Delija napisao:Meni je najsmesnije kad mi pokazuju one pojaseve za spasavanje, a sanse da prezivis pri padu u vodu su 0,00001%
To je namenjeno za slučaj prinudnog sletanja na površinu vode (tada obično prežive svi ili skoro svi). Ako je reč o nekontrolisanom padu s velike visine, onda nema pomoći.
Pored Hudson River-a, nesto se i ne secam uspesnih sletanja na vodu u poslednje vreme.
Malo fali da se sva sletanja u istoriji mogu nabrojati na prste: https://en.wikipedia.org/wiki/Water_landing
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Da postoji neka mogućnost odbacivanja motora, pre sletanja na vodu, možda bi se takvo sletanje i mnogo bezbednije moglo izvesti ... ali ovako - kada motori aviona "zapnu" tj. zariju se u vodu ... gotovo je sve: obično dolazi do lomljenja-raspadanja letelice usled naglog kočenja zbog uticaja vodene sredine, koja prosto "uštopuje" motor koji je prvi zahvatio vodu.
Taj što je sleteo na Hudson je imao neverovatnu sreću (i veštinu, mada sreća je tu bila glavni faktor).
Ovih dana nije toliko do aviona koliko do ovog loseg vremena koje je iz godine u godinu sve gore.
Pre neki dan smo iznad Bugarske na 37000ft uleteli u zaledjivanje i elektricno praznjenje gde im mesto nije. Neki avioni su bili ispod nas i kako su se oni proveli pojma nemam.
Takodje pre par dana na letu za London, front je pokrio celu Englesku i deo sa ove strane kanala (Amsterdam, Brisel), tako da je prakticno lutrija bilo izabrati alternativni aerodrom jer je svuda lose vreme.
E, sada, ako je na zemlji kao ovih dana u Srbiji, kako je tek u vazduhu...