Gubitak vrednosti vozila

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
goblin
Banned
Reactions:
Postovi: 3364
Pridružio se: 18 Nov 2014, 23:23
Lokacija: Novi Sad

Re: Gubitak vrednosti vozila

Post od goblin »

Xepoj87 napisao:A, pa lepo je to kada gledas cene novih u Srbiji, a cene polovnih poredis u Nemackoj ;)
A sada pogledaj cene u Nemackoj, pa javi sta si saznao, moja prognoza je da ces saznati ono sto sam ja vec napisao.
Nije mi bilo tesko ponovo da proveravam i dosao sam do istih rezultata.

Evo skinuo sam cene novih automobila u Nemackoj sa ovog sajta (mada se mogu skinuti i sa nekih drugih)
http://www.autoviva.com/new-car-prices?f_country=2

Cene novih dizel varijanti oko 250KS
CLS – 63.427
Panamera – 80.183

Polovnjaci od 2015 do 30.000km
CLS – oko 47.000, pad vrednosti 26%
Panamera – oko 70-72.000 pad vrednosti 12-13%

Polovnjaci od 2012, ispod 200.000km (namerno da bi izbacili iz poredjenja taj CLS sa preko 200.000km koji ti je smetao)
CLS – oko 28.000 pad vrednosti 56%
Panamera – oko 44.000 pad vrednosti 45%

Linkove za polovnjake sam vec kacio.

I sta sad?
Hoces da kazes da Panamera ne drzi bolje cenu?
Evidentno je da Panamera u proseku drzi cenu bolje za oko/preko 10%, sto na te cene nije uopste mala razlika.
Baci pogled i na ovaj link, nismo ni ti ni ja najpametniji ali nismo jedini koji su se bavili ovom tematikom.
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Gubitak vrednosti vozila

Post od Laki021 »

Au Mercedes najgori od svih premium marki, sad imamo odlican argument i referencu za ubuduce :)

Ugalvnom neki zakljucak je, kupiti Daciu :)
goblin
Banned
Reactions:
Postovi: 3364
Pridružio se: 18 Nov 2014, 23:23
Lokacija: Novi Sad

Re: Gubitak vrednosti vozila

Post od goblin »

Ma ja generalno i ne volim nesto ta njihova istrazivanja i ne tvrdim da su uvek upravu, ali eto samo sam svoju tvrdnju podkrepio jos jednim dokazom.
Dok je gore postavljene procene jednostavno nemoguce osporiti, cak i ako se nadje neka bas specificna situacija gde bi se Merc ili Audi drzali na nivou Panamere, opet to uglavnom moze biti izolovan slucaj kada je neko od njih bas u toj godini izbacio restaijling ili nesto slicno... ali u globalu opet Panamera bolje drzi cenu sto se jasno vidi i to sa odlazecim modelim sto je tek za respekt.
Korisnikov avatar
Milos
Reactions:
Postovi: 9057
Pridružio se: 04 Feb 2012, 23:30
Garaža: tedeijevi geteijevi

Re: Gubitak vrednosti vozila

Post od Milos »

Laki021 napisao:Au Mercedes najgori od svih premium marki, sad imamo odlican argument i referencu za ubuduce :)

Ugalvnom neki zakljucak je, kupiti Daciu :)
Dacia SupeRNova,Karpatska princeza.
Bob Akin : You can't make a racehorse out of a pig . But if you work hard enough at it you can make a mighty fast pig .
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28237
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Gubitak vrednosti vozila

Post od Xepoj87 »

goblin napisao:
Xepoj87 napisao:A, pa lepo je to kada gledas cene novih u Srbiji, a cene polovnih poredis u Nemackoj ;)
A sada pogledaj cene u Nemackoj, pa javi sta si saznao, moja prognoza je da ces saznati ono sto sam ja vec napisao.
Nije mi bilo tesko ponovo da proveravam i dosao sam do istih rezultata.

Evo skinuo sam cene novih automobila u Nemackoj sa ovog sajta (mada se mogu skinuti i sa nekih drugih)
http://www.autoviva.com/new-car-prices?f_country=2

Cene novih dizel varijanti oko 250KS
CLS – 63.427
Panamera – 80.183

Polovnjaci od 2015 do 30.000km
CLS – oko 47.000, pad vrednosti 26%
Panamera – oko 70-72.000 pad vrednosti 12-13%

Polovnjaci od 2012, ispod 200.000km (namerno da bi izbacili iz poredjenja taj CLS sa preko 200.000km koji ti je smetao)
CLS – oko 28.000 pad vrednosti 56%
Panamera – oko 44.000 pad vrednosti 45%

Linkove za polovnjake sam vec kacio.

I sta sad?
Hoces da kazes da Panamera ne drzi bolje cenu?
Evidentno je da Panamera u proseku drzi cenu bolje za oko/preko 10%, sto na te cene nije uopste mala razlika.
Baci pogled i na ovaj link, nismo ni ti ni ja najpametniji ali nismo jedini koji su se bavili ovom tematikom.

Ja ne znam da li se ti namerno pravis blesav ili sada namerno neces da odes na sajtove proizvodjaca i pogledas cenu, a par postova iznad si kod nas na sajtovima proizvodjaca gledao cene.
CLS 350 d Coupé 190 kW (258 PS)
6 Zylinder 137 g/km
5,3 l/100 km 9G-TRONIC 62.058,50 Euro


Sto se tice tih 70-72k eura koje si ti naveo, evo ti nova Panamera sa 300ks dizelom za 69.500e i 15.000km na satu:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... &fnai=prev

S obzirom da taj sajt koji si nasao nije tacan i da je u pitanju 300ks dizel, aj da kazemo da je realnost 85.000e(sto bi znacilo da je jeftiniji od Bmw-a, u sta cisto sumnjam, ali ajde), cena porsea je opala za 17.65%.

E sada, da bi bilo fer i da ne bi trazili CLS koji je presao duplo vise, kada ukucas do 20k km za CLS-a, evo ga ovaj koji je presao samo 20% vise od Panamere, najjeftiniji primerak:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... &fnai=prev

Dakle 17.7%.


Porsche Panamera, sa 85000e, na 70.000e.
Mercedes CLS, sa 62.000e, na 51.000e.
Porsche izgubio 15.000e, Mercedes izgubio 11.000e.
Porsche izgubio 17.65%, Mercedes izgubio 17.7%.
Pri svemu tome je Mercedes presao 20% vise kilometara i dosta je slabiji.


Idemo sada na 2013. i do 100.000km, posto je to jedino meradovno, dok su u garanciji.

Panamera, 44.000e:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... &fnai=prev


CLS, 32.000e:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... &fnai=prev

Porsche nov nije bio 80.000e, to se secam, ali ne mogu da dokazem, tako da cemo to uzeti kao primer.
Porsche sa 80.000e, na 44.000e.
Mercedes sa 62.000e, na 32.000e.
Porsche izgubio 36.000e, Mercedes izgubio 30.000e.
Porsche izgubio 45% vrednosti.
Mercedes izgubio 48% vrednosti.
Mercedes je presao 50% vise kilometara od Porschea.

Jos sam ja siguran da kada bi realno sracunali sa svom dodatnom opremom, razlika u ceni bi jos porasla.
I ovo je samo za dizel, benzinci su u jos goroj poziciji.

Bmw 640d, 2013. do 100.000km, 45.000e:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... &fnai=prev

Cena novog 86.000e, dakle gubitak 41.000e.
U procentima, gubitak je 48%, isto kao i Mercedes, osim sto ima daleko pozeljniji motor, koji bolje drzi cenu.


Bmw 640d, 2015. do 20.000km, 57.000e.
Sa svega 5.700km na satu, izgubio je 29.000e.
Procentualno je izgubio 34%.
Dakle skoro duplo vise od Mercedesa i Porschea kao mlad polovnjak.


Na kraju, svaki primerak Bmw-a i Porschea je procentualno kao nov jos skuplji od Mercedesa, nego sto su klot verzije.




Sto se tice liste koji brand najbolje drzi cenu, odmah sam rekao da Porsche brutalno dobro drzi cenu, ali da Panamera i Cayenne nisu u toj prici.
Pogotovo sto se u tim listama ne uzimaju cene zaista placenih vozila, nego kataloske cene, kao sto smo mi ovde uradili, te ispada da Porsche jos bolje drzi cenu, a vecina ima 50k eura opreme u sebi.
Dodatno, konkretno Bmw na ovoj listi ne prodaje mnogo skupih automobila, cak i nema ni priblizno skupe kao sto je S63 sedan, S63 kupe, S65 sedan i kupe i slicni, dok Mercedes u dobrom broju prodaje ta vozila kojima se sunovrati cena za veoma kratki period.
GL takodje, SL, to je sve ono sto Bmw nema u ponudi, a kosta brutalno mnogo i daleko se vise gubi na njima.
AMG odeljenje generalno prodaje dosta vise automobila od M odeljenja, a svi oni brzo gube cenu.
Takodje Bmw sigurno prodaje procentualno 30% vise dizela u odnosu na Mercedes, a dizeli takodje dosta bolje drze cenu.


U oglasima, od 2012-2015. godine,
Mercedes ima 32.000 dizela, a 18.000 benzinaca,
Bmw ima 38.000 dizela, a 10.000 benzinaca,
Audi ima 33.000 dizela, a 15.000 benzinaca.



Ova izjava mi je zapala za oko:
Evidentno je da Panamera u proseku drzi cenu bolje za oko/preko 10%, sto na te cene nije uopste mala razlika.
Reci ti meni, sta to znaci? Na te cene? Mislis, sto ti Panamera, osim isto u procentima, zapravo izgubi mnogo vise para?
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
ROCK
Reactions:
Postovi: 2735
Pridružio se: 17 Apr 2015, 23:08
Garaža: BMW F30 328i
Lokacija: CH

Re: Gubitak vrednosti vozila

Post od ROCK »

Uh. Koja rasprava :D Svako se drzi svojih izvora koji si razliciti kao i potatci u njima. Sve su to preskupa neisplativa vozila kojima se cena sunovrati za par godina. Pa ko razmislja o postprodajivrlo ce brzo odustati. Profil kupaca je uglavnom onih koji ne mare puno za taj novac i postprodaja ih ne zanima puno. Licno mi ne bi palo na pamet da izdvojim 100 ili 150k eura za auto kojem posle 2 ili 3 godine cena padne 50% ako nemam milione na racunu pa da se ne cimam puno za tih 150k i otplacujem kredite
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28237
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Gubitak vrednosti vozila

Post od Xepoj87 »

Pa to se i ne kupuje kada nemas milione :)

Sent from my Sony
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Korisnikov avatar
shandu90
Reactions:
Postovi: 13371
Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
Lokacija: Novi Sad

Re: Gubitak vrednosti vozila

Post od shandu90 »

To Ameri vole na lizing da uzmu, njihovim doktorima nije problem.

Sent from my LG-H440n using Tapatalk
goblin
Banned
Reactions:
Postovi: 3364
Pridružio se: 18 Nov 2014, 23:23
Lokacija: Novi Sad

Re: Gubitak vrednosti vozila

Post od goblin »

Pa i nije bas tako.
Za auto od npr. 100.000eur. sa koliko mozes kupiti apsolutno svaki model (ne mozes da se bahatis top verzijama i ekskluzvnom opremom, ali mozes kupiti i S klasu i Panameru, Cayenna....), mozes dobiti lizing za koji ces placati ratu oko 1.300eur a ucesce se uglavnom pokriva vrednoscu auta koji se zamenjuje.
A ratu od 1.300eur (cak i sve ostale troskove koji sleduju vlasnika - registracija, osiguranje, odrzavanje...) sebi moze da priusti dosta ljudi koji nisu u "milionima".
ROCK napisao:Profil kupaca je uglavnom onih koji ne mare puno za taj novac i postprodaja ih ne zanima puno. Licno mi ne bi palo na pamet da izdvojim 100 ili 150k eura za auto kojem posle 2 ili 3 godine cena padne 50% ako nemam milione na racunu pa da se ne cimam puno za tih 150k i otplacujem kredite
Ovo poslednje boldovano je tek interesantno, posto velika vecina kupaca automobila iz te klase konstantno vracaju astronomske kredite koji daleko prelaze vrednosti tih auta (mozda ne uvek licno oni kao fizicka lica, vec njihove firme... ali opet se i ti automobili uzimaju na te iste firme...)
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Gubitak vrednosti vozila

Post od Laki021 »

Ma uvek se preteruje sa tim koliko para treba neko da ima da vozi neki auto...
Da je tako kako se ovde pise ne bi videli 3 dobra auta na ulici...
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Gubitak vrednosti vozila

Post od Floyd »

Ma kakvi milioni :)

Auto od 50k će te na period od 5 godina godišnje koštati 7k a auto od 100k - 10k. Računa se da ti automobili imaju garanciju i besplatno održavanje pa je gubitak vrednosti jedino što plaćaš. Ni auto od 10k ne košta free da se vozi. On na ceni ne gubi puno ali zato kod majstora možete da ostavite čitavo bogatstvo ;)

Onaj ko ima milione ne vozi auto od 100k tj vozi ali mu je on jedan od gomile :)
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Gubitak vrednosti vozila

Post od Laki021 »

Ma o cemu pricamo, ko zaradjuje 100 000e kodisnje sta mu je da daje 10 000 godisnje na gubitak vrednosti auta.
Sa druge strane njemu sa tim primanjima treba 30 - 40 godina da nakupi milion, zasto bi iz kog razloga cekao 30 godina da vozi dobar auto ako moze bez problema odmah, ko ziv ko mrtav u medjuvremenu...
goblin
Banned
Reactions:
Postovi: 3364
Pridružio se: 18 Nov 2014, 23:23
Lokacija: Novi Sad

Re: Gubitak vrednosti vozila

Post od goblin »

Ma svako ima neku svoju licnu teoriju i racunicu, i to je normalno.

Npr ja nikada ne bi dao ni pola godisnje zarade za vrednost auta koji kupujem (nebitno da li je lizing ili direktna kupovina).
Tako da mi ta racunica od 100.000e odisnje zarade i kupovina auta od 100.000e ne bi bila prihvatljiva, iako se generalno slazem sa teorijom.

Isto tako nikako ne bi mogao da kupim auto za cisto zadovoljstvo (u mom slucaju Carrera) sve dok ne slozim sve kockice za neke prioritetne stvari u zivotu. To znaci da apsolutno nema veze imam li u datom trenutku likvidnost da kupim takav auto, vec da li su neki zacrtani ciljevi predhodno ispunjeni ili nisu.

A ono sto ne razumem i cak osudjujem, jeste kupovina automobila na lizing ili bilo kakav dug (kredit, rate...) za koji kupac sutra mora da se nervira kada isplacuje rate, a ako je postojala mogucnost da se uzme nesto skromnije sto ce isto zavrsavati posao ali ce se lakse podnositi ekonomski. Ne razumem to kad ljudi svesno ulaze da ekonomski robuju svom autu, ako vec postoji jeftinija varijanta.
Kao sto ne razumem ni prodaju bilo kakve imovine zarad kupovine auta.
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Gubitak vrednosti vozila

Post od Floyd »

Laki je pričao o sigurnim prihodima koji rastu iz godine u godinu a ne o nekim kombinacijama kad jedne godine zaradiš 200 000e a sledeće pukneš 150 000 jer rođa nije uspeo da namesti tender.
goblin
Banned
Reactions:
Postovi: 3364
Pridružio se: 18 Nov 2014, 23:23
Lokacija: Novi Sad

Re: Gubitak vrednosti vozila

Post od goblin »

I ja pricam o sigurnim fiksnim prihodima.

Kombinacije su nesto na cemu jedne godine mozes napraviti xxx.xxx eur. a vec sledece da ne zaradis nista.
Odgovori