goblin je napisao:
Tokom cele diskusije koristim termin "radar" ili "laserski radar" (zbog toga sto dzemeri nisu efikasni protiv onih starih radara sto odavno nisu u funkciji) cisto kao laicki izraz i mislim da je svima jasno na cega mislim i da nema potrebe za strucnom terminologijom.
Sto se tice emisije, gledao sam je i ono je smejurija. Evo ja koristim ometace vec desetak godina i bilo mi je smesno da jedan "ozbiljan" novinar nece ili ne zna da napravi kvalitetnu reportazu o necemu sto je u sirokoj upotrebi i ponudi na trzistu a sto 100% blokira bilo koji vid merenja brzine.
Sto se tice presretaca, opet dzabe mi pises strucnu terminologiju.
A kad kazes da nikakvi ometaci nemaju efekta na kamere, sta je onda fama?
Koristim najlaickije termine koji su svuda u svetu jasni, mislim da ti brkas sta je sta i otuda pises da su isto svi uredjaji.
Kakav novinar, ne znam koliko znas tecno nemacki i da li dobro razumes kako se vrsio test?
Emsija se vec nekoliko puta prikazivala na nemackom javnom servisu, test su sproveli inzenjeri Decra i zaista ne razumem otkuda mislis da je ono sto se emituje na TV neobiljno pripremljeno.
U emisiji je pokazano kako jammer ne blokira 100% merenje brzine, i to kristalno jasno prikazano uzivo.
To isto navodi i proizvodjac.
Od 4-5 modela samo jedan jedini jammer je uspesno prevario na testu. I naravno poznat je policiji.
Fama je jedna od firmi koja proizvodi razne uredjaje.
Pisem bez strucnih termina, to su opste poznati nazivi u sirokoj upotrebi sirom sveta sa istim znacenjem.
Presretace Pro Vida sistema ne mozes da ometas jer oni snimaju foto kamerom u vidljivom spektru, i prikazuju tebi kao uhvacenom vozacu video snimak u samom vozilu. Sve se jasno vidi, ukljucivo i predjeni metri puta, snimljeni znakovi ogranicenja koje prekris, snimak odstojanja do vozila ispred i iza tebe, i jos sijaset podataka.
Izmedju ostalog osim za prekoracenje brzine presretac se koristi za kaznjavanje voznje branik na branik kada je prekrsaj za nedovoljno rastojanje izmedju vozila.
Kada se vozac kamiona uhvati u tom prekrsaju (a 200m je minimalno rastojanje) kazna je oko 800 eura a nakon 3 kazne se gubi C dozvola i ide na ponovnu obuku uz naravno zabranu rada vise meseci.
Pro Vida uopste nije naivan merni sistem kako ti predstavljas u odnosu na mogucnosti jammera.
Svake nedelje popodne na TV policija (ima svoju emisiju) emituje isecak takvih realnih snimaka, stotine vozaca su uspesno snimljene a od toga su neki snimljeni sa jammerom sto se i prikaze. Sve zajedno sa zaplenom vozila kada dodje posebna ekipa a vozaca privede policija dok druga ekipa obezbedi tranport auta.
Nikakva fikcija za TV, redovno se desava po inostranstvu gde je uostalom i najveci broj takvih uredajaja, najveci broj prekdsilaca brzine, najveci broj kupaca uredjaja, najveci broj procesuiranih slucajeva.
Zar ti stvarno verujes da policija i drugi drzavni organi nemaju uvid u to sta se nudi na trzistu, i da nisu prvi korisnicni jos pre nego sto se pojavi u radnji.
Jammer ili bilo kakav ometac ne moze da ometa fotografisanje tj snimak kamerom kao sto radi sistem firme Pro Vida (danski).
To ti pricam vrlo laicki, kao konzument javno dostupnih priloga na televizijama i raznih testova a tek ako bi se zavirilo u tehnicku dokumentaciju i udubilo malo vise strucno bi mogli vise pricati.
To sto ti nisi nigde za 10 godina, ovde ili po svetu, naleteo na presretaca koji snima kamerom je vise stvar tvoje srece nego cinjenica da jammer uspesno ometa video kamere.
U Slovackoj su pre 2 godine vrsili snimanje kamerama sa nadvoznjaka na auto putu. Bez dileme ti lako utvrde brzinu kretanja, prisustvovao ubedjivanju jednog takvog upornog kao ti u verovanju da je prevario sistem.
Inace tamo u Slovackoj je sistem firme TAG (vidjao si mozda to ime na trkama F1).
Itd, ima vise firmi koje prave sisteme kontrole, ima raznih tehnologija a prica kako policija i kontrolne tehnicke laboratorije ne umeju da pronadju jammer je po mom misljenju samozavaravanje.
Jammeri su imali svrhu protiv stacionarnih lidara, protiv sistema kamere u pokretnim vozilima su bezuspesni iz samog nacina rada presretaca. Na salje merac brzine nikakve signale da bi ga ometao, kao sto i ne prima nikakve signale od vozila da bi jammer ometao njihov prijem.
Laicki, Pro Vida lokuje referentni sistem prema stubicima pored puta, vremenski se sinhronizuje na GPS i dalje je prosta matematika da se dobije brzina vozila ispred bez ikakvih signala ka i od vozila koje se meri.
Nema signala, nema ni ometanja njega time.
To sto ti pricas mislim da se odnosi na sisteme merenja iz proslog veka koji se mogli ometati.