+1sasa lbg napisao:oseca se da turbo disel slabije vuce na ovakvoj vrucini.
Koliko troši?
Re: Одг: Koliko troši?
- pedja
- član 001
- Postovi: 15326
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
- Lokacija: Beograd
Re: Koliko troši?
Vratih se. Ovaj put sam izostavio grad.pedja napisao:Octavia 1,9TDI
Beograd-Jagodina
4 osobe, stvari, klima na max
140km, oko desetak u gradu, ostalo na autoputu
prosecna brzina 112kmh, potrosnja po bordu 7.2L
Dakle, Naplatna rampa-Naplatna rampa.
2 osobe, nesto manje stvari nego prvi put, klima nije bila na maksimumu mogucnosti.
120 predjenih km
138km/h - po bordu 6.4l/100km
Re: Koliko troši?
e, to je vec nesto drugo...
Re: Koliko troši?
Kad se kaze klima na maximumu, da li ona tada vise opterecuje motor nego kad je npr.na minimumu ili ga uvek jednako operecuje a mi u kabini samo doziramo rezultat njenog rada?
Sent using Tapatalk
Sent using Tapatalk
Re: Koliko troši?
Probacu da pretpostavim, dakle uzmite sa rezervom ali kontam da je tacno.
Kada kompresor radi on uvek isto opterecuje motor, tj uvek radi punom snagom. Medjutim, kompresor kada odradi svoj deo posla (naduva pritisak i rashladi hladnjak) on se ugasi i sve dok se ne pojavi potreba da se on ponovo aktivira on ostaje ugasen. A to koliko cesto ce se kompresor paliti zavisi od toga koliko je ti koristis unutra, dakle ako ti je na minimumu manje zagrevas hladnjak pa ce se redje paliti kompresor i obrnuto.
Kada kompresor radi on uvek isto opterecuje motor, tj uvek radi punom snagom. Medjutim, kompresor kada odradi svoj deo posla (naduva pritisak i rashladi hladnjak) on se ugasi i sve dok se ne pojavi potreba da se on ponovo aktivira on ostaje ugasen. A to koliko cesto ce se kompresor paliti zavisi od toga koliko je ti koristis unutra, dakle ako ti je na minimumu manje zagrevas hladnjak pa ce se redje paliti kompresor i obrnuto.
Re: Koliko troši?
Jasno...uglavnom utice na potrosnju.
Sent using Tapatalk
Sent using Tapatalk
Re: Koliko troši?
Ja iskreno i ne razumem sta na maximumu znaci...
Da li najjace duva,da li je temperatura na minimumu ili nesto trece?
Sto je niza zeljena temperatura,to ce kompresor vise raditi,a ako je skroz na minimumu,onda radi konstantno(ako je u pitanju automatska,sa manuelnom je pitanje da li se gasi uopste ili samo mesa hladan i topao vazduh,meni je logicno da se ne gasi,tu je najveca razlika izmedju manuelne i automatske),a sto je slabije duvanje(ventilator),to ce takodje duze raditi,jer mu treba vise vremena da ohladi...
Zato je automatski mod najbolji sto se ekonomije tice... Ili je mozda najbolji rucni mod sa zeljenom temperaturom i setovanjem na najjace duvanje,ali ko ce to da podnese
E sada,takodje je pitanje da li se zaista kompresor ikada gasi?
Kola se konstantno greju,a meni iz izduva konstantno duva hladno,sto ne bi bilo moguce da nije stalno upaljena klima...
A moguce je i to sto ja stavim na 23 stepena,dok je napolju 30,pa zato uvek hladi...
Ali u sustini,stednju goriva imate jedino kada je temperatura napolju normalna,do 25 stepeni,a tada je pitanje da li vam zaista treba bas klima
Mada ja palim klimu kada god je napolju vlazno ,jer isusuje vazduh,te smanjuje znojenje i lepljenje
Vrucinu mogu da podnesem,vlagu ne
Da li najjace duva,da li je temperatura na minimumu ili nesto trece?
Sto je niza zeljena temperatura,to ce kompresor vise raditi,a ako je skroz na minimumu,onda radi konstantno(ako je u pitanju automatska,sa manuelnom je pitanje da li se gasi uopste ili samo mesa hladan i topao vazduh,meni je logicno da se ne gasi,tu je najveca razlika izmedju manuelne i automatske),a sto je slabije duvanje(ventilator),to ce takodje duze raditi,jer mu treba vise vremena da ohladi...
Zato je automatski mod najbolji sto se ekonomije tice... Ili je mozda najbolji rucni mod sa zeljenom temperaturom i setovanjem na najjace duvanje,ali ko ce to da podnese

E sada,takodje je pitanje da li se zaista kompresor ikada gasi?
Kola se konstantno greju,a meni iz izduva konstantno duva hladno,sto ne bi bilo moguce da nije stalno upaljena klima...
A moguce je i to sto ja stavim na 23 stepena,dok je napolju 30,pa zato uvek hladi...
Ali u sustini,stednju goriva imate jedino kada je temperatura napolju normalna,do 25 stepeni,a tada je pitanje da li vam zaista treba bas klima

Mada ja palim klimu kada god je napolju vlazno ,jer isusuje vazduh,te smanjuje znojenje i lepljenje

Vrucinu mogu da podnesem,vlagu ne

Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: Koliko troši?
Na Astri mi je granica izmedju klime i grejanja na 25c. Do 24 hladi,kako okrenem tockic i prebaci na 25 krece da duva vruc vazduh....odosmo sad u tehniku.
Sent using Tapatalk
Sent using Tapatalk
- somi-car
- Postovi: 2243
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:50
- Garaža: Skoda Superb, Opel Combo
- Lokacija: BG
Re: Одг: Koliko troši?
Da li je ovo istina?NexT napisao:+1sasa lbg napisao:oseca se da turbo disel slabije vuce na ovakvoj vrucini.
Iskreno, ucinilo mi se juce i prekjuce da je motor malo lenj...ali pomislio sam da mi se ucinilo...
- djiuliju
- Postovi: 1468
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:56
- Garaža: Clio II ph2 1.2 16v
- Lokacija: Jagodina
Re: Koliko troši?
Istina je, vreo vazduh je redji, pa u istoj jedinici zapremine ima manje kiseonika za sagorevanje nego kad je hladniji. E sad, koliko se to oseca, da li vise kod atmo ili turbo motora...ali se definitivno oseti
Re: Koliko troši?
Oseti se, definitivno...
Radili su neko istrazivanje na tu temu, ne secam se u kojoj emisiji... Al koliko me sluzi secanje, optimalna temperatura za turbo dizele je 17 stepeni i 50% vlaznosti... Ili tako nesto...
Radili su neko istrazivanje na tu temu, ne secam se u kojoj emisiji... Al koliko me sluzi secanje, optimalna temperatura za turbo dizele je 17 stepeni i 50% vlaznosti... Ili tako nesto...
- somi-car
- Postovi: 2243
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:50
- Garaža: Skoda Superb, Opel Combo
- Lokacija: BG
Re: Koliko troši?
imam interkuler.
Secam se ko klinac da su mi govorili kako auto najbolje ide posle kise
verovatno su mislili na svez vazduh..
Secam se ko klinac da su mi govorili kako auto najbolje ide posle kise

Re: Koliko troši?
Pa to oni matori dizeli, sto ne mogu preko 1000m, sto ne mogu po suncu, po kisi, po hladnom 
Ne osecam da mi nesto manjka snage. Bas cu pogledati koje su temperature ulaznog vazduha.

Ne osecam da mi nesto manjka snage. Bas cu pogledati koje su temperature ulaznog vazduha.
Re: Koliko troši?
Oseti se bez dileme. Ja bas hteo da kazem kako po mom iskustvu turbo dizle najbolje ide na oko 15 stepeni kad je suv vazduh, kad MaliVuk vec napisa tako nesto. Isto vazi i za auto sa intercoolerom.
@Heroj,
Sigurno se gasi kompresor (jedino moguce da na max podesavanju ne gasi, mada sumnjam jer bi mogao i komrpresor ostetiti ako pretera), ja u principu nikad ne koristim auto opciju na klimi, uvek drzim na manuelnom podesavanju. Nervira me kad mi auto svaki cas drnda podesavanja, pogotovo kad upalim auto a on na auto pocne da duva iz sve snage da bi sto pre postigao zadatu temperaturu. U pricipu potpuno ista stvar kao i sa klimom u kuci, znate i svi da kompresor ne radi svo vreme...
Obicno mozete osetiti kada se ukljuci kompresor, na svim kolima (a znatno vise na slabijim) dok ste u leru motor kao stucne za trenutak jer ga optereti kompresor. Ja sam imao izrazen taj problem na Mondeu, on je bas cimao motor kad upali klimu (ne znam jel to i danas radi), zbog ovoga mi se mnogo puta desilo da mi se ugasi auto u stani kreni rezimu kada ga drzim na kvacilu. Daklre krecem iz mesta, lagan gas, on upali u tom trenutku kompresor i krrrk ugasi mi se auto. Svakako elektronika bi trebala da eliminise ovo, jer cim pali klimu on mora da povecava gas, ali eto na mondeu to nije bas najbolje radilo.
@Heroj,
Sigurno se gasi kompresor (jedino moguce da na max podesavanju ne gasi, mada sumnjam jer bi mogao i komrpresor ostetiti ako pretera), ja u principu nikad ne koristim auto opciju na klimi, uvek drzim na manuelnom podesavanju. Nervira me kad mi auto svaki cas drnda podesavanja, pogotovo kad upalim auto a on na auto pocne da duva iz sve snage da bi sto pre postigao zadatu temperaturu. U pricipu potpuno ista stvar kao i sa klimom u kuci, znate i svi da kompresor ne radi svo vreme...
Obicno mozete osetiti kada se ukljuci kompresor, na svim kolima (a znatno vise na slabijim) dok ste u leru motor kao stucne za trenutak jer ga optereti kompresor. Ja sam imao izrazen taj problem na Mondeu, on je bas cimao motor kad upali klimu (ne znam jel to i danas radi), zbog ovoga mi se mnogo puta desilo da mi se ugasi auto u stani kreni rezimu kada ga drzim na kvacilu. Daklre krecem iz mesta, lagan gas, on upali u tom trenutku kompresor i krrrk ugasi mi se auto. Svakako elektronika bi trebala da eliminise ovo, jer cim pali klimu on mora da povecava gas, ali eto na mondeu to nije bas najbolje radilo.