Na upravo završenoj konferenciji za medije crnogorske Vlade, najavljena je prodaja četiri aviona G‐4, tri laka školska aviona UTVA‐75, jednog simulatora leta za avion G‐4 i značajna količina rezervnih delova, opreme, motora i alata za njihovo održavanje.

– Strategijskim pregledom odbrane Crne Gore, iskazano je opredeljenje Ministarstva odbrane da Ratno vazduhoplovstvo Crne Gore razvija helikopterske snage, a da se suverenitet nad vazduhšnim prostorom obezbedi kroz izgradnju održivog sistema kontrole, nadzora i zaštite vazdušnog prostora zajedno sa partnerima i saveznicima – izjavio je komandant Vazduhoplovstva Crne Gore, pukovnik Živko Pejović.
Procenjeno je da zadržavanje ovih vazduhoplova nije racionalno s obzirom na njihove mogućnosti, troškove obuke, eksploatacije, održavanja aviona i naoružanja kao i ograničen vek upotrebe. Ujedno je odlučeno da se suverenitet nad vazdušnim prostorom obezbedi kroz održivu izgradnju sistema kontrole, nadzora i zaštite vazdušnog prostora zajedno sa partnerima i saveznicima, objasnio je Pejović.
Odluka o prodaji aviona opravdana je i time što na tržištu još uvek postoji interesovanje za avione G-4 i Utva-75 kao i njihove rezervne delove, alate i opremu.
Na konferenciji je rečeno da će sredstva koja bi se dobila prodajom svega navedenog upotrebila u cilju nabavke novih srednjih višenamenskih helikoptera koje Crna Gora danas ne poseduje i za kojima ima potrebe.
Vazduhoplovstvo Vojske Crne Gore danas nema adekvatne helikoptere za zadatke traganje i spasavanja, medicinske evakuacije, transporta kopnenih snaga vojske, podršku civilnim strukturama u vanrednim situacijama. Postojeće Gazele imaju vrlo ograničene mogućnosti za pomenute zadatke.
Njihovo Ministarstvo odbrane je 24. juna 2015. formiralo interresornu komisiju koja je izvršila procenu početnih cena 4 avona G-4, tri aviona Utva-75, simulator leta za avion G-4 kao i 3789 pozicija (287910 komada) pripadajućih rezervnih delova, opreme i alata neophodnih za njihovo održavanje. Ministarstvo finansija je 19. januara ove godine dalo pozitivno mišljenje o ovoj informaciji koju je sačinila komisija.
Četiri aviona G-4 procenjena su na oko 4,27 miliona evra, simulator za G-4 milion evra, 18 motora Viper 632 na 600 hiljada evra a ukupna cena svega što se prodaje je oko 15,35 miliona evra.
Nakon osamostaljenja Crne Gore 2006. godine na aerodromu Golubovci kod Podgorice ostalo je 17 aviona G-4 “Super Galeb“ i 4 školske Utve-75. Prvo je aprila 2010. postignut sporazum sa Srbijom koji je podrazumevao razmenu dobara i kompenzaciju, u međudržavnom sporazumu u kome se našlo 6 G-4 koji su u oktobru iste godine preleteli na aerodrom Batajnica.
Nakon toga je 7 aviona prodato hrvatskoj privatnoj firmi ZPZ Aerospace koja je krenula sa remontom dva aviona koji su se nalazili na slovenačkom aerodromu Brnik, gde se i nalazil sedište firme koja se bavi održavanjem vazduhoplova.
Preostalih 5 je bilo uskladišteno na aerodromu Lučko kod Zagreba. Postojale su informacije da će ta firma ponuditi RV Hrvatske iznajmljivanje dva aviona ali se verovatno radilo o pokušaju komercijalizacije vojnih aviona. Posao do danas nije realizovan.
U Crnoj Gori je tako ostalo 4 aviona G-4 (avioni 23647, 23690, 23692, 23729) koja su bila u najboljem stanju a dva su jedno vreme bila pod upravom Aero kluba “Naša krila“. Avion 647 proizveden je 1986, avioni 690 1987, 692 1988. godine a primerak 729 je proizveden 1991. Dva crnogorska aviona letela su sve do 2012. – oktobra iste godine donesena je odluka da se i oni prodaju ali su avioni do danas ostali na Golubovcima.
Od 6 aviona koji su stigli u Srbiju do danas je remontovan samo jedan avion a na remontu se nalaze još dva. RV i PVO Vojske Srbije poseduje 22 aviona ovog tipa među kojima se nalazi i jedan tegljač meta N-62T. Avioni su proizvedeni u periodu od 1980-1991. a trenutno se može računati na manje od deset aviona od kojih je većina remontovana u proteklih nekoliko godina.

Stajanka aviona G-4 koji su stigli iz Crne Gore na aerodromu Batajnica nakon dolaska dva poslednja aviona, oktobar 2010.
U vazduhoplovnom zavodu ‘’Moma Stanojlović’’ ima aviona koji su na remontu i poslednjih godina je sa radova godišnje izlazio po jedan avion. Životni vek ovog tipa aviona je 30 godina ali je pre izvesnog vremena produžen za 8 godina i trebalo bi da služi do perioda od 2018. do 2029. godine. Ukoliko bi avioni bili modernizovani mogli bi ostati u upotrebi i do perioda 2030-2035.
Za Super Galeba je odavno predviđena modernizacija i to na standard G-4MD gde bi bila modernizovana pre svega elektronska oprema a projekat je više puta odlagan usled nedostatka finansijskih sredstava ali i volje. Prvobitno se spominjalo 14-15 aviona da bi poslednja informacija govorila o svega 9 modernizovanih aviona.
Realizacija projekta je nekoliko puta odlagana iz mnoštva razloga a rebalans budžeta i preusmerenje sredstava su uglavnom redovno sprečavali početak modernizacije. U budžetu za ovu godinu takođe se nalaze izdvojena sredstva za modernizaciju ovog aviona.