Izveštaji o pouzdanosti automobila

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
Xepoj87
Postovi: 26755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Izveštaji o pouzdanosti automobila

Post od Xepoj87 » 06 Jun 2016, 15:14

Sustina je da je ovde sve uzeto na rec vlasnika vozila, to jest kako su oni zadovoljni stvarima i samim time se takva lista ne moze uzeti za ozbiljno.

Sent from my Sony
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.

Korisnikov avatar
Ji 4Tze
Postovi: 7037
Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
Garaža: Honda CR-V 2.0 4WD
Lokacija: Beograd

Re: Izveštaji o pouzdanosti automobila

Post od Ji 4Tze » 06 Jun 2016, 15:33

Zamisli da se uzme na reč od proizvođača, na šta bi to ličilo :)
Boringly average, but also perfect for school run mums

Korisnikov avatar
starac vujadin
Postovi: 10813
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Garaža: De Rosa Merak, KTM Alp Challenge
Lokacija: Beograd

Re: Izveštaji o pouzdanosti automobila

Post od starac vujadin » 06 Jun 2016, 15:38

Ako je veliki uzorak onda i utisci vlasnika imaju težinu...kvantitet utisaka i mišljenja dovodi do rasta kvaliteta tog mišljenja. Ako je "znam jednog čoveka kome je..." onda to ne vredi ništa. Ali, uzorak stvarno treba da bude vleiki, da bi se razblažili botovi, fanbojevi, itd...Amerikanci imaju dosta razvijenu potrošačku kulturu, udruženja potrošača i utisci njihovih potrošača mogu biti relevantni i dosta objektivni.

Korisnikov avatar
Xepoj87
Postovi: 26755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Izveštaji o pouzdanosti automobila

Post od Xepoj87 » 06 Jun 2016, 15:59

Ma daj, koliko je onih kao Nidza, kojima je ekstra kvalitet kola, a on se ceo raspao tri puta, a koliko je onih kao ja, koji pizde sto su imali 15 kvarova za 200k km...
Koliko njih je objektivno i iskreno?
Koliko je tu procentualno ispitano vlasnika odredjenih marki u odnosu na drugu?
50k ljudi na toliko marki i modela nije nikakav primerak.

Vise sam mislio da je najbolji polazatelj toga neka lista koja uzima podatke kvarova direktno iz baze servisa, a ne nesto sto kompletno zavisi od 100 drugih faktora koji su totalno random.

Sent from my Sony
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.

Korisnikov avatar
starac vujadin
Postovi: 10813
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Garaža: De Rosa Merak, KTM Alp Challenge
Lokacija: Beograd

Re: Izveštaji o pouzdanosti automobila

Post od starac vujadin » 06 Jun 2016, 16:20

U Americi, konkretno, ima takvih udruženja potrošača i grupa koje se bave istraživanjem tržišta i potrošačima, robama koje su potpuno finansijski nezavisne od proizvođača. U Americi je glavna stvar da se odupreš takvim uticajima. Problem neobjektvnih potrošača postoji, ali u mnogo manjoj meri, jer su tamo ljudi manje isfrustrirani i manje lični nego ovde. U Americi (i u drugim razvijenim zemljama) se kola menjaju redovno i često i oni nemaju takav odnos kao mi ovde prema svojim kolima. Ne misliš da je prosečni mentalitet potrošača svuda kao na ovom forumu? Svako ko ima solidne prihode i promeni 5 automobila različitih brendova u 10-15 godina će biti relativno objektivan i neće imati frku da priča loše o svom bivšem ili sadašnjem autmobilu. Tamo su ljudi češće u fazonu našeg Markonija, npr, koji problaju dosta kola i imaju relaksiran odnos oprema onome što su vozili. Pored toga, njihovi fanbojevi se ne javljaju u tolikoj meri na tim izveštajima opštenarodnog tipa. Naravno, da ih ima, to nije sporno, ali je uticaj i značaj ograničen. Zato i pratim šta pišu "Consumers Report" ili "JD Power", npr.

Izveštaji o kvarovima su takođe relevnatni, ali kod njih treba da se obrati pažnja na kvalitet uzorka, jer jedno je uzorak ADAC, drugo je uzorak DECRA, treće su izveštajki iz servisa...

Korisnikov avatar
Xepoj87
Postovi: 26755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Izveštaji o pouzdanosti automobila

Post od Xepoj87 » 06 Jun 2016, 18:00

Ono je em iz UK, a ne iz USA, a drugo, smatram da gresis, jer svuda ima veliki broj ljudi koji velicaju stvar koju oni plate i predstavljaju je kao super, i ako.mozda i nije, i to ne samo vezano za automobile.
Ti velicas Amerikance iz nekog razloga i smatras kako su oni izdignuti iznad zelje da svoj izbor predstave kao super, a zapravo su oni prvi najograniceniji u tom pogledu.

Sent from my Sony
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.

Korisnikov avatar
starac vujadin
Postovi: 10813
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Garaža: De Rosa Merak, KTM Alp Challenge
Lokacija: Beograd

Re: Izveštaji o pouzdanosti automobila

Post od starac vujadin » 06 Jun 2016, 18:06

Ne veličam Amerikance, nego hvalim njihove "consumers reports". Pri tome, njih sam naveo kao dobar primer što ne isključuje druge.

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 31636
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Izveštaji o pouzdanosti automobila

Post od Geza » 06 Jun 2016, 18:50

Consumer reports zadnjih godina ima diskutabilnu reputaciju.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Difermo
Postovi: 58
Pridružio se: 19 Okt 2015, 14:26

Re: Izveštaji o pouzdanosti automobila

Post od Difermo » 06 Jun 2016, 20:08

I lepe li rasprava :D
Interesantno je, sa moje strane gledanja (sobzirom da ne preferiram nijednu marku), sto ste svi upravu :D

Moje misljenje da danas nista nije pouzdano, nikakva lista a kamoli za automobilsku industruju. Pa svaki dan na TV-u cujes kako je ovog meseca ova televizija najgledanija, a sutradan na drugom kanalu za isti mesec ta druga televizija. Sutradan na trecem za isti mesec ta treca.. i tako u krug.

Koja je poenta.. Pa Toyota ce reci da su oni najpouzdaniji, Mazda ce hvaliti svoj brend. Mecka ce sebe dizati u nebo, a o VW da ne pricam. Tako da @Xeroj 87 definitivno ni rec ovlascenih servisa, uvoznika, i same firme ne moze se uzeti za ozbiljno. Pa pogledaj samo kakav lobi imaju Ford i VW u Britaniji. Sve se svodi na fokus i golf. A kad su varali na dizel motorima sto nebi i statistiku pouzdanosti? Po toj logici, posto su nemci najvise varali, ispada da im ni statistike ne treba uzeti za ozbiljno.

Sa druge strane ni vozaci nisu objektivni. Pa za nekoga mali kvar za ne koga veliki. Neko bi rekao da je auto nepouzdan jer mu svremena na vreme, crkne sijalica. Neko je zadovoljan kako mu automobil vuce, dok drugi za isti model nije zadovoljan.

Sve se svodi ko u sta veruje.
Podatak iz servisa i moze i ne mora biti pouzdan. KAd su lazirali zagadjenje, sta ih kosta da laziraju i statistiku. osim sto nece nista platiti niti koga interesuje da proverava tako nesto.

Druga stvar je i odrzavanje. Neko ne odrzava auto uopste, pa onda kaze pokvario se.

Tako da ako bi trazio pouzdanu statistiku, definitivno ne postoji. Jer po meni to bi znacilo da moras da uzmes stanje puteva u zemlji gde se auto vozi. Koliko prelazi, i da li se redovno odrzava. Kako se odrzava. Pa onda da pored utisaka vozaca uzmes statistiku iz svih zvanicnih servisa + (ono najvaznije za zemlje poput Srbije) svih lokalnih servisa (koji naravno ne vode statistiku)
Zasto iz lokalnih.?. Pa nije isto kad u Srbiji sa ovako losim gorivom i ovako losim putevima, slabim odrzavanjem zbog besparice, prvi kvar na Fijatu 500L dobijes na 150 000km a za Golf u Nemackoj prvi slican ili isti kvar nakon 200 000 km.
A takva lista nece postojati ni za milion godina.

Po meni je mnogo pouzdanije ako ispitas 500 ljudi i oni su zadovjni sa tim modelom, dok za drugi je 400 od 500 zadovoljnih. Ima to mozda i vecu tezinu od servisa.

Ali ako neko zelis da istrazuje, najbolje da ide od servisa do servisa, lokalnih i zvanicnih, pa da podeli sa nama :D hehhe

EDIT:

Umalo da zaboravim :rofl: :rofl: .. Po statistici proizvodjaca svaki noviji auto trosi 2 litra vise u realnosti. Pa recimo noviji iz c segmenta u gradu po proizvodjacu trosi 4.7L, a u stvarnosti 6-7L. Pa kad proizvodjac ni potrosnju ne moze istinitu da navede, kako da verujem pouzdanost?

Korisnikov avatar
Xepoj87
Postovi: 26755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Izveštaji o pouzdanosti automobila

Post od Xepoj87 » 06 Jun 2016, 21:07

Niko nije spomenuo proizvodjaca, vec servise, a isti za svaku popravku moraju izdati fiskalni racun i svaka interventija, kao i prodati deo je zaveden.
Nije ni to skroz precizno, jer se opet ne moze uzimati podatak svakog servisa i slicno, trajalo bi 10 godina, ali je najobjektivniji nacin za stvaranje statistike.
Ni statistika prosecne plate se ne radi na vecem primerku od 40, 50% stanovnistva, pa je suludo ocekivati da neko ide i juri po ko zna koliko hiljada servisa i radi statistiku celih brendova koji godisnje ukupno prodaju jedno 100 miliona automobila.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.

Difermo
Postovi: 58
Pridružio se: 19 Okt 2015, 14:26

Re: Izveštaji o pouzdanosti automobila

Post od Difermo » 06 Jun 2016, 21:17

Xepoj87 je napisao:Niko nije spomenuo proizvodjaca, vec servise, a isti za svaku popravku moraju izdati fiskalni racun i svaka interventija, kao i prodati deo je zaveden.
Nije ni to skroz precizno, jer se opet ne moze uzimati podatak svakog servisa i slicno, trajalo bi 10 godina, ali je najobjektivniji nacin za stvaranje statistike.
Ni statistika prosecne plate se ne radi na vecem primerku od 40, 50% stanovnistva, pa je suludo ocekivati da neko ide i juri po ko zna koliko hiljada servisa i radi statistiku celih brendova koji godisnje ukupno prodaju jedno 100 miliona automobila.

Pa prosecna plata je za 50% niza od statisticke. Ljudi imaju sve po minimalac a prosecna preko 40 000 dinara. Kako to ? Pa lepo jer 80% prima minimalac a 20% enormno visoke plate. Pa to dodje na prosecnih 40 000 ili koliko vec :)
Mislim sad oko statistike mozemo da se nagadjamo, propucavmo, ili sta vec, do u beskonacno...

Druga stvar.. koliko je samo izdato crnih fiskalnih. Otkuca a nigde ga ne zavede. A i ti zvanicni servisi su u fazonu "VEZI KONJA GDE TI GAZDA KAZE"

Mislim sve se na kraju svodi na poverenje. Ko kome veruje. JA cu ipak, ako znam 100 ljudi koji imaju auto i ne kvari im se, pre poverovati njima nego nekoj Nemackoj, Japanskoj ili Britanskoj statistici. A jos bolje ako imas komciju mehanicara pa dobijes iz prve ruke, koja kola najvise popravlja

zex
Postovi: 575
Pridružio se: 23 Feb 2013, 17:52
Garaža: Audi A3 Sportback
Lokacija: Darmstadt, Deutschland

Re: Izveštaji o pouzdanosti automobila

Post od zex » 07 Jun 2016, 08:21

Da, ali tu imas i drugi problem, sta jekome kvar i sta se prijavljuje u garantnom roku. Kad neko da npr 100,000 za auto, njemu je i prejak zvuk ventilatora klime (lupam sad) kvar, dok nekome ko da 10,000 za nov auto je sve ok dok ide...Drugo, ne prelaze sve klase i svi ljudi isto. Ima mnogo do nacina voznje, jer zena u velikim stiklama ako odmara nogu na kvacilu, moze da spali lamelu za 100 km...

ljubitelj
Postovi: 6283
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Izveštaji o pouzdanosti automobila

Post od ljubitelj » 07 Jun 2016, 18:56

Difermo je napisao:Po statistici proizvodjaca svaki noviji auto trosi 2 litra vise u realnosti. Pa recimo noviji iz c segmenta u gradu po proizvodjacu trosi 4.7L, a u stvarnosti 6-7L. Pa kad proizvodjac ni potrosnju ne moze istinitu da navede, kako da verujem pouzdanost?
Proizvodjaci ne navode potrosnju po statistici vec po ECE ciklusu voznje uz merenje po tacno predvidjenoj proceduri.
I ta potrosnja je uglavnom tacna i redja manja odstupanja.

Problem je sto ti kao vlasnik i vozac ne koristis auto po ECE ciklusu voznje i samim tim mora da bude vec potrosnja jer vozis znano brze, sa znatno vecim opterecenjem auta, sa znatno vecim udelom kocenja i ubrzavanja i sa prilicno vecim brzinama.

Pouzdanost vozila se dosta dobro statisticki poklapa sa stvarnim stanjem, problem je kada se ubace subjektivni utisci bilo koga. TUV evidencija zatecenog stanja na tehnickim pregledima mozda nije aspolutno tacna u procentima ili brojkama ali veoma pouzdano pokazuje trend pouzdanosti i kvarova na jednom modelu vozila odredjenog godista

Tacno se vidi da na velikom uzorku primeraka isti delovi stradaju u priblizno istom vremenksom intervalu sa priblizno istim primetnim nedostacima.
To je tada pravilo koje potvrdjuje stvarno stanje.
I moze jedan isti model da jedne godine ima jedan tipican kvar a da je vec sledece godine fabrika promenila dobavljaca ili nesto izmenila u konstrukciji i kvar se vise ne javlja tako ucestano.

Treba pazljivo i sa razumevanjem tumaciti razne te statistike i narocito citati uslove pod kojiama se prikupljaju podaci.

ADAC je recimo nepouzdana statistika jer se bazira na pozivima sluzbe pomoci na putu bez obzira na razlog. Tako i prost poziv usled toga sto je auto stao jer nije sipano gorivo na vreme takodje ulazi u statistiku iako nema nikakve veze sa tehnickim stanjem auta. Ili ispraznjen akumulator, zakljucani kljucevi u autu i slicno.

ADAC stoga nije relevantan za zakljucke tehnicke prirode o stanju auta a vise govori o vlasnicima pojedinih marki i navikama (ne)odrzavanja.

Pisma citalaca AUto Bilda takodje nije nikakva validna statistika jer je selektivan uzorak.

DEKRA recimo vrsi sosptveni test necega i na osnovu tog svoj iskustva donosi podatak. To je takodje vrlo pouzdan nacin provere.

Korisnikov avatar
passenger
Postovi: 14231
Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI

Re: Izveštaji o pouzdanosti automobila

Post od passenger » 07 Jun 2016, 19:11

Kija ima po specifikacijama 5.5 litra prosečnu, ja na satu trenutno 6.8 litara. Sa malo jačom vožnjom.
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''

ljubitelj
Postovi: 6283
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Izveštaji o pouzdanosti automobila

Post od ljubitelj » 08 Jun 2016, 10:45

U specifikacijama je ECE potrošnja a na satu je prosečna potrošnja iz tvoje vožnje.

30-50% se više potroši tipičnom vožnjom u odnosu na ECE ciklus nevezano za marku i model vozila.

Naravmo, posledično i deklaracija CO2 odstupa toliko i nema veze realni auto u stvarnosti sa kategorijom Euro 5 ili 6 koja je manje više fikcija na papiru.

U Nemačkoj je nedavno ministarstvo transporta izvrilo merenje na nekoliko uzoraka i utvrdilo jasne paradokse kao na primer da Mercedes Actros kamion sa dizel motorom ima 4 (četiri) puta manje zagadjenje po predjenom kilometru od Mercedesa C220 dizel.

Njihov zaključak je da za kamion proiizvodjač ima mnogo oštriju kontrolu i kazne koje su uvedene pre nekoliko godina su ogromne dok za automobil paktično niko ne kontroliše i još niko nije kažnjen kao proizvodjač.
Actros koristi Adblue tehnologiju u punom obimu, C klasa dizel samo povremeno i samo u nekim uslovima koristi Adblue koji je ugradjen.

BMW je isto provaravan, tu su utvrdili da sistem regulacije zagadjenja dizela je podešen da radi samo u uskom temperaturnom opsegu koji je definisan ECE ciklusom merenja dok stvranosti leti i zimi BMW motori drastično više zagadjuju jer je isključen sistem prečiščavanja gasova.

Za Opel Insinigu dizel su testirali Adblue i ustanovili da je Opel namerno podesio da se potroši tek 0,1 do 0,2 litra aditiva iako je za tu snagu i zapreminu motora računica da je minimalno potrebno 0,8 litara.
Drugim rečima isključen je sistem prečiščavanja gasova a Opel je obrazložio da je time izašao u susret vlasnicima na način da je smanjio torškove održavanja.

Zatim su tražili da testiraju Fiat dizel uz saglasnost proizvodjača a onda ih je Fiat zvanično odbio i ohladio saopštenjem da je testiranje izvršeno u Italji i de je sertifikat merodavan u celoj EU i da oni ne pristaju na nemačko sertificiranje.

I tako, vodi se već par meseci rasprava u Bundestagu oko novog nemačkog zakonodavstva ali prilično tiho da se ne ugroze interesi nemačkih proizvodjača.

U suštini svodi se na sada već jasno utvrdjeno stanje da dizeli koji se nude u prodaji i koji su u saobraćaju imaju samo fiktivne papirološke podatke uskladjene sa Euro normama a da praktično jesu znatno veći zagadjivači u realnim uslovima. Pogotovu pri temperatri ispod plus10C kada nema nijednog dizel putničkog koji su oni testirali a da je u skladu sa bilo kojom normom.

Zvanični test se sprovodi u opsegu oko 20C po tačnoj proceduri i tu je situacija manje više vrlo blizu deklarisanim vrednostima.

Čeka se do kraja godine da Mercedes, BMW i VAG izadju se svojim vidjenjem rešenja tj da oni definišu buduće zakonske varijante u nemačkoj po pitanju ekologije.

Po sadašnjem stanju da se strogo drže zakona nemačka auto industrija bi trebala da bude zatvorena za proizvodnju dizela , i time napravno IGM sindikat izgubi koji milion članova tj radnih mesta.


Der Spiegel je pisao opširnije o aferi, zato sada VAG niko više i ne izdvaja posebno niti opominje jer se zna da je to samo vrh velikog ledenog brega koji ji sakriven od pogleda javnosti.
Bilo je na nemačkom javnom TV servisu nekoliko panel diskusija na tu temu uživo u studiju, pokazalo se da se zna već duže vreme o lažiranju proizvodjača (ne samo VW) ali da se gura pod tepih jer su destine milijardi evra godiđnje u igri i par milona radnih mesta.

Tehnologija postoji što je pokazao Actros sa 215grama u odnosu na 650 grama koliko je C220 CDI ispustio na uporednom testiranju u realnoj vožnji.

Prečistiti prljavi dizel je skupo pa se stiže do osnovnog a to je novac tj profit kao prioritet a ne ekologija, zagadjenje vazduha i ostale priče.

Uskoro će biti proširene zabrane vožnje dizela po gradovima nemačke, dobar broj postojećih biće na udaru.

Odgovori