Motorna ulja
Re: Motorna ulja
Pročitao sam navedeni članak o uljima. Nigde čovek nije naveo glavnu stvar, da ako motor do neke kilometraže nije trošio ulje ili je trošio u nekoj manjoj količini, a onda odjednom potrošnja počinje, da nešto nije u redu. Ili do lošeg -neodgovarajućeg ulja ili je motor popustio - produvao (pretpostavimo da ne pušta ulje - ne kaplje nigde).
O temi ne znam ništa, i o tamo navedenoj teoriji. Ali imao sam primer da reklamiram nov Z10, da troši ulje i to do nekih 20000km. Po zameni proizvođača ulja potrošnja je skroz stala. Sad više ulje ne kontrolišem, jednostavno, nivo se ne pomera. Takođe, stari auto koji sam imao, nije trošio ulje. Nakon nekih godina, potrošnja je krenula sve više i više, menjana je vrsta ulja, ništa nije pomoglo, i na kraju motor je skroz produvao.
O temi ne znam ništa, i o tamo navedenoj teoriji. Ali imao sam primer da reklamiram nov Z10, da troši ulje i to do nekih 20000km. Po zameni proizvođača ulja potrošnja je skroz stala. Sad više ulje ne kontrolišem, jednostavno, nivo se ne pomera. Takođe, stari auto koji sam imao, nije trošio ulje. Nakon nekih godina, potrošnja je krenula sve više i više, menjana je vrsta ulja, ništa nije pomoglo, i na kraju motor je skroz produvao.
Re: Motorna ulja
Meni je po manual-u 25.000km, ali realno na vecim km svi spuste na 20kkm interval. Ja radim nesto cesce, izmedju 15 i 17k, kako mi se uklopi. Blizi mi se treci servis za koji dan. Ne trosi ulje, sve je kako treba, ali zbog 100e godisnje da se dr*am i produzavam interval... Ne vidim svrhu.
Mobil 1 5w30 ESP
Mobil 1 5w30 ESP
Re: Motorna ulja
Davno sam citao taj tekst, ali koliko se secam, covek je govorio o ispravnim motorimaEra napisao:Pročitao sam navedeni članak o uljima. Nigde čovek nije naveo glavnu stvar, da ako motor do neke kilometraže nije trošio ulje ili je trošio u nekoj manjoj količini, a onda odjednom potrošnja počinje, da nešto nije u redu. Ili do lošeg -neodgovarajućeg ulja ili je motor popustio - produvao (pretpostavimo da ne pušta ulje - ne kaplje nigde).
O temi ne znam ništa, i o tamo navedenoj teoriji. Ali imao sam primer da reklamiram nov Z10, da troši ulje i to do nekih 20000km. Po zameni proizvođača ulja potrošnja je skroz stala. Sad više ulje ne kontrolišem, jednostavno, nivo se ne pomera. Takođe, stari auto koji sam imao, nije trošio ulje. Nakon nekih godina, potrošnja je krenula sve više i više, menjana je vrsta ulja, ništa nije pomoglo, i na kraju motor je skroz produvao.

Motor ako nije ispravan moze nivo da stoji, a da opet trosi ulje. A moze i da se povecava.
Ali to su sve neke druge teme, koji izlaze iz okvira motornih ulja

Next, koliko ti ulja staje u motor?
Edit:
Ero, evo ovo bi moglo da ti bude od pomoci:
Ili da to predstavim jasnije, za teške uslove vožnje (Severe Condition):
6000km – sve preko 1 litra je mnogo
10.000km – sve preko 2 litara je povećana potrošnja ulja
15.000km – sve preko 4 litara je povećana potrošnja ulja
Tu je i granica upotrebe (bilo kog) motornog ulja za teške uslove vožnje.
Za normalne uslove (Normal Condition) vožnje:
Do 5000km – potrošnja ne bi trebala da pređe 0,5 litara
7500-10.000km – potrošnja ne bi trebala da pređe 1 litar
15000km – potrošnja ne bi trebala da pređe 2 litara
20 do 30k km (25000km) – potrošnja ne bi trebala da pređe 3 litara; ovo je jako uslovno jer motori sa LL preporukama koriste najkvalitetnija sintetička ulja i u principu troše manje ulja.
Više od 5 litara dolivenog ulja, za bilo koje uslove a po fabrički preporučenom intervalu (za uslove vožnje) je očigledno previše. Ili bolje rečeno: potrošnja servisne zamene (najčešće 3-6 litara) unutar servisnog intervala gotovo nedvosmisleno ukazuje na neki problem sa motorom.
Znam da će vam gore navedene količine izgledati preterane ali to su krajnje granice koje direktno upućuju na servis i detaljnu pretragu uzroka povećane potrošnje ulja. To nije uvek znak da je motor produvao (mada često jeste) ili da mu je kraj blizu već da je potrebna neka intervencija mehaničara. Često se radi o zaptivkama ili filteru oduška, vođicama ventila ili sličnim problemima koji ne traže i generalni remont motora ali intevenciju – DA.
- Saša
- Postovi: 14268
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Motorna ulja
Troši svaki - ako se uzme u obzir princip rada SUS motora i način podmazivanja klipova, odnosno da deo ulja obavezno sagori na zidovima cilindra - mora da troši, samo je pitanje koliko. Moj Puntić troši od prvog dana, u periodu "razrađivanja" (dok se karike nisu uklizale i "legle") mi je posrkao toliko da sam morao da dosipam, no posle se potrošnja stabilizovala i sada nivo lagano pada i pred zamenu (na 15.000 km) je obično na polovini mernog dela šipke ili malo ispod, tako da ne dosipam ništa. 
TT

TT
- srdjanyo
- Postovi: 3499
- Pridružio se: 12 Okt 2014, 11:44
- Garaža: Škoda Fabia Combi 1.9 TDI
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Motorna ulja
Meni je doktor (Stalker) rekao da nema potrebe menjati gradaciju ulja sve dok motor od zamene do zamene ne počne da troši litar ulja.Važi za 10000 km ili godinu dana.
5w30 ili 5w40 i to je takođe bitno.Ovo prvo je za Rusiju i gubernije,a ovo drugo za jug tj.za naše.
Tesla 6.1
5w30 ili 5w40 i to je takođe bitno.Ovo prvo je za Rusiju i gubernije,a ovo drugo za jug tj.za naše.

Tesla 6.1
Re: Motorna ulja
Fabrika preporucuje redovan servis na 30k ili godinu dana, da li prepoloviti na 15k, kakva su misljenja?
- Uroš S.
- Postovi: 10988
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
- Lokacija: BGD
Re: Motorna ulja
To je DO 30k. Po indikatoru sa borda. Obično indikator kaže ranije.
P8 Lite TT
P8 Lite TT
Re: Motorna ulja
To je 2.2 litre vise od mene. Sa dolivanjem od 2.2 litre bih mogao izgurati i 25 sa mobilom1NexT napisao:6.5l

Ako vozis autoput, 20k ti je prava mera, sa tim mobil1 sto si rekao da sipas.
- GJSenna
- Postovi: 512
- Pridružio se: 18 Nov 2013, 19:20
- Garaža: Volvo S60 II, Audi A3 1.8T, bicikl...
- Lokacija: Sweden
Re: Motorna ulja
I meni je dosla zamena. Opet sam po drugi put uzeo Mobil 0W-30 Fuel Economy. Motor dobro radi sa ovim uljem. 15k mada kao sto napisaste vozi se sve autoput pa cu mozda jos 2-3k km da odvozam.
Mahle filter za ulje i neka leva marka filter vazduha.
Mahle filter za ulje i neka leva marka filter vazduha.
- Delija
- Postovi: 18946
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Dobro veče
Jel zna neko koje ulje Porsche (Novi Sad) sipa u VW Polo 1.4 na malom servisu?
Devojci se upalila lampica za ulje na nekih 12k km od proslog servisa - gospodjica nije znala da treba da proverava nivo ulja
Devojci se upalila lampica za ulje na nekih 12k km od proslog servisa - gospodjica nije znala da treba da proverava nivo ulja

Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
- Delija
- Postovi: 18946
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Dobro veče
Cini mi se da bi trebalo da bude Castrol SLX (iliti Edge) Professional Powerflow Longlife III 5W-30.
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Re: Dobro veče
Dizel, benzin?
Mozda sipaju i Magnatec.
Sent from my SM-N910C using Tapatalk
Mozda sipaju i Magnatec.
Sent from my SM-N910C using Tapatalk
- Delija
- Postovi: 18946
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Dobro veče
Benzin, 2010. godiste.
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
- pedja
- član 001
- Postovi: 15352
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
- Lokacija: Beograd
Re: Dobro veče
Nisu ostavili nalepnicu?
U dizele ide Shell, bar u BGu.
U dizele ide Shell, bar u BGu.