smisao plasiranja na tržište veoma bliskih modela? Prvo: Rapid spada u ''A'' segment (36% tržišnog udjela) unutar kojeg kompaktne limuzine čine čak 42% prodaje. Do 2020., što realno nije tako daleko, ''A'' segment će apsorbovati čak 50% isporučenih automobila. Drugo: u pripremi je potpuno nova generacija Octavije koja će po svim parametrima ulaziti u klasu više nego do sada. Logično, to će se odnositi i na cijenu pa se širom otvaraju vrata odlično koncipiranom Rapidu. Time je izbjegnut ''kanibalizam'', ne tako rijetka pojava u auto industriji. Jedan od presudnih faktora za uspjeh nekog novog modela jeste dobro pozicioniranje cijene. Sve naznake ''govore'' da će se cijena Rapida pravilno odrediti prema specifičnostima svakog tržišta. Barem za sada sve ''miriše'' na dobro.
Izvor:auti.ba
http://auti.ba/index.php?sel=news&type= ... &view=5359
Live TODAY as each breath is precious and will never come again.